יומני הערפד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
קישור
תגיות: שוחזרה עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ ש
שורה 110: שורה 110:
|- align="center"
|- align="center"
| [[נינה דוברב]]
| [[נינה דוברב]]
| [[טיוטה:אלנה גילברט|אלנה גילברט]]
| אליינה גילברט
| colspan = "6" {{כן | '''ראשי'''}}
| colspan = "6" {{כן | '''ראשי'''}}
| colspan="2" style="background: #ADD8E6" align="center" | '''אורח'''
| colspan="2" style="background: #ADD8E6" align="center" | '''אורח'''

גרסה מ־03:39, 23 באוקטובר 2020

תבנית:שכתוב

יומני הערפד
The Vampire Diaries
יומני הערפד
יומני הערפד
מבוסס על יומני הערפד עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה על טבעית
פנטזיה
רומנטיקה
אימה
יוצרים קווין ויליאמסון
ג'ולי פלק
כותבים ליסה ג'יין סמית (ספרים)
בימוי מרקוס סייגה
שחקנים נינה דוברב
פול וסלי
איאן סומרהולדר
סטיבן ר. מקווין
שרה קנינג
קתרינה גרהאם
קנדיס אקולה
זאק רוריג
קיילה אוול
מייקל טרבינו
מת'יו דייוויס
ג'וזף מורגן
מיכאל מלרקיי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 8
מספר פרקים 171
תוכנית המשך המקוריים, מורשות עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל לסלי מורגנשטיין
בוב לוי
קווין ויליאמסון
ג'ולי פלק
קרוליין דריס
חברת הפקה Outerbanks Entertainment
Alloy Entertainment
CBS Television Studios
Warner Bros. Television
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ג'ורג'יה
אטלנטה
קובינגטון, ג'ורג'יה
ונקובר
קולומביה הבריטית
מוזיקה מייקל סובי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 41–44 דקות
שידור
רשת שידור The CW
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 10 בספטמבר 200910 במרץ 2017
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי (באנגלית)
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומני הערפדאנגלית: The Vampire Diaries) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה על-טבעית שנוצרה על ידי קווין ויליאמסון וג'ולי פלק, המבוססת על סדרת ספרים באותו שם מאת ליסה ג'יין סמית. הסדרה זכתה בפרסים רבים בטקס פרסי בחירת הקהל וטקס פרסי בחירת הנוער.

רקע העלילה

הסדרה מתרחשת בעיירה מיסטיק פולס שבווירג'יניה, עיירה בדיונית קטנה הנרדפת על ידי יצורים על-טבעיים. המוקד העיקרי של תחילת הסדרה הוא בין אלנה גילברט וסטפן סלבטור המתאהבים ברגע שהם נפגשים. אלנה דומה למראה של אהובתו של סטפן מהעבר - קתרין פירס. במהלך הסדרה מתגלה כי אלנה היא למעשה הכפילה של קתרין. בהמשך הסדרה אלנה נהיית בת זוגו של דיימון סלבטור.

סקירת סדרה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12210 בספטמבר 200913 במאי 2010
2229 בספטמבר 201012 במאי 2011
32215 בספטמבר 201110 במאי 2012
42311 באוקטובר 201216 במאי 2013
5223 באוקטובר 201315 במאי 2014
6222 באוקטובר 201414 במאי 2015
7228 באוקטובר 201513 במאי 2016
81621 באוקטובר 201610 במרץ 2017

עלילה

עונה 1

העונה עוקבת אחרי חייה של אלנה גילברט המתגוררת בעיירה מיסטיק פולס שבווירג'יניה עם אחיה ג'רמי ודודתם לאחר שהוריהם טבעו למוות. בחור צעיר מסתורי בשם סטפן מגיע לעיירה ונכנס לחייה של אלנה. אלנה וסטפן מתאהבים ואלנה מבינה שסטפן הוא ערפד מבוגר. דיימון, אחיו הגדול והמסוכן של סטפן מגיע אחריו למיסטיק פולס ומפר את השלווה בעיירה. בזמן העונה מגלים על העובדה שקתרין לא מתה אלא כלואה בקבר במיסטיק פולס יחד עם עוד ערפדים רבים והרצון של דיימון לשחרר אותה. בוני בנט, חברתה הטובה ביותר מגלה שהיא מכשפה ומשתלבת בעלילה.

עונה 2

העונה מספרת על קללת ירח מסתורית. קתרין פירס, כפילתה של אלנה גילברט, חוזרת למיסטיק פולס והופכת את קרוליין פורבס לערפדית על מנת שתרגל אחרי סטפן ואליינה. אנשי זאב מתגלים, טיילר לוקווד לומד על קללת הזאבים במשפחתו והופך לכזה. קלאוס ואלייז'ה, אחים ערפדים ממשפחת הערפדים הראשונה מגיעים למיסטיק פולס על מנת לשבור את קללת הירח שמגבילה את קלאוס, ולצורך השבירה שלה הוא זקוק לכפילת פטרובה כמו אליינה. בסוף העונה, סטפן מסכים לעבוד עבור קלאוס תמורה לתרופה לדיימון.

עונה 3

העונה נפתחת ביום הולדת ה-18 של אלנה גילברט. עונה זו מספרת על "המקוריים", משפחת הערפדים הראשונה בעולם, ומתמקדת בסיפורו של הבן קלאוס ובקשריו המשפחתיים הארוכים עם אחיו ואחותו. בנוסף ההורים של משפחת הערפדים, מייקל ואסתר, קמים לתחייה ומגלים את הרצון שלהם להשמיד את כל בניהם ובנותיהם. בסוף העונה אליינה נפגעת ומתה עם דם ערפדים בתוך גופה, מה שהופך אותה לערפדית.

עונה 4

העונה מתמקדת בהסתגלותה של אלנה לחייה החדשים כערפדית. מתגלה קיומה של תרופה לערפדות, ומספר דמויות מחפשות אותה. מתגלה שהתרופה מכילה מנה אחת בלבד. בנוסף מכירים את בן האלמוות הראשון, סילאס, שמנסה להשיג את התרופה כדי להתאחד עם אהבת האמת שלו, ותוך כדי זה יכול לשחרר המוני יצורים על טבעיים שיפגעו בעולם.

עונה 5

העונה עוסקת בסיילאס, כפיל של סטפן המחפש את התרופה שבדמה של קתרין. נדיה, בתה של קתרין שנלקחה ממנה ומאוחר יותר הפכה לערפדית, מתאחדת עם אמה. בוני ממלאת תקפיד של "עוגן", ישות על טבעית בין עולם החיים לעולם המתים העל טבעיים. המשפחה של קתרין ונדיה מתגלה כ"נוסעים", ישות על טבעית שמסוגלת להיכנס לתוך גוף של אנשים אבל לא יכולים לגור במקום אחד בגלל כישוף עתיק. הנוסעים מגיעים בעקבות נדיה למיסטיק פולס ומנסים לשחרר את הכישוף שלהם באמצעות הכפילים, סטפן ואליינה.בסוף העונה בשביל להציל את כולם בוני ודיימון עוברים לעולם הכלא, למרות שכולם חושבים שהם מתים.

עונה 6

העונה מספרת על "מפגש ג'מיני", מפגש מכשפים השם דגש מיוחד על הקשר שבין תאומים. בוני ודיימון מנסים להימלט מעולם כלא מסתורי יחד עם אסיר מכשף ממפגש ג'מיני שנכלא שם בשם קאי, שרוצה להרוג את משפחתו שחיה במיסטיק פולס. בנוסף מתגלה שאמם של סטפן ודיימון, לילי, לא באמת מתה והיא ערפדית שחיה בעולם כלא אחר.

עונה 7

העונה מספרת על משפחת "הכופרים", יצורים על טבעיים שואבי קסם שהפכו לערפדים. "אם" המשפחה היא לילי, אמם של דיימון וסטפן, ואחת הבנות היא ואלרי, אהובתו של סטפן האנושי. מגלים על ציידת ערפדים מיוחדת, ריינה, שלה יש מספר חיים וברגע שהיא מסמנת מישהו עם חרבה היא עוקבת אחריו לכל העולם בלי שום יכולת לסגת. ריינה דוקרת את סטפן ומובילה אותו למרדף ארוך של שנים ארוכות, ביניהם סטפן גם מתאחד עם קלאוס בניו אורלינס.

