רוני קלינסקי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
| תפקיד = כיום מנכ"ל פארק [[נאות קדומים]] (חל"צ). בעבר המנכ"ל הראשון של "[[קדימה מדע]]", מנהלה של [[הקרן לרווחת ניצולי השואה]].
| תפקיד = כיום מנכ"ל פארק [[נאות קדומים]] (חל"צ). בעבר המנכ"ל הראשון של "[[קדימה מדע]]", מנהלה של [[הקרן לרווחת ניצולי השואה]].
}}
}}
'''רוני קלינסקי''' הוא איש מינהל ציבורי [[ישראלי]], אלוף-משנה במילואים. שימש, בין היתר, כמנכ"ל הראשון של רשת בתי הספר "[[קדימה מדע]]" ומנהלה של [[הקרן לרווחת ניצולי השואה]]. מינואר 2020 משמש כמנכ"ל פארק נאות קדומים (חל"צ).
'''רוני קלינסקי''' הוא איש מינהל ציבורי [[ישראלי]], אלוף-משנה במילואים. שימש, בין היתר, כמנכ"ל הראשון של רשת בתי הספר "[[קדימה מדע]]" (אורט העולמי בישראל) ומנהלה של [[הקרן לרווחת ניצולי השואה]]. מינואר 2020 משמש כמנכ"ל פארק נאות קדומים (חל"צ).


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־00:22, 30 באוקטובר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:מקורות

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
רוני קלינסקי
רוני קלינסקי
רוני קלינסקי
לידה 1958 (בן 66 בערך)
ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע מינהל ציבורי
תפקיד כיום מנכ"ל פארק נאות קדומים (חל"צ). בעבר המנכ"ל הראשון של "קדימה מדע", מנהלה של הקרן לרווחת ניצולי השואה.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוני קלינסקי הוא איש מינהל ציבורי ישראלי, אלוף-משנה במילואים. שימש, בין היתר, כמנכ"ל הראשון של רשת בתי הספר "קדימה מדע" (אורט העולמי בישראל) ומנהלה של הקרן לרווחת ניצולי השואה. מינואר 2020 משמש כמנכ"ל פארק נאות קדומים (חל"צ).

ביוגרפיה

נולד בישראל בשנת 1958. גדל ברמת גן ולמד בתיכון "בליך". היה פעיל בתנועת הצופים והגיע לתפקיד ראש השבט הראשון באלפי מנשה - שבט "נחשון".

עם גיוסו בשנת 1977 הצטרף לצוות ההקמה של פרויקט הרווחה של צה"ל, לימים מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות (מקא"ם) שמוכר בציבור גם כ"פרויקט נערי רפול". בשנים האחרונות לשירותו פיקד על המערך כולו. במהלך שירותו ביצע שורת תפקידים בחיל החינוך, כולל קצין חינוך של בית הספר לקצינים (בה"ד 1), ראש ענף מורשת הקרב וידיעת הארץ, מפקד בה"ד החינוך במחו"ה אלון, מפקד מרכז חינוך ירושלים, ראש ענף חינוך והסברה, קצין חינוך פיקוד הדרום ועוזר לקצין החינוך הראשי.

בתפקידו האחרון בצה"ל שימש בשנים 1999–2004 כראש המטה של חיל החינוך. בתפקיד זה היה ממונה על מפקדת החיל, תקציבים, ארגון, בקרה, ויחידות החיל הכפופות ישירות למטה ביניהן בה"ד החינוך, גלי צה"ל, עיתון במחנה, בית הספר למנהיגות ועוד. במקביל, שימש כמפקד המרכז לקידום והשתלבות בחיל החינוך הכולל את האחריות לטיפול בעולים חדשים, מיעוטים, השלמת השכלה במהלך השירות הצבאי, מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות (מקא"ם), והכנה לשחרור לכלל חיילי צה"ל. בשנות כהונתו כראש מטה חיל החינוך הוקם מערך הגיור של צה"ל (קורסי נתיב), שונה מסלול השירות של חיילי מקא"ם כך שתתאפשר הצטרפותם כלוחמים ביחידות צה"ל, הורחבו לימודי השלמת ההשכלה תוך כדי השירות הצבאי, והחלו קורסים מיוחדים להשלמת בגרויות לקראת השחרור ללוחמים בצה"ל.

