זעקת הקרב (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
רב מכר ==> רב-מכר
שורה 13: שורה 13:
ההפקה נעזרה בשיתוף פעולה עם [[חיל הנחתים של ארצות הברית]]. בסרט מתואר [[הקרב על סאיפאן]] בשיתוף כוחות של [[נחתים]], [[אניית מערכה|אניות מערכה]] שריון, אוויר וארטילריה.
ההפקה נעזרה בשיתוף פעולה עם [[חיל הנחתים של ארצות הברית]]. בסרט מתואר [[הקרב על סאיפאן]] בשיתוף כוחות של [[נחתים]], [[אניית מערכה|אניות מערכה]] שריון, אוויר וארטילריה.


לאון יוריס שירת כקשר ב[[בטליון]] השני של גדוד הנחתים השישי ב[[מלחמת העולם השנייה]] והשתתף ב[[קרב גוודלקנל]] ו[[קרב טאראווה]]. ב[[הקרב על סאיפאן|קרב על סאיפאן]] לא השתתף מאחר שלקה ב[[מלריה]]. הספר [[זעקת הקרב]] מבוסס בחלקו על חויותיו בתקופה זו והפך תוך זמן קצר ל[[רב מכר]].
לאון יוריס שירת כקשר ב[[בטליון]] השני של גדוד הנחתים השישי ב[[מלחמת העולם השנייה]] והשתתף ב[[קרב גוודלקנל]] ו[[קרב טאראווה]]. ב[[הקרב על סאיפאן|קרב על סאיפאן]] לא השתתף מאחר שלקה ב[[מלריה]]. הספר [[זעקת הקרב]] מבוסס בחלקו על חויותיו בתקופה זו והפך תוך זמן קצר ל[[רב-מכר]].


העלילה מתארת מספר חיילים שהתגייסו ל[[חיל הנחתים]] ועוקבת אחריהם מרגע גיוסם עד לשחרורם כשחלק מהם פצועים וחלק נהרגו.
העלילה מתארת מספר חיילים שהתגייסו ל[[חיל הנחתים]] ועוקבת אחריהם מרגע גיוסם עד לשחרורם כשחלק מהם פצועים וחלק נהרגו.

גרסה מ־22:28, 28 ביוני 2020

זעקת הקרב
Battle Cry
כרזת הסרט זעקת הקרב
כרזת הסרט זעקת הקרב
כרזת הסרט זעקת הקרב
מבוסס על "זעקת הקרב" מאת לאון יוריס
בימוי ראול וולש עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ק וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ליאון יוריס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם זיגלר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ואן הפלין
ג'יימס ויטמור
אלדו ריי
טאב האנטר
דורותי מלון
ננסי אולסון
מוזיקה מקס שטיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סידני היקוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 בפברואר 1955
משך הקרנה 149 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט רומנטי, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 8,000,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זעקת הקרבאנגלית: Battle Cry) הוא סרט מלחמה אמריקאי משנת 1955 בבימויו של ראול וולש לפי הרומן זעקת הקרב של לאון יוריס שכתב גם את התסריט.

ההפקה נעזרה בשיתוף פעולה עם חיל הנחתים של ארצות הברית. בסרט מתואר הקרב על סאיפאן בשיתוף כוחות של נחתים, אניות מערכה שריון, אוויר וארטילריה.

לאון יוריס שירת כקשר בבטליון השני של גדוד הנחתים השישי במלחמת העולם השנייה והשתתף בקרב גוודלקנל וקרב טאראווה. בקרב על סאיפאן לא השתתף מאחר שלקה במלריה. הספר זעקת הקרב מבוסס בחלקו על חויותיו בתקופה זו והפך תוך זמן קצר לרב-מכר.

העלילה מתארת מספר חיילים שהתגייסו לחיל הנחתים ועוקבת אחריהם מרגע גיוסם עד לשחרורם כשחלק מהם פצועים וחלק נהרגו.

