פרוטון מייל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאור.ל (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "{{אתר אינטרנט}} '''פרוטון מייל''' (באנגלית: '''ProtonMail''') הוא שירות דואר אלקטרוני מוצפן מקצה לקצה..."
(אין הבדלים)

גרסה מ־23:49, 16 ביוני 2020

פרוטון מייל
סוג דואר מבוסס רשת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2013–הווה (כ־11 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות Proton עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות תכנות PHP, JavaScript עריכת הנתון בוויקינתונים
proton.me/mail
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרוטון מייל (באנגלית: ProtonMail) הוא שירות דואר אלקטרוני מוצפן מקצה לקצה שנוסד בשנת 2013 בג'נבה שבשוויץ על ידי מדענים אשר נפגשו במתקן מחקר של מרכז CERN. פרוטון מייל משתמשת בהצפנת צד לקוח על מנת להגן על תוכן הדואר האלקטרוני, והדאטה של המשתמש לפני שהם נשלחים בחזרה לשרתים של פרוטון מייל, שלא כמו שירותי דואר אלקטרוני כמו ג'ימייל וoutlook.com. השירות נגיש דרך אתר פרוטון, רשת הTOR, או אפליקציות ייעודיות למערכות ההפעלה אנדרויד וios.[1]

פרוטון מייל מופעלת על ידי חברת פרוטון טכנולוגיות, חברה אשר בסיסה נמצא בקנטון של ג'נבה. שרתיה נמצאים ב-2 מקומות בשוויץ מחוץ לתחום השיפוט של ארצות הברית של אמריקה והאיחוד האירופאי. החברה מפעילה גם את פרוטון VPN, שירות המספק רשת פרטית וירטואלית. פרוטון מייל קיבלה את המימון הראשוני שלה באמצעות קמפיין מימון המונים. למרות שפתיחת החשבון באתר מוצעת בחינם באופן דיפולטיבי, האתר מתקיים גם על ידי שירותים בתשלום אשר הינם אופציונלים. נכון לינואר 2017 היו לפרוטון מייל למעלה מ-2 מיליון משתמשים. עד לספטמבר 2018 השירות צמח ל-5 מיליון משתמשים. ובסוף 2018 כבר הגיע למעל 10 מיליון משתמשים. בתחילתה פעלה פרוטון בשיטת חבר מביא חבר, ובמרץ 2016 היא נפתחה לכלל הציבור.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "ProtonMail, the Easy-to-Use Encrypted Email Service, Opens Up to the Public". 17 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)