אליסיה סילברסטון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת {{תב|אתר רשמי}} בקישורים חיצוניים על סמך ויקינתונים, במידה וחסרה תבנית (תג)
מ עימוד בפרק קישורים חיצוניים; סדר בפרק קישורים חיצוניים (בוט סדר הפרקים)
שורה 87: שורה 87:


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==
{{אתר רשמי}}
{{ויקישיתוף בשורה|Category:Alicia Silverstone}}
{{ויקישיתוף בשורה|Category:Alicia Silverstone}}
* {{אתר רשמי}}
{{פרופילי קולנוענים}}
{{פרופילי קולנוענים}}
*[http://www.thekindlife.com/ האתר הרשמי של הספר The Kind Life]
* [http://www.thekindlife.com/ האתר הרשמי של הספר The Kind Life]
*מיכל הניג, [http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/119/512.html?hp=47&cat=308 לאן נעלמה אלישיה סילברסטון?], [[nrg]], {{כ}}15.6.2010
* מיכל הניג, [http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/119/512.html?hp=47&cat=308 לאן נעלמה אלישיה סילברסטון?], [[nrg]], {{כ}}15.6.2010


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־18:00, 17 במאי 2020

אליסיה סילברסטון
Alicia Silverstone
לידה 4 באוקטובר 1976 (בת 47)
סן פרנסיסקו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • תיכון סן-מתיאו
  • Hillsborough City School District עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס הקולנוע של MTV לנבל הטוב ביותר (1994) עריכת הנתון בוויקינתונים
https://thekindlife.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליסיה סילברסטוןאנגלית: Alicia Silverstone; נולדה ב-4 באוקטובר 1976) היא שחקנית קולנוע ודוגמנית אמריקאית-יהודיה. מועמדת פרס גלובוס הזהב ופרס אמי. ידועה בזכות הופעותיה בסרטים "קלולס", "באטמן ורובין" ו"אלכס ריידר".

קורות חיים

נולדה בסן פרנסיסקו. אביה מונטי סילברטון הוא יהודי יליד אנגליה ואמה דיאדרה, ילידת סקוטלנד, התגיירה (אל זרם היהדות-קונסרבטיבית) לפני נישואיהם. לסילברסטון אח ואחות מנישואיו הראשונים של אביה.

למדה ב"בית ספר קרוקר" ולאחר מכן ב"תיכון סן מתיאו", אולם לא סיימה את לימודיה במוסדות אלו. בצעירותה, למדה בבי"ס עברי ואף חגגה בת מצווה.[1]

סילברסטון ניהלה מערכות יחסים מתוקשרות עם מספר כוכבי קולנוע בהוליווד, בהם לאונרדו דיקפריו, בניסיו דל טורו, אדם סנדלר ווודי הארלסון. בשנת 2005 התחתנה סילברסטון עם המוזיקאי האמריקאי, כריסטופר ג'ארקי, איתו יצאה במשך שמונה שנים לפני נישואיהם. בני הזוג התגרשו בנובמבר 2018. להם בן אחד.[2] סילברסטון ידועה בהיותה טבעונית.[3] היא השתתפה בקמפיינים רבים של ארגון PETA וזכתה בכמה פרסים על תרומתה לקידום הטבעונות בעולם. בשנת 2009 התפרסם ספרה "The Kind Diet", מדריך לחיים טבעוניים.

קריירה

בגיל 6 החלה סילברסטון לעסוק בדוגמנות ואף השתתפה במספר פרסומות, בהן פרסומת לרשת דומינו'ס פיצה. בנוסף הופיעה בפרק אחד בסדרת הילדים "שנות הקסם".

הסרט הראשון בו השתתפה סילברסטון היה המותחן האירוטי "דלוקה עליו עד מוות" בשנת 1993. על תפקידה בסרט קיבלה שני פרסי MTV בקטגוריית פריצת השנה ובקטגוריית נבל השנה.