סרג'נט מק (ג'יימס ויטמור) שליווה אותם כל הזמן ודאג לאימונם ולבעיותיהם האישיות, משמש כמספר לאורך כל הסרט.

הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לפסקול המקורי הטוב ביותר של המלחין מקס שטיינר. שיר הנושא, Honey-Babe, הפך ללהיט בשנת 1955.

תקציר העלילה

קבוצת צעירים מתגייסת לחיל הנחתים בבסיס גיוס בבלטימור ומשם הם מוסעים ברכבת לבסיס נחתים ליד סן דייגו. בין המגויסים נמצא דני פורסטר (טאב הנטר), ספורטאי נאה שזה עתה נפרד מחברתו האוהבת קייטי (מונה פרימן), אנדי הוקן (אלדו ריי), גבר חסון ורודף נשים, מריון הוצ'קיס (ג'ון לופטון), בחור שקט וממושקף האוהב לקרא ספרים שני אינדיאנים משבט נאוואחו ועוד.

הם מגיעים לבסיס, עוברים אימוני קשר ומצורפים לבטליון הנחתים השני בפיקודו של מייג'ור סם הקסלי (ואן הפלין) המכונה "High Pockets", מפקד קשוח מבחוץ אך רך ואנושי מבפנים.

הנחתים מבלים את חופשתם בבארים בסן דייגו. דני משתכר ומובל על ידי חבריו לבית ה-USO (מעין "הועד למען החייל") שם מטפלת בו איליין (דורותי מלון) שבעלה נמצא הרחק. איליין מבוגרת מדני אך הוא מתאהב בה והיא לבסוף נענית לו. מק מבחין שדני מתרשל בקורס ולא יוצר קשר עם חברתו. באישור הקסלי מוענקת לו חופשה בבלטימור שם הוא פוגש את קייטי ומשפחת ואהבתם ניצתת שוב. בחזרה לסן דייגו הוא מנתק את קשריו עם איליין.

מריון הביישן מכיר בסן דייגו את ריי (אן פרנציס) ומתאהב בה. לאכזבתו הוא רואה אותה באחד הבארים כבחורה המגיעה עם חברותיה ומתחילה להתגפף עם נחתים. הוא בורח מהמקום ומתחיל לשתות אך מק מחזיר אותו לתלם.

הבטליון עובר לוולינגטון בניו זילנד שם נפגש אנדי עם פאט (ננסי אולסון) שבעלה נהרג באל עלמיין. היחסים ביניהם יודעים עליות ומורדות ולבסוף הם מתחתנים לאחר שפאט מגלה לו שהיא בהריון.

בקרב גוודלקנל וקרב טאראווה משתתף הבטליון בגל השני של התקיפה וסובל אבידות מועטות. המלחמה מתקרבת לקיצה והקסלי מתבשר כי גם בקרב על סאיפאן ישתתף הבטליון בגל השני.

לקראת קרב סאיפאן מועלה הקסלי לדרגת לוטננט קולונל. לאחר שנודע לו כי גם בקרב זה ישמש הבטליון כגל שני, הוא מתפרץ לחדרו של הגנרל סניפס (ריימונד מאסי) ולאחר ויכוח קשה מסכים הגנרל לשבץ את הבטליון בגל התקיפה הראשון.

בקרב על סאיפאן נהרג הקסלי ורבים מהיחידה. שני האינדיאנים מנהלים את הקשר בשפת הנאוואחו שאותו לא יכולים היפנים לפצח. אנדי נפצע ורגלו נקטעת, דני נפצע בזרועו. אנדי שוכב האוהל בית החולים מדוכא ומק מגיע לשם וכופה עליו לקרא את מכתבה של פאט בו היא מביעה את אהבתה ורצונה שיחזור בקרוב כדי לראות את התינוק. הסרט מסתיים בחזרתו של אנדי לפאט ופגישתו של דני עם קייטי כשמק מלווה אותו ברכבת למרכז הגיוס בבלטימור וחוזר משם לסן דייגו עם מתגייסים חדשים.

קישורים חיצוניים