דניאל שק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ העתקת תיאור תמונה משדה התמונה לשדה הכיתוב בתבניות במידה ואין כיתוב (תג)
Eranb (שיחה | תרומות)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 20: שורה 20:
ב-[[27 בנובמבר]] [[2012]], יום הקמת מפלגת [[התנועה]], הודיע שק על הצטרפותו אליה. שק הוצב במקום ה-18 ברשימת המפלגה ל[[הכנסת|כנסת]].{{הערה|1=[https://www.facebook.com/tzipilivni/posts/10151270258284438 הודעת ציפי לבני על רשימת מועמדי התנועה], 6 בדצמבר 2012.}}
ב-[[27 בנובמבר]] [[2012]], יום הקמת מפלגת [[התנועה]], הודיע שק על הצטרפותו אליה. שק הוצב במקום ה-18 ברשימת המפלגה ל[[הכנסת|כנסת]].{{הערה|1=[https://www.facebook.com/tzipilivni/posts/10151270258284438 הודעת ציפי לבני על רשימת מועמדי התנועה], 6 בדצמבר 2012.}}


אב לשני בנים,,מנישואיו הראשונים לאוצרת-האמנות מיריי ממי. מתגורר עם בת זוגו אשת התקשורת [[אמילי מואטי]] בתל אביב. אחותו היא המתרגמת [[רות שק-יסעור]].
אב לשני בנים מנישואיו הראשונים ל[[אוצרות|אוצרת]] האמנות מיריי ממי. מתגורר עם בת זוגו אשת התקשורת [[אמילי מואטי]] בתל אביב. אחותו היא המתרגמת [[רות שק-יסעור]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־06:08, 15 בספטמבר 2020

דניאל שק
דניאל שק במסיבת עיתונאים בפריז
דניאל שק במסיבת עיתונאים בפריז
לידה 16 ביוני 1955 (בן 68)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד שגריר ישראל בצרפת (18 בספטמבר 20063 בדצמבר 2010) עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אמילי מואטי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קצין בלגיון הכבוד (12 במאי 2011) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל (דני) שק (נולד ב-16 ביוני 1955) הוא דיפלומט ישראלי ששימש בשורת תפקידים בשירות החוץ הישראלי. בין השאר שימש שגריר ישראל בצרפת ובמונקו, קונסול כללי בסן פרנסיסקו ודובר משרד החוץ.

ביוגרפיה

דניאל שק נולד בירושלים. הוריו, עליזה וזאב שק, ניצולי שואה מצ'כוסלובקיה, עלו לישראל בשנות הארבעים המאוחרות והשתקעו בתל אביב ולאחר מכן בירושלים. אביו היה ממייסדי שירות החוץ הישראלי ושימש בין השאר שגריר ישראל באוסטריה ובאיטליה. אמו, עליזה אהרמן-שק, היא ציירת. שק גדל בלונדון, בפריז ובווינה לסירוגין ורכש שליטה בארבע שפות (עברית, אנגלית, צרפתית וגרמנית).

ב-1974 סיים את לימודיו בתיכון על שם בויאר בירושלים והתגייס לחיל המודיעין. עם שחרורו מצה"ל נרשם לאוניברסיטה העברית והשלים בהצטיינות לימודי היסטוריה ושפה וספרות צרפתית. במקביל ללימודיו החל לעבוד בטלוויזיה הישראלית. ב-1981 נישא ונסע עם רעייתו לשנה לבלגיה, שם עבדו שניהם בשגרירות הישראלית. עם שובו לישראל עסק בתרגום וב-1984 התקבל לקורס הצוערים של משרד החוץ.

תפקידיו הראשונים היו בתחום התקשורת, תחילה במחלקת העיתונות של המשרד, לאחר מכן בלשכתו של שר החוץ שמעון פרס ולבסוף כדובר השגרירות בפריז. בתקופת כהונתו בצרפת נערכה ועידת מדריד ושק נקרא להצטרף לצוות הדוברים של משלחת ישראל ובהמשך לצוות בשיחות הרב-צדדיות במוסקבה. ב-1994 מונה על ידי שר החוץ שמעון פרס לדובר משרד החוץ ומנהל מחלקת העיתונות. ב-1997 מונה לקונסול כללי בצפון-מערב ארצות הברית שמקום מושבו בסן פרנסיסקו. בנוסף לעבודה המדינית וההסברתית השוטפת ריכז שק מאמצים מיוחדים להידוק הקשרים עם קהילת ההייטק של עמק הסיליקון ולקידום התרבות הישראלית. בשנת 2000 מונה למנהל מחלקה באגף אירופה עם אחריות על שורה של מדינות, בהן צרפת וגרמניה. בשנת 2001 נקרא לעמוד בראש הצוות המדיני לטיפול במשבר עם בלגיה באשר לתביעה שהוגשה נגד ראש הממשלה אריאל שרון בגין פשעי מלחמה במהלך מלחמת לבנון הראשונה.

בשנת 2004 יצא לבריטניה לעמוד בראש ארגון BICOM, ארגון הסברה ולובי פרו-ישראלי הפועל בלונדון מ-2002. בשלהי כהונתו שם פרצה מלחמת לבנון השנייה ושק נרתם למאמצי ההסברה למען ישראל בתקשורת הבריטית.

בספטמבר 2006 התמנה לשגריר בצרפת. בנוסף היה לשגרירה הראשון של ישראל בנסיכות מונקו. ארבע שנות כהונתו עמדו בסימן שיפור ניכר במערכת היחסים של ישראל עם צרפת. שיאה של התקופה היה בשנת 2008, שנת ה-60 למדינת ישראל, שבמהלכה ערכו הנשיא שמעון פרס והנשיא ניקולא סרקוזי ביקורים ממלכתיים הדדיים. במהלך ארבע שנותיו בפריז עסק שק גם בהליך קבלתה של ישראל לארגון המדינות המפותחות OECD. חודשים ספורים אחרי כניסתו לתפקיד קיבלה ישראל הזמנה הרשמית להצטרף לארגון וסמוך לעזיבתו הושלם התהליך ושק חתם בשמה של מדינת ישראל על הסכם ההצטרפות לארגון.

ב-12 במאי 2011 הוענק לו עיטור "לגיון הכבוד" הצרפתי בדרגת קצין.[1]

ב-27 בנובמבר 2012, יום הקמת מפלגת התנועה, הודיע שק על הצטרפותו אליה. שק הוצב במקום ה-18 ברשימת המפלגה לכנסת.[2]

אב לשני בנים מנישואיו הראשונים לאוצרת האמנות מיריי ממי. מתגורר עם בת זוגו אשת התקשורת אמילי מואטי בתל אביב. אחותו היא המתרגמת רות שק-יסעור.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים