נשיכת כלב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:


=== בישראל ===
=== בישראל ===
ב-[[1934]] נחקקה [[פקודת הכלבת]] המנדטורית, ב-[[2002]] הקובעת בין השאר כי כלב שנשך יועבר להסגר למשך עשרה ימים.
ב[[ישראל]] נחקק בשנת 2002 ה[[חוק להסדרת הפיקוח על כלבים]], שעוסק בדרכים למניעת נשיכת כלבים. כמו כן ישנה התייחסות ב[[דיני נזיקין]] ל[[היזק על ידי כלב]].

ב-[[2002]] נחקק ה[[חוק להסדרת הפיקוח על כלבים]], שעוסק בדרכים למניעת נשיכת כלבים. כמו כן ישנה התייחסות ב[[דיני נזיקין]] ל[[היזק על ידי כלב]].

נגד פקודת הכלבת נתמחה ביקורת מצד ארגונים להגנת בעלי-חיים, מכיוון שהיא מאפשרת בידוד ממושך מעבר לנחוץ של כלבים שנשכו, וירי בכלבים באיזורים בהם נתגלתה כלבת.{{הערה|[[אריאל צבל]], [https://anonymous.org.il/art208.html "בריאות הציבור" כרישיון להרוג: פקודת הכלבת הורגת], באתר [[אנימלס]]}} ב-[[2015]], ח"כ [[שרן השכל]] ננשכה על-ידי כלבת משפחת ראש הממשלה, [[קאיה (כלבה)|קאיה]]. לאחר שח"כ השכל גילתה שהכלבה תועבר להסגר, הכריזה כי תפעל לשינוי החקיקה בנושא.{{הערה|אריק בנדר, [https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-517507 ננשכה והציעה חוק: ח"כ השכל נלחמת עבור קאיה, הכלבה של נתניהו], [[מעריב]], 13 בדצמבר 2015}} ב-[[2020]] אישרה [[ועדת השרים לענייני חקיקה]] לקריאה שנייה ושלישית הצעת תיקון לחוק שהוגשה על-ידי ח"כ השכל, במשותף עם ח"כ [[מיקי חיימוביץ']], שתאפשר לוותר על ההסגר בכלביה העירונית במקרה של כלבים מחוסנים, ובמקום זה תחליף אותו בהסגר ביתי. כמו כן, התיקון מקצר את משך ההסגר לעשרה ימים מרגע הנשיכה, במקום עשרה ימים מתחילת תקופת ההסגר.{{הערה|ניצן שפיר, [https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001347295 בשורה לאוהבי בעלי חיים - חוק הכלבת המנדטורי יתוקן], [[גלובס]], 27 באוקטובר 2020}}


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־21:56, 29 באוקטובר 2020

כלב רועים גרמני עם זמם למניעת נשיכה
כלבי פרא בהודו.
קבוצות של כלבים פראיים עלולות לתקוף אנשים

נשיכת כלב היא נשיכת (אנ') אדם או בעלי חיים על ידי כלב. הסיבות לנשיכות כלב הן לרוב תגובה להתעללות או זיהוי מצוקה. כלבים מסוימים כמו כלבי שמירה, תקיפה או משטרה עשויים לתקוף כחלק מתפקידם המיועד. נשיכות מתרחשות גם בקרבות כלבים.

הפגיעה מהנשיכה כשלעצמה לרוב אינה חמורה, אך הנשיכה עלולה לגרום לזיהום ואף למוות. החשש העיקרי במקרה של נשיכת כלב, הוא החשד שהוא לוקה במחלת הכלבת. כלבים חולי כלבת הורגים כ-17 אלף אנשים בשנה (נתוני 2015).[1] מפגש עם להקות של כלבי פרא יכול להיגמר באסון כבד, כשכלבים משוחררים (כמו למשל כלבי הרחוב של מוסקבה) יתקפו אנשים בדומה ללהקת זאבים בטבע.

למרות הפציעות הקשות שהם גורמים, עוצמת הנשיכה אצל מרבית הכלבים, חלשה יחסית לרוב היונקים (נשיכת חתולים, למשל, חמורה בהרבה). עם זאת הכלבים מקבוצת הפיטבול וכדומיהם פותחו לנשיכה עוצמתית בהרבה משל רוב הכלבים והיא יכולה לשבור עצמות.

סוג נוסף של נשיכת כלבים מכונה 'נשיכה רכה', ומתייחס להצגת נשיכה של כלבים המאולפים לכך, נשיכת גורי כלבים או נשיכת כלב במהלך משחק ידידותי. ישנן טענות[דרושה הבהרה] לפיהן גזעי כלבים מסוימים, מועדים יותר לנשיכה.

מניעה

הגופים המחוקקים במדינות המפותחות, חוקקו חוקים שנועדו להקטין את האפשרות לנשיכת כלבים. בהם: החובה לרישוי של הכלבים, קשירתם ברצועת הולכה כשהם בשטח ציבורי וחסימת פיהם באמצעות זמם (בגזעים מסוימים).

בישראל

ב-1934 נחקקה פקודת הכלבת המנדטורית, ב-2002 הקובעת בין השאר כי כלב שנשך יועבר להסגר למשך עשרה ימים.

ב-2002 נחקק החוק להסדרת הפיקוח על כלבים, שעוסק בדרכים למניעת נשיכת כלבים. כמו כן ישנה התייחסות בדיני נזיקין להיזק על ידי כלב.

נגד פקודת הכלבת נתמחה ביקורת מצד ארגונים להגנת בעלי-חיים, מכיוון שהיא מאפשרת בידוד ממושך מעבר לנחוץ של כלבים שנשכו, וירי בכלבים באיזורים בהם נתגלתה כלבת.[2] ב-2015, ח"כ שרן השכל ננשכה על-ידי כלבת משפחת ראש הממשלה, קאיה. לאחר שח"כ השכל גילתה שהכלבה תועבר להסגר, הכריזה כי תפעל לשינוי החקיקה בנושא.[3] ב-2020 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה לקריאה שנייה ושלישית הצעת תיקון לחוק שהוגשה על-ידי ח"כ השכל, במשותף עם ח"כ מיקי חיימוביץ', שתאפשר לוותר על ההסגר בכלביה העירונית במקרה של כלבים מחוסנים, ובמקום זה תחליף אותו בהסגר ביתי. כמו כן, התיקון מקצר את משך ההסגר לעשרה ימים מרגע הנשיכה, במקום עשרה ימים מתחילת תקופת ההסגר.[4]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נשיכת כלב בוויקישיתוף

הערות שוליים