האי (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
RoeeMos (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
הסידרה האי התחילה ב2007 ולא ב2005 הייתה טעות לכן תיקנתי
תגיות: שחזור ידני עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 23: שורה 23:
| שיר הנושא = "כאילו אין מחר"
| שיר הנושא = "כאילו אין מחר"
}}
}}
'''האי''' היא [[סדרת טלוויזיה|סדרת]] [[דרמה]] ו[[מדע בדיוני]] [[ישראל]]ית לילדים ונוער, אשר שודרה ב[[ערוץ הילדים