המשרד למחקר ופיתוח מדעי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
פרנקלין דלנו רוזוולט ==> פרנקלין דלאנו רוזוולט
אין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
[[קטגוריה:משרדי ממשל ארצות הברית]]
[[קטגוריה:משרדי ממשל ארצות הברית]]
[[קטגוריה:ארצות הברית: צבא וביטחון]]
[[קטגוריה:ארצות הברית: צבא וביטחון]]
[[קטגוריה:משרדי ממשל היסטוריים]]

גרסה מ־17:41, 6 באוגוסט 2020

המשרד למחקר ופיתוח מדעיאנגלית: (The Office of Scientific Research and Development (OSRD), היה משרד פדרלי של ממשל ארצות הברית שנוצר כדי לתאם מחקר מדעי למטרות צבאיות במהלך מלחמת העולם השנייה.

מהלכים ראשונים להקמתו של המשרד נעשו במאי 1941, והוא הוקם פורמלית על ידי הצו הנשיאותי מס' 8807 ב-28 ביוני 1941.[1] למשרד ניתנה גישה כמעט בלתי מוגבלת למימון ולמשאבים, ובראשו עמד וניבר בוש שדיווח ישירות לנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט.

המחקר שבוצע תחת אחריות המשרד היה מגוון, ועסק בפרויקטי מחקר מתקדמים שכללו פצצות מדויקות יותר, חומרי נפץ אמינים יותר, מחקר על מרעומי קרבה, טילים מונחים, מערכות התראה מוקדמת ומכ"מים משופרים, נשק קל מדויק ובמשקל קטן יותר, כלי רכב בעלי פרופיל פעולה מגוון יותר, טיפולים רפואיים אפקטיביים יותר, והפרויקט הסודי יותר מכולם, אגף S-1, שבהמשך התנהל כפרויקט מנהטן, ועסק במחקר, פיתוח וייצור של כלי הנשק הגרעיניים הראשונים.

ניסויים בבני אדם

מאוקטובר 1943 עד אוקטובר 1946, OSRD השתמש בסרבני מצפון מהשירות האזרחי האמריקאי לצורך מחקר של מלריה, לחץ גבהים, השפעות גובה רב, כוויות קור, השפעת רעש חזק, גזים רעילים, בליעה וחשיפה למי ים, טמפרטורות קיצוניות, אקלים, השפעות של היגיינה לקויה, מחסור בתיאמין, השפעת חוסר שינה, היבטים רפואיים של שהות באוויר, ועוד.

האנשים שעליהם נערכו הניסויים התבטאו בהמשך בחריפות נגד מה שנעשה בהם, ואמרו שהם לא היו מתנדבים מרצונם לפרויקט זה לו ידעו עד כמה קשוחים וקפדניים יהיו ניסויים אלה.

פירוק המשרד

המשרד פורק בדצמבר 1947.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ הצו הנשיאותי מס' 8807 להקמת המשרד למחקר ופיתוח מדעי, בחתימת הנשיא רוזוולט, 28 ביוני 1941.