Unreal (סדרת משחקים) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ (דרך WP:JWB)
שורה 31: שורה 31:


==רקע עלילתי==
==רקע עלילתי==
סדרת המשחקים מתרחשת בעתיד הרחוק, במאה ה-23. המשחק הראשון עסק במעלליה של בת אנוש שנקלעה לכוכב Na Pali הכבוש בידי גזע חייזרי עוין, ה־Skaarj (סקארג'). הריגת מלכת הסקארג' מביאה לשחרור הכוכב אך גם למלחמה אכזרית בין הסקארג' לבני האדם (שאינה מתוארת בשום משחק) ומביאה להקמת גוף עולמי בשם ממשלת העולם החדשה (New Eatrh Government) שהביא לסיום המלחמה, שהסתיימה בניצחון בני האדם על הסקארג' אם כי במחיר חורבן רוב כדור הארץ. כמה עשרות שנים לאחר המלחמה, מספר רב של תקריות אלימות קשה והרג המוני שהתרחשו במכרות חלל של תאגיד הכרייה הענק ליאנדרי (Liandri) הובילו את "ממשלת העולם החדשה" להתיר במסגרת חוקית "רצח בהסכמה", ולכן נעזרה בליאנדרי כדי לארגן טורנירים המוניים בהם בני אדם וחוצנים יילחמו אלה באלה במסגרת תחרותית מאורגנת בדומה לקרבות [[גלדיאטור]]ים, טורנירים שמוזכרים במשחקי Unreal Tournament. הטורניר הראשון אורגן על ידי ליאנדרי בשנת 2291 והצלחתו גררה עוד טורנירים שמתרחשים מדי שנה בשנה.{{הערה|ראו ערכים מורחבים על יתר המשחקים בסדרה.}}
סדרת המשחקים מתרחשת בעתיד הרחוק, במאה ה-23. המשחק הראשון עסק במעלליה של בת אנוש שנקלעה לכוכב Na Pali הכבוש בידי גזע חייזרי עוין, ה־Skaarj (סקארג'). הריגת מלכת הסקארג' מביאה לשחרור הכוכב אך גם למלחמה אכזרית בין הסקארג' לבני האדם (שאינה מתוארת בשום משחק) ומביאה להקמת גוף עולמי בשם ממשלת העולם החדשה (New Earth Government) שהביא לסיום המלחמה, שהסתיימה בניצחון בני האדם על הסקארג' אם כי במחיר חורבן רוב כדור הארץ. כמה עשרות שנים לאחר המלחמה, מספר רב של תקריות אלימות קשה והרג המוני שהתרחשו במכרות חלל של תאגיד הכרייה הענק ליאנדרי (Liandri) הובילו את "ממשלת העולם החדשה" להתיר במסגרת חוקית "רצח בהסכמה", ולכן נעזרה בליאנדרי כדי לארגן טורנירים המוניים בהם בני אדם וחוצנים יילחמו אלה באלה במסגרת תחרותית מאורגנת בדומה לקרבות [[גלדיאטור]]ים, טורנירים שמוזכרים במשחקי Unreal Tournament. הטורניר הראשון אורגן על ידי ליאנדרי בשנת 2291 והצלחתו גררה עוד טורנירים שמתרחשים מדי שנה בשנה.{{הערה|ראו ערכים מורחבים על יתר המשחקים בסדרה.}}


==המשחקים בסדרה==
==המשחקים בסדרה==

גרסה מ־01:18, 16 בינואר 2021

תבנית:מידע משחק Unreal (אנריל) היא סדרת משחקי מחשב בקטגוריית "פעולה" שפיתחה חברת Epic Games. המשחק הראשון היה מבוסס על מנוע אנריל שפותח במהלך שלוש השנים שקדמו להוצאת המשחק. המשחק הוא משחק "יריות בגוף ראשון" בסגנון DOOM ו Quake בו השחקן חוקר עולמות חיזריים ומסתובב עם מגוון רובים גדולים במיוחד ומטרתו להרוג את האויב. הצלחת המשחק הראשון גררה עימה סדרה של משחקים מצליחים שניתן לשייכם ל2 תתי-סדרות: Unreal ו-Unreal Tournament.

רקע עלילתי

סדרת המשחקים מתרחשת בעתיד הרחוק, במאה ה-23. המשחק הראשון עסק במעלליה של בת אנוש שנקלעה לכוכב Na Pali הכבוש בידי גזע חייזרי עוין, ה־Skaarj (סקארג'). הריגת מלכת הסקארג' מביאה לשחרור הכוכב אך גם למלחמה אכזרית בין הסקארג' לבני האדם (שאינה מתוארת בשום משחק) ומביאה להקמת גוף עולמי בשם ממשלת העולם החדשה (New Earth Government) שהביא לסיום המלחמה, שהסתיימה בניצחון בני האדם על הסקארג' אם כי במחיר חורבן רוב כדור הארץ. כמה עשרות שנים לאחר המלחמה, מספר רב של תקריות אלימות קשה והרג המוני שהתרחשו במכרות חלל של תאגיד הכרייה הענק ליאנדרי (Liandri) הובילו את "ממשלת העולם החדשה" להתיר במסגרת חוקית "רצח בהסכמה", ולכן נעזרה בליאנדרי כדי לארגן טורנירים המוניים בהם בני אדם וחוצנים יילחמו אלה באלה במסגרת תחרותית מאורגנת בדומה לקרבות גלדיאטורים, טורנירים שמוזכרים במשחקי Unreal Tournament. הטורניר הראשון אורגן על ידי ליאנדרי בשנת 2291 והצלחתו גררה עוד טורנירים שמתרחשים מדי שנה בשנה.[1]

