למטייל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ פרסומת - אין בקישור הזה מידע נוסף למעט מכירת מוצרים
שורה 39: שורה 39:


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
*[http://www.lametayel.co.il למטייל ברשת] - אתר האינטרנט של הרשת, מכיל מידע אודות יעדי טיול בישראל וברחבי עולם, וכן פורומים וקהילות וירטואליות בנושאי נסיעות ומדינות.
*[https://www.lametayel.co.il/ למטייל ברשת] - אתר האינטרנט של הרשת, מכיל מידע אודות יעדי טיול בישראל וברחבי עולם, וכן פורומים וקהילות וירטואליות בנושאי נסיעות ומדינות.
*[http://www.tiuli.com טיולי] - אתר למידע על טיולים ואתרים בישראל. מתמחה במסלולי טיולים, מגדירי צמחים ובעלי חיים ועוד.
*[https://www.tiuli.com/ טיולי] - אתר למידע על טיולים ואתרים בישראל. מתמחה במסלולי טיולים, מגדירי צמחים ובעלי חיים ועוד.


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

גרסה מ־08:47, 22 ביולי 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

פרמטרים ריקים [ סיסמה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

למטייל
לוגו למטייל
לוגו למטייל
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1982–הווה (כ־42 שנים)
מיקום המטה פתח תקווה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי קריית אריה, פתח תקווה
אנשי מפתח יובל לימון
ערן נאור
 
www.lametayel.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

למטייל היא רשת חנויות ישראלית למטיילים ותרמילאים, העוסקת גם במתן שירותים לטיולים ולפעילות פנאי. הרשת מונה, נכון לשנת 2019, 24 סניפים (המטייל, המטייל עודפים, והמטייל סקי) ומפעילה סוכנות ביטוח ומועדון חברים שבו למעלה מ-70,000 חברים. החברה היא גם בעליו של אתר האינטרנט "טיולי" המספק מידע על מסלולים, טיולים ואתרים בישראל.

היסטוריה

למטייל נוסדה בשנת 1979 על ידי יובל לימון, והייתה מהראשונים להתייחס לתופעת התרמילאות הישראלית, שהייתה בראשיתה. החנות הראשונה של הרשת הוקמה באזור כיכר מסריק בתל אביב, ובשנת 1982 היא הועברה לדיזנגוף סנטר בעיר. בתחילת הדרך עסקה למטייל גם ביצור מוצרים לתרמילאים אולם עד מהרה ויתרה על פעילות זו והתמקדה בתחום הקמעונאות. בשנת 1987 הצטרף ערן נאור כשותף ומנכ"ל משותף להנהלת החברה. בשנת 1993 הוקמה החנות השנייה של הרשת בקניון לב המפרץ בחיפה, וארבע שנים מאוחר יותר נוספה חנות שלישית - בנחלת השבעה בירושלים. בשנת 1999 הוקם אתר האינטרנט של החברה, ובין השנים 2006-2000 נפתחו תשע חנויות נוספות: ברעננה, ראשון לציון, ירושלים -תלפיות, חיפה-קניון חורב, רמת השרון, נתניה, באר שבע, צומת ביל"ו ובפתח תקווה. בשנת 2007 הוקם מרכז שלג, חנות לציוד סקי וסנובורד, בפתח תקווה. בשנת 2008 נפתחו חנויות נוספות בראשון לציון מערב, מודיעין ובאשדוד, ובשנת 2010 נוספה החנות בנס ציונה. בשנת 2011 הוקמה חנות למטייל בכפר סבא. כניסת "דקטלון" לשוק הישראלי והמכירות אונליין החלישו את הרשת ובתגובה מתכנן בעליה צעדי התייעלות כמו הקטנת גודל החנויות והגדלת מגוון המוצרים באתר המכירות[1].

חנויות ציוד למטיילים

סניף למטייל

חנויות למטייל מופעלות על ידי מטיילים אשר חזרו מטיולים ממושכים בחו"ל, ופונות לקהל המטיילים, התרמילאים וחובבי הטיולים ותרבות שעות הפנאי. הן מכילות ציוד טיולים ומחנאות, ספריות לקניה ועיון במדריכי טיולים ומפות, אופנת מטיילים, מחלקות לציוד סקי וספורט חורף, וכדומה.

הרצאות למטיילים מתקיימות בחנויות הרשת מאז ימיה הראשונים, והפכו לסימן היכר שלה. ההרצאות פתוחות למטיילים בחינם, ומרצים בהן מטיילים מנוסים על מגוון יעדי טיול מגוון.

למטייל בתרבות הפופולרית

  • בטור "מהנעשה בעירנו" של עלי מוהר שפורסם בעיתון העיר החל משנת 1984, ופורסם כקובץ בהוצאת עם עובד בשנת 1994, הוקדש טור בשם "בדרך לטואיצ'י (מדריך)" לחווית הביקור בחנות למטייל בדיזנגוף סנטר. (עמודים 42–43)
  • בספרו "יונה ונער", מאיר שלו מתאר את השפעתה של הרצאת טיולים שהוא שומע בחנות למטייל בדיזנגוף סנטר.
  • בסדרת הטלוויזיה "עד החתונה", כאשר אייל, בן זוגה של איה מחליט לעזוב את תפקידו בצבא קבע ולצאת להודו, הדבר הראשון שהוא עושה הוא ללכת להרצאה בסניף למטייל בדיזנגוף סנטר. הפרק העשירי של העונה השנייה מסתיים בכך שאיה מחליטה להצטרף אליו, ומגיעה גם היא להרצאה. עד החתונה מתוך אתר רשת
  • ב"מילון הסלנג השלם" של רוביק רוזנטל, מופיע אתר למטייל כמקור של ביטויי סלנג מעולם הטיולים ואחרים[2].
  • בספרו "נוילנד" (2011), מציין אשכול נבו את הביקור בהרצאות למטייל כחלק מתהליך ההתבגרות שעובר דור הצעירים הישראלי, מייד עם שחרורו מצה"ל ולפי יציאתו לטיול של אחרי הצבא.

קישורים חיצוניים

  • למטייל ברשת - אתר האינטרנט של הרשת, מכיל מידע אודות יעדי טיול בישראל וברחבי עולם, וכן פורומים וקהילות וירטואליות בנושאי נסיעות ומדינות.
  • טיולי - אתר למידע על טיולים ואתרים בישראל. מתמחה במסלולי טיולים, מגדירי צמחים ובעלי חיים ועוד.

הערות שוליים