עונה 8

העונה מתארת את מאמצי הערפדים הראשיים לכפר על חטאיהם, ואת המאבק בקייד, שליט הגיהנום שאליו מגיע להם להגיע, ובסירנות העובדות עבור קייד. דיימון ואנזו כיבו את האנושיות שלהם וכעת עובדים עבור הסירנות כמשרתים של קייד.

דמויות

דמויות ראשיות

שחקן/שחקנית דמות עונות
1 2 3 4 5 6 7 8
נינה דוברב אליינה גילברט ראשי אורח
הדמות הראשית היא אלנה גילברט. בהמשך הסדרה מתגלה כי אלנה היא נצר לשושלת פטרובה, צאצאית של אמרה, טאטיה ושל קתרין. אמה הביולוגית, איזבל, ילדה אותה בגיל 16 יחד עם ג'ון גילברט, והם מסרו אותה לאחיו של ג'ון לאימוץ.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
פול וסלי סטפן סלבטור ראשי
אחיו של דיימון, סטפן הוא ערפד טוב לב ומראה, בהתחלה הוא מוצג כערפד אשר שותה רק דם חיות, אך בהמשך מתגלה כי בעברו הוא היה "המרטש". סטפן מתייסר על עברו כמרטש ונמנע מדם אדם מחשש שרצונו הבלתי נשלט לדם יחזור וישתלט עליו.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
איאן סומרהולדר דיימון סלבטור ראשי
אחיו של סטפן, שמוצג בהתחלה כערפד נאה ומרושע. בהמשך מגלים את האופי המורכב של דיימון ואת כל הצדדים באישיות שלו. היה מאוהב בקתרין בעברו ונותר מאוהב במשך 150 שנה.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
קתרינה גרהאם בוני בנט ראשי
אחת מחברותיה הטובות ביותר של אלנה, שהיא גם מכשפה לנצר שושלת בנט, ידועה כמכשפות חזקות במיוחד. בוני הצילה את כל הדמויות הראשיות פעמים רבות.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
קנדיס אקולה קרוליין פורבס ראשי
חברה טובה של אלנה. הופכת לערפדית בתחילת עונה 2 על ידי קתרין פירס. קרוליין ידועה בשליטת תאבון הדם שלה כערפדית.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
זאק רוריג מאט דונובן ראשי
חבר ילדות של אלנה, וכן בן זוגה לשעבר. יצא בעבר עם קרוליין. החבר הטוב ביותר של ג'רמי ושל טיילר.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
סטיבן ר. מקווין ג'רמי גילברט ראשי אורח
אחיה הצעיר של אלנה. מסוגל לראות רוחות. בעונה הראשונה יצא עם אנה, ומאוחר יותר עם בוני. בעונה 4 הפך לצייד ערפדים. ג'רמי עזב במהלך העונה השישית את הסדרה.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
מייקל טרבינו טיילר לוקווד ראשי אורח
אדם זאב ובהמשך גם ערפד ובכך בן כלאיים, מהשושלת של קלאוס. בנו של ראש עיריית מיסטיק פולס. יצא בעבר עם קרוליין וליב.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
מת'יו דייוויס אלאריק זלצמן ראשי אורח אורח ראשי
מורה להיסטוריה בבית ספר שמתגלה כצייד ערפדים שהיה נשוי לאמה הביולוגית של אליינה. הוא ודיימון חברים טובים מאוד. במהלך הסדרה יצא עם ג'נה, דודתם של אליינה וג'רמי, מרדית' פל וג'ו לאפלין שאף יש לו שתי בנות ממנה שאותן הוא מגדל עם קרוליין.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
מייקל מלרקי (אנ') לורנזו (אנזו) סנט ג'ון משני ראשי
ערפד שהיה אסיר למשך 50 שנה במסדר אוגוסטין יחד עם דיימון. יש לו אופי מורכב ולפעמים לא ברור לאיזה צד הוא עוזר. בעונה 7 מתחיל לצאת עם בוני.
שחקן דמות 1 2 3 4 5 6 7 8
ג'וזף מורגן ניקלאוס "קלאוס" מייקלסון ראשי אורח
קלאוס הוא ערפד מהמשפחה המקורית, נולד בשנת 1000 בתוך איש זאב בעקבות רומן של אמו עם איש זאב אחר. הגן הזאבי בו לא הופעל עד כמה שנים מאוחרות יותר, בהם כבר הפך לערפד.

