קאט דנינגס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 98: שורה 98:
* {{אתר רשמי|http://www.katdennings.com}}
* {{אתר רשמי|http://www.katdennings.com}}
{{פרופילי קולנוענים}}
{{פרופילי קולנוענים}}

* {{הארץ|[[אבנר שביט]], עכבר העיר אונליין|השחקנית הכי יפה בדורנו|1.3351038|07 בפברואר 2009}}
* {{הארץ|[[אבנר שביט]], עכבר העיר אונליין|השחקנית הכי יפה בדורנו|1.3351038|07 בפברואר 2009}}

==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}


{{בקרת זהויות}}
{{בקרת זהויות}}

גרסה מ־21:09, 22 באוקטובר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ קישור, שנות הפעילות, דמות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ שפה מועדפת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קאט דנינגס
Kat Dennings
דנינגס בפרימיירת הסרט "תור: העולם האפל", 2013
דנינגס בפרימיירת הסרט "תור: העולם האפל", 2013
לידה 13 ביוני 1986 (בת 37)
ארצות הבריתארצות הברית פילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית
שם לידה קתרין ויקטוריה ליטבק
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
www.katdennings.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין ויקטוריה ליטבקאנגלית: Katherine Victoria Litwack; ‏נולדה ב־13 ביוני 1986), המוכרת בשם הבמה קאט דנינגס (Kat Dennings), היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית-יהודייה. מוכרת בזכות תפקידיה בסרטים "הלילה של ניק ונורה", "תור", "בתול בן ארבעים" ו"בית השפנפנות" ובזכות תפקידה בסדרת הטלוויזיה "מרוששות".

ביוגרפיה

קתרין ויקטוריה ליטבק נולדה באזור ביירן מאוור ליד פילדלפיה, פנסילבניה שבארצות הברית, למשפחה יהודית ממוצא ליטאי ורוסי. אמה אלן ג'ודית (במקור - שץ) היא משוררת וקלינאית תקשורת ואביה ג'רלד ליטבק הוא פרמקולוג מולקולרי ומרצה בעיסוקו. דנינגס היא הצעירה מבין חמישה אחים. התחנכה במסגרת חינוך ביתי, וכשנרשמה לבית ספר המרכזי בעיירתה היא למדה בו חצי יום בלבד. סיימה את לימודיה בתיכון בגיל 14. כדי שתוכל לעבוד כשחקנית במשרה מלאה עברה משפחתה ללוס אנג'לס ב-2002. קאט אימצה את שם המשפחה "דנינגס" כחלק משם הבמה שלה כבר בצעירותה.

קריירה

בתור ילדה בת 10 כבר הופיעה בפרסומות טלוויזיה, ובגיל 14 השתתפה בתפקיד אורח בפרק אחד בסדרה "סקס והעיר הגדולה" בתור ילדת בת מצווה. השתתפה בסדרת הסיטקום "לגדל אבא" בתור ביתו הבכורה של בוב סאגט, וב-2003 התארחה בפרק בסדרה "ללא עקבות" ובפרק בסדרה "CSI".

ב-2003 שיחקה בסרט הטלוויזיה "הסנובים" (The Snobs) בתפקיד איזבל. בשנת 2004, ביצעה דנינגס את הבכורה הקולנועית שלה בקומדיית ההתבגרות המוזיקלית "בקול גדול", בה גילמה את תלמידת הפסנתר סלון. ב-2005 כבר פרצה דנינגס עם תפקידה של מארלה בתה של טריש פידמונט (קתרין קינר) בקומדיה המצליחה "בתול בן ארבעים", לכך נוספו עוד חמש הופעות אורח בסדרת הדרמה "ER" בתור זואי באטלר והופעה במערבון "בלב העמק" לצידו של אדוארד נורטון. גילמה את מולי, הבת הבכורה והמרדנית של ליאה פאולר בסרט ההמשך לקומדיה "ביג מאמא". הופיעה בקומדיית ההתבגרות "צ'ארלי ברטלט" בתור סוזן גרדנר, אהובתו של הנער העשיר צ'ארלי ברטלט (אנטון ילצ'ין) ובתו של מנהל בית הספר ניית'ן (רוברט דאוני ג'וניור).

דנינגס בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו 2010

זכתה להערכה רבה ב-2008 על תפקידה הראשי לצידו של מייקל סרה בקומדיית ההתבגרות הרומנטית "הלילה של ניק ונורה". בסרט הופיעה בתפקיד הראשי בתור נורה סילברברג תיכוניסטית הנפגשת באקראי עם ניק, איתו אין לה שום דבר במשותף מלבד הטעם המוזיקלי. על הופעתה זכתה למועמדות לפרס פריצת השנה בטקס סרטי ה-MTV. לאותה שנה הוסיפה גם הופעה בתור מונה בקומדיה בהפקתו של אדם סנדלר "בית השפנפנות" לצידה של אנה פאריס.

ב-2009 הופיעה בדמותה של סטייסי אחותו של טואי תומפמסון בקומדיית הילדים של רוברט רודריגז "קצרים", ובתור הפרוצה הצעירה קתרינה דברופקוויץ' בסרט גיבורי-העל הקנדי "דפנדור". ב-2011 החלה לככב בסדרה הקומית "מרוששות" ברשת CBS. בהמשך ב-2011, שיחקה לצידה של נטלי פורטמן בסרט אודות גיבור-העל, "תור", כחלק מהיקום הקולנועי של מארוול. בשנת 2013, שבה לתפקידה בסרט ההמשך, "תור: העולם האפל".

בנוסף ב-2013, הופיעה בקליפ של להקת הנסון לשיר "Get the Girl Back" לצידה של ניקי ריד.

בשנת 2017 החלה לדבב את דמותה של ליאה בירץ' בסדרה האנימציה "פה גדול" מבית נטפליקס.

ב-2020 היא עתידה לככב בסרט הקומי "Friendsgiving", בכיכוכבה ובהפקתה של מאלין אקרמן.

חיים אישיים

דנינגס הצהירה במקומון יהודי בלוס אנג'לס: "היהדות היא חלק חשוב מאוד מההיסטוריה שלי, אבל הדת היא לא חלק מחיי". בהמשך הכתבה נאמר שמבחינתה היא מזוהה עם היהדות יותר בצורה אתנית ותרבותית מאשר דתית. בנוסף סיפרה: "אני במיליון אחוז יהודייה. לא נראה לי שיש לי קרובי משפחה שהם לא יהודים".

ב-2003 דווח על כך שדנינגס עושה מדיטציה טרנסצנדנטלית.

בשנים 2014–2016 הייתה בזוגיות עם הזמר ג'וש גרובן.

ב-2020 הצהירה כי היא הפכה לצמחונית בעקבות צפייה בסרט "David Attenborough: A Life On Our Planet".שגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: Liam Gilliver, ‘Thor’ Star Kat Dennings Ditches Meat After Watching David Attenborough’s New Film, Plant-Based News, October 18, 2020 וגם שמאל=כן.

פילמוגרפיה

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים