ריקי בליך – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד עריכה מאפליקציית אנדרואיד
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
עם הזמן החלה בליך להופיע ב[[טלוויזיה]], ב[[סרט דרמה|דרמה]] של [[יונתן גורפינקל]] "הבן שלי" ששודרה בערוץ [[HOT3]] וב[[סרט טלוויזיה|סרט הטלוויזיה]] של [[חגי לוי (איש תקשורת)|חגי לוי]] "בכורה" ששודרה בשנת [[2002]]. בשנת [[2003]] זכתה לחשיפה טלוויזיונית משמעותית ראשונה בסדרת הטלוויזיה "[[אסתי המכוערת]]" בה גילמה, לצד [[שייקה לוי]], [[עודד קוטלר]] ו[[ליאון רוזנברג]], את דמותה הראשית ה[[דרמה|דרמטית]]-[[קומדיה|קומית]] של אסתי בן-דוד, למשך 3 עונות, עבור השתתפותה, זכתה ב[[פרס מסך הזהב]] וב[[פרס האקדמיה לטלוויזיה]] לשנת [[2004]].
עם הזמן החלה בליך להופיע ב[[טלוויזיה]], ב[[סרט דרמה|דרמה]] של [[יונתן גורפינקל]] "הבן שלי" ששודרה בערוץ [[HOT3]] וב[[סרט טלוויזיה|סרט הטלוויזיה]] של [[חגי לוי (איש תקשורת)|חגי לוי]] "בכורה" ששודרה בשנת [[2002]]. בשנת [[2003]] זכתה לחשיפה טלוויזיונית משמעותית ראשונה בסדרת הטלוויזיה "[[אסתי המכוערת]]" בה גילמה, לצד [[שייקה לוי]], [[עודד קוטלר]] ו[[ליאון רוזנברג]], את דמותה הראשית ה[[דרמה|דרמטית]]-[[קומדיה|קומית]] של אסתי בן-דוד, למשך 3 עונות, עבור השתתפותה, זכתה ב[[פרס מסך הזהב]] וב[[פרס האקדמיה לטלוויזיה]] לשנת [[2004]].


בשנת [[2004]] השתתפה בסדרת המערכונים הנשית "אפידורל" לצד [[אפרת בוימולד]], [[עינת ויצמן]] ו[[איריס אברמוביץ']]. כמו כן, בדצמבר של אותה שנה החלה לשחק בסדרת מערכונים נוספת "[[קצרים]]" ששודרה ב[[ערוץ 2]] לצד [[יובל סגל (1971)|יובל סגל]], [[מוני מושונוב]], [[שמוליק לוי]] ו[[קרן מור]]. התוכנית זכתה להצלחה רבה והופקו לה 4 עונות עד [[2009]]. באותה שנה התארחה בתוכניתו של [[אסף הראל]] "[[כל לילה עם אסף הראל]]", בה השתתפה במערכון הצוחק על הפוליטיקאית [[רוחמה אברהם]], מערכון אשר זכה לסיקור תקשורתי נרחב לאחר שאברהם החליטה לתבוע את השניים, אך לבסוף אברהם ביטלה את התלונה נגדה.
בשנת [[2004]] השתתפה בסדרת המערכונים הנשית "[[אפידורל (תוכנית טלוויזיה)|אפידורל]]" לצד [[אפרת בוימולד]], [[עינת ויצמן]] ו[[איריס אברמוביץ']]. כמו כן, בדצמבר של אותה שנה החלה לשחק בסדרת מערכונים נוספת "[[קצרים]]" ששודרה ב[[ערוץ 2]] לצד [[יובל סגל (1971)|יובל סגל]], [[מוני מושונוב]], [[שמוליק לוי]] ו[[קרן מור]]. התוכנית זכתה להצלחה רבה והופקו לה 4 עונות עד [[2009]]. באותה שנה התארחה בתוכניתו של [[אסף הראל]] "[[כל לילה עם אסף הראל]]", בה השתתפה במערכון הצוחק על הפוליטיקאית [[רוחמה אברהם]], מערכון אשר זכה לסיקור תקשורתי נרחב לאחר שאברהם החליטה לתבוע את השניים, אך לבסוף אברהם ביטלה את התלונה נגדה.


בשנת [[2005]] שיחקה ב[[סרט קולנוע]] "[[דמיונות]]" לצד [[אסנת חכים]]. באותה שנה שיחקה בסדרה "[[אלביס, רוזנטל והאישה המסתורית]]" סדרת ההמשך של "אסתי המכוערת".
בשנת [[2005]] שיחקה ב[[סרט קולנוע]] "[[דמיונות]]" לצד [[אסנת חכים]]. באותה שנה שיחקה בסדרה "[[אלביס, רוזנטל והאישה המסתורית]]" סדרת ההמשך של "אסתי המכוערת".

גרסה מ־11:52, 23 בנובמבר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ דמות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ריקי בליך
לידה 29 בספטמבר 1979 (בת 44)
מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה רבקה בליך עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריקי בליך (נולדה ב-29 בספטמבר 1979) היא שחקנית וקומיקאית ישראלית, זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה.

ביוגרפיה

רבקה בליך נולדה להורים שעלו מברית המועצות, ומגיל צעיר דבק בה השם ריקי. היא בוגרת בית הספר לאמנויות בתל אביב ובית הספר לאמנויות תלמה ילין בגבעתיים.

בשנת 1991, כשהייתה בת שתים עשרה בלבד, הופיעה לראשונה בטלוויזיה בתוכנית הילדים של הערוץ הראשון "תופסים ראש" בהנחיית נתן דטנר לצד ילדים-כוכבים אחרים כמו טל ועידו מוסרי, דנה דבורין, ואוהד קנולר. בשנת 1994 שיחקה לראשונה בסרט הקולנוע "עץ הדומים תפוס" שמבוסס על ספרה של גילה אלמגור שמככבת אף היא בסרט. על תפקידה בסרט זה הייתה בליך מועמדת לפרס אופיר לשחקנית משנה.

בליך לא התגייסה לצבא[1]. היא למדה משחק בבית-הספר לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים וסיימה את לימודיה ב-2002. לאורך השנים פיתחה קריירה תיאטרונית כשכיכבה בהצגות "האב", "הנאהבים והנעימים", "תשמ"ד" ו"חתונה מושלמת" בתיאטרון הבימה, "קשר דם" בתיאטרון תמונע, "נשות פיקאסו" בתיאטרון הרצליה, "סוג'וד" בתיאטרון צוותא ו"אני כריסטיאן .פ." בתיאטרון הקיבוץ ו"בא לגן" בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא.

עם הזמן החלה בליך להופיע בטלוויזיה, בדרמה של יונתן גורפינקל "הבן שלי" ששודרה בערוץ HOT3 ובסרט הטלוויזיה של חגי לוי "בכורה" ששודרה בשנת 2002. בשנת 2003 זכתה לחשיפה טלוויזיונית משמעותית ראשונה בסדרת הטלוויזיה "אסתי המכוערת" בה גילמה, לצד שייקה לוי, עודד קוטלר וליאון רוזנברג, את דמותה הראשית הדרמטית-קומית של אסתי בן-דוד, למשך 3 עונות, עבור השתתפותה, זכתה בפרס מסך הזהב ובפרס האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2004.

בשנת 2004 השתתפה בסדרת המערכונים הנשית "אפידורל" לצד אפרת בוימולד, עינת ויצמן ואיריס אברמוביץ'. כמו כן, בדצמבר של אותה שנה החלה לשחק בסדרת מערכונים נוספת "קצרים" ששודרה בערוץ 2 לצד יובל סגל, מוני מושונוב, שמוליק לוי וקרן מור. התוכנית זכתה להצלחה רבה והופקו לה 4 עונות עד 2009. באותה שנה התארחה בתוכניתו של אסף הראל "כל לילה עם אסף הראל", בה השתתפה במערכון הצוחק על הפוליטיקאית רוחמה אברהם, מערכון אשר זכה לסיקור תקשורתי נרחב לאחר שאברהם החליטה לתבוע את השניים, אך לבסוף אברהם ביטלה את התלונה נגדה.

בשנת 2005 שיחקה בסרט קולנוע "דמיונות" לצד אסנת חכים. באותה שנה שיחקה בסדרה "אלביס, רוזנטל והאישה המסתורית" סדרת ההמשך של "אסתי המכוערת".

לקראת סוף שנת 2006, החלה בליך לככב בעונה הראשונה של הסדרה "לא הבטחתי לך" ששודרה בyes, לצד גורי אלפי, דני גבע ואלי פיניש. כמו כן החלה לשחק בהצגה "חתונה מושלמת" בהבימה בבימויו של מוני מושונוב והחלה להיות פעילה בתחום איכות הסביבה והצדק החברתי-סביבתי בעקבות הקרנת הסרט "אמת מטרידה" של אל גור.

בשנת 2007 נבחרה לשמש כשופטת בתוכנית הריאליטי "פרויקט ביפ" בערוץ ביפ.

בשנת 2008 קיבלה תוכנית רדיו ברדיו 99 בנושא איכות הסביבה - ירוק באוויר, והשתתפה בהצגה "החגיגה" בתיאטרון הבימה בשיתוף עם תיאטרון הקאמרי, ובהצגה "חיי נישואים" של אנסמבל אספמיה בתיאטרון תמונע עליה זכתה לתשבחות. כמו כן, באותה שנה התארחה בתוכנית המוקומנטרית "החיים האמיתיים" ששודרה בערוץ 10. בקיץ של אותה שנה שימשה כפרזנטורית של חברה האופנה הירוקה "cotton".

בשנת 2009 שיחקה בהצגה "תפרים" בתיאטרון חיפה.

בשנת 2010 שבה לתיאטרון הבימה ושיחקה בהצגה "ארוחה עם אדיוט". באותה שנה הגישה פינת אקולוגיה בתוכנית הבוקר של ערוץ 2 "העולם הבוקר" בהנחיית אברי גלעד והילה קורח.

בשנת 2011 החלה לככב בסדרת האקשן המשטרתית של ערוץ 10 "אחת אפס אפס". שיחקה בסרט הקצר "תפרים" שזכה לתשבחות רבות, לצדה של שירה קצנלנבוגן שהוקרן, בין היתר, בפסטיבל הקולנוע בחיפה ואף זכה בפרס הסרט הקצר ב"פסטיבל טרייבקה" המוערך בניו-יורק.

בשנת 2012 שיחקה בהצגה "מונוגמיה", בתיאטרון הבימה, אותה ביים השחקן רמי הויברגר, ושיחקה בסרט הקצר "ריח פועלים" של גודיס שניידר, שזכה בפרס הפרינג' בפסטיבל הסרטים בחיפה.

בשנת 2013 שיחקה בהצגה "החייל האמיץ שוויק" בכיכובו של אבי קושניר. באותה שנה שיחקה בסרט הקצר "חנייה בצל" של הבמאי אורי רום.

בשנת 2014 שיחקה בעונה השלישית של הסדרה "הקלמרים", קומדיית מצבים ששודרה בHOT, בתור סגנית ראש העיר מלי רשף. שיחקה באותה שנה בהצגה "חיזור גורלי" בתיאטרון הבימה. כמו כן, שיחקה ב-סרט קצר-קומי של הבמאי טל זגרבה, "הומור" שם גילמה בחורה עשירה. בליך המשיכה לככב גם בעונות 2–3 בסדרה "אחת אפס אפס" שעלו בחודש יוני ובחודש נובמבר (בהתאמה).

בשנת 2015 החלה לגלם את איילה שפר בסדרת נעורים "להתבגר", על פי סדרת ספרים של גלילה רון־פדר-עמית "להתבגר" בערוץ 10. באותה שנה בליך החלה לשחק בעיבוד של הסדרה "ג'ינג'י" שמבוססת על סדרת הספרים, ומשודרת בערוץ ג'וניור. החל מה-31 בדצמבר 2015 משחקת בהצגה "מה עושים עם ג'ני" בבימויו של הלל מיטלפונקט ולצידם של ליא קניג, דבורה קידר, ורוי מילר. בקולנוע שיחקה בסרט "תיקון" של הבמאי אבישי סיון, שזכה בפרסים רבים, בהם הפרס השני בפסטיבל לוקרנו בשווייץ.

בשנת 2017 החלה לשחק בתיאטרון הבימה במחזה "סיפור אהבה בשלושה פרקים" בתפקיד לורן. באותה שנה החלה לשחק באותו תיאטרון במחזמר "סימני דרך", המבוסס על הביוגרפיה של נעמי שמר, בתפקיד עמליה (לסירוגין עם הילה סורג'ון).

חיים אישיים

ב-2008 נישאה בליך למשורר שלמה קראוס. לשניים בת. ב-2011 התגרשו[2]. לאחר מכן הייתה בזוגיות עם השחקן רמי הויברגר. משנת 2015 היא בזוגיות עם שבי גביזון.

טבעונות ופעילות למען הסביבה

בליך היא טבעונית מאז 2015.[3] והיא פעילה בנושאי זכויות בעלי חיים ואיכות הסביבה. בין השאר הנחתה אירועים לקידום טבעונות ושיתפה פעולה עם עמותת מגמה ירוקה לקידום שימוש חוזר במים אפורים.[4]

סדרות וסרטים בהם שיחקה

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ רותה קופפר, ישבתי על סלע. פתאום נפל עלי האושר, באתר הארץ, 17 בינואר 2006
  2. ^ רן בוקר, ריקי בליך מתגרשת, באתר ynet, 2 בנובמבר 2011
  3. ^ ישראל היום, מוסף תרבות, 15 בדצמבר 2015, עמ' 37
  4. ^ ריקי בליך על מים אפורים בערוץ היוטיוב של מגמה ירוקה, 15 ביוני 2010
הקודם:
2003 - אורי גוטליב ("שוטטות")
פרס האקדמיה לטלוויזיה - שחקנית בסדרה קומית
2004 - ריקי בליך ("אסתי המכוערת")
הבאה:
2005 - קרן מור ("קצרים")