הנסיך אודונה, דוכס מונטפראט – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הוספת שורת קישורים חיצוניים ותחתיה {{תב|ויקישיתוף בשורה}} במידה וחסר (תג)
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: ארכאולוג
שורה 3: שורה 3:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
אודונה נולד ב-[[11 ביולי]] [[1846]] ב[[ראקוניגי]] והיה ילדם הרביעי של [[ויטוריו אמנואלה השני, מלך איטליה]] ואשתו [[אדלהייד מאוסטריה]]. הוא לא היה ילד בריא, אך הוא היה אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן. במהלך חייו הקצרים היה הנסיך עסוק בחקר האמנות ורכישת חפצים מ[[יוון העתיקה]] ומ[[רומא]] לעיר [[ג'נובה]] שנשארו במוזיאון לארכיאולוגיה ליגוריאנית. יצירות אחרות שאודונה אסף ותרם מוצגות בגלריה לאמנות מודרנית של ג'נובה אשר נקראת בחלקה על שם הנסיך. אודונה חי את ארבע השנים האחרונות לחייו בג'נובה. הנסיך בחר בג'נובה למעונו בגלל האקלים המתון שהיטיב עם מצבו הגופני החולה.
אודונה נולד ב-[[11 ביולי]] [[1846]] ב[[ראקוניגי]] והיה ילדם הרביעי של [[ויטוריו אמנואלה השני, מלך איטליה]] ואשתו [[אדלהייד מאוסטריה]]. הוא לא היה ילד בריא, אך הוא היה אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן. במהלך חייו הקצרים היה הנסיך עסוק בחקר האמנות ורכישת חפצים מ[[יוון העתיקה]] ומ[[רומא]] לעיר [[ג'נובה]] שנשארו במוזיאון לארכאולוגיה ליגוריאנית. יצירות אחרות שאודונה אסף ותרם מוצגות בגלריה לאמנות מודרנית של ג'נובה אשר נקראת בחלקה על שם הנסיך. אודונה חי את ארבע השנים האחרונות לחייו בג'נובה. הנסיך בחר בג'נובה למעונו בגלל האקלים המתון שהיטיב עם מצבו הגופני החולה.


כמלומד, הנסיך בא במגע עם אנשי תרבות מובילים ובהם הפסל סאנטו ורני, ששימש כיועצו וחברו, תמר לוקסורו, ופסקאלה דומניקו קמביאסו. אודונה נפטר בגיל 19 בארמון המלכותי ב[[ג'נובה]] זמן קצר לפני עלות השחר ב-[[22 בינואר]] [[1866]].
כמלומד, הנסיך בא במגע עם אנשי תרבות מובילים ובהם הפסל סאנטו ורני, ששימש כיועצו וחברו, תמר לוקסורו, ופסקאלה דומניקו קמביאסו. אודונה נפטר בגיל 19 בארמון המלכותי ב[[ג'נובה]] זמן קצר לפני עלות השחר ב-[[22 בינואר]] [[1866]].

גרסה מ־04:29, 3 בספטמבר 2020

הנסיך אודונה, דוכס מונטפראט
לידה 11 ביולי 1846
ראקוניגי, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 בינואר 1866 (בגיל 19)
ג'נובה, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ממלכת איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בזיליקת סופרגה עריכת הנתון בוויקינתונים
שושלת בית סבויה
אב ויטוריו אמנואלה השני, מלך איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
אם אדלייד מאוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך אודונה, דוכס מונטפראטאיטלקית: Oddone Eugenio Maria di Savoia‏; 11 ביולי 1846 - 22 בינואר 1866) היה נסיך הומניסט ופילנתרופ איטלקי.

ביוגרפיה

אודונה נולד ב-11 ביולי 1846 בראקוניגי והיה ילדם הרביעי של ויטוריו אמנואלה השני, מלך איטליה ואשתו אדלהייד מאוסטריה. הוא לא היה ילד בריא, אך הוא היה אינטליגנטי בצורה יוצאת דופן. במהלך חייו הקצרים היה הנסיך עסוק בחקר האמנות ורכישת חפצים מיוון העתיקה ומרומא לעיר ג'נובה שנשארו במוזיאון לארכאולוגיה ליגוריאנית. יצירות אחרות שאודונה אסף ותרם מוצגות בגלריה לאמנות מודרנית של ג'נובה אשר נקראת בחלקה על שם הנסיך. אודונה חי את ארבע השנים האחרונות לחייו בג'נובה. הנסיך בחר בג'נובה למעונו בגלל האקלים המתון שהיטיב עם מצבו הגופני החולה.

כמלומד, הנסיך בא במגע עם אנשי תרבות מובילים ובהם הפסל סאנטו ורני, ששימש כיועצו וחברו, תמר לוקסורו, ופסקאלה דומניקו קמביאסו. אודונה נפטר בגיל 19 בארמון המלכותי בג'נובה זמן קצר לפני עלות השחר ב-22 בינואר 1866.

אילן יוחסין

פרדיננד השלישי, הדוכס הגדול של טוסקנה
 
לואיזה, נסיכת שתי הסיציליות
 
קרלו אמנואלה, נסיך קריניאנו
 
מריה כריסטינה, נסיכת סקסוניה
 
לאופולד השני, קיסר האימפריה הרומית הקדושה
 
מריה לואיסה, נסיכת ספרד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מריה תרזה מאוסטריה
 
 
 
קרלו אלברטו, מלך סרדיניה
 
אליזבטה, נסיכת סבויה
 
 
 
ריינר יוזף, ארכידוכס אוסטריה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ויטוריו אמנואלה השני, מלך איטליה
 
 
 
 
 
 
 
אדלייד מאוסטריה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הנסיך אודונה, דוכס מונטפראט


קישורים חיצוניים