ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:אמיר השכל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 140: שורה 140:


==== בעד הכללת המשפט ====
==== בעד הכללת המשפט ====

==== להכליל התייחסות לנאום, אך בצורה ניטראלית ושאינה שיפוטית =====


==== נגד הכללת המשפט ====
==== נגד הכללת המשפט ====

גרסה מ־22:08, 26 בנובמבר 2020

<:אמיר השכל

  • תאריך תחילת ההצבעה: 14:41, 28 בנובמבר 2020 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 14:41, 5 בדצמבר 2020 (IDT)

דיונים קודמים

עמדות

אמירות כלפי בני העדה האתיופית

במהלך ההפגנות השכל תועד צועק לעבר קצין ושוטרת ממוצא אתיופי שניסו לפנותו, שעליהם להתבייש משום שהוא הביא לישראל את הוריהם[1]. לאחר פרסום הקלטות אלו התנצל השכל על הדברים[2].

הערות שוליים

להכליל

אמירה גזענית מתועבת שגרמה לשוק כללי בקרב בני העדה האתיופית ובקרב כל ישראלי כמעט. קראו את שיחה:אמיר השכל#פניה לעורכי "ויקיפדיה" מבת העדה האתיופית כדי להבין את הטלטלה. בורה בורה - שיחה 14:41, 25 בנובמבר 2020 (IST)

בורה בורה, קראתי את הקישור הנ"ל. מדובר בתגובה אחת של אדם בודד. האם קיים מקור כלשהו, המעיד על תגובות בקרב כלל העדה האתיופית? יוניון ג'ק - שיחה 22:37, 25 בנובמבר 2020 (IST)
אחת יותר מדי. מה אתה רוצה, כבישים חסומים ומכוניות שרופות כמו אחרי הרג הנער? רק אז תשתכנע? בורה בורה - שיחה 23:35, 25 בנובמבר 2020 (IST)
אתה נע בין קיצוניות אחת (תגובה בודדת) לבין קיצוניות שנייה (כבישים חסומים ומכוניות שרופות). אני אסתפק במשהו בין לבין. יוניון ג'ק - שיחה 00:56, 26 בנובמבר 2020 (IST)
למעלה מכך, אין לנו שום דרך לוודא שמדובר בבת הקהילה האתיופית. מדובר בכתובת אנונימית שנשלחה במקביל למתקפה של מספר כתובות אנונימיות של פעילים פוליטיים - ולא של בני הקהילה האתיופית. בר 👻 שיחה 01:13, 26 בנובמבר 2020 (IST)

לא להכליל

אירוע שולי שנשכח שבוע אחרי ולא עשה כלום, מלבד קומץ תגובות זועמות בטוויטר. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:58, 25 בנובמבר 2020 (IST)

[דרוש מקור] בורה בורה - שיחה 15:34, 25 בנובמבר 2020 (IST)

אין כוונה גזענית באמירה הזאת, בנסיבות דומות הייתי יכול לומר אותה לאנשים כולל יוצאי אתיופיה בלי שאני גזעני, זאת אמירה הכי פשוטה על יחסי אנוש, ציפיות, אכזבה, גאווה פגועה, כעס, השפלה, "למה עשית לי את זה", דברים רגילים בין בני אדם. אני לא חושב שאני היחיד, ומי שמנצל את האמירה הזאת וטוען שאסור להיעלב מאתיופים, אסור להתאכזב מהם בצדק או לא, אסור לכעוס עליהם בצדק או לא, אסור לדבר אליהם כמו אל אחד האדם בלי לחשוב על כל מילה, הגזענות היא דווקא בצד שלו, כולל אם הוא אתיופי. זאת דעתי והרגשתי PelicanTwo - שיחה 16:26, 25 בנובמבר 2020 (IST)

גם לדעתי זו לא גזענות, רק התנשאות מבישה. מותר כמובן לכעוס על אתיופים אם עשו משהו מכעיס, כמו על כל אדם אחר. לצעוק על שוטרת אתיופית שממלאת את תפקידה כמו כולם שהיא צריכה לתת לו יחס מיוחד כי לדעתו הוא העלה את ההורים שלה, כאילו הואיל לעשות להם איזו טובה ולכן כל בני העדה צריכים לתת לו איזו פרוטקציה, זו בושה וחרפה. השכל הבין את זה, אמנם באיחור, לאחר שהדברים פורסמו, ולכן התנצל. "אמירה הכי פשוטה" זה בטח לא. אני בטוח שגם בסקאלה שלך יש אמירות יותר פשוטות ומכובדות. נרו יאירשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 18:16, 25 בנובמבר 2020 (IST)
נרו יאיר אני שמח לשמוע ממך את זה, לא חשוב אם זאת "התנשאות מבישה" או כמו שאתה רואה בזה, או עלבון צורב כמו שאני רואה את זה, מה שחשוב הוא שזאת לא גזענות. PelicanTwo - שיחה 05:17, 26 בנובמבר 2020 (IST)
מי שמרחיבים את המושג "גזענות" מן הראוי שיכלילו בו גם את המקרה הזה, אבל אני לא חלק מהם. בעיניי זה דיון מיותר, כי אין לייחס חשיבות מופרזת לשום דבר, כולל "גזענות", לא הכול תלוי במושג הזה. התנשאות יכולה להיות הרבה יותר גרועה מגזענות. נרו יאירשיחה • י' בכסלו ה'תשפ"א • 12:46, 26 בנובמבר 2020 (IST)

השוואת מדינת ישראל לרפובליקת ויימאר

בנאום שנשא, השווה השכל את האירועים בישראל לאלה שהובילו לקריסת רפובליקת ויימאר ועליית היטלר לשלטון.[1][2][3]

הערות שוליים
  1. ^ נאום אמיר השכל - קבלת שבת 11.9, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 13:44), 11 בספטמבר 2020
  2. ^ עידן יוסף, אמיר השכל השווה את שלטון נתניהו לשלטון הנאצי, באתר News1 מחלקה ראשונה, 22 בנובמבר 2020
  3. ^ "מבקש מאמיר השכל שלא לעשות השוואות שכאלו", ראיון של הרב בני לאו ברדיו 103FM, ב-22 בנובמבר 2020.

להכליל

גילויי שטנה מהסוג של השוואה לרפובליקת ויימאר ובעקיפין, הוצאת דיבתו של נתניהו שאחריתו כאחרית מי שהרס את הרפובליקה חייבים להדליק אור אדום בוהק אצל כולם, מה עוד שהוא קרא נאום מוכן מראש ולא הייתה כאן כל פליטת פה, שלא לדבר שלא התנצל. אין דרך טובה לעקר אמירות בזויות שכאלה מאשר להוציא את קלונו ברבים בדפי ויקיפדיה, למען יזכרו הדורות הבאים את העשבים השוטים שגדלו כאן. בורה בורה - שיחה 14:41, 25 בנובמבר 2020 (IST)

מי בדיוק קבע שדבריו של השכל הם הוצאת דיבה? מי בדיוק קבע שאמירותיו בזויות? האם יש מקורות המעידים על כך? יוניון ג'ק - שיחה 16:39, 25 בנובמבר 2020 (IST)
בורה בורה, בדיוק עכשיו סיימתי לצפות בסרטון הנ"ל במלואו. אני חושב שהמשפט "בנאום שנשא, השווה השכל את האירועים בישראל לאלה שהובילו לקריסת רפובליקת ויימאר ועליית היטלר לשלטון" איננו ניטראלי, איננו אובייקטיבי, מוציא דברים מהקשרם ומעוות אותם. יוניון ג'ק - שיחה 01:16, 26 בנובמבר 2020 (IST)
ולכן מסתמא תצביע נגד. בורה בורה - שיחה 01:51, 26 בנובמבר 2020 (IST)
אתה סבור שמה שמנוסח לעיל, 15 מילים מתוך נאום של קרוב ל-14 דקות, הינו דבר מדוייק ואובייקטיבי, שמשקף נאמנה את כל הדברים שנאמרו? יוניון ג'ק - שיחה 02:01, 26 בנובמבר 2020 (IST)
גם אני ראיתי את כל הסרטון ומפציר בכולם לראות. גבב האשמות חסר כל ביסוס על הממשלה והעומד בראשה. אם זה היה ערך בוויקיפדיה כבר היית שם עליו 10-15 תגיות מקור. הדברים שם הם הסתה חופשית, שחלילה מישהו עוד עלול לפרש אותם לא נכון וכבר היינו בסרט הזה. המשטרה הייתה לעצור אותו כבר באמצע הנאום על "הסתה" אבל הם פחדו מכל "שומרי הסף" בעליון. איך צעקו שם כל כמה דקות? בושה, בושה, בושה, בושה. בורה בורה - שיחה 02:06, 26 בנובמבר 2020 (IST)
בורה בורה, השכל הביע את דעתו האישית, במסגרת חופש הביטוי, וזו זכותו המלאה. עובדה היא שהשכל לא נעצר ולא הועמד לדין על הדברים האלו. לא לדין פלילי וגם לא לדין אזרחי. ואף אחד לא הגיש נגדו תביעת דיבה על דברים אלו. הדעות האישיות שלך על הדברים ו/או הפרשנויות שלך לדברים ו/או הספקולציות שלך - כל עוד אינם מגובים במקורות איכותיים - מקומם אינו בויקיפדיה. יוניון ג'ק - שיחה 17:35, 26 בנובמבר 2020 (IST)
ורק לצורך הבהרה: אני לא מתנגד להתייחסות לנאומו של השכל בערך אודותיו. אלא רק לאופן הצגתם, בצורה שמוצעת כאן, שהיא שיפוטית ומגמתית. יוניון ג'ק - שיחה 19:21, 26 בנובמבר 2020 (IST)

להכליל התייחסות לנאום, אך בצורה ניטראלית ושאינה שיפוטית

נאום של 855 מילים תומצת לנוסח הכולל 15 מילים בלבד, באופן מגמתי ושיפוטי. אם מתעקשים על הכללת התייחסות לנאום זה בערך, יש לעשות זאת תוך התייחסות לנאום כולו, ולעשות זאת בצורה ניטראלית ושאינה שיפוטית. יוניון ג'ק - שיחה 22:08, 26 בנובמבר 2020 (IST)

לא להכליל

עוד אירוע שולי שאף אחד לא זוכר ולא השאיר שום חותם. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:58, 25 בנובמבר 2020 (IST)

[דרוש מקור] בורה בורה - שיחה 15:33, 25 בנובמבר 2020 (IST)
המקור היחיד לאמירה הזו בטקסט המוצע זה אותו הסרטון של הנאום ואין התייחסות על כך בתקשורת, לכן אין אימפקט. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:55, 25 בנובמבר 2020 (IST)
יש התייחסות בתקשורת. למשל: עידן יוסף, אמיר השכל השווה את שלטון נתניהו לשלטון הנאצי, באתר News1 מחלקה ראשונה, 22 בנובמבר 2020; ראיון של הרב בני לאו ב-103 FM; הראיון הוזכר גם ב: גיא עזרא, ‏הרב בני לאו לאמיר השכל: "עד כאן; תתנצל", באתר "סרוגים", 22 בנובמבר 2020; כאן באתר כיפה; הרב בני לאו נגד ההתבטאות של אמיר השכל: "אסור שנתניהו יהיה מושווה לנאצים. הוא עושה המון פשעים, אבל רחוק שנות אור מהיטלר", באתר ערוץ 7, 22 בנובמבר 2020. כמדומני היה גם בטוויטר אצל עמית סגל (שלא מזמן דורג ביפעת כעיתונאי המשפיע ביותר בישראל). נרו יאירשיחה • י' בכסלו ה'תשפ"א • 18:04, 26 בנובמבר 2020 (IST)
מבזק קצרצר אחד ושלושה כתבות שעוסקות בכלל ברב בני לאו. מה נאמר, אם ממש מתאמצים גם רבע סנונית מבשרת את בוא האביב. בר 👻 שיחה 20:57, 26 בנובמבר 2020 (IST)

תמלול מלא של נאומו של השכל

לנוחיותכם, מצורף תמלול מלא של נאומו של השכל:

איזה התרגשות! היחידים הפכו להמונים!

ב-11 בנובמבר 1918 הסתיימה מלחמת העולם הראשונה. ארבע שנים של מלחמה עקובה מדם הגיעו לסיום. חודשיים מאוחר יותר נערכו בגרמניה בחירות דמוקרטיות ראשונות. בגרמניה הוקמה ממשלת קואליציה שנקראת קואליציית ויימאר. הצעד הראשון שביצעה האסיפה על מנת לייצב ולבסס את השלטון היה כינון חוקה, היא חוקת ויימאר. החוקה קבעה כי גרמניה היא רפובליקה וכי הסמכות הפוליטית נובעת מהעם. עקרונות החוקה היו ליברליים, כמו שוויון בפני החוק, שמירה על חירות הפרט, חופש דיבור, זכות בחירה לנשים ועוד. חוקת ויימאר נחשבה לאחת החוקות הנעלות בדברי זכויות האדם וחירויותיו. במהלך 14 שנות קיום הרפובליקה קמו ונפלו 20 ממשלות. רוב הממשלות החזיקו מעמד חודשים אחדים. מינואר 1919 ועד לינואר 1933 התקיימו שמונה מערכות בחירות. שני משברים כלכליים פקדו את רפובליקת ויימאר, ואיתם אבטלה של שישה מיליון גרמנים. מזכיר לכם משהו? ב-30 בינואר 1933 התמנה היטלר לקנצלר גרמניה, ובכך קרסה הדמוקרטיה הגרמנית באופן סופי. בנג'מין האט מאוניברסיטת הארוורד מתאר בספרו "מות דמוקרטיות" כיצד קרסה רפובליקת ויימאר וכיצד עלה היטלר לשלטון. ואני מצטט: "דמוקרטיות אינן מתמוטטות בקול תרועה אלא בדממה, על ידי היחלשות מתמשכת של מוסדותיהן, ובמיוחד שומרי הסף, מערכת המשפט ותקשורת והתרופפות נורמות פוליטיות". כאמור, דמוקרטיות אינן קורסות ביום אחד. זהו תהליך איטי ומתמשך, תהליך שמרדים את עירנות האזרחים. אנחנו בתהליך וכדאי שנתעורר!

חברים יקרים, באוקטובר 2016 התייצבתי לראשונה, יחד עם חברי דוד פלדשטיין, בכניסה למשרד ראש הממשלה בקריאה להתפטרותו. אחת הסיבות לקריאתי היתה שחיקת הדמוקטיה הישראלית. במשך למעלה משלוש וחצי שנים עמדנו כמה עשרות מפגינים בצמתים ברחבי הארץ. בחורף, בגשם וברוח, ובקיץ תחת השמש הקופחת. חברינו למאבק התייצבו כל מוצאי שבת בכיכר גורן בפתח תקווה. חברי ה-"קריים מיניסטר" התכנסו ברחבת הבימה בתל-אביב. מפגינים פעלו בחיפה, עפולה, בכיכר פריז שבירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ. היינו כמה מאות קולות, רובם של אנשים בשנות ה-60 לחייהם. לפני חצי שנה הצטרפו למאבק חברינו מ-"הדגלים השחורים." בחודשיים וחצי האחרונים רבים התעוררו. בוגרים, ובמיוחד צעירים, שהיו רדומים עד עכשיו וכיום הם מבינים: זהו מאבק על עתיד המדינה. העתיד שלכם, חברים. רבים מאיתנו שילמו וממשיכים לשלם בבריאותם בגין פעילות מתמשכת. עור ידיי צרוב מהשמש. הרגליים כבר מתקשות לשאת את הגוף והריאות שחורות מפיח המשאיות שבצמתים. עשרות חברים למאבק נעצרו ואחדים נרדפים באופן אישי. זהו מאבק ארוך, קשה ומתיש. המחאה שלנו היא מחאה עממית, שממומנת (בניגוד לשקרים) מכספינו הפרטי ותרומות צנועות של אנשים טובים. בצעדה היום לקחו חלק אזרחים ואזרחיות מכל שכבות הציבור שהתעוררו לאחר שנים של שתיקה, שבהן נרמסו זכויותיהם של אזרחי ישראל, של נשים, של נכים, של להט"בים ומיעוטים על ידי נאשם בפלילים בדרכו להרס מוסדות הדמוקרטיה. התעוררנו מאוחר לתוך מציאות שבה ראש ממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נחוש להשאיר אחריו אדמה חרוכה במקום מדינה מתפקדת.

מאז 1997, עת לחש נתניהו על אוזנו של הרב כדורי כי השמאל שכח מה זה להיות יהודים, נתניהו מפלג את החברה הישראלית ומשסה אזרחים זה בזה במאבקים קשים כדי להתחמק לאחריותו לפערים העצומים בין עשירים ועניים, להריסת שירותי הרווחה והבריאות, לבינוניות של מערכת החינוך. בשנים האחרונות הנאשם מכוון את כל כוחות ההרס שלו אל עבר מבצר הדמוקרטיה. העיתונות החופשית כבר לא חופשית. היא נשלטת על ידי בעלי הון שמחוברים לעטיני השלטון. איגודים מקצועיים הוחלשו. עובדי חינוך ורווחה הושפלו בשכר זעום. הכנסת הוחלשה והיא מתקשה לבצע את תפקידה - לבקר את הרשות המבצעת. בשנים האחרונות נחקקו על ידי הכנסת חוקים אנטי-דמוקרטיים. הפרקליטות, בתי המשפט, הפכו מאויימים וכפופים לשרירות הלב של הנאשם. מבקר המדינה הפך להיות משבח המדינה. השיח הציבורי מזוהם בשקרים וספינים ומקהלת החנפנים מדקלמת את דף המסרים שיוצא מהמעון הרשמי בבלפור. הגל האנטי-דמוקרטי מוביל להגברת התסיסה והשנאה, ובני פלוגתא מתוייגים כבוגדים. דמוקרטיה היא מילה מופשטת. אני מעדיף לקרוא לזה חיים בכבוד הדדי, בחלוקה שווה בנטל, בשיוויון זכויות בפני המדינה ובפני החוק, בשמירה על זכויות המיעוטים והחלשים, בחופש ביטוי, בחופש תנועה, בחופש ההתאגדות. לצערי הרב, כמעט דבר מכל זה כבר אינו מתקיים כאן. הדמוקרטיה הישראלית גוססת, מחוברת למכונת הנשמה. בידינו, בחובתנו, להציל אותה.

המאבק במגיפת הקורונה חשף שהמלך עירום. אין מנהיגות. נתניהו איננו מסוגל לקבל החלטות. החלטות שמתקבלות בבוקר משתנות בערב. הגאון הכלכלי התגלה ככישלון. מערכת הבריאות קורסת. היא חיה ונושמת רק בזכות מסירות הבלתי רגילה של הצוותים הרפואיים. המדינה בכאוס. אין מצב שמנהל כושל יהיה ראש הממשלה. ב-6 בדצמבר יגיעו שוב נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים. תהיה זו "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו". הנאשם יתבקש לקום על רגליו ולענות לשאלת השופטים: "מודה או לא מודה?". העיסוק היום-יומי של נתניהו במשפט ובמחאה, השקרים שהוא ודובריו מפיצים, הקריאות נגד המפגינים - שמאל קיצוני, אנרכיסטי, מפיצי מחלות וחייזרים - מעידים יותר מכל שהוא בלחץ. אין מצב, אין מצב שנאשם בפלילים יהיה ראש הממשלה.

חברים, בעוד שעה, כשנסיים את האירוע, חבריי ואני נאסוף את הלכלוך מהכביש לתוך שקיות ניילון. המטאטא המכני של עיריית ירושלים יעבור ויסיר את האבק ולא נודע אל קרבו. אנחנו חייבים לעלות מדרגה במאבק הזה. יש לעבור למחאה שקטה. לא אלימה ומתמשכת. שביתת שבת של יומיים-שלושה על המדרכות ירושלים סביב מעון ראש הממשלה, בלי לזוז, עד שנאשם ירים ידיים. אני מאמין שמאחוריי כל אדם שנמצא כאן כעת יושבים בבית עוד 100 או 200 אזרחים ואזרחיות שתומכים במאחה אבל עדיין לא הבינו שבלעדיהם המחאה תיכשל. אני קורא לכם: אתם ההמונים, שעדיין יושבים על הגדר ומשקיפים ואולי אדישים, קומו! קומו עכשיו מיד, לפני שיהיה מאוחר!