עם זאת, פריצתה הגדולה של סילברסטון לתודעת הקהל חלה בעקבות השתתפותה באותה השנה בוידאו קליפ של להקת אירוסמית' לשירם "Cryin'". הקליפ זכה לשידורים רבים ברשת MTV והביא לליהוקה של סילברסטון לשני קליפים מצליחים נוספים של אירוסמית' לשירים "Amazing" ו-"Crazy". במהלך השנים השתתפה גם בקליפ של הזמר רוב תומאס (2009, "Her Diamonds") ושל להקת ביסטי בויז (2011, "Fight for Your Right Revisited")

בשנת 1995 כיכבה סילברסטון בקומדיה הרומנטית "קלולס". בסרט היא גילמה את דמותה של שר הורוביץ, מתבגרת עשירה ומפונקת מבוורלי הילס הממוקדת בענייני בגדים ואופנה. על אף שהיא מרוצה מחייה, שר מעוניינת להציג את עצמה גם כעוזרת לזולת וכבעלת אינטלקט. ביחד עם חברתה דיון מארי היא מחליטה לעזור ו"לטפח" נערה חדשה בשם טאי (בריטני מרפי) שמגיעה ללמוד בבית הספר שלהן.

בשנת 1997 השתתפה סילברסטון בסרט הפעולה של ג'ואל שומכר "באטמן ורובין", הרביעי מסדרת "סרטי באטמן". בסרט גילמה סילברסטון את ברברה וילסון, המבוססת על דמותה הבדיונית של ברברה גורדון, האחיינית של אלפרד משרתו של ברוס ווין ההופכת לבאטגירל, "נערת העטלף", שמצטרפת אל באטמן (ג'ורג' קלוני) ורובין (כריס אודונל) במלחמתם כנגד מר פריז (ארנולד שוורצנגר) הזומם להקפיא את גותהאם סיטי.

ב-1999 שיחקה סילברסטון בקומדיית ההרפתקאות "פגז מן העבר", בה גילמה את איב רוסטיקוף, שחיה בין גברים ונשים שטחיים ורדודים, ופוגשת את אדם (ברנדן פרייז'ר) שגר במקלט אטומי נעול במשך 35 שנה ביחד עם הוריו. איב מנסה ללמד את אדם התמים מהעבר מספר עובדות על ההווה ומתאהבת בו במהלך הסרט.

ב-2001 דיבבה סילברסטון בסדרת האנימציה "מגושרת" (שודר בארץ בניקלודיאון). סילברסטון הייתה שותפה להפקת התוכנית, וקיבלה מועמדות לפרס אמי על דיבובה של גיבורת הסדרה שרון ספיץ למשך 2 עונות.

בשנת 2004 הופיעה סילברסטון בסרט ההמשך לקומדיית ההרפתקאות "סקובי-דו", "סקובי דו 2 - חופשי חופשי", שם גילמה את הת'ר ג'ספר-האוו, כתבת קשוחה המפעילה לחץ על החבורה לפתור תעלומה שמתרחשת בעיירה.

בשנת 2005 שיחקה בסרט הקומדיה "סלון יופי" בכיכובה של קווין לטיפה.

ב-2006 שיחקה סילברסון בסרט "אלכס ריידר", המבוסס על ספרו של אנטוני הורוביץ. בסרט גילמה את דמותה הספרותית של ג'ק סטרברייט, עוזרת הבית של אלכס (אלכס פטיפר) ואיאן ריידר (יואן מק'גרגור).

בשנת 2016 שיחקה בסרט הדרמה הלהט"בי "קינג קוברה" שם גילמה את ג'נט, לצד ג'יימס פרנקו וכריסטיאן סלייטר.

בשנת 2018 גילמה את בוני נולן בסדרה הקומית "אישה אמריקאית", כאם לא שגרתית שנאבקת בגידול שתי בנותיה לאחר שעזבה את בעלה בתקופת עליית הפמיניזם של הגל השני בשנות השבעים, בעזרת שתי חברותיה הטובות, קתלין ודיאנה. הסדרה קיבלה תגובות מעורבת מצד המבקרים עם עלייתה לשידור. באתר Rotten Tomatoes הסדרה מחזיקה בדירוג של 44% עם דירוג ממוצע של 5.36 מתוך 10 בהתבסס על 18 ביקורות. בקונצנזוס הביקורתי של האתר נכתב, "סטריאוטיפים ועמימות מעלימים את כוונותיה המשמעותיות של האישה האמריקאית, אם כי התפאורה הנוסטלגית היא חמודה."

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אליסיה סילברסטון בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ Ivor Davis, Profile of Alicia Silverstone--Daughter of Scottish Mom and Jewish Dad. InterfaithFamily. July, 2000
  2. ^ Maeve McDermott, Alicia Silverstone agrees to pay ex-husband Christopher Jarecki $12,000 per month. USA today. November 27, 2018
  3. ^ Alicia Silverstone's Kind Diet. Oprah.com. January 21, 2010