המשחקים בסדרה

סדרת אנריל

המשחק הראשון היה בעל עלילת מדע בדיוני וסובבת סביב חקר כוכב לכת חוצני בשם Na Pali. מנוע המשחק אנריל נראה כגדול המתחרים למנוע Quake של חברת id Software, והמשחק אנריל עצמו נראה כנעלה מבחינה טכנית על כותרי Quake ו-Quake 2 אשר יצאו לשווקים באותו הזמן. מאז שאנריל נארז עם שפת הסקריפטים שלו הקרויה UnrealScript, התפתחה תוך זמן קצר קהילה באינטרנט אשר יכלה להוסיף שינויים כדי לשנות או להרחיב את המשחק. תכונה זאת הוסיפה מאוד לאריכות הימים הכוללת של המוצר וסיפקה עידוד לפיתוח נוסף.

חבילת ההרחבה למשחק, Unreal: Return to Na Pali, יצאה ב-1999.

באמצע 2003 שיחררה אפיק את המשחק השני (והאחרון, בינתיים) בסדרה המקורית - Unreal 2: The Awakening. המשחק, שאף הוא מתרחש בכוכבים אחרים ומציג חלק מהאויבים שהוצגו במשחק הראשון, הציג גרסה משופרת של המנוע Unreal Engine 2 (ששימש את Unreal Tournament 2003) והיה בעל עלילה שונה לחלוטין מהמשחק הראשון (ובכלל מקו הזמן של המשחקים). מאוחר יותר יצאה לו חבילת החרבה שהציגה משחק ברשת.

סדרת אנריל טורנמנט

Epic Games עיכבו את שחרור הכותר הקרוי אנריל טורנמנט או באנגלית Unreal Tournament שמתמקד בעיקר במשחק מרובה משתתפים. במקור, UT היה חבילת הרחבה למשחק, אך כשתברר מספר השינויים הגדול שהיה צריך לעשות במנוע המשחק, חבילת ההרחבה הפכה למשחק בפני עצמו. המשחק הושק עם גרסה חדשה יותר של המנוע (גרסה 400 - בעדכון הכי חדש התעדכן המנוע לגרסה 436) וגם ושל UnrealEd: הוא הושק בבירור כדי להתחרות ב-Quake III Arena.

גם לאנריל וגם לאנריל טורנמנט היו המשכים ששוחררו בשנת 2002, המשכים אלו קרויים אנריל II ו-אנריל טורנמנט 2003. המשכים אלו הציעו גרפיקה ומשחק משופרים בהרבה, בזכות עוד עדכון של מנוע המשחק; אלו היו המשחקים הראשונים של Epic המשתמש ב- Unreal Engine 2.0 (גרסת 10xx עד 2522), ועד אז UE 1.5 היה בשימוש (למרות שגרסת בטא של UE2 הוצגה ב-E3 2000). גם UnrealEd התעדכן, ונעשה יותר נוח לשימוש.

כחלק מהאסטרטגיה של Epic Games להתאמה לפלטפורמות נוספות Unreal Championship שוחרר בנובמבר 2002 עבור ה-Xbox (שלמען האמת הוא כמעט זהה ל-UT2003).

ב-11 בפברואר 2004, הדמו של Unreal Tournament 2004 התאפשר להורדה דרך האינטרנט. לאחר מספר שבועות שבהם הופץ הדמו באינטרנט והורידו אותו מעל 1.5 מיליון גולשים, הוא הפך לאחד המשחקים המקוונים הפופולריים ביותר. המשחק בגרסתו המלאה הופץ מ-18 במרץ 2004, בגרסה 2.5 (3310 עד 3369 - כמעט מגיע לגרסה השלישית של המנוע, אך מנוע המשחק עצמו הוקפא במשחק זה - השיפורים שהוסיפו לו נראו במשחקים אחרים שהשתמשו ב-UE2.5, אך לא ב-UT2004).

בנובמבר 2007 יצא המשחק האחרון עד כה בסדרה, Unreal Tournament 3, על שם המנוע בו משתמש המשחק, (Unreal Engine 3 (3470-3809, אף על פי שם המשחק הוא לא השלישי בסדרה - למרות זאת, הוא נחשב השלישי בסדרת Unreal Tournament אם מוציאים את UT2003 מהספירה.

בחודש מאי של 2014 הכריזה אפיק על הכותר הבא בסדרת אנריל טורנמנט והוא ייקרא בשם Unreal Tournament (סתם כך בלי לציין את גרסת המשחק או את השנה בה הוא עתיד להשתחרר - בניגוד לכל המשחקים הקודמים)[2], החידושים העיקריים בו יהיו המנוע שהוא Unreal engine 4 והעובדה כי המשחק יהיה חינמי לגמרי ועבודת הפיתוח עליו תהיה זמינה גם לקהל הרחב.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ ראו ערכים מורחבים על יתר המשחקים בסדרה.
  2. ^ http://www.ign.com/articles/2014/05/08/epic-games-reveals-free-to-play-unreal-tournament