עמיר עקיבא סגל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Zimra (שיחה | תרומות)
Zimra (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
'''עמיר עקיבא סגל''' (נולד ב-[[1980]] ב[[ציפורי (מושב)|ציפורי]]) הוא [[משורר]], [[מבקר ספרות]] ופעיל חברתי. פעיל בתחומי הרווחה והתעסוקה, מייסד ומנכ"ל עמותת עובדים. פרסם מאמרים ומחקרים בנושאי תעסוקה, הגירה וספרות עברית. חי בירושלים עם אשתו אניה ושני ילדיהם. שיריו ויצירותיו התפרסמו בכמה כתבי עת: עיתון 77, מעין, מטעם, שבו, מאזניים, זוטא, שבילים, הליקון, פסיפס, משיב הרוח ואחרים. ספר שיריו "בשובי מן המילואים" יצא בשנת 2008 בהוצאת גוונים. על ספרו זה זכה במלגה למשוררים צעירים על שם רפי פרבמן. בפברואר 2014 יצא לאור ספר שיריו השני "ארץ אחרת מאד" בהוצאת עיתון 77. הרומן "שיר על אמריקה" שכתב התפרסם בשנת 2017 בהוצאת [[עיתון 77]] לאחר שפורסם בהמשכים באתר "המוסף" של בית אבי חי במהלך שנת 2013. בשנת 2014 זכה כתב היד במקום הראשון בתחרות הספרותית על שם הארי הרשון באוניברסיטה העברית. סגל הוא דוקטורנט ל[[סוציולוגיה]] ב[[האוניברסיטה העברית|אוניברסיטה העברית]] וחוקר הגירה. משמש כמפתח משאבים עבור עמותות שונות בהן [[הטלוויזיה החברתית]] וכן [[המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב]].
'''עמיר עקיבא סגל''' (נולד ב-[[1980]] ב[[ציפורי (מושב)|ציפורי]]) הוא [[משורר]], [[סוציולוג]], [[מבקר ספרות]] ופעיל חברתי. פרסם מאמרים ומחקרים בנושאי תעסוקה, הגירה וספרות עברית. חי בירושלים עם אשתו אניה ושני ילדיהם. שיריו ויצירותיו התפרסמו בכמה כתבי עת: עיתון 77, מעין, מטעם, שבו, מאזניים, זוטא, שבילים, הליקון, פסיפס, משיב הרוח ואחרים. ספר שיריו "בשובי מן המילואים" יצא בשנת 2008 בהוצאת גוונים. על ספרו זה זכה במלגה למשוררים צעירים על שם רפי פרבמן. בפברואר 2014 יצא לאור ספר שיריו השני "ארץ אחרת מאד" בהוצאת עיתון 77. הרומן "שיר על אמריקה" שכתב התפרסם בשנת 2017 בהוצאת [[עיתון 77]] לאחר שפורסם בהמשכים באתר "המוסף" של בית אבי חי במהלך שנת 2013. בשנת 2014 זכה כתב היד במקום הראשון בתחרות הספרותית על שם הארי הרשון באוניברסיטה העברית. סגל הוא דוקטורנט ל[[סוציולוגיה]] ב[[האוניברסיטה העברית|אוניברסיטה העברית]] וחוקר הגירה.


== פעילות ספרותית ==
== פעילות ספרותית ==
שורה 30: שורה 30:


== פעילות ציבורית ==
== פעילות ציבורית ==
בזמן לימודיו לתואר הראשון שימש כיו"ר תא הסטודנטים של [[מפלגת העבודה]] ב[[האוניברסיטה העברית|אוניברסיטה העברית]], שימש כחבר הנהלת [[האגודה לזכויות האזרח בישראל]] ופעל כחבר ופעיל בארגון [[אמנסטי אינטרנשיונל]] ישראל, כן שימש כיו"ר סניף [[מרצ]] בירושלים והיה מועמד ברשימת מרצ למועצת עיריית ירושלים בבחירות המוניציפליות בשנת [[2018]]. שימש כסגן יו"ר [[ארגון הסגל הזוטר]] ב[[אוניברסיטת בן-גוריון]] בבאר-שבע. שימש מנהל מערך תעסוקה לצעירים ונוער בסיכון בחטיבה לקידום נוער וצעירים ב[[עיריית ירושלים]]. שם שימש כמנהיג התארגנות העובדים של עובדי חברת אריאל ויו"ר ועד הפעולה טרם הקמת ועד העובדים{{הערה|1=[http://www.blacklabor.org/?p=52444 מאמר על חוויות הנהגת התארגנות העובדים באתר [[עבודה שחורה]]]}}{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?v=tubVCFxwd8w&list=PL685964E6ABE28A13 כתבה על התארגנות העובדים בחדשות המקומיות]}}{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DhIsE5ci39c כתבה על התארגנות העובדים בחדשות המקומיות]}}. בשנת 2017 נחתם ההסכם הקיבוצי של ועד העובדים של עובדי חברת אריאל, לאחר מאבק מתמשך של כמה שנים.
בזמן לימודיו לתואר הראשון שימש כיו"ר תא הסטודנטים של [[מפלגת העבודה]] ב[[האוניברסיטה העברית|אוניברסיטה העברית]], שימש כחבר הנהלת [[האגודה לזכויות האזרח בישראל]] ופעל כחבר ופעיל בארגון [[אמנסטי אינטרנשיונל]] ישראל, כן שימש כיו"ר סניף [[מרצ]] בירושלים והיה מועמד ברשימת מרצ למועצת עיריית ירושלים בבחירות המוניציפליות בשנת [[2018]]. שימש כסגן יו"ר [[ארגון הסגל הזוטר]] ב[[אוניברסיטת בן-גוריון]] בבאר-שבע. שימש מנהל מערך תעסוקה לצעירים ונוער בסיכון בחטיבה לקידום נוער וצעירים ב[[עיריית ירושלים]]. שם שימש כמנהיג התארגנות העובדים של עובדי חברת אריאל ויו"ר ועד הפעולה טרם הקמת ועד העובדים{{הערה|1=[http://www.blacklabor.org/?p=52444 מאמר על חוויות הנהגת התארגנות העובדים באתר [[עבודה שחורה]]]}}{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?v=tubVCFxwd8w&list=PL685964E6ABE28A13 כתבה על התארגנות העובדים בחדשות המקומיות]}}{{הערה|1=[https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DhIsE5ci39c כתבה על התארגנות העובדים בחדשות המקומיות]}}. בשנת 2017 נחתם ההסכם הקיבוצי של ועד העובדים של עובדי חברת אריאל, לאחר מאבק מתמשך של כמה שנים. סגל פעיל בתחומי הרווחה והתעסוקה, בעבר מייסד ומנכ"ל עמותת עובדים.משמש כמפתח משאבים עבור עמותות שונות בהן [[הטלוויזיה החברתית]] וכן [[המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב]], בין לקוחותיו בעבר היו גם [[האקדמיה ללשון העברית]] וכן [[האוניברסיטה העברית]].


== מחקר בתחום ההגירה ==
== מחקר בתחום ההגירה ==

גרסה מ־14:05, 22 בפברואר 2021

עמיר עקיבא סגל
לידה 1 ביולי 1980 (בן 43)
ציפורי, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עמיר עקיבא סגל (נולד ב-1980 בציפורי) הוא משורר, פעיל חברתי, מבקר ספרות, וסוציולוג ישראלי.

ביוגרפיה

עמיר עקיבא סגל (נולד ב-1980 בציפורי) הוא משורר, סוציולוג, מבקר ספרות ופעיל חברתי. פרסם מאמרים ומחקרים בנושאי תעסוקה, הגירה וספרות עברית. חי בירושלים עם אשתו אניה ושני ילדיהם. שיריו ויצירותיו התפרסמו בכמה כתבי עת: עיתון 77, מעין, מטעם, שבו, מאזניים, זוטא, שבילים, הליקון, פסיפס, משיב הרוח ואחרים. ספר שיריו "בשובי מן המילואים" יצא בשנת 2008 בהוצאת גוונים. על ספרו זה זכה במלגה למשוררים צעירים על שם רפי פרבמן. בפברואר 2014 יצא לאור ספר שיריו השני "ארץ אחרת מאד" בהוצאת עיתון 77. הרומן "שיר על אמריקה" שכתב התפרסם בשנת 2017 בהוצאת עיתון 77 לאחר שפורסם בהמשכים באתר "המוסף" של בית אבי חי במהלך שנת 2013. בשנת 2014 זכה כתב היד במקום הראשון בתחרות הספרותית על שם הארי הרשון באוניברסיטה העברית. סגל הוא דוקטורנט לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית וחוקר הגירה.

פעילות ספרותית

שיריו ויצירותיו התפרסמו בכמה כתבי עת: עיתון 77, מעין, מטעם[1], שבו[2],[3], מאזניים, עתר, הליקון, פסיפס, משיב הרוח ואחרים.

סגל הגיש יחד עם שלומי בן-עטר את תוכנית הרדיו שירת מחאה בתחנת כל השלום, התוכנית עסקה בשירי מחאה, בשירים חברתיים ופוליטיים עבריים.

משנת 2010 ועד 2015 שימש כמבקר וסוקר ספרות ברשת א'.

משנת 2014 ועד שנת 2018 שימש כחבר בוועדת סל תרבות ארצית בתחום הספרות.

משנת 2013 ועד 2015 שימש כמבקר ספרי השירה של עיתון קו למושב. כונה על ידי אילן ברקוביץ' "מבקר השירה החשוב ביותר של הזמן האחרון"[4].

