גייגן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yoavd (שיחה | תרומות)
מ החלפות (שדרוג)
הוספתי מספר פרטים על הדמות
שורה 30: שורה 30:


== סדרת סרטי מילניום ==
== סדרת סרטי מילניום ==
בסדרת סרטי מילניום, גייגן הוא ישות חוצנית קדומה שנשלחה לכדור הארץ בתקופת האבן ונלחם במות'רה אך הובס. 12,000 שנה לאחר מכן, גופתו החנוטה מתגלה באגם ב[[הוקאידו]] ומתגלה גם כנשק ששימש גזע חוצני אלים בשם האקסיליאן. גייגן מתעורר וגורם למסע של חורבן ורצח ברחבי יפן, אך בעיקר מגיע להשמיד את צוללת הגוטנגו, בתקווה שגודזילה לא יתעורר. למרות שגייגן מצליח לחרב את צוללת הגוטנגו, גודזילה מתעורר ומחסל את גייגן על ידי פיצוץ ראשו באמצעות הקרן האטומית שלו. במהלך הקרב של גודזילה נגד קייזר גידורה, מות'רה מנסה לסייע לגודזילה אך נלכדת על ידי גייגן (לאחר ששודרג) ונלחמת נגדו את שמתנגשת בו עם צורתה הבוערת והשניים מתפוצצים למוות.
בסדרת סרטי מילניום, גייגן הוא יצור חוצני עתיק יומין שהובס על ידי מות'רה לפני אלפי שנים ומתעורר לאחר שחוצנים קוראים לו.


סדרת סרטי מילניום:
סדרת סרטי מילניום:

גרסה מ־14:25, 21 בדצמבר 2020

גייגן
Gigan
סוג קאייג'ו/נבל-על
הוצאה לאור טוהו
הופעה ראשונה גודזילה נגד גייגן (1972)
הופעה אחרונה גודזילה: המלחמות הסופיות (2004)
יוצרים טאקאשי קימורה
מידע
שם אמיתי ガイガン
מין זכר
נטייה רע/אנטי-גיבור
כוחות כוח פיזי וסיבולת מוגברים, שריון קיברנטי חזק, נשיפת אש, להבים חדים דמויי קרס, טלפורטציה, טכנולוגיה מתקדמת, תעופה אנטי-גרביטציונית, יריית מטחי אנרגיה חזקים מעינו, מסור עגול בחזהו
דמויות קשורות
חברים קינג גידורה, מגלון (מפלצת)
אויבים גודזילה, אנגירוס, מות'רה (מפלצת)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גייגןיפנית: ガイガン, באנגלית: Gigan) הוא יצור-ענק קיברנטי חייזרי המופיע בסדרת סרטי גודזילה. גייגן נחשב לאויבו המושבע של אנגירוס, משום שהוא נלחם נגדו בסדרת סרטי שווה. דמותו של גייגן הופיעה לראשונה במהלך 12 במרץ 1972, בסרט גודזילה נגד גייגן, מבית היוצר של טוהו ונוצרה על ידי ג׳ון פוקודה וטאקשי קימורה. דמותו של גייגן מדורגת במקום החמישי ברשימת 10 מפלצות-הענק היפניות הגדולות ביותר בכל הזמנים, לפי אתר IGN.

עיצוב

גייגן מתואר כמפלץ מוזר לחלוטין, בעל מסור עגול בחזהו, קרסים גדולים מעוקלים בידיים, דוקרנים שעוברים לאורך זנבו, 3 סנפירי גב על גבו ועין קיברנטית אדומה.

הוא נושא גם מאפייני עופות, כמו ציצית מעוקלת ומקור מתכתיים. בסדרת סרטי שווה, עורו של גייגן היה בצבע ירוק כהה בעל קשקשים זהובים בחלק מגופו. בגודזילה: המלחמות הסופיות, מראהו של גייגן שונה בכדי להיראות יותר קיברנטי. בנוסף, בסרט זה, עורו של גייגן בצבע כחול כהה, גופו הרבה יותר דק ויעיל וישנם גם מבנים דמויי חוט העוברים על גופו.

כשגייגן עובר שדרוג, ידי הקרס המעוקלים המפורסמים שלו מוחלפים בצמד מסורים כפולים וצווארו משוריין יותר. עיצוב זה זכה לשבחים רבים ודורג בידי המעריצים כאחד העיצובים המוצלחים ביותר שיכלו להיעשות אי פעם לכל קאייג'ו.

סדרת סרטי שווה

בסדרת סרטי שווה, גייגן מופיע כיצור חוצני העוזר לגידורה להשמיד את כדור הארץ. שם חוצנים בצורת תיקנאים שולטים בו ובגידורה על מנת להרוס את הכוכב אך גודזילה ואנגירוס הורסים להם את התוכניות. מאז גודזילה נגד מגאלון גייגן כבר אינו מופיע יותר בסדרת סרטי שווה.

סדרת סרטי שווה:

  • גודזילה נגד גייגן
  • גודזילה נגד מגאלון

סדרת סרטי מילניום

בסדרת סרטי מילניום, גייגן הוא ישות חוצנית קדומה שנשלחה לכדור הארץ בתקופת האבן ונלחם במות'רה אך הובס. 12,000 שנה לאחר מכן, גופתו החנוטה מתגלה באגם בהוקאידו ומתגלה גם כנשק ששימש גזע חוצני אלים בשם האקסיליאן. גייגן מתעורר וגורם למסע של חורבן ורצח ברחבי יפן, אך בעיקר מגיע להשמיד את צוללת הגוטנגו, בתקווה שגודזילה לא יתעורר. למרות שגייגן מצליח לחרב את צוללת הגוטנגו, גודזילה מתעורר ומחסל את גייגן על ידי פיצוץ ראשו באמצעות הקרן האטומית שלו. במהלך הקרב של גודזילה נגד קייזר גידורה, מות'רה מנסה לסייע לגודזילה אך נלכדת על ידי גייגן (לאחר ששודרג) ונלחמת נגדו את שמתנגשת בו עם צורתה הבוערת והשניים מתפוצצים למוות.

סדרת סרטי מילניום:

  • גודזילה: המלחמות הסופיות

קישורים חיצוניים