בעוד שבוע תחל שנה חדשה. בידינו לקבוע אם תהיה זו שנה טובה, שנה של שינוי, או שנה, חס וחלילה, שנה רעה. שנה של המשך ההדרדרות. שבת שלום, ובתקווה לשנה טובה. תודה לכם.

באמת שנשגב מבחינתי כיצד נאום זה, שכולל 855 מילים, תומצת לנוסח שמופיע לעיל ומועמד כאן להצבעה, הכולל 15 מילים בלבד. אין לי שום התנגדות להתייחסות לנאומו של השכל בערך אודותיו. אבל האופן שבו מוצע כאן לעשות זאת - הוא פסול לחלוטין מיסודו. יוניון ג'ק - שיחה 20:11, 26 בנובמבר 2020 (IST)

אז מה אתה רוצה? שנכניס את הכל בערך? גם כך הטיפוס ההזוי הזה קיבל מעל ומעבר פרסומת עצמית. אגב, הוא כבר 4 שנים לא עובד. רק מראה איזו פנסיה נדיבה הוא מקבל מהצבא על חשבוננו. בורה בורה - שיחה 20:32, 26 בנובמבר 2020 (IST)
(א) כתבתי מה אני רוצה. התייחסות ניטראלית, אובייקטיבית ולא שיפוטית לדברים. או שלא להתייחס אליהם בכלל. (ב) ההערה לגבי הפנסיה לא ראויה לתגובה. יוניון ג'ק - שיחה 21:08, 26 בנובמבר 2020 (IST)

דיון

לכאורה, מדובר בשתי התבטאויות שונות, שאינן קשורות זו לזו - אחת היא פליטת פה שהתנצל עליה, והשנייה היא חלק מנאום כתוב, שהוכן מראש, ולא ידוע על כך שחזר מדבריו אלו. על פי עמדה א' יש לאזכר את שתיהן. על פי עמדה ב' - אין לאזכר אף אחת מהן. ומה אם אני חושב שיש לאזכר רק אחת מהן? מה אני אמור להצביע? ואם אני חושב שיש לאזכר את שתיהן, אבל לא כמקשה אחת? יוניון ג'ק - שיחה 20:23, 24 בנובמבר 2020 (IST)

אז הוסף אפשרות לאזכר רק אחת מן האמירות, או כל אחת לחוד. עמדה א' אינה משתנה. בורה בורה - שיחה 20:44, 24 בנובמבר 2020 (IST)
קשה לומר שזו פליטת פה, כי הוא חזר עליה כמה פעמים כשתקף בנפרד שוטרת וקצין. אולי באותו יום, אני לא בטוח. אם התנצל צריך להביא סימוכין ולציין בערך. נרו יאירשיחה • ח' בכסלו ה'תשפ"א • 21:28, 24 בנובמבר 2020 (IST)
"כשתקף"? התפלקה לך ההטייה נרו. בסרטון נראה דווקא ששוטרים תוקפים את השכל וצועקים עליו "מי אתה בכלל?!". אבל זו דוגמה ומופת להנדסת התודעה הרגילה של התקשורת הימנית, ובדיוק למה אני מתנגד שויקיפדיה תיקח בזה חלק. אין שום ספק שמדובר באירוע שולי לחלוטין לביוגרפיה של תא״ל השכל שלא הותיר שום חותם על מהלך חייו, הוא לא נתבע, הוא לא נאסר, זה לא הפך למטבע לשון, מספר שבועות אחרי כבר לא היה שום עיסוק תקשורתי בזה יותר אפילו, גורנישט, סערה בכוס תה. --Telecart - שיחה 23:40, 24 בנובמבר 2020 (IST)
השוטרים מילאו את תפקידם לפי חוק. לצעוק עליהם בתגובה "איך את לא מתביישת, אני הבאתי את ההורים שלך" זה בהחלט התקפה, והתקשורת כמובן הייתה קוראת לזה כך גם אילו היה מדובר באיש ימין. באמת ציפית שהשוטרים ישתקו על דבר כזה?! בראיון עם נוסבוים הוא וחבריו לא הכחישו שהוא איבד שם את העשתונות. המרואיין הנוסף צעק על נוסבוים בחזרה "מותר לו לאבד את העשתונות!". נרו יאירשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 00:55, 25 בנובמבר 2020 (IST)
נו, נראה אם זה יעבור פה במחלוקת אם תסכים שנוסיף עוד קצת מהאמירות המקוממות של תא״ל אחר שסוקרו בהרחבה לאיזה מומנט. בזמנו הייתה לך פרספקטיבה שונה על החשיבות האינציקלופדית של התבטאויותת אומללות עם כיסוי תקשורתי מקיף. —Telecart - שיחה 09:11, 25 בנובמבר 2020 (IST)
נו באמת. זה הולך לפי דרגה? החשיבות נגזרת קודם כל ממידת הקיצוניות והחריגות של האמירה, וגם אין דין התפרצות כלפי מישהו כדין מה שאמר באיזו שיחה. לא לכל האמירות דין שווה. אם אתה ממש חייב לשמור על איזון קדוש בין ימין ושמאל אתה יכול להחשיב את ההצבעה הנוכחית כמשלימה את זו של מיקי זוהר, שאמר בקול את מה שרוב הפוליטיקאים חושבים. נרו יאירשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 10:19, 25 בנובמבר 2020 (IST)