לאחר שירותו הצבאי התמנה למנהל תחום החינוך של קרן רש"י. בשנת 2007 התמנה למנכ"ל הראשון של הארגון החינוכי "קדימה מדע", השלוחה הישראלית של World ORT, המתמקדת בקידום לימודי מדע וטכנולוגיה ושילוב טכנולוגיות מתקדמות בהוראה. בשל המשאבים הרבים שגויסו ברחבי העולם, הניסיון והידע בלמעלה מ-60 מדינות, קודמו מאות בתי-ספר בעשרות יישובים בגליל ובנגב, והגיעו להישגים מרשימים ברמה הלאומית. אחד הפרויקטים המובילים היה הקמת קמפוס חינוכי מדעי בקריית ים ע"ש בטי שונבאום, בהיקף של כ-70 מיליון דולר בשיתוף עם הרשות המקומית ומשרדי הממשלה.

בשנת 2010 התמנה למנכ"ל הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל[1], עמותה שהוקמה על ידי ניצולים כדי לסייע לניצולים בעיקר בתחומי הרווחה, ועל מנת שיזכו לקיים חיים בכבוד לעת זקנתם. במהלך השנים בהם ניהל את הקרן נעשתה פעילות ציבורית במטרה להכפיל את רשימת נפגעי השואה הזכאים לסיוע של המדינה ואיחוד של כל הרשימות של הגופים המרכזיים. פעילות ציבורית זאת זכתה ב"פרס האריה השואג" לשנת 2013 על קמפיין ציבורי חברתי. באותן שנים, הכפילה הקרן את המשאבים שהועמדו לרשותה לסיוע לניצולים מ-320 מיליון ל-660 מיליון ש"ח בשנה והקימה מערך גיוס תרומות ותמיכות, שהגיע תוך שנתיים לגיוס של כ-17 מיליון ש"ח בשנה. נוסף לכך, הרחיבה הקרן אז את תחומי הפעילות לתוכניות נוספות: מערך של אלפי מתנדבים לסיוע בהפגת הבדידות, שירות סוציאלי פרטני לבודדים, פתיחת פרויקט שיפוץ בתים, רכישת מחשבים והדרכה ביתית על ידי מתנדבים, פתיחת קליניקה לסיוע משפטי עם המרכז הבינתחומי הרצליה, והקמת רשת של כ-20 מועדונים חברתיים בפריסה ארצית בשיתוף עם שגרירות בריטניה בישראל, משרד הרווחה והג'וינט.

פעילות ציבורית

ב-1984, עם הקמת אלפי מנשה, הפך קלינסקי לפעיל בוועד המנהל שלו והיה מהמייסדים וראש שבט הצופים ביישוב.

בשנת 2014 היה שותף להקמת "עמותת חיל החינוך והנוער" ושימש בהתנדבות כמנכ"ל הראשון של העמותה, עד לשנת 2017.

בשנת 2015 הצטרף לוועד המנהל של "מכללת ארז – מכללה מקצועית להכשרת עובדים בתעשייה" הפועלת בשלומי. בשנת 2016 התמנה ליו"ר המכללה והוא ממשיך לכהן בתפקיד זה בהתנדבות.

מאז 2016, קלינסקי הוא חבר הוועד המנהל של עמותת "שלומית - הפעלת מתנדבים לשירות לאומי ואזרחי".

בשנת 2019, מקימים קלינסקי וקבוצת תושבים מהישוב מרכז גישור ודיאלוג בקהילה באלפי מנשה, הפועל בכפיפות למחלקת השירותים הקהילתיים במועצה וכסניף בהקמה של מרכז גישור שומרון.


רוני קלינסקי הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ובסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במנהל, חברה ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן-גוריון. בורר חבר בלשכת הבוררים בישראל (בוגר קורס הכשרת בוררים באוניברסיטת בר-אילן וקורסי גישור ופרקטיקום, התמחות במשפחה במכון גומא וגישור נרטיבי.

מתגורר באלפי מנשה, נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים