בית ארין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 6: שורה 6:


=== היסטוריה עד כיבושו של אאיגון הראשון ===
=== היסטוריה עד כיבושו של אאיגון הראשון ===
שורשיו של בית ארין מזוהים עם האנדאלים, הלוחמים שפלשו לווסטרוז ולחמו בראשוני האדם. במהלך הפלישה הרג סר ארטיס ארין האנדאלי, שכונה "אביר הבז", את מלך הבקעה רובאר רויס השני מראשוני האדם (למרות ששושלת רויס המשיכה בבקעה והיא השושלת השנייה הכי בכירה בבקעה אחרי ארין) ולכן ראשוני האדם והאנדאלים נשבעו לו אמונים כמלך הבקעה החדש. ראשוני האדם שלא נשבעו לארין אמונים גורשו להרי הירח ונקראו "שבטי הרי הבקעה". תחת שלטון בית ארין התרחב שטח השליטה שלהם. אחת המלחמות שבהן השתתף בית ארין הייתה "המלחמה על פני המים" נגד מלכי החורף של [[בית סטארק]] על "שלוש האחיות". כשהגיע אאיגון "הכובש" [[בית טארגאריין|טארגאריין]] לווסטרוז הוא נתן את הפיקוד לכיבוש הבקעה בידיה של אחותו הבכורה ויסניה ו[[דרקון|דרקונה]] ואהיגאר. לאחר ש[[חיל ים|צי]] הכובשים הובס, ויסניה שרפה בעזרת ואהיגאר את כל צי הבקעה. כשהמלכה העוצרת של הבקעה יצאה לקרב רגלי, עפה ויסניה לקן הנשרים וגרמה לנסיך רונאל להתאהב בדרקונים. היא הבינה שכשהוא ימלוך הוא ממילא ייתן ל[[בית טארגאריין]] את שבועתו, וכדי למנוע עד אז קורבנות מיותרים כרעה ברך והעניקה את שבועת האמונים לכובשים. בתמורה ויסניה הכריזה על בית ארין בתור הלורדים העליונים של הבקעה וריבוני המזרח של ווסטרוז בשם כס הברזל, תארים בהם החזיקה במשך 300 שנים.
שורשיו של בית ארין מזוהים עם האנדאלים, הלוחמים שפלשו לווסטרוז ולחמו בראשוני האדם. במהלך הפלישה הרג סר ארטיס ארין האנדאלי, שכונה "אביר הבז", את מלך הבקעה רובאר רויס השני מראשוני האדם (למרות ששושלת רויס המשיכה בבקעה והיא השושלת השנייה הכי בכירה בבקעה אחרי ארין) ולכן ראשוני האדם והאנדאלים נשבעו לו אמונים כמלך הבקעה החדש. ראשוני האדם שלא נשבעו לארין אמונים גורשו להרי הירח ונקראו "שבטי הרי הבקעה". תחת שלטון בית ארין התרחב שטח השליטה שלהם. אחת המלחמות שבהן השתתף בית ארין הייתה "המלחמה על פני המים" נגד מלכי החורף של [[בית סטארק]] על "שלוש האחיות". כשהגיע אאיגון "הכובש" [[בית טארגאריין|טארגאריין]] לווסטרוז הוא נתן את הפיקוד לכיבוש הבקעה בידיה של אחותו הבכורה ויסניה ו[[דרקון|דרקונה]] ואהיגאר. לאחר ש[[חיל ים|צי]] הכובשים הובס, ויסניה שרפה בעזרת ואהיגאר את כל צי הבקעה. כשהמלכה העוצרת של הבקעה יצאה לקרב רגלי, עפה ויסניה לקן הנשרים וגרמה לנסיך רונאל להתאהב בדרקונים. כשהמלכה חזרה לקן הנשרים היא ראתה בנה יושב על ברכיה של ויסניה ומתחנן לאמו שתיתן לו לרכב על הדרקון. היא הבינה שכשהוא ימלוך הוא ממילא ייתן ל[[בית טארגאריין]] את שבועתו, וכדי למנוע עד אז קורבנות מיותרים כרעה ברך והעניקה את שבועת האמונים לכובשים. בתמורה ויסניה הכריזה על בית ארין בתור הלורדים העליונים של הבקעה וריבוני המזרח של ווסטרוז בשם כס הברזל, תארים בהם החזיקה במשך 300 שנים.


=== לפני אירועי "[[משחקי הכס]]" ===
=== לפני אירועי "[[משחקי הכס]]" ===

גרסה מ־16:14, 16 בספטמבר 2020

הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

תבנית:ללא מקורות בית אריןאנגלית: House Arryn) הוא אחד ממשפחות האצולה בסדרת הפנטזיה שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין.

בני ארין מאופיינים בכבוד, בהתאם לאימרה שלהם, רם ונישא ככבוד (באנגלית: As High As Honor). מעוז כוחם הוא טירת קן הנשרים הגבוהה, הנחשבת בלתי חדירה, והם שולטים על בקעת ארין שבצפון-מזרח ווסטרוז. סמלו של בית ארין הוא בז וסהר לבנים על רקע תכול, ואלו צבעי הבית. יחד עם בית טיירל, בית ארין הוא הבית הבכיר היחיד שבו אף אחד מבני המשפחה לא שימש כנקודת תצפית בפרקים.

היסטוריה עד כיבושו של אאיגון הראשון

שורשיו של בית ארין מזוהים עם האנדאלים, הלוחמים שפלשו לווסטרוז ולחמו בראשוני האדם. במהלך הפלישה הרג סר ארטיס ארין האנדאלי, שכונה "אביר הבז", את מלך הבקעה רובאר רויס השני מראשוני האדם (למרות ששושלת רויס המשיכה בבקעה והיא השושלת השנייה הכי בכירה בבקעה אחרי ארין) ולכן ראשוני האדם והאנדאלים נשבעו לו אמונים כמלך הבקעה החדש. ראשוני האדם שלא נשבעו לארין אמונים גורשו להרי הירח ונקראו "שבטי הרי הבקעה". תחת שלטון בית ארין התרחב שטח השליטה שלהם. אחת המלחמות שבהן השתתף בית ארין הייתה "המלחמה על פני המים" נגד מלכי החורף של בית סטארק על "שלוש האחיות". כשהגיע אאיגון "הכובש" טארגאריין לווסטרוז הוא נתן את הפיקוד לכיבוש הבקעה בידיה של אחותו הבכורה ויסניה ודרקונה ואהיגאר. לאחר שצי הכובשים הובס, ויסניה שרפה בעזרת ואהיגאר את כל צי הבקעה. כשהמלכה העוצרת של הבקעה יצאה לקרב רגלי, עפה ויסניה לקן הנשרים וגרמה לנסיך רונאל להתאהב בדרקונים. כשהמלכה חזרה לקן הנשרים היא ראתה בנה יושב על ברכיה של ויסניה ומתחנן לאמו שתיתן לו לרכב על הדרקון. היא הבינה שכשהוא ימלוך הוא ממילא ייתן לבית טארגאריין את שבועתו, וכדי למנוע עד אז קורבנות מיותרים כרעה ברך והעניקה את שבועת האמונים לכובשים. בתמורה ויסניה הכריזה על בית ארין בתור הלורדים העליונים של הבקעה וריבוני המזרח של ווסטרוז בשם כס הברזל, תארים בהם החזיקה במשך 300 שנים.

לפני אירועי "משחקי הכס"

הלורד ג'ון ארין, שנישא 3 פעמים, האחרונה לליסה טאלי ורק ממנה הוליד ילד אחרי שני וולדות ומתים וארבע הפלות, את רוברט החלש והחולני. כשהיו צעירים, התחנכו אדארד סטארק ורוברט באראתיאון אצל הלורד ארין בקן הנשרים. לכן כשפצח המרד נגד אאיריז השני טארגאריין, "המלך המשוגע", היו בצבא המורדים בית באראתיאון שהוביל את המרד, בית ארין, בית סטארק ובית טאלי. לאחר ניצחונו של רוברט מונה ג'ון ארין לימין המלך, היועץ הקרוב ביותר למלך, ושכנע את בית מארטל שדורן לא תפרוש מהממלכה. ג'ון הביא למעלה המלך את פיטר בייליש (אצבעון), חבר הילדות של ליסה, והוא הפך להיות הממונה על המעות ("שר האוצר" של הממלכה). במהלך כהונתו ג'ון מגלה שהנסיכים ג'ופרי, מירסלה וטומן באראתיאון הם למעשה תוצאות של גילוי עריות בין סרסיי וג'יים לאניסטר, אך לפני שזכה לחשוף זאת הוא מת בפתאומיות. אירוע זה הניע את רוברט באראתיאון לפנות לאדארד סטארק בתחילת "משחקי הכס" להתמנות לימין המלך, מה שהניע את כל העלילה של הסדרה.

בזמן מלחמת חמשת המלכים

למרות שהבחירה ההגיונית של בית ארין בהנהגת ליסה, אחותה של קייטלין סטארק, תתמוך באחיינה רוב, אך במקום זאת שמרה הבקעה על נייטרליות כדי להגן על עצמה מפני פשיטות שבטי הרי הבקעה. לאחר שנרצח ג'ופרי באראתיאון וסאנסה סטארק נאלצה לברוח ממעלה מלך, מבריח אותה אצבעון כדי לפגוש את דודתה ליסה . אצבעון וליידי ליסה נישאים, ולאחר מכן רוצח אצבעון את ליסה ומעליל שזה היה מאליריון, הזמר האהוב על הליידי. כתוצאה מכך הופך אצבעון לריבון הזמני של הבקעה עד שרוברט יגדל מספיק כדי לשלוט בעצמו. חלק מהלורדים של הבקעה, בהם יון רויס ("הארד") ולין קורבריי, מורדים בו, אך הוא פותר את הבעיה הזו ומחזק את מעמדו. לאחר מכן מתכנן אצבעון להשיא את סאנסה להארולד הארינג (המכונה "הארי היורש") ובכך היא תוכל להיות הליידי של קן הנשרים אם (או יותר נכון כאשר) רוברט ימות בלי ילדים ותוכל לכבוש בחזרה את ווינטרפל.

שיר של אש ושל קרח מאת ג'ורג' ר. ר. מרטין
משחקי הכס עימות המלכים סופת החרבות משתה לעורבים ריקוד עם דרקונים רוחות החורף
(טרם יצא לאור)
חלום של אביב
(טרם יצא לאור)


שגיאות פרמטריות בתבנית:קצרמר

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

קטגוריה:שיר של אש ושל קרח - בתים