פרוגי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 90: שורה 90:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אתרי חדשות ישראליים]]
[[קטגוריה:אתרי חדשות ישראליים]]
[[קטגוריה:קבוצת ידיעות אחרונות]]

גרסה מ־05:33, 14 בדצמבר 2020

פרוגי תקשורת בע"מ
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
סלוגן אתר הנוער של ישראל
תקופת הפעילות 1 בינואר 2011 – הווה (13 שנים)
מייסדים אלון אלבכרי, אלכס נסטר ויוני וולף
בעלות ynet (2013 ואילך)
שירותים עיקריים חדשות לצעירים ובמה לבני נוער
http://www.frogi.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אתר הנוער פרוגי הוא אתר אינטרנט ישראלי המספק חדשות וכתבות מגזין לבני נוער הנכתב ונערך על ידי צעירים בגילאי 15 עד 18.

האתר הוקם ב-1 בינואר 2011 על ידי אלכס נסטר ואלון אלבכרי. חודש לאחר מכן חברו אליהם איש יחסי הציבור יוני וולף וירדן מס (כהן) שערך את האתר בשנתו הראשונה והיה חלק מצוות ההקמה הראשוני יחד עם נסטר, וולף ואלבכרי. בין השנים 2012–2013 כיהן הדר בן שימול כעורך האתר, ובאוגוסט 2013 נרכש אתר פרוגי על ידי אתר החדשות ynet השייך לקבוצת ידיעות אחרונות. בפברואר 2014 שינה פרוגי את עיצובו.[1] בשנת 2014 מונה רן פינקלשטיין, ששימש כעורך אתר ראש1, לעורך הראשי של פרוגי עד לפרישתו בספטמבר 2016. עם עזיבתו של פינקלשטיין, מונתה אורטל כהן-לוי כעורכת הראשית.[2]

ב-25 ביולי 2016 הושקה אפליקציית "פרוגי" לסמארטפונים באירוע חגיגי יחד עם כוכבי נוער.[3]

נושאי האתר

  • מגזין – ערוץ בו מסקרים חדשות בישראל ובעולם, כתבות צבע ומגזין, תחקירים, טורי דעה ובעלי חיים.
  • בידור – ערוץ בו מסקרים את כל אירועי התרבות והבידור בישראל ובעולם, הכוללים ידיעות רכילות, טלוויזיה, השקות, אירועים וקולנוע.
  • דיגיטל – ערוץ בו מסקרים את כל החדש בעולם הסלולר והגאדג'טים, אינטרנט ומחשבים, גיימינג ומשחקים.
  • מוזיקה – ערוץ בו מסקרים את כל הידיעות החמות וכל הפרסומים החדשים בעולם המוזיקה מישראל ומחוצה לה.
  • יחסים – ערוץ בו מסקרים ענייני זוגיות, גאווה ומגדר, יחסים שבינו לבינה ודימוי עצמי.
  • על מדים – הערוץ עוסק בעולם הצבאי של המתגייסים, מידע למלש"בים ולחיילים וראיונות עם חיילים מיחידות ותפקידים שונים.
  • סטייל – ערוץ הלייף סטייל והאופנה של פרוגי. כולל בתוכו דיווחים על עולם האופנה, טרנדים חדשים, כתבות מגזין וטיפים הקשורים לטיפוח והיגיינה.
  • לימודים – ערוץ בו מסקרים את כל הנוגע ללימודים, בית ספר, עדכוני ותוצאות בחינות בגרות ועוד.

וידאו

עם השנים, התפתח האתר בתחום הווידאו והחל להפיק תוכניות אולפן שונות, ביניהן "אינסטוש", מצעד שבועי המורכב מתמונות וסרטונים של ידוענים באינסטגרם בהגשת שנהב דעבול (עד ינואר 2017) עמית סלמאן (החל מינואר 2017 עד ליולי 2018) וליאן הרשקוביץ (החל מיולי 2018). "אינסטוש" היא תוכנית שבועית שעלתה מדי שישי בפרוגי ובעקבות הצלחתה באתר, משנת 2015 החלה להיות משודרת גם בערוץ הטלוויזיה "זום". בנוסף, בספיישלים מיוחדים שצולמו הגישו את התוכנית גם שיר מורנו, המגישה ירדן הראל והשחקניות שירן סנדל[4] ואור גרוס. לקראת חגיגות ה-70 למדינה – השחקן עידן שקרוקה הגיש את ספיישל העצמאות של התוכנית.[5]

ב-5 באוקטובר 2018, "אינסטוש" ירדה מהאוויר ואת מקומה בפרוגי ובערוץ Zoom, החליפה תוכנית חדשה בשם "The Story" ("דה סטורי")[6] – הדומה באפיונה ל"אינסטוש" אלא שבניגוד לקודמתה שסיקרה את תמונות הפיד השבועיות של הסלבס באינסטגרם, הפעם התוכנית מסקרת רק את הסטורי של הכוכבים. בנוסף, בסוף כל תוכנית קיימת פינת "24 בום" – פינה בה מאתגרים את המפורסמים במשימות שונות בסטורי והם מחויבים לבצע אותם תוך 24 שעות, בספטמבר 2019 פינה זו הוחלפה בפינת ה-TikTok המצטיין של הסלבס באותו השבוע. את התוכנית הגישה ליאן הרשקוביץ, כתבת האתר עד אפריל 2020. בתחילת דצמבר 2018, כוכבת הרשת, אשלי וקסמן בקשי, הגישה ספיישל חנוכה של התוכנית וכוכבות הרשת, עמנואל לוי ושירלי לוי, את ספיישל פורים, כוכבת הרשת ליאל אלי הגישה את ספיישל עצמאות וכוכב הרשת נבו עמרני הגיש את ספיישל שבועות.

ב-31 במרץ 2020 הושקה בפרוגי תוכנית אירוח חדשה באולפן בשם "א' עד ת'[7]" בהנחיית משה אבוטבול. במסגרת הפורמט מגיעים כוכבי הנוער לענות על שאלות אישיות וכנות – שהנושא שלהן נקבע על פי גלגל האותיות. לאור ההצלחה התוכנית עברה לשידור בטלוויזיה[8] בערוץ KIDZ (ב-yes וב-HOT) וב-VOD. ב-5 ביולי 2020 עלתה העונה השנייה, הפעם בשידור מקביל לטלוויזיה. העונה השלישית עלתה ב-15 באוקטובר 2020, גם היא במקביל לשידור טלוויזיוני.

באתר מארחים מעת לעת גם ביצועי לייב של זמרים ואמנים מוכרים באולפן.

בינואר 2015 הקים האתר זירת V.O.D ייחודית בשיתוף עם ערוץ הטלוויזיה זום הכוללת פרקים מלאים מסדרות המקור והרכש של הערוץ ביניהם: מועדון החנונים, שבט צוצלת, איטי ועצבני, הפסקת היפ הופ ועוד.

בחג סוכות 2014, הושקה תוכנית האירוח – "הסוכה של פרוגי" בהגשת הכתבים הצעירים וצוות האתר, במסגרתה מתארחים ידוענים בסוכה, עונים על שאלות חג ומבצעים משימות. לאור הצלחתה, המשיכה "הסוכה של פרוגי" לעונות נוספות מדי שנה. בסוכות 2017, התוכנית החלה להצטלם באולפן ynet. בשנת 2020 – לא עלתה עונה חדשה לתוכנית בעקבות הגבלות נגיף הקורונה.

בשנת 2015 הפיק האתר סדרת תוכניות אירוח אשר ליוותה את שידורי העונה השלישית והאחרונה של סדרת הנוער "החממה". במסגרת פרקי התוכנית נפרדו הכוכבים מהסדרה כאשר בפרק האחרון הגיע גיורא חמיצר לחתום את הצלחת המותג. את התוכנית הנחתה שנהב דעבול.

בשנת 2016 הפיק האתר סדרת תוכניות אירוח שליוותה את שידור העונה הראשונה של "סוסי פרא", סדרת הנוער של ערוץ זום ב-HOT, ואירחה באולפן את כוכבי הסדרה. מיד לאחר שידור הפרק האחרון לעונה, התקיים משדר סיום שהועבר בשידור חי מאולפן ynet לגולשי אתר פרוגי ולצופי ערוץ זום במקביל.

באוגוסט 2016, האתר החל להפיק את "בא לשכונה" – תוכנית מלווה לעונה השנייה של סדרת הנוער "שכונה" (ניקלודיאון, HOT). במסגרת סדרת הכתבות, חזרו כוכבי הסדרה לשכונות בהם הם גרים/גרו וחשפו צד אישי ואינטימי בחייהם.

החל מינואר 2017, החלו לשדר את טקס נבחרי פרוגי באולפן מצולם – טקס המסכם את בחירות הגולשים לנבחרי התרבות והבידור שלהם של השנה החולפת.[9] הטקס שודר גם בערוץ Zoom. בפברואר 2017, יצרו סדרת דוקו-ריאליטי בשם "No_Filter#" העוקבת אחר ארבעה בני נוער מוכרים ברשתות החברתיות שתיעדו את שגרת החיים היומיומית של החבורה תחת הסלוגן: "בלי מסיכות ובלי פילטרים".[10] בעונה הראשונה השתתפו קים אור אזולאי, עמרי מזרחי, ליאון רביץ וגל סוויסה. בינואר 2018 עלתה העונה השנייה בכיכובם של גל גברעם, נדב קפלן, עילי דלויה ונועם ממן.

באפריל 2017, הכוכבת הארגנטינאית המצליחה, לאלי אספוסיטו, הגיעה לראיון מיוחד באולפן פרוגי ששודר אף הוא בערוץ זום.[11] באותה השנה התראיינו גם רוג'רו וקרול, כוכבי הטלנובלה של ערוץ דיסני – "סוי לונה" בראיון מצולם. ב-2018 ראיינה השחקנית בר מיניאלי עבור פרוגי את כוכב הסדרה "אנדי" (דיסני), ג'ושוע ראש, בביקורו בישראל. בספטמבר 2018 ראיין האתר את כוכבי הסדרה הספרדית "אליטה" במדריד ואת כוכבת דיסני – דאב קמרון בלונדון.

בנובמבר 2018, הפיק האתר את שיר הפארודיה הישראלי על "בית הנייר" בלחן של "בלה צ'או" שכללה שמות של "70 סדרות טובות יותר מבית הנייר" שנכתב על ידי גיל כהן (שחקן) ובוים על ידי מיכאל גבעתי. בקליפ כיכבו: אבי דנגור, איל שקרצי, גיל כהן, מיכאל גבעתי, ספיר בן רובי, יעל פולמן, סימור דניאל, עידן שקרוקה ונוספים.[12]

תוכן ושיתופי פעולה

מדי שנה, מכריז האתר על בחירות הגולשים לנבחרי התרבות והבידור של השנה החולפת ומשנת 2017 הוא נעשה בטקס בנוכחות הזוכים באולפן. בין הזוכים לאורך השנים – אליאנה תדהר – שחקנית ראשית לשנת 2015, 2016 ו-2017, גאיה גור אריה ב-2019, תובל שפיר שחקן ראשי לשנת 2015, עדי אלון הוכרז כשחקן השנה ב-2019, נועה קירל – זמרת השנה לשנת 2016, 2019 ו-2020 (באותה שנה אף זכתה בשיר השנה על "פאוץ'), עדן בן זקן ועומר אדם – זמרת וזמר (בהתאמה) השנה של 2017, דניאל ליטמן – שחקן ראשי לשנת 2016 ו-2017, עומר חזן שחקן ראשי בשנת 2019, שירלי לוי כוכבת הרשת של השנה לשנת 2018 ו-2019 ונוספים. בשנים 2017–2019 הטקס שודר במקביל גם בערוץ ZOOM והועלה ל-VOD.

ביום העצמאות מדי שנה (משנת 2016), מתפרסמת רשימת "50 כוכבי הנוער הגדולים של ישראל", אותה מרכיב ומדרג צוות האתר.[13] בשנת 2018 הוגדלה הרשימה (באופן חד פעמי) ל-70 כוכבים[14] לרגל חגיגות ה-70 למדינה. באותה שנה זכתה נועה קירל בתואר כוכבת הנוער המובילה בישראל,[15] בשנת 2019 לא התקיים המדרג. בשנת 2020 הוחלט לשנות באופן חד פעמי את אופי הרשימה ונבחרו 30 כוכבי נוער הכי משפיעים בתקופת וסביב הקורונה[16] – לעומת שאר הרשימות בשנים קודמות, הפעם לא היה מדובר בדירוג על פי מקומות.

משנת 2016, החל האתר לשתף פעולה עם ערוץ ניקלודיאון לכבוד הטקס השנתי של נבחרי הנוער הבינלאומי (ה-KCA). במסגרת השת"פ טסים נציג מטעם האתר ונציג מטעם הערוץ (הכולל את הכוכבים המזוהים עמם: בשנת 2016 טל מוסרי, בשנת 2017 דר זוזובסקי ובשנת 2019 קים אור אזולאי) לארצות הברית. יחד הם מסקרים את המסע, את השטיח הכתום ואת הטקס עצמו.[17][18]

החל משנת 2016, חובר האתר, מדי כמה חודשים, לכוכבי הנוער הבולטים של אותה התקופה ובמשך סוף שבוע שלם הם מתפקדים כ"עורכים-אורחים" של האתר. את התקופה מכנים באתר כתקופת "השתלטות", במסגרתה יוצרים ועורכים הכוכבים כתבות תוכן (מלל ווידאו). עד כה השתלטו על האתר: טל מוסרי, ירדן הראל, נועה קירל, כוכבי "מועדון החנונים: הסרט" (שירן סנדל, יון תומרקין, עמית פרקש ועוד), כוכבי "כדברא 2" (גילי איצקוביץ', אור גרוס, דין גרבר, מור סרוסי, אביה מלכה, רועי ניב ושלר ועוד), כוכבי הסרט "עד הקצה" (נאיה פדרמן, מתן לקס, ליעוז הרוש וגילי איצקוביץ'), כוכבי "oboy" (לי בירן, אליאנה תדהר, טום באום, ג'וי ריגר, דניאל גד, אור אשטון, אורי גרוס, יערה בנבנישתי) וכוכבת הרשת אשלי וקסמן בקשי.

החל מחודש אפריל 2017, לפרוגי יש פינה קבועה בתוכנית "בוקר חם" של הזכיינית "רשת", הכוללת סקירה של כל החדשות והאירועים החמים והמעניינים מעולמם של בני הנוער, בהתבסס על כתבות שעלו באותו השבוע לאתר. הפינה מוגשת על ידי משה אבוטבול, סגן העורכת הראשית. הפינה הסתיימה בדצמבר 2017.

החל מיוני 2020, פרוגי לקחו חלק בתוכנית הרדיו-יוטיוב של עידן תלם ואור יעקב ברדיו חיפה ("מה קורה") בפינת העדכונים החמים המסכמת את השבוע. הפינה הוגשה על ידי כתבת האתר, נעם פינבליט.

ביולי 2017, הפיק האתר את סרט מאחורי הקלעים ("מייקיינג אוף") של "מועדון החנונים – הסרט" עבור סרטי יונייטד קינג. וב-2018, לאור הצלחת המייקינג אוף הראשון, הפיק גם את סרט מאחורי הקלעים של "עד הקצה - ג'סטה 2") ואת סרט מאחורי הקלעים של סרט העלילה של פסטיגל 2018.[19]

במהלך יולי-אוגוסט ב-2017, הופיעו והוזכרו פרוגי בפרקי העונה הראשונה של סדרת דוקו הריאליטי ("SwaggerZ") בערוץ Yes Kidz יחד עם אורי שוורץ המשתתף בה. במהלך פרקי הסדרה, אורי משמש ככתב השטח של האתר ומגיע למשרדי פרוגי לראיון עבודה, משימות והערות מהעורכת וסגנה. בנוסף, האתר הוזכר בסדרות נוער שונות כגוף תקשורת לבני נוער ושולבה דמות אורח בסדרה הקומית "מורובוט" של כתב פרוגי. בעונה השנייה של "לצבי יש בעיה" מתגלה כי בתו של גל תורן היא כתבת בפרוגי וגל משתמש בתג העיתונאית שלה כדי להסתנן למסיבת עיתונאים.

בשנת 2018 יזם האתר קמפיין חברתי ראשון בשם "עצור! תחשוב! אלימות. לא בשבילי!"[20]הנלחם באלימות בקרב בני הנוער מכל סוג שהיא. במסגרת הקמפיין עלו באתר סדרת כתבות בנושא, יצרו תנועה המזוהה עם הקמפיין (יד אחת עושה אגרוף ויד אחת משתיקה את האגרוף) ואף גייסו כוכבים רבים וחברי כנסת וביניהם: רן דנקר, ח"כ אורן חזן, ח"כ מרב מיכאלי, לי בירן, תובל שפיר, נועה קירל, כוכבי סדרות הנוער של ניק, כוכבי רשת ועוד. אירוע השיא של הקמפיין נחגג בהשקה מיוחדת לסרט "מוטלים בספק" בנוכחתה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין.

בשנת 2019 יזם האתר יחד עם הרכב "האולטראס", עמותת "אחים גדולים" ובתמיכת פייסבוק ישראל, את קמפיין "נותנים אור"[21] שהתמקד בנפגעי הבריונות והאלימות ולא באלו הפוגעים. במסגרת הקמפיין יצא השיר "אושר" בביצועם של האולטראס ואוריאן רקייה. בקליפ הנושא של הפרויקט כיכבו כוכבי נוער מובילים.

