ויקיפדיה:מפעיל נולד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 14: שורה 14:
# אם התשובה לשאלה הקודמת היא "כן", מה תעשי אם תגיעי למסקנה שהטענה מוצדקת?
# אם התשובה לשאלה הקודמת היא "כן", מה תעשי אם תגיעי למסקנה שהטענה מוצדקת?
להבהרה וחזרה, השאלות הללו אינן "אישיות". למעשה אין לי היכרות עם פעילותך כמפעילה, ואשמח לשמוע תשובות לשאלות הללו מכל מפעיל. חידוש המינוי נראה לי הזדמנות טובה לשאול, ורצוי שעורכים אחרים יציגו שאלות נוספות. תודה. [[שיחת משתמש:קיפודנחש|קיפודנחש]] 00:55, 19 בינואר 2021 (IST)
להבהרה וחזרה, השאלות הללו אינן "אישיות". למעשה אין לי היכרות עם פעילותך כמפעילה, ואשמח לשמוע תשובות לשאלות הללו מכל מפעיל. חידוש המינוי נראה לי הזדמנות טובה לשאול, ורצוי שעורכים אחרים יציגו שאלות נוספות. תודה. [[שיחת משתמש:קיפודנחש|קיפודנחש]] 00:55, 19 בינואר 2021 (IST)
:שלום קיפודנחש, אם מדובר בשאלות רוחביות לא עדיף להעלות אותן במזנון? מה גם שעד שכל המפעילים יפתחו דיון ויגיעו לענות על השאלות יחלפו שלוש שנים.. בכל אופן הנה התשובות שלי:
:# משתדלת לא להגיע למצב כזה, אבל תיאורטית כן. דוגמה: משתמש מעדכן שוב ושוב פטירה בערך על אישיות בוויקיפדיה, אין לכך אסמכתאות ברשת, הוא משוחזר ומוזהר ולא מגיב בדף השיחה. בדיעבד מתברר שאכן הייתה פטירה.
:# אבדוק את עצמי שוב. אם אחשוב שהחסימה מוצדקת, אנמק, ואם אחשוב ששגיתי אתנצל ואבטל את החסימה.
:# לדעתי מן הנימוס לפנות ראשית למפעיל שביצע את הפעולה, ולו כדי להבין אם יש מידע שלא מודעים לו טרם הביטול. אני לא חושבת שצריך לקבל הסכמה לביטול פעולה של מפעיל אחר אבל כן חשוב להבין את התמונה המלאה.
:# מפעילים יכולים לבטל פעולות של מפעילים אחרים. אם איני משוכנעת בצדקת הפעולה, לרוב אפנה ראשית למפעיל שביצע את הפעולה ואשאל אותו בדבר הפעולה ואם יש סיבות לכך.
:# אם איני מקבלת תשובה - אזכיר או אבטל את הפעולה. אם יש ויכוח - אם אני חושבת שהמצב בתחום האפור והפעולה סבירה בהתאם לנהוג בוויקיפדיה, אניח לנושא גם אם אישית דעתי שונה. אם לדעתי הפעולה לא סבירה, אעלה את זה לדיון בפורום רחב יותר או אבטל את הפעולה.
:# אם מדובר בתיוג אישי שלי, אגיב בנושא. אם מדובר בתיוג כללי מסוג "מפעילים, מה דעתכם?" אתייחס לנושא כמו כל בקשה שנמצאת בבקשות ממפעילים ואטפל ככל שאני פנויה וככל שלא הגיעו לנושא מפעילים אחרים שטיפלו. אגב, משתמש שנחסם יכול להשתמש בתבנית בקשה לשחרור חסימה ואין צורך בתיוג.
:# אגיב שלדעתי הטענה מוצדקת, אשמע אם יש טיעונים נוספים, ואם צריך אבטל את החסימה.
בברכה [[משתמשת:BlueHorizon|אופק כחול]] - [[שיחת משתמשת:BlueHorizon|ביבר הזכוכית]] 13:05, 19 בינואר 2021 (IST)


== הצבעה ==
== הצבעה ==

גרסה מ־14:05, 19 בינואר 2021

מפעיל מערכת

נהלים

דף זה נועד לרכז את הדיונים בנושא קבלת ואשרור הרשאות מפעיל:

הגשת מועמדות

תנאי סף להגשת מועמדות לתפקיד מפעיל מערכת הוא ותק של תשעה חודשים כמשתמש רשום וביצוע אלפיים עריכות במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים לו. מעבר לכך, רצוי שהמועמדים לתפקיד זה יפגינו פעילות בתחום התחזוקה השוטפת, כגון ניטור דף השינויים האחרונים. כמו־כן, רצוי מאוד לקיים התייעצות לא־רשמית בין חברים טרם הצעת המועמדים, ולהגיע לקונצנזוס בין משתמשים אחדים לגבי התאמת הוויקיפד או הוויקיפדית לתפקיד, בנוסף לכך שהם בעלי סיכוי טוב לחצות את משוכת הצבעת האמון הקהילתית. כאשר ויקיפד ממליץ על מינוי ויקיפד אחר לתפקיד מפעיל מערכת, עליו לקבל לפני כן את אישורו בדף שיחתו. ויקיפד שמקבל תשלום עבור כתיבתו לא יוצע כמועמד לתפקיד מפעיל, ואף אם הוא כבר מכהן בו, חייב לוותר על הרשאותיו עם תחילת הכתיבה בתשלום.

שלא כמו תפקיד בודק, אין מגבלת גיל לתפקיד מפעיל.

מפעיל מערכת יתמנה לתקופה של שלוש שנים, תוך תחימת ההרשאה באופן טכני לשלוש השנים. לאחר שלוש שנים רשאי המפעיל לפתוח דיון בדף זה כדי לקבל את ההרשאה לשלוש שנים נוספות. אין הגבלה על מספר הקדנציות שמפעיל רשאי להתמנות אליהן.

לתנאי הסף להגשת מועמדות לתפקיד בירוקרט ולאופן קיום הליך הבחירות, ראו ויקיפדיה:בירוקרט#מינוי בירוקרטים.

אופן הגשת המועמדות

על מנת להציג מועמד לתפקיד מפעיל מערכת, יש להציגו בפסקת הדיונים בצורה הבאה:

== קישור לשם המשתמש ==
;{{הרשאות|שם המשתמש|מפעיל}}
* תגובה 1
* תגובה 2

על מנת להציג מועמד לדיון הארכת הרשאות, יש להציגו בפסקת הדיונים בצורה הבאה:

== קישור לשם המשתמש ==
;{{הרשאות|שם המשתמש|מפעיל|הארכה=V}}
* תגובה 1
* תגובה 2

ניתן פשוט להוסיף לדף את התבנית: {{ס:הצעה במפעיל נולד|שם המשתמש|סיבה=הסיבה להמלצה|הצבעה=כן}}.

דיון

לאחר הצגת המועמד לתפקיד מפעיל מערכת יתנהל דיון, שבו יוכלו חברי הקהילה להביע את דעתם על המינוי המוצע. הדיון פתוח בפני כל ויקיפד רשום, ללא תלות בזכות הצבעה.

תמיכה או התנגדות רצוי להביע בצורה "{{בעד}}" או "{{נגד}}". ניתן ורצוי להוסיף מילים אחדות של הנמקה, אך זכרו כי הדיון עוסק בחברים לקהילה הנוכחים במקום; לכן - שקלו היטב את תגובותיכם (בעיקר כשמדובר בהתנגדויות), נסחו אותן בזהירות ובכבוד הראויים, והימנעו מהשמצות והכפשות. בשום מקרה אין לפגוע בכבודם של ויקיפדים, גם אם אתם מתנגדים למינוים כמפעילי מערכת.

החלטה

אם לאחר כשבוע המועמד למפעיל זכה לרוב של לפחות 60% מהוויקיפדים בעלי זכות ההצבעה שהגיבו בדיון, ללא ספירת ויקיפדים שלא הביעו עמדה חד-משמעית, הבירוקרטים רשאים לפי שיקול דעתם למנותו למפעיל, או להאריך את כהונתו של מפעיל מכהן.

יש לארכב את הדיון פרק זמן סביר לאחר סיכומו בידי הבירוקרטים.

דיונים

BlueHorizon (שיחה | תרומות | מונה | פעילות מפעילית בחצי שנה/שנה האחרונה)

שלום לכולם. בקרוב אסיים שש שנים כמפעילה, פונה לתמיכת הקהילה בקבלת ההרשאות לשלוש השנים הקרובות. אני מנטרת ומשתמשת בהרשאות לצורך חסימת משחיתים, מחיקת הבלים והגנה על דפים מהשחתות. משתדלת גם לטפל בבקשות שונות של העברות דפים, מיזוג גרסאות וכולי. מטפלת גם במחלוקות בין משתמשים בהתאם לזמן וליכולת הפנויים. תודה למשתתפים, אופק כחול - ביבר הזכוכית 18:24, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

דיון

לאחר מספר שיחות (חלקן פרטיות) הגעתי למסקנה שאין תמימות דעים בהבנת תפקיד וסמכויות המפעיל, וחשבתי שרצוי לשאול כל מפעיל כשעולה שאלת הארכת הרשאותיו, ובמינוי מפעיל חדש, שאלות שיבהירו לקהילה איך רואה המועמד את תפקידו וסמכויותיו. השאלות שלי נוגעות לדברים שמעניינים אותי, ותקוותי שחברים נוספים יציגו שאלות מעניינות וחשובות יותר. שאלותי נוגעות בעיקר לחסימת משחיתים, אחד התחומים שציינת שאת עוסקת בהם.

  1. האם את יכולה לתאר לעצמך מצב בו תבצעי חסימה כזו בטעות (כלומר תחסמי "משחית" בגין עריכות שאולי אינן השחתה)?
  2. איך תנהגי אם יתברר שיש עורכים, עם או בלי הרשאות מפעיל, שמפקפקים בפעולת חסימה שביצעת?
  3. האם לדעתך לגיטימי שמפעיל אחר יבטל פעולה מפעילית שביצעת אם היא שגויה לדעתו, או שעל המפעיל לפנות אליך ולקבל את הסכמתך לביטול הפעולה?
  4. האם לדעתך בסמכותך לבטל פעולת מפעיל אחר (חסימה או פעולה אחרת) שאינך משוכנעת שהיא מוצדקת, או שעליך לפנות אליו ולקבל את הסכמתו?
  5. מה תעשי אם פנית למפעיל אחר שאינך מסכימה עם פעולתו, והפנייה לא מקבלת תשובה? מה תעשי אם המפעיל השני לא משכנע אותך, ולא משתכנע בעצמו?
  6. אם עורך יפנה אליך (כנראה בעזרת "זימון", הדרך היחידה הפתוחה לחסומים) בטענה שנחסם לא בצדק, האם תנסי לבדוק את הטענה?
  7. אם התשובה לשאלה הקודמת היא "כן", מה תעשי אם תגיעי למסקנה שהטענה מוצדקת?

להבהרה וחזרה, השאלות הללו אינן "אישיות". למעשה אין לי היכרות עם פעילותך כמפעילה, ואשמח לשמוע תשובות לשאלות הללו מכל מפעיל. חידוש המינוי נראה לי הזדמנות טובה לשאול, ורצוי שעורכים אחרים יציגו שאלות נוספות. תודה. קיפודנחש 00:55, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

שלום קיפודנחש, אם מדובר בשאלות רוחביות לא עדיף להעלות אותן במזנון? מה גם שעד שכל המפעילים יפתחו דיון ויגיעו לענות על השאלות יחלפו שלוש שנים.. בכל אופן הנה התשובות שלי:
  1. משתדלת לא להגיע למצב כזה, אבל תיאורטית כן. דוגמה: משתמש מעדכן שוב ושוב פטירה בערך על אישיות בוויקיפדיה, אין לכך אסמכתאות ברשת, הוא משוחזר ומוזהר ולא מגיב בדף השיחה. בדיעבד מתברר שאכן הייתה פטירה.
  2. אבדוק את עצמי שוב. אם אחשוב שהחסימה מוצדקת, אנמק, ואם אחשוב ששגיתי אתנצל ואבטל את החסימה.
  3. לדעתי מן הנימוס לפנות ראשית למפעיל שביצע את הפעולה, ולו כדי להבין אם יש מידע שלא מודעים לו טרם הביטול. אני לא חושבת שצריך לקבל הסכמה לביטול פעולה של מפעיל אחר אבל כן חשוב להבין את התמונה המלאה.
  4. מפעילים יכולים לבטל פעולות של מפעילים אחרים. אם איני משוכנעת בצדקת הפעולה, לרוב אפנה ראשית למפעיל שביצע את הפעולה ואשאל אותו בדבר הפעולה ואם יש סיבות לכך.
  5. אם איני מקבלת תשובה - אזכיר או אבטל את הפעולה. אם יש ויכוח - אם אני חושבת שהמצב בתחום האפור והפעולה סבירה בהתאם לנהוג בוויקיפדיה, אניח לנושא גם אם אישית דעתי שונה. אם לדעתי הפעולה לא סבירה, אעלה את זה לדיון בפורום רחב יותר או אבטל את הפעולה.
  6. אם מדובר בתיוג אישי שלי, אגיב בנושא. אם מדובר בתיוג כללי מסוג "מפעילים, מה דעתכם?" אתייחס לנושא כמו כל בקשה שנמצאת בבקשות ממפעילים ואטפל ככל שאני פנויה וככל שלא הגיעו לנושא מפעילים אחרים שטיפלו. אגב, משתמש שנחסם יכול להשתמש בתבנית בקשה לשחרור חסימה ואין צורך בתיוג.
  7. אגיב שלדעתי הטענה מוצדקת, אשמע אם יש טיעונים נוספים, ואם צריך אבטל את החסימה.

בברכה אופק כחול - ביבר הזכוכית 13:05, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

הצבעה

  1. בעד כמובן. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 18:28, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  2. בעד לא רואה בעיה omer abcd דף השיחה שלי חתול חמוד ~ 18:31, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  3. בעד, בוודאי. יאירשיחה 18:34, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  4. בעד--היידן 18:54, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  5. בעד חברהסודית - שיחה 18:55, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  6. בעד דוד א. - שיחה 19:07, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  7. בעד יורי - שיחה 19:12, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  8. בעד. זכורה לי לטובה ממיזם הביכורים. ניב - שיחה 19:44, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  9. (ללא זכות הצבעה, אני חושב) בעד יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:50, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  10. בעד (לז״ה). בהצלחה! eli - שיחה 19:54, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  11. בעד Tmima5 - שיחה 20:48, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  12. בעד גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:53, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  13. בעדHiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:54, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  14. בעד xnet1234 - שיחה 21:09, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  15. בעד ברור. דריה - שיחה 21:11, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  16. בעד בברכה. ליש - שיחה 21:23, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  17. בעד הצורב - שיחה 22:27, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  18. בעד TheStriker - שיחה 22:36, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  19. בעד Ewan2 - שיחה 22:45, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  20. בעד Pofer - שיחה 23:39, 18 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  21. בעד כמובן. יש לנו 3 מפעילות מצוינות, ואני בעד שיצורפו מפעילות נוספות. אגסי - שיחה 01:04, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  22. בעד ואני מעודדת אותך אופק כחול להגביר את פעילותך כמו פעם, מתוך 36 מפעילים, מעטים הם הפעילים באמת. ומתוך ה-36 יש רק 3 מפעילות שזה 8.3% בלבד בעוד שחלקן של הנשים העורכות בוויקיפדיה העברית הוא כ-20%. ומתוך ה-3 רק 2 פעילות כמפעילות, כך שבפועל חלקן של המפעילות קטן יותר. חסר קול נשי אצל המפעילים. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 02:44, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  23. בעד דוד שי - שיחה 03:08, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  24. בעד קרוקסשיחה03:21, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  25. בעד אלעדב. - שיחה 07:38, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  26. בעד אמא של גולן - שיחה 08:25, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  27. בעד Mod - שיחה 08:51, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  28. בעד. Geagea - שיחה 10:04, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  29. בעד גילגמש שיחה 10:40, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  30. בעד Lostam - שיחה 11:58, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
  31. בעד בנישיחה • ו' בשבט ה'תשפ"א • 12:58, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]