דמויות משנה

  • נינה דוברב - קתרין פירס / קתרינה פטרובה (1-5 משני, 8 אורח) - קתרין היא הערפדית שהפכה את דיימון וסטפן סלבטור לערפדים. חוזרת למיסטיק פולס לאחר שנים רבות. היא הכפילה של אלנה ומתחזה אליה פעמים רבות.
  • מרגרט מקינטאייר - אליזבת' ליז פורבס (1–6 משני, 8 אורח) - ליז היא אמה של קרוליין והשריף של מיסטיק פולס. בתחילת הסדרה מוצגת מערכת יחסים מחוספסת בין קרוליין לליז, אך בהמשך הם מגלות המון הדדיות ואהבה ביניהם. הורגת בטעות את ג'רמי כאשר ניסתה לירות בדיימון ופיספסה אותו, בהמשך היא מתיידדת עם דיימון והם הופכים לחברים טובים. ליז מתה ממחלת הסרטן בעונה 6 וכתוצאה מכך קרוליין כיבתה את רגשותיה.
  • ג'וזף מורגן - ניקלאוס ״קלאוס״ מייקלסון (2 משני, 3-4 ראשי, 5 ו - 7 אורח) - קלאוס הוא ערפד בן יותר מאלף שנים שהוא גם אדם זאב, שחזר למיסטיק פולס בעקבות קתרין, והיה צריך להרוג את אליינה על מנת לשחרר את קללת הזאב שלו שמנעה ממנו להפוך לבן כלאיים, ולהקים זן חדש של בני כלאיים לאחר מכן (ביניהם טיילור לקווד). קלאוס הוא אחד ממשפחת הערפדים הראשונה - המקוריים. שנהפכו להערפדים בעזרת כישוף של אימם וכך נוצר זן הערפדים בעולם. בנעוריו, אביו התאכזר אליו. עלילתו נמשכת בסדרה "המקוריים".
  • קיילה אוול - ויקי דונובן - האחות המכורה לסמים של מאט. היא יוצאת עם טיילר אף על פי שהיא יותר מעוניינת בג'רמי. היא נהפכת לערפדה על ידי דיימון ונהרגת על ידי סטפן זמן קצר לאחר מכן. אף על פי שעזבה אוול את הסדרה בעונה 1 הופיעה גם בעונות אחרות כפלשבק. בעונה 3 רצתה לחזור לחיים ונעזרה במאט אך מאט לא ידע שבשביל שוויקי תחייה אלנה תמות ולכן הוא לא הסכים. עם פתיחת הדלת לגיהנום שמאט פתח תחת כפייה בעונה 8, חזרה ויקי ואמה קלי כעוזרות של קתרין ואיימו להשמיד את מיסטיק פולס עד ליסוד.
  • שרה קנינג - ג'נה סומרס - דודתם של ג'רמי ואלנה והאפוטרופוסית שלהם מאז מותם של הוריהם.
  • דייוויד אנדרוס - ג'ונתן "ג'ון" גילברט (1–2 משני, 5 ו-8 אורח) - ג'ון הוא דודו של ג'רמי ומתגלה שהוא גם האבא הביולוגי של אלנה. חבר במועצת המייסדים של מיסטיק פולס וזומם להרוג את הערפדים במיסטיק פולס בעזרת מכשיור גילברט, והורג את רוב ערפדי הקבר. בעונה 2 מקריב את חייו כדי שאלנה תוכל לחזור לחיים לאחר ההקרבה מבלי להפוך לערפדה. בעונה 8 נמצא בפנטזיית השלווה של אלנה יחד עם כל המשפחה.
  • מאלסה יוב - אנאבל "אנה" (1–3 משני) - ערפדה קבר אשר שהתה שם בין היתר יחד עם אמה פרל. היא מתחילה להתיידד עם ג'רמי, ובהמשך הופכים לזוג והיא אף נותנת לו את דמה כדי שיוכל להפוך לערפד. מתה על ידי ג'ון גילברט בסוף עונה 1, אך חוזרת בתור רוח יחד עם ויקי ושוב מתראה עם ג'רמי. בעונה 3 חוזרת לחיים לפרק אחד ובוני, זוגתו הנוכחית תופסת אותה ואת ג'רמי מתנשקים ונפרדת ממנו. בסוף הפרק חוזרת להיות רוח ופוגשת את אמה לאחר זמן רב שלא התראו.