אני חוזר לדעתי הראשונה, לאור דברי רוי ובורה במעלה הדף. את אמירותיו של אמיר השכל אין לאפיין מידית; חסרות לנו פרופורציה ופרספקטיבה. הצבעת המחלוקת, ברור לי, תתקיים, אולם עלינו לזכור שהיסטוריה כותבים לאחר מעשה, ואמיר השכל עוד פולט שטויות מפיו חדשות לבקרים; האם נפתח הצבעה נוספת פעם הבאה שיביך עצמו בפומבי? דרך הפעולה הנכונה היא אחת, ואחת בלבד - להמתין. אנחנו לא אתר חדשות, האנציקלופדיה יכולה וצריכה להרשות לעצמה להגיד "נמתין לתוצאות האמת", ויפה שעה אחת קודם. אי אפשר לדון ברצינות בשאלת אמירותיו של השכל לפני שתסתיים המחאה, זו עדיין אקטואליה. (שימנשמע?) מה, אין? 15:51, 25 בנובמבר 2020 (IST)

זו עמדה לגיטימית, אבל זה לא מה שמקובל אצלנו. על כל פנים, לדעתי צריך להביא בחשבון כמה דברים: עד כמה האמירה קיצונית, עד כמה זכתה לחשיפה, ועוד קריטריונים. במקרה של הצעקות לעבר השוטרים ממוצא אתיופי, לא מדובר רק באמירה, מדובר במעשה שחזר על עצמו. נרו יאירשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 17:24, 25 בנובמבר 2020 (IST)
אולי הגיעה העת שבה נתייחס אל עצמנו כאל אנציקלופדים, לא כאל כתבי חדשות. קיצוניותה של האמירה אינה מדד אובייקטיבי, ואשמח לדעת מהם אותם "עוד קריטריונים". להבנתי מדובר באמירה שנאמרה פעמיים, ולא יותר. האם אני צודק? (שימנשמע?) מה, אין? 17:28, 25 בנובמבר 2020 (IST)
גם אני מדבר על אנציקלופדיה ולא על אתר חדשות. אנחנו מפעילים שיקול דעת כמעט לגבי כל פרט שנכנס לערך, חוץ מפרטים טכניים שמשותפים לרוב האנשים. אני יכול לחשוב על עוד כמה קריטריונים, אבל לא נראה לי שזה המקום לדון בשאלות תאורטיות. מדובר בשני סרטונים, באחד הוא צועק על שוטרת אתיופית, בשני על קצין אתיופי. בשניהם, למיטב זיכרוני, הוא חוזר על האמירה. זו לא פליטת פה חד פעמית שמיד קלט והתנצל עליה. ממש לא. נרו יאירשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 18:19, 25 בנובמבר 2020 (IST)

