בית הבובות (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
הסדרה עוקבת אחר מוסד סודי בשם "בית הבובות" הממוקם מתחת לאדמה בעיר [[לוס אנג'לס]] ומפעיל "בובות" - אנשים שתודעתם ואישיותם המקורית נמחקה והם מוטבעים באישיות חדשה על ידי מפעיליהם בבית הבובות שמשכירים את הבובות ללקוחות עשירים. הטבעת האישיות החדשה היא זמנית עד מחיקתה על ידי מפעילי בית הבובות ובזמן ההטבעה הבובה מאמינה בכל ליבה שהיא באמת האדם המוטבע.
הסדרה עוקבת אחר מוסד סודי בשם "בית הבובות" הממוקם מתחת לאדמה בעיר [[לוס אנג'לס]] ומפעיל "בובות" - אנשים שתודעתם ואישיותם המקורית נמחקה והם מוטבעים באישיות חדשה על ידי מפעיליהם בבית הבובות שמשכירים את הבובות ללקוחות עשירים. הטבעת האישיות החדשה היא זמנית עד מחיקתה על ידי מפעילי בית הבובות ובזמן ההטבעה הבובה מאמינה בכל ליבה שהיא באמת האדם המוטבע.


בחלקה הראשון של הסדרה מוצגים הבובות השונות, והמשימות שלהן. בין משימה ומשימה נוצר קשר בין הבובות, זאת בניגוד למה שהיה אמור להתרחש. ככל שהסדרה מתקדמת מתגלה על ה[[טכנולוגיה]] שמאחורי בית הבובות. היכולת להטמיע אישיות הולכת ונהיית קלה יותר. היכולת הזאת מעלה סוגיות מוסריות על מוסד בית הבובות. לקראת סיום העונה הראשונה הצופים למדים כי מטרת האנשים המפעילים אותה היא הרבה יותר אפלה מאשר לספק בובות שעשוע לעשירי העולם.
בחלקה הראשון של הסדרה מוצגים הבובות השונות, והמשימות שלהן. בין משימה ומשימה נוצר קשר בין הבובות, זאת בניגוד למה שהיה אמור להתרחש. ככל שהסדרה מתקדמת מתגלה על ה[[טכנולוגיה]] שמאחורי בית הבובות. היכולת להטמיע אישיות הולכת ונהיית קלה יותר. היכולת הזאת מעלה סוגיות מוסריות על מוסד בית הבובות. לקראת סיום העונה הראשונה הצופים למדים כי מטרת האנשים המפעילים אותה היא הרבה יותר אפלה מאשר לספק בובות שעשוע לעשירי העולם. פרקי הסיום של עונות הראשונה והשנייה מתארים עולם [[דיסטופיה|דיסטופי,]] שנוצר עם השימוש בטכנולוגיה של בית הבובות.


== דמויות ==
== דמויות ==

גרסה מ־22:53, 5 בנובמבר 2020

בית הבובות
Dollhouse
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה פעולה
מדע בדיוני
יוצרים ג'וס וידון עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים ג'וס וידון, טים מינר, מוריסה טנצ'רון, ג'ד וידון, Andrew Chambliss עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אלייזה דושקו
אוליביה ויליאמס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 26 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'וס וידון עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ג'וס וידון עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל דאנה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 43 דקות
שידור
רשת שידור פוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 13 בפברואר 200929 בינואר 2010
קישורים חיצוניים
www.fox.com/dollhouse/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בית הבובותאנגלית: Dollhouse) היא סדרת מדע בדיוני אמריקאית. הסדרה נוצרה על ידי ג'וס וידון ושודרה בפוקס בין השנים 2009–2010 למשך שתי עונות. תקציב העונה השנייה ירד ב-40% בעקבות הירידה ברייטינג וזאת לאחר סכנת אי-חידוש לעונה שנייה, אך רשת פוקס חידשה את הסדרה ל-13 פרקים, היוצרים החליטו לתת לצופים סוף סגור.

עלילה

הסדרה עוקבת אחר מוסד סודי בשם "בית הבובות" הממוקם מתחת לאדמה בעיר לוס אנג'לס ומפעיל "בובות" - אנשים שתודעתם ואישיותם המקורית נמחקה והם מוטבעים באישיות חדשה על ידי מפעיליהם בבית הבובות שמשכירים את הבובות ללקוחות עשירים. הטבעת האישיות החדשה היא זמנית עד מחיקתה על ידי מפעילי בית הבובות ובזמן ההטבעה הבובה מאמינה בכל ליבה שהיא באמת האדם המוטבע.

בחלקה הראשון של הסדרה מוצגים הבובות השונות, והמשימות שלהן. בין משימה ומשימה נוצר קשר בין הבובות, זאת בניגוד למה שהיה אמור להתרחש. ככל שהסדרה מתקדמת מתגלה על הטכנולוגיה שמאחורי בית הבובות. היכולת להטמיע אישיות הולכת ונהיית קלה יותר. היכולת הזאת מעלה סוגיות מוסריות על מוסד בית הבובות. לקראת סיום העונה הראשונה הצופים למדים כי מטרת האנשים המפעילים אותה היא הרבה יותר אפלה מאשר לספק בובות שעשוע לעשירי העולם. פרקי הסיום של עונות הראשונה והשנייה מתארים עולם דיסטופי, שנוצר עם השימוש בטכנולוגיה של בית הבובות.

דמויות

  • אקו (אלייזה דושקו) - בובה שבה מתמקדת הסדרה. ככל שהסדרה מתמשכת אנו לומדים שאקו היא בובה מיוחדת בעלת יכולת לשמור את האישיות השונות שהיא מוטבעת בהם, כמו כן אנו לומדים על חייה המקוריים ועל כך שאישיותה המקורית הייתה בעלת ידע חשוב וסודי על החברה שמפעילה את בית הבובות.
  • בויד לנגטון (הארי לניקס) - המפעיל של אקו שאחראי על ביטחונה במשך פעילותה בשטח, בעונה השנייה הופך לראש האבטחה בבית הבובות.
  • טופר ברינקס (פראן קראנץ') - המדען הראשי של בית הבובות, גאון וממציא ששיפר חלק גדול מטכנולוגיית ההטמעה של בית הבובות.
  • פול בלארד (טמואה פניקאט) - סוכן FBI שמנסה לאתר את בית הבובות, בעונה השנייה מצטרף לבית הבובות כחלק מהצוות והופך למפעיל של אקו.
  • ויקטור (אנוור ג'וקג') - בובה בבית הבובות. היה בעברו חייל.
  • סיארה (דיכן לצ'מן) - בובה בבית הבובות. הייתה בעברה אמנית.
  • אדל דה-וויט (אוליביה ויליאמס) - המנהלת של בית הבובות.
צוות הסדרה (משמאל לימין): דיכן לצ'מן, ג'וס וידון, אלייזה דושקו ופראן קרנאץ'

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית הבובות בוויקישיתוף