  • כריס ווד - מלקאי "קאי" פרקר - (6 ראשי, 8 אורח) - מכשף חסר רחמים התקוע בעולם הכלא של 1994, האח התאום של ג'ו. נתקע עם בוני בעולם הכלא כאשר שלחה את דיימון לעולם האמיתי יחד עם המייסד. קאי התמזג עם אחיו הצעיר לוק וגרם למותו. קאי הוא האחראי לתרדמת של אלנה הממנה תקום רק כאשר בוני תמות. הוא נשלח לגיהנום, אך בעונה 8 כשדלת הגיהנום נפתחה קאי חזר שוב הטיל טרור על מיסטיק פולס. בסוף העונה נלכד על ידי בוני בעולם כלא חדש.
  • פול וסלי - סיילאס (4–5 משני) - בן האלמוות הראשון וכפילו של סטפן. בגד בארוסתו קצייה (טסה) עם המשרתת של אמרה (הכפילה של אלנה) ובעקבות כך יצרה את התרופה לערפדות ואת עולם הרוחות כדי שכאשר הוא ימות הוא יתקע איתה לעולם שם. בעונה 4 הוא לא מגלה לאף אחד מה פרצופו האמיתי ומתחזה לשאר החברים, ובסוף העונה הוא מראה לסטפן שאלו פניו האמיתיות ושהוא הכפיל שלו, וכולא אותו בקבר וזורק אותו לאגם, ומתחזה לסטפן בפרק הראשון של עונה 5. הוא לוקח את התרופה מדמה של קתרין וחוזר להיות מכשף. סטפן הורג אותו.
  • נינה דוברב-אמרה (עונה 5 משני)- אהובתו של סייאלס, חשבו שהיא מתה על ידי קצייה אבל למעשה קצייה הפכה אותה לעוגן של הצד השני
  • ג'נינה גוונקאר - קצייה "טסה" (עונה 5 משני) - מכשפה רבת עוצמה אשר הייתה מאורסת לסיילאס. היא יצרה את כשף האלמותיות בשבילה ובשביל סיילאס אך מגלה שהוא בוגד בה עם המשרתת שלה אמרה. לאחר שראתה אותם היא הכינה לסיילאס את התרופה וביקשה ממנו ליטול אותה ולאחר שסירב, הפכה את גופו לאבן וקברה אותו יחד עם התרופה. לאחר מכן היא זו שיצרה את עולם הרוחות כדי שכאשר סיילאס ימות הוא יתקע איתה שם לנצח ולא יוכל לפגוש את אהובתו. חוזרת לחיים בזמן שבוני הסירה את המעטה של עולם הרוחות בסוף עונה 4. היא זו שמצילה את סטפן ולאחר מכן משתמשת בו כדי לחסל את סיילאס. משנה את שמה מקצייה לטסה מפני שחשבה שקצייה זה שם "שובר שיניים" ועתיק. היא החזירה את בוני לחיים בתור העוגן לעולם הרוחות והתאבדה לאחר שהשיגה את מבוקשה - סיילאס מת והיא תחכה לו.
  • אולגה פונדה - נדיה פטרובה (עונה 5 משני) - בתה האבודה של קתרין, שנלקחה ממנה בלידה. היא נפגשה עם מאט ורבקה במהלך טיולם בפראג, ומגיעה למיסטיק פולס בעקבות חיפושיה אחרי אמה. כאשר מוצאת אותה ומבינה שהיא גוססת היא מלמדת אותה לחש שאיתו היא יכולה להעביר את עצמה לגוף אחר, והיא אכן עושה זאת. טיילר נשך אותה והיא מתה לאחר שהבינה שאמא שלה לא הייתה שקרנית ואגואיסטית.
  • טוד ויליאמס - קונור ג'ורדן (4 משני) - צייד שמגיע למיסטיק פולס ומגלה שג'רמי הוא צייד פוטנציאלי, מכיוון שהוא יכול לראות הקעקוע שלו. אלנה הרגה אותו ולאחר מכן רדף אותה בתור רוח מפני שהפעילה את "קללת הצייד" ומנסה לגרום לאלנה להתאבד, אך היא מתגברת עליו. בסוף עונה 4 חוזר יחד עם עוד ציידים כאשר בוני הורידה את המעטה של עולם הרוחות אך נעלם לאחר שהחזירה אותו.
  • מיה קירשנר - איזבל פלמינג (1–2 משני) - אמא הביולוגית של אלנה ובת זוגו לשעבר של ג'ון. מאוחר יותר בת זוגו של אלאריק סולצמן עד להפיכתה לערפד על ידי דיימון
  • טיילור קיני - מייסון לוקווד - (2 משני, 3 אורח) - דודו של טיילר לוקווד, שהוא גם אדם זאב. מייסון בא העירה כדי להזהיר את טיילר מפני קללת הזאב אשר תגרום לו להפוך לאדם זאב אם הוא יהרוג מישהו, לא משנה אם בזדון או בשוגג. מייסון מאוהב בקתרין ואף רצה לתת לה את אבן הירח. נהרג על ידי דיימון, אך בעונה 3 חזר עקב השיבושים שבוני עשתה בסגירת המעטה של עולם הרוחות ועזר לדיימון.
  • קלייר הולט - רבקה מייקלסון (3–4 משני, 5 אורח) - האחות הצעירה ביותר במשפחת המקוריים. מאוד פגיעה ממילותיו של אחיה קלאוס, היא אוהבת אותו ומקריבה המון למענו אך זה לא הדדי. ניהלה מערכת יחסים קצרה עם מאט. רבקה רצתה ליטול את התרופה לערפדות אך ללא הצלחה. עלילתה נמשכת בסדרה "המקוריים".
  • אריאל קבל - לקסי ברנסון (1 משני, 2–5, 8 אורח) - לקסי היא חברת ילדות של סטפן נהרגה על ידי דיימון בעונה 1. במהלך עונה 4, מתגלה כי היא עזרה לדיימון בשנות ה-70 כאשר רגשותיו היו מכובים. לקסי היא ערפדה בת יותר מ-350 שנה ונרצחה על ידי דיימון כדי לזכות באמון השריף. הופיעה בסוף עונה 8 כאשר סטפן מצא שלווה ואמר לה את המשפט שהיא אמרה לו פעם והוא גם שם הפרק האחרון: "I was feeling epic".
  • סוזן וולטרס - קרול לוקווד - (1–4 משני) - אמו של טיילר לוקווד, אשת ראש העיר עד שבעלה נפטר והפכה לראש עיר בעצמה. בשל כישלונותיו של קלאוס, הטביע את קרול במזרקה שבכיכר העיר, והשאיר את טיילר יתום.
  • ג'סמין גאי - שילה בנט - (1 משני, 3–5, 8 אורח) - סבתא של בוני, והמדריכה שלה בנושא היותה מכשפה. היא מתה כאשר אטמה את הקבר של הערפדים בעונה 1 עקב שימוש מוגבר בקסם. היא הופיעה כרוח בעונות 3–5, ובעונה 8 עזרה לבוני יחד עם מכשפות בנט לעצור את אש הגיהנום מלהשמיד את מיסטיק פולס.
  • טורי דה ויטו - מרידית' פל - (3 משני, 4 אורח) - רופאה במיסטיק פולס וחברה במועצת המייסדים של העיירה. היא משתמשת בדמם של ערפדים כדי לרפא את מטופליה, ובגללה דמו של דיימון היה בתוך מערכת הדם של אלנה, ובעקבות כך הפכה לערפדה.
  • פיבי טונקין - היילי מארשל (4 משני) - ידידתו של טיילר לוקווד והיא אדם זאב. ציפתה לעתיד משותף לצידו של טיילר אך לא יכלה בגלל קרוליין. קיימה יחסים אינטימיים עם קלאוס ונכנסה ממנו להיריון, אף על פי שערפדים לא יכולים להעביר צאצאים. עלילתה נמשכת בסדרה "המקוריים".
  • ג'ודי לין או'קיף - ג'ו לאפלין זלצמן (6 משני) - האחות התאומה של קאי. האחות הגדולה של ליב ולוק. רופאה בבית החולים ויטמור. מתחתנת עם אלאריק ונכנסת ממנו להריון אך בחתונה היא מתה, על ידי קאי, והתאומים עוברים על ידי הקהילה שלה לקרוליין.
  • פנלופה מיטשל - אוליביה "ליב" פרקר (5-6 משני) - האחות התאומה של לוק ואחותם הקטנה של קאי וג'ו. מכשפת ג'מיניי. לומדת במכללה יחד עם בוני, אלנה, טיילר וקרוליין. בעונה 6 מתאהבת בטיילר והם נהיים יחד אך נפרדים כשהיא רצתה להרוג את קאי וטיילר התנגד. מתה בחתונה של אלאריק וג'ו, כאשר היא מבקשת מטיילר להרוג אותה כדי להעיר את קללת איש הזאב שלו וכך להתרפא.
  • טריסטין מייס - שרה סלבטור / שרה נלסון - אחיינית של סטפן ודיימון. דיימון הרג את הוריה בזמן שאמה הייתה בהריון איתה. דיימון לא ידע על קיומה עד עונה שמונה בה היא מתה על ידי סיביל וסלין.

