שמונת השנואים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Noon (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
Noon (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 28: שורה 28:


==="פרק שני: בן של יונה"===
==="פרק שני: בן של יונה"===
בהמשך הדרך, הארבעה פוגשים ב'''כריס מניקס''' ([[וולטון גוגינס]]), איש [[הקונפדרציה]] והדרום בעל דעות גזעניות, המציג עצמו כמי שעתיד להתמנות לשריף של רד רוק. מניקס אף הוא איבד את סוסו, הוא משכנע את רות' החשדן לאסוף אותו כטרמפיסט, כשהוא מאיים עליו שאם לא יסכים הוא יואשם בהפקרה למוות של השריף. מניקס מספר לרות' כי וורן ברח ממחנה שבויים של הקונפדרציה ובמהלך בריחה ממנו, שרף למוות עשרות חיילי קונפדרציה ושבויים מצבא האיחוד כאחד. בעקבות מעשהו יצא על ראשו פרס כספי עצום שהביא צעירים רבים מהדרום לנסות ולתפוס אותו.
בהמשך הדרך, הארבעה פוגשים ב'''כריס מניקס''' ([[וולטון גוגינס]]), איש [[הקונפדרציה]] והדרום בעל דעות גזעניות, המציג עצמו כמי שעתיד להתמנות לשריף של רד רוק. מניקס איבד אף הוא את סוסו, ומשכנע את רות' החשדן לאסוף אותו לכרכרה כטרמפיסט, כשהוא מאיים עליו שאם לא יסכים הוא יואשם בהפקרה למוות של השריף. מניקס מספר לרות' כי וורן ברח ממחנה שבויים של הקונפדרציה ובמהלך הבריחה, שרף למוות עשרות חיילי קונפדרציה ושבויים מצבא האיחוד כאחד. בעקבות מעשהו הוכרז על ראשו פרס כספי עצום שהביא צעירים רבים מהדרום לנסות ולתפוס אותו.


==="פרק שלישי: חנות הסדקית של מיני"===
==="פרק שלישי: חנות הסדקית של מיני"===

גרסה מ־18:15, 6 ביוני 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שמונת השנואים
The Hateful Eight
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
בימוי קוונטין טרנטינו
הופק בידי הארווי ויינסטין
בוב ויינשטין
פילר סוון
תסריט קוונטין טרנטינו
עריכה פרד רסקין
שחקנים ראשיים סמואל ל. ג'קסון
קורט ראסל
ברוס דרן
ג'ניפר ג'ייסון לי
וולטון גוגינס
טים רות'
מייקל מדסן
דמיאן ביצ'יר
צ'נינג טייטום
מוזיקה אניו מוריקונה
צילום רוברט ריצ'רדסון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה חברת ויינסטין עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה The Weinstein Company
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית25 בדצמבר 2015
ישראלישראל 8 בינואר 2016
משך הקרנה 176 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מערבון, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 44 מיליון דולר
הכנסות 151.9 מיליון דולר (9 במרץ 2016)
הכנסות באתר מוג'ו thehatefuleight
פרסים פרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר
thehatefuleight.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמונת השנואיםאנגלית: The Hateful Eight) הוא סרט מותחן-מערבון אמריקאי זוכה פרס אוסקר שנכתב ובוים בידי קוונטין טרנטינו, שיצא לאקרנים בארצות הברית בדצמבר 2015.[1] עלילת הסרט מתרחשת בתקופה שלאחר מלחמת האזרחים האמריקנית, ומגוללת את קורותיה של קבוצת אנשים שמוצאים מחסה בעת סופת שלגים בבקתה מבודדת במדינת ויומינג.