מתחילת שנת 2014 כותב מאמרים על שירה עברית בכתב העת עיתון 77 בטור בשם "שירה יכולה". אחד ממאמריו בכתב העת נמצא בשימוש במערך שיעור של משרד החינוך על מחאה ביצירות אומנות[5].

שיריו הופיעו בתערוכת פוטופואטיקה 6 בגלריית מוסררה בירושלים בשנת 2016.

שימש כעורך ומנחה סדרת ערבי "שיר כאב" שעסקה בשירי מחאה בישראל בבית אבי חי בירושלים.

עורך אורח "הכיוון מזרח" 25, "למוזיקה מזרחית ולא רק...", חורף תשע"ד,2013.

עורך אורח "עיתון 77" גיליון 385 "שירה בתרמילו של החייל" אוקטובר-נובמבר 2015.

פרסם עד כה שלושה ספרי שירה ורומן.

פעילות ציבורית

בזמן לימודיו לתואר הראשון שימש כיו"ר תא הסטודנטים של מפלגת העבודה באוניברסיטה העברית, שימש כחבר הנהלת האגודה לזכויות האזרח בישראל ופעל כחבר ופעיל בארגון אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, כן שימש כיו"ר סניף מרצ בירושלים והיה מועמד ברשימת מרצ למועצת עיריית ירושלים בבחירות המוניציפליות בשנת 2018. שימש כסגן יו"ר ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע. שימש מנהל מערך תעסוקה לצעירים ונוער בסיכון בחטיבה לקידום נוער וצעירים בעיריית ירושלים. שם שימש כמנהיג התארגנות העובדים של עובדי חברת אריאל ויו"ר ועד הפעולה טרם הקמת ועד העובדים[6][7][8]. בשנת 2017 נחתם ההסכם הקיבוצי של ועד העובדים של עובדי חברת אריאל, לאחר מאבק מתמשך של כמה שנים. סגל פעיל בתחומי הרווחה והתעסוקה, בעבר מייסד ומנכ"ל עמותת עובדים.משמש כמפתח משאבים עבור עמותות שונות בהן הטלוויזיה החברתית וכן המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב, בין לקוחותיו בעבר היו גם האקדמיה ללשון העברית וכן האוניברסיטה העברית.

מחקר בתחום ההגירה

סגל הוא חוקר הגירה, תלמיד דוקטורט במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית וחוקר את העלייה לישראל מצפון אמריקה כהגירה טרנסנשיונלית. עבודת התזה למוסך שלו עסקה בנושא זה, בהנחיית נביל חטאב בשנת 2015. את תוצאות המחקר הציג בכנס השנתי של האגודה הישראלית לסוציולוגיה בשנת 2020, ומאמר בעקבות העבודה פורסם בכתב העת הגירה. בשם : תעסוקה כחלק מתהליך ההגירה של עולים מארצות הברית לישראל . רומן שכתב בשם שיר על אמריקה ופורסם בשנת 2017 בהוצאת עיתון 77 עסק בחוויות ההגירה של ישראלי בארצות הברית כמו גם תובנות לגבי מהותה של הגירה.

ספרים

פרסים

  • פרס ראשון בתחרות הספרותית על שם הרי הרשון של האוניברסיטה העברית לשנת תשע"ד, 2014.
  • פרס למשוררים צעירים על שם רפי פרבמן לשנת 2011, התשע"א. על הספר בשובי מן המילואים.

פרסומים על המחבר ויצירתו

  • על הספר "שיר על אמריקה" – רומן
  • על הספר "לשוב ולאכול בשר" – שירים

מנימוקי השופטים לזכייה בפרס רחל נגב לשירה על הספר לשוב ולאכול בשר: "שיריו של עמיר עקיבא מקפלים בתוכם אנרגיה שירית חזקה ומרשימה. ביד בוטחת הוא משרטט את מורכבות פניה של 'שירת האבהות החדשה' בדרך עמוקה ומקורית." וכן "שפת השיר היא צלולה להפליא, עם מעט מטאפורות ודימויים, ועם זאת היא דוחסת בתוכה זרמים ונחשולים רטוריים בלתי רגילים. שירים רבים מתחילים במשפטי פתיחה מטלטלים, שפותחים את דלת השיר בתנופה גדולה, ומשאירים את הקורא פעור פה לאורך השיר; כך גם משפטי הסיום, שטורקים את דלת השיר בחבטה מצלצלת – ובתווך: השיר מתפתל ממשפט למשפט בדרך עקלקלה, בפסיחות מפתיעות, תוך נקיטת מקצב מהיר, משפטים קצרים ומוזיקה מעגלית (ראו את השיר 'על האשמה'). מתוך כך, בזכות הקומפוזיציה והרטוריקה השירית של עקיבא, מוזמנת לקורא חוויה עזה של הרהור, עצבות וזעם."

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עמיר עקיבא סגל בוויקישיתוף

הערות שוליים