העברות

מעמדה א לשעבר (להכליל הכל):

חשוב לציין כי הנוסח הזה כבר היה מוכל בערך לפני המחיקות של בר והייתה עליו הסכמה של העורכים, שאינם חשודים באותן דעות. אני משתמש:PelicanTwo ומשתמש:דוד שי. ראו הערך לפני שנמחק ממנו תוכן בורה בורה - שיחה 02:23, 25 בנובמבר 2020 (IST)

בורה בורה, האם אתה תומך בעמדה זו? אם כן, אנא פרט נימוקיך בעדה. יוניון ג'ק - שיחה 11:56, 25 בנובמבר 2020 (IST)
ממש לא הייתה הסכמה של הכנסת המידע הזה לערך. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:57, 25 בנובמבר 2020 (IST)
חשוב לציין? ועוד בבולד? למה? אם כך, גם חשוב לציין שאתה הוספת אותה, ורק ב-17:50, ואני הסרתי אותה 56 דקות לאחר מכן. כי מדברייך אפשר לטעות שהפסקה פשוט הייתה שם מאז ומעולם. בר 👻 שיחה 22:10, 25 בנובמבר 2020 (IST)

האם יש מישהו שתומך בעמדה זו? אם כן, נא להביע כאן תמיכה בעמדה זו + נימוק + חתימה. יוניון ג'ק - שיחה 00:59, 25 בנובמבר 2020 (IST)

אני פתחתי את ההצבעה, ניסחתי אותה ועכשיו לא מכיר אותה. מדוע שונו הכותרות, סרסו את גברי ועכשיו כאילו לא הייתי כאן? בורה בורה - שיחה 01:29, 25 בנובמבר 2020 (IST)
אם אינך תומך בעמדה זו - אתה רשאי להוסיף עמדה נוספת להצבעה, שמשקפת את עמדתך. ואם אין אף אחד אחר שתומך בעמדה זו - אז יש להסירה מאפשרויות ההצבעה. יוניון ג'ק - שיחה 07:46, 25 בנובמבר 2020 (IST)

מעמדה ב לשעבר (לא להכליל מאומה):

משתמש:בר תוכל לכתוב עמדה זו? בורה בורה - שיחה 19:11, 24 בנובמבר 2020 (IST)

עד כאן

תיוגים

מוזמנים לנמק לעיל את עמדותיכם. מסכם מה שהבנתי מדף השיחה (מוזמנים לתקן בדבריי אם טעיתי):

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 10:08, 25 בנובמבר 2020 (IST)

תודה על התיוג אך הכללתי בעד דבר מה היא לא מדויקת. בכל אופן זה לא קריטי לעצם התיוג. גילגמש שיחה 10:18, 25 בנובמבר 2020 (IST)
כנ"ל לגביי – לא התייחסתי למשפט, אלא לעצם מלחמת העריכה (ויקיפדיה:מלחמת עריכה). אני כרגע נמנע מהלביע את דעתי כעת. PRIDE! - שיחה 12:09, 25 בנובמבר 2020 (IST)

רוצה לסבך עוד? בעד המשפט על רפובליקת ויימאר ונגד על האתיופים. אפשר עוד כמה חלופות שבכלל טבלבלו את כולם. מה עשיתם מהצבעה פשוטה של בעד ונגד? בורה בורה - שיחה 14:08, 25 בנובמבר 2020 (IST)

מוזכרות רק אפשרויות שמצאתי להן תומכים. שתי הצבעות של בעד ונגד :) בברכה, ידידיה צבאןשיחה • ט' בכסלו ה'תשפ"א • 14:28, 25 בנובמבר 2020 (IST)

הצבעה

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אמירות כלפי בני העדה האתיופית

נא לא להצביע עדיין.

בעד הכללת המשפט

נגד הכללת המשפט

נמנע

השוואת מדינת ישראל לרפובליקת ויימאר

נא לא להצביע עדיין.

בעד הכללת המשפט

להכליל התייחסות לנאום, אך בצורה ניטראלית ושאינה שיפוטית =

נגד הכללת המשפט

נמנע

תוצאות ההצבעה

יפורסמו בהמשך.