עלילה

"פרק ראשון: הכרכרה האחרונה לרד רוק"

כרכרת נוסעים רתומה לסוסים עושה דרכה במרחבים המושלגים של ויומינג, עד אשר היא נעצרת כאשר אדם זר חוסם את דרכה. אדם זה הוא מייג'ור מרקוז וורן (סמואל ל. ג'קסון), אפרו-אמריקאי שלחם בצבא האיחוד בעת מלחמת האזרחים האמריקנית, ובסיומה החל לעסוק בצייד ראשים. הוא מבקש טרמפ מעגלון הכרכרה, מאחר שסוסו מת והוא נושא עמו שלוש גופות של פושעים אותם עליו להביא לעיירה קטנה סמוכה בשם רד רוק כדי לזכות בפרס שהוכרז על הבאתם לרשויות "מתים או חיים". העגלון או. בי. (ג'יימס פרקס) מפנה אותו אל הנוסע שבכרכרה, שכן הוא שילם לו עבור נסיעה פרטית. וורן פונה אל הנוסע - ג'ון רות' (קורט ראסל). לאחר חילופי דברים בין השניים, וורן מגלה כי רות' הוא צייד ראשים המוביל עמו את הפושעת דייזי דומרגו (ג'ניפר ג'ייסון לי), שעל ראשה יש פרס של 10,000 דולר, לעיירה רד רוק, שם היא צפויה להיתלות. רות' מסכים לקחת את וורן עמו ועם דייזי בכרכרה. במהלך הנסיעה מתגלה כי וורן היה ידיד לעט של הנשיא אברהם לינקולן, ואף נושא עימו מכתב שקיבל מהנשיא. רות' מבקש לקרוא את המכתב, ובזמן הקריאה דומרגו יורקת על המכתב. כתוצאה, מכה וורן את דומרגו, ובטעות פוגע גם ברות'.

"פרק שני: בן של יונה"

בהמשך הדרך, הארבעה פוגשים בכריס מניקס (וולטון גוגינס), איש הקונפדרציה והדרום בעל דעות גזעניות, המציג עצמו כמי שעתיד להתמנות לשריף של רד רוק. מניקס איבד אף הוא את סוסו, ומשכנע את רות' החשדן לאסוף אותו לכרכרה כטרמפיסט, כשהוא מאיים עליו שאם לא יסכים הוא יואשם בהפקרה למוות של השריף. מניקס מספר לרות' כי וורן ברח ממחנה שבויים של הקונפדרציה ובמהלך הבריחה, שרף למוות עשרות חיילי קונפדרציה ושבויים מצבא האיחוד כאחד. בעקבות מעשהו הוכרז על ראשו פרס כספי עצום שהביא צעירים רבים מהדרום לנסות ולתפוס אותו.

"פרק שלישי: חנות הסדקית של מיני"

הכרכרה ונוסעיה עוצרים בפונדק של מיני לצורך מחסה מפני סופת שלגים. בפונדק הם פוגשים את אוסוולדו מוברי (טים רות') המציג עצמו כתליין של העיירה, את המקסיקני בוב (דמיאן ביצ'יר) המציג עצמו כמי שמיני השאירה אותו להשגיח על הפונדק בעת היעדרה, את הקאובוי ג'ו גייג' (מייקל מדסן), ואת הגנרל הזקן סנפורד סמית'רס (ברוס דרן), שהיה מפקד בצבא הקונפדרציה. בזמן ארוחת הערב מתגלה כי המכתב מלינקולן מזויף ווורן אף מודה בכך. רות' חושד בחבורה שבפונדק וחושש שמא מישהו מהם נמצא שם על מנת לשחרר את דייזי ועל כן מפרק אותם מנשקם. וורן מתעמת ומתגרה בגנרל, תוך שמספר לו כי התעלל בבנו מינית והרגו לאחר שזה ניסה ללכוד אותו על מנת לזכות בפרס. הגנרל מנסה לירות בוורן שציפה לכך ובתגובה הורג אותו.

"פרק רביעי: לדומרגו יש סוד"

במהלך העימות בין וורן לבין הגנרל, קנקן הקפה מורעל על ידי דמות מסתורית, מבלי שאף אחד שם לב לכך - למעט דייזי, ששומרת על זהות אותו אדם בסוד. רות' ונהג הכרכרה שלו לוגמים מהקפה, וזמן קצר לאחר מכן הם מתים בייסורים. וורן תופס פיקוד ומאיים על כל הנוכחים מלבד מניקס השריף, הוא סומך עליו ואף מפקיד אקדח בידו, שכן גם הוא עמד לשתות מהקפה רגע לפני שרות' התמוטט ומת. וורן ומניקס משתפים פעולה, זאת על אף האיבה בין השניים על רקע מוצאם. וורן הורג את בוב, אך ממשיך לחשוד שמוברי וגייג' משתפים איתו פעולה. גייג' מתוודה שהרעיל את הקפה, אך בטרם וורן או מנקיס מספיק לפעול - ירייה שמגיעה מתחת לרצפה פוצעת אנושות את וורן באשכיו.

"פרק חמישי: ארבעת הנוסעים"

בפלאשבק אל העבר, מתברר כעת (לצופים) כי בוב, ליטל מן וגייג' אינם מי שהציגו עצמם, אלא חברים בכנופיית פושעים ידועה לשמצה בראשותו של ג'ודי דומרגו (צ'נינג טייטום), אחיה של דייזי. קודם לבואו של רות' לחנות, הם רצחו את כל אנשי הפונדק וחיכו לשעת כושר על מנת לשחרר את דייזי ולהצילה מהגרדום. בעוד שלושה מהנוסעים העמידו פנים שהם לקוחות בחנות, ג'ודי התחבא במרתף שמתחת לחנות. הפושעים החליטו להשאיר בחיים את הגנרל, במטרה להציג את המרמה כיותר אמינה.

"הפרק האחרון: גבר שחור, גהנום לבן"

דייזי מנסה לשכנע את השריף לבגוד בוורן באמצעות סיפור על עוד חברי כנופיה (לכאורה) שיינקמו בשריף, אם הוא לא יהרוג את וורן ויעזור לה. השריף בוחר להישאר נאמן לוורן ועל ערש הדווי הם מצליחים להרוג את כל חברי הכנופיה. את דייזי עצמה הם בוחרים לא להרוג בירייה אלא לתלות כפי שהבטיח לה רות' שיהיה גורלה. וורן ומניקס קוראים על ערש דווי את המכתב המזויף מלינקולן.

צוות שחקנים ודמויות

שמונת השנואים
השחקן/נית הדמות
סמואל ל. ג'קסון מייג'ור מרקוז וורן, "צייד הראשים"
קורט ראסל ג'ון רות', צייד ראשים המכונה "התליין" שכן בניגוד לציידי ראשים אחרים הוא נוהג להביא את הפושעים חיים ולתלייה.
ג'ניפר ג'ייסון לי דייזי דומרגו, "האסירה"
וולטון גוגינס כריס מניקס, "השריף"
דמיאן ביצ'יר בוב, "המקסיקני"
טים רות' אוסוולדו מוברי, "האיש הקטן"
מייקל מדסן ג'ו גייג', "הקאו-פאנצ'ר" (כינוי לקאובוי)
ברוס דרן גנרל סנפורד סמית'רס, "איש הקונפדרציה"
דמויות נוספות

הפקה

פיתוח

קוונטין טרנטינו הכריז על הפרויקט הקולנועי הבא שלו בנובמבר 2013 והכריז שמדובר במערבון. בינואר 2014 אישר כי מדובר במערבון בשם "The Hateful Eight" ("שמונת השנואים"), כשהשם מתייחס למערבון הקלאסי "שבעת המופלאים" ("The Magnificent Seven") מ-1960 (שהתבסס על "שבעת הסמוראים" של אקירה קורוסאווה). בדיווחים שונים נטען כי טרנטינו כבר השלים את הטיוטה הראשונה לתסריט כשבמקביל, דווח כי תהליך הליהוק יצא לדרכו - כשעל הכוונת השחקן האוסטרי כריסטוף ואלץ, שהופיע בשני סרטיו האחרונים ("ממזרים חסרי כבוד" ו"ג'אנגו ללא מעצורים") וזכה על שניהם בפרס האוסקר לשחקן המשנה, אלא שדווח לבסוף שהוא לא ישתתף בצילומי הסרט בשל אילוצי לוחות זמנים.

טרנטינו אמר כבתחילה חשב לעשות סרט המשך לסרטו הקודם "ג'אנגו ללא מעצורים", אך בסוף החליט לעשות סרט עצמאי.

זמן קצר לאחר הדיווחים הללו, טרנטינו הצהיר כי בשל דליפת התסריט בידי סוכני שחקנים, אשר להם העביר את התסריט, הוא שוקל שלא להפיק את הסרט אלא להפכו לספר[2]. זמן קצר לאחר מכן פורסם כי טרנטינו שוקל בכל זאת להפוך את התסריט לסרט.

בנובמבר 2014 חשפה חברת ההפצה The Weinstein Company את רשימת השחקנים המלאה של הסרט, כשבאותו החודש החלו ההכנות לצילומים.

צילומים

במאי 2014 הודיע טרנטינו כי צילומי הסרט יתחילו בנובמבר 2014 במדינת ויומינג שבה גם מתרחשים אירועי הסרט[3]. בסופו של דבר צילומי הסרט החלו בדצמבר 2014 בטליורייד שבמדינת קולורדו, אם כי The Weinstein Company הודתה בכך רק בינואר 2015.

שיווק

באפריל 2014 טרנטינו הוביל הקראה חיה של התסריט המודלף באולם קולנוע בלוס אנג'לס. לאחר מכן טרנטינו טען כי הוא כותב שתי טיוטות חדשות לתסריט עם סוף שונה. בעת ההקראה הצטרפו אליו השחקנים סמואל ל. ג'קסון, קורט ראסל, אמבר טמבלין, ג'יימס פרקס, וולטון גיגינס, ברוס דרן, טים רות' ומייקל מדסן.

ביולי 2014 טרנטינו הופיע בפטיבל קומיקון ואישר כי בכוונתו לביים את הסרט וכי הוא עובד על טיוטה שלישית לתסריט הסרט. באותו הזמן פורסמה הכרזה הראשונה לסרט ובאוגוסט 2014 אושר כי ישוחרר גם טיזר טריילר באורך 1:40.

הטריילר הראשון לסרט נחשף בבכורת הסרט "עיר החטאים 2: עלמה להרוג", ב-23 באוגוסט 2014[4].

פרסים והערכה

הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב ובפרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר (אניו מוריקונה), והיה מועמד ל-2 פרסי אוסקר נוספים: לצילום (רוברט ריצ'רדסון) ולשחקנית המשנה (ג'ניפר ג'ייסון לי).

הסרט קיבל בסך הכל ביקורות חיוביות. האתר Rotten Tomatoes נתן לסרט ציון של 7.5, בחישוב של 259 ביקורות. האתר Metacritic נתן לסרט ציון של 68 מתוך 100, בהתבסס על 51 מבקרים.

מספר גופים משטרתיים החליטו להחרים את הסרט (יחד עם סרטיו האחרים של טרנטינו) לאחר שהעביר על המשטרה ביקורת בנושא מות אפרו-אמריקאים בידי שוטרים. הוא אמר כי לדעתו מדובר ברציחות. בעקבות כך, החלה מחלוקת בין העיתונים המשפיעים ניו יורק טיימס לפורבס על השפעת החרם על ההצלחה הכלכלית של הסרט.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שמונת השנואים בוויקישיתוף

הערות שוליים