באתר פרוגי נעשים תחקירים הנוגעים לחייהם ועיסוקם של בני הנוער. בינואר 2014 חשף את תופעת "סחר בסלבס[22]" – בה בני הנוער סחרו במספרים של ידוענים רבים בישראל. במרץ 2016 נחשפו מסיבות סקס וירטואליות[23] של בני הנוער באינסטגרם ובאוקטובר 2017 התפרסם באתר תחקיר "וי כחול"[24] – שחשף את הקלות בה בני הנוער מצטרפים לקבוצות בווטסאפ בנושא מין וסקס אליהם חשופים גם בגירים וגם קטינים ושם ניתנים הצעות, בקשות למפגשים וחומרים פורנוגרפיים אישיים וחיצוניים, במרץ 2018 עלה תחקיר על "המחיר שמשלמים בני הנוער בתעשיית הבידור"[25] אליו התראיינו כוכבי נוער בגיל העשרה וחשפו את הקשיים. ארבעת התחקירים זכו לבאז תקשורתי רחב ולפולאפים בפלטפורמות התקשורת השונות. בחודש מרץ 2020 עלתה באתר חשיפה על צומת מסכנת חיים[26] הממוקמת ליד כפר נוער. חודשיים לאחר פרסום הכתבה נודע כי בעקבותה החלו עבודות שיפוץ והתאמה בצומת.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ אתר הצעירים "פרוגי" משיק גרסה חדשה ועדכנית, באתר ynet, 16 בפברואר 2014
  2. ^ אלכסנדר כץ, אורטל כהן עוזבת את RGE – ותערוך את אתר הנוער 'פרוגי', באתר אייס, 30 באוגוסט 2016
  3. ^ חופש גדול? הצחקתם את נועה קירל ועדי ביטי, באתר ynet, ‏2016-07-26
  4. ^ שירן סנדל, שירן סנדל מגישה את "אינסטוש", באתר פרוגי, ‏04/08/2017
  5. ^ אינסטוש: ספיישל עצמאות בהגשת עידן שקרוקה, באתר פרוגי, ‏13 באפריל 2018
  6. ^ ליאן הרשקוביץ, דה סטורי – פרק הבכורה, באתר פרוגי, ‏5 באוקטובר 2018
  7. ^ משה אבוטבול, פרקי התוכנית א' עד ת', באתר פרוגי, ‏31 במרץ 2020
  8. ^ שרון טל, א' עד ת': תוכנית אירוח חדשה של אתר הנוער פרוגי, באתר ICE, ‏17 במאי 2020
  9. ^ אתם בחרתם: טקס נבחרי השנה של פרוגי לשנת 2018, באתר www.frogi.co.il
  10. ^ בוקר_טוב: פרק הבכורה של No_Filter#, באתר www.frogi.co.il
  11. ^ לאלי באולפן פרוגי: "אני רוצה להוציא שיר בעברית!", באתר www.frogi.co.il
  12. ^ 70 סדרות טובות יותר מ"בית הנייר" | פארודיה על "בלה צ'או" (Bella Ciao" Parody")
  13. ^ הרשימה שלנו: 50 כוכבי הנוער המובילים של ישראל לשנת 2017, באתר www.frogi.co.il
  14. ^ משה אבוטבול, 70 כוכבי הנוער המובילים של ישראל לשנת 2018, באתר פרוגי, ‏18 באפריל 2018
  15. ^ משה אבוטבול, נועה קירל באולפן: "דואגת לחדש את עצמי בכל פעם", באתר פרוגי, ‏19 באפריל 2018
  16. ^ צוות פרוגי, 30 כוכבי הנוער הכי משפיעים בקורונה, באתר פרוגי, ‏28 באפריל 2020
  17. ^ כוכבים בינלאומיים: המסע שלנו עם דר ל-KCA 2017, באתר www.frogi.co.il
  18. ^ משה אבוטבול, פגשנו את נואה סנטינאו! הוולוג ל-KCA2019 עם קים אור אזולאי, באתר פרוגי, ‏13 במרץ 2019
  19. ^ מה קורה בקבוצת הווטסאפ ומי הכי מצחיק על הסט? – מאחורי הקלעים של #Freestyle פסטיגל
  20. ^ הכוכבים והפוליטיקאים מתגייסים לקמפיין #עצור_תחשוב, באתר פרוגי, ‏25 באפריל 2018
  21. ^ פרוגי, נותנים אור: כוכבי הנוער למען נפגעי אלימות בקליפ של האולטראס, באתר פרוגי, ‏16 ביולי 2019
  22. ^ מאי מורד ומשה אבוטבול, תופעת "סחר בסלבס": הנוער סוחר במספרים כוכבים בווטסאפ, באתר פרוגי, ‏31 בינואר 2014
  23. ^ חן אביב ונוי אראל, סקס, סמים ואינסטגרם: כך ילדים מבלים בעולם הווירטואלי, באתר פרוגי, ‏6 במרץ 2016
  24. ^ משה אבוטבול, אורטל כהן, וי כחול: כך נחשפים קטינים לתכנים מיניים בוואטסאפ, באתר פרוגי, ‏24 באוקטובר 2017
  25. ^ נוי טל, המחיר שמשלמים בני הנוער בתעשיית הבידור, באתר פרוגי, ‏14 במרץ 2018
  26. ^ אורטל כהן לוי, נעם פינבליט, סכנת חיים: הדרך היחידה לבית הספר – כביש סואן ולא מרומזר, באתר פרוגי, ‏8 במרץ 2020