הפקה

בתחילה, היה לקווין ויליאמסון עניין מועט בפיתוח הסדרה. למרות זאת, בעידוד מצד ג'ולי פלק, הוא החל לקרוא את הספרים והחל להתעניין בסיפור: "התחלתי להבין שזה סיפור על עיירה קטנה, על הבטן הרכה של העיירה ועל מה שמסתתר מתחת לפני השטח."[1] ויליאמסון הצהיר שסיפור העיירה יהיה המוקד העיקרי של הסדרה, ולא התיכון.[2]

ב-6 בפברואר 2009 ורייאטי הודיע כי רשת The CW נתנה אישור לפיילוט של "יומני הערפד" עם ויליאמסון וג'ולי פלק ככותבים הראשיים ומפיקים בפועל.[3] ב-19 במאי 2009, הסדרה הוזמנה רשמית לשידור לעונת 2009–2010. פרק הפיילוט צולם בונקובר, קולומביה הבריטית, אבל שאר הפרקים צולמו בקובינגטון, ג'ורג'יה (שמשמש כעיירה הבדיונית מיסטיק פולס, וירג'יניה) וישובים שונים ברחבי מטרופולין אטלנטה.

רייטינג

פרק הפיילוט גרף את כמות הצופים הגדולה ביותר מאז 2006, השנה בה רשת הטלוויזיה The CW החלה לפעול.[4] ממוצע הצופים בעונה הראשונה היה 3.66 מיליון.

ספין אוף

ערך מורחב – המקוריים

המקוריים היא סדרת בת של "יומני הערפד", שעלתה לשידור ב-3 באוקטובר 2013, במקביל לעונתה החמישית של "יומני הערפד". הסדרה מתמקדת בעלילותיהם של משפחת הערפדים המקוריים, בשובו של קלאוס לניו אורלינס (העיר אשר היה בין מייסדיה והחשיב אותה כבית לפני שנים רבות) ובגידול והגנה על בתו, הופ מייקלסון, אשר נולדה לו מאשת הזאב היילי מרשל.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ שרה האגס, "יומני הערפד" - דם טרי לאוהבי ערפדים, באתר The Independent,‏ 5/2/2011
  2. ^ פרד טופל, ריאיון עם קווין ויליאמסון(הקישור אינו פעיל, 30.3.2020), באתר Syfy,‏ 4/8/2009
  3. ^ מייקל שניידר, THE CW נותן אישור לפרק הפיילוט של "יומני הערפד, באתר וראייטי, 5 בפברואר 2009
  4. ^ "'Vampire Diaries' star Nina Dobrev on Elena's look-alike dilemma and more". Los Angeles Times. 2010-01-21. נבדק ב-2010-02-08.