הגיע הזמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ שחזור אוטומטי עצבני לעריכות טרולים
שורה 17: שורה 17:
#'''השלב הבא''': על האמונה ועל ארץ-ישראל. המשפחה עוברת בזמנים שונים בעבר - חטא המרגלים, דוד וגולית ועוד. בסוף הספר החתונה של שי ואודי
#'''השלב הבא''': על האמונה ועל ארץ-ישראל. המשפחה עוברת בזמנים שונים בעבר - חטא המרגלים, דוד וגולית ועוד. בסוף הספר החתונה של שי ואודי
#'''אורות גבוהים''': המשפחה עוזבת את החיים המוגנים והשלווים במעלה גרא ועוברת ללב תל אביב כדי לעסוק בקירוב עם ישראל למורשתו.
#'''אורות גבוהים''': המשפחה עוזבת את החיים המוגנים והשלווים במעלה גרא ועוברת ללב תל אביב כדי לעסוק בקירוב עם ישראל למורשתו.
#'''עבר משפחתי''' אודי יולדת והמשפחה חוזרת ללידות של שי חובב שרי אדוה ותמה.
ולבסוף כולם מגיעים ללידות של חגי וחגית.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־10:14, 15 באוקטובר 2020

הגיע הזמן היא סדרת קומיקס ציונית-דתית בדיונית שכתב הזוג נתנאל ובת-אל אפשטיין על משפחה שקופצת בזמן עם כבש שיודע לדבר עברית, בהוצאת ראש יהודי. הסדרה משלבת בתוכה את תורת הרב קוק והחסידות מתוך הערכה רבה למדינת ישראל, לעם ישראל ולהחשת הגאולה.

משפחת יום טוב גרה במעלה גרא, ישוב קטן בדיוני ביישובי הר חברון פרודיה על מעלה חבר. אב המשפחה חגי איש עסקים והאם חגית עקרת בית. הבן הבכור שי משרת בחיל התותחנים במסגרת הסדר מתחתן בספר 8, ויש עוד ארבעה ילדים: שרי (מתחתנת במהלך הסדרה) ויולדת בן בסוף ספר 9, תמה, חובב ואדוה (לומדת בגן). יש להם כלב זקן בשם מתושלח, ובישוב החדש הם מוצאים את עזריאל, כבש מדבר שקופץ בזמן כל פעם שנרדם ולוקח את כל מי שנוגע בו. בדרך כלל הקפיצות מגיעות להקשר של מה שדיברו או חשבו עליו- בחנוכה למשל קפצו לימי החשמונאים. משם חזר איתם בולמוס, חייל מתייוון שחוזר בתשובה ומתחתן עם שרי, ופומבדיתא, הפיל שלו. בספר השישי מצטרפת לחבורה אודיה "אודי" שמע, לחוצת חתונה שבסוף מתארסת עם שי. (קטע הומוריסטי- השם שלה נשמע כמו השיר "עוד ישמע", ששרים במגזר הדתי למי שמתארס.) חבר טוב של שי מהצבא עומר לדרמן עושה איתו קורס קצינים ושניהם מפקדים על פלגות באותה סוללה.

הספרים מלאים הומור, כך שלמשל בכמה דורות שונים הם פוגשים אותו יהודי בשם אחיחפר בבגדים שונים שמתאימים לתקופה, המן הרשע דומה למחמוד אחמדינז'אד, עשרת בני המן דומים לגמדים של שלגיה, דתן ואבירם מופיעים כמה פעמים כמפריעים לעם, מתיוון בשם "טטנוס" נראה כמו הרשע הג'ינג'י מהיה היה ומרדכי נראה דומה לרב מרדכי אליהו. כאשר בלעם עושה כשפים המילים לקוחות מהארי פוטר: "וינגרדיום לביוסה" להרים את צבא מדין באוויר ו"אציו" כדי לזמן אותם.

דמויות בדיוניות משונות מופיעות בספרים: אובליקס בספינה של יונה הנביא, מופאסה, סקאר והחיה במכת ערוב. כשמלכת שבא מופיעה בירושלים אדוה שואלת אם לשיר את השיר "הנסיך עלי".

הספרים בסדרה

  1. ניצחון האמונה: המשפחה עוברת ליישוב ופוגשת את עזריאל, והילדים קופצים אחורה למלחמת החשמונאים ביוונים. הספר קיבל שם משלו רק במהדורה השנייה, אחרי שיצא כבר הספר השני.
  2. אהבת תורה: חובב עומד לחגוג בר מצווה והמשפחה מגיעה לבני ישראל במדבר, כולל מתן תורה.
  3. הקרב על המקדש: הילדים חוזרים לשושן הבירה כדי לנסות לשכנע את אסתר המלכה לאחד את העם, בזמן שבירושלים בנית בית המקדש מופסקת. ("הקפאת בניה")
  4. רגע האמת: בולמוס מנסה לחזור ליהדות והולך לבית כנסת בפעם ראשונה אחרי 2200 שנה, והמשפחה עוברת בזמנים שונים בעבר שקשורים לתפילה (כמו יונה במעי הדגה).
  5. יוצאים לחופש: באמצע ליל הסדר עזריאל לוקח בטעות את כולם למצרים, והם חווים את העבדות ויציאת מצרים.
  6. המסע המופלא הביתה: באמצע טקס סיום קורס קציני יבשה של שי עזריאל לוקח בטעות את שאר החבורה עם 24 אורחים וכתב צבאי אחד לנקודות ציון בציונות: עליית תלמידי הגר"א במאה ה-18, הרצל מסקר את משפט דרייפוס, מלחמת השחרור ועוד. בולמוס ושרי מתכננים את חתונתם.
  7. עיר הזהב: על יום ירושלים. החבורה עוברת בציוני דרך בירושלים, כולל ביקור מלכת שבא ושחרור הכותל. אודי משעשעת את הפלגה של שי בהיעדרו בסיפורים מהספר הקודם.
  8. השלב הבא: על האמונה ועל ארץ-ישראל. המשפחה עוברת בזמנים שונים בעבר - חטא המרגלים, דוד וגולית ועוד. בסוף הספר החתונה של שי ואודי
  9. אורות גבוהים: המשפחה עוזבת את החיים המוגנים והשלווים במעלה גרא ועוברת ללב תל אביב כדי לעסוק בקירוב עם ישראל למורשתו.

קישורים חיצוניים