ג'וני גולדשטיין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
K1f2i3r4 (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:
|סיווג=זמר}}
|סיווג=זמר}}


'''יונתן גולדשטיין''' אשר ידוע בכינוי '''ג'וני הקטן''' (או ג'וני גולדשטיין, נולד ב-[[29 בינואר]] [[1991]]) הוא מפיק וזמר [[מוזיקה אלקטרונית]], [[פופ]] ו[[היפ הופ]] [[ישראל]]י. גולדשטיין הוא גם חלק מהפרויקט המוזיקלי [[TYP]] יחד עם [[עברי לידר]] ונוספים.
'''יונתן גולדשטיין''' אשר ידוע בכינוי '''ג'וני הקטן''' (או '''ג'וני גולדשטיין''', נולד ב-[[29 בינואר]] [[1991]]) הוא מפיק וזמר [[מוזיקה אלקטרונית]], [[פופ]] ו[[היפ הופ]] [[ישראל]]י. גולדשטיין הוא גם חלק מהפרויקט המוזיקלי [[TYP]] יחד עם [[עברי לידר]] ונוספים.


==ילדות ותחילת הקריירה==
==ילדות ותחילת הקריירה==

גרסה מ־01:00, 16 ביוני 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יונתן גולדשטיין
יונתן גולדשטיין (שמאל) לצדו של עברי לידר
יונתן גולדשטיין (שמאל) לצדו של עברי לידר
לידה 29 בינואר 1991 (בן 33)
מוצא עילית, ישראל
שם לידה יונתן גולדשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, מוזיקה אלקטרונית, היפ הופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הליקון עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים TYP
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יונתן גולדשטיין אשר ידוע בכינוי ג'וני הקטן (או ג'וני גולדשטיין, נולד ב-29 בינואר 1991) הוא מפיק וזמר מוזיקה אלקטרונית, פופ והיפ הופ ישראלי. גולדשטיין הוא גם חלק מהפרויקט המוזיקלי TYP יחד עם עברי לידר ונוספים.

ילדות ותחילת הקריירה

גולדשטיין נולד ב-1991 במוצא עילית, בנם של אורה ויוסף גולדשטיין. הוא התעניין במוזיקה מגיל מאוד צעיר. כשהיה בן 9 התחיל לנגן על תופים, וכשהיה בן 11 התחיל לכתוב ולשיר. למד בתיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין.

את הכינוי ג'וני הקטן קיבל כאשר בכיתה ג' ניגן בלהקת רוק, אשר שאר חבריה האחרים היו בגיל תיכון[1]. כמה שנים מאוחר יותר, כשהיה בן 13, פרץ גולדשטיין לתודעה, בעקבות שיר שהקליט עם חברי להקת הדג נחש, בשם "ג'וני הקטן", לאלבומם חומר מקומי. את הקשר עם הדג נחש הוא יצר כשנה קודם דרך דודוש קלמס (קלידן הדג נחש) אשר משפחתו מיודדת עם משפחת גולדשטיין. על יצירת הקשר סיפר מאוחר יותר - "בקלטת ששלחתי אליו (קלמס) היו שישה קטעים. הוא זרק חמישה, ועל הקטע השישי עבדנו ביחד"[1].

בעקבות אותה קלטת, התחיל שיתוף פעולה בין השניים, שנמשך 4 שנים, במהלכם עבדו יחד על אלבום בשם "השכונה שלי" שנועד להיות אלבום הבכורה של גולדשטיין, אך בסוף נגנז. באלבום היו אמורים להתארח שאנן סטריט, סאבו, קותימאן ועוד[2].

המשך הקריירה ו"The Johnny Show"

בד בבד עם העבודה האינטנסיבית על "השכונה שלי" והלימודים (באותם ימים גולדשטיין עוד היה תלמיד תלמה ילין), המשיך גולדשטיין לצבור מוניטין וניסיון. הוא עבד עם שורת מוזיקאים ישראלים מעולם ההיפ הופ, והפיק שירים רבים עבורם. בין האומנים איתם עבד סגול 59, נועה פארן, שלישיית אלדר, הדרה לוין ארדי, דנה עדיני ועוד.

בשנת 2008 הפיק את אלבום הבכורה שלו, "The Johnny Show"'. את האלבום הוא הוציא באופן עצמאי, והאלבום הופץ בידי הליקון. באלבום זה גולדשטיין הפיק את כל השירים ושר ב-14 מתוכם. באלבום שיתופי פעולה רבים עם אמנים מהשורה הראשונה בארץ, בהם: מוקי, שאנן סטריט, הדג נחש, רמי פורטיס, שלומי שבן, כהן@מושון, יוסלס איי.די ונוספים. באותה שנה יצא גם האלבום "תעשו מקום" של סגול 59, בו הפיק גולדשטיין את כל השירים, למעט שניים. בשנת 2014 היה פרויקטור (שופט) ב"פרויקט הלהקה 2".

בשנת 2019 הפיק מוזיקלית את האלבום החדש של יונתן רזאל, וכמו כן השתתף בעיבודו.

בשנת 2020 הפיק את שירם של הלהקה האמריקאית בלאק אייד פיז, "Mamacita", יחד עם חבר הלהקה will.i.am. בנוסף הפיק ולקח חלק בכתיבת המילים והלחן בשירה של הזמרת אלה לי להב, זוט עני.

TYP

ערך מורחב – The Young Professionals

בשנת 2011 חבר לעברי לידר לפרויקט המוזיקלי TYP. ב-12 בספטמבר 2011 יצא אלבום הבכורה של הפרויקט, ‎09:00 To 17:00, 17:00 To Whenever, אשר זכה להתעניינות תקשורתית רבה ולביקורות חיוביות[3][4][5][6][7].

ב-5 בינואר 2012 הוחתם הפרויקט על חוזה בינלאומי עם חברת הענק יוניברסל תחת חברת הבת הצרפתית שלה, פולידור. החוזה כולל הפצה בינלאומית של אלבום הבכורה של הצמד (‎09:00 To 17:00, 17:00 To Whenever), הקלטת והפצת שלושה אלבומים נוספים, וסיבוב הופעות בינלאומי.[8]

ב-26 במרץ 2012 פורסם כי ההרכב הוחתם בחברת מופעי המוזיקה הגדולה בעולם, לייב ניישן, והפכו לישראלים הראשונים שמוחתמים בחברה.[9][10][11]

ביוני 2017 השתתף בתוכנית "להיות זמרת", ששודרה בערוץ 24, ובמסגרת התוכנית הפיק את הסינגל הראשון של אנה זק, ולאחר התוכנית הפיק את הסינגל השני שלה.

ב-2018 העלה תיאטרון הבימה את המחזה "מיקה שלי", המבוסס על שירי יאיר רוזנבלום, שבו היה גולדשטיין המפיק המוזיקלי.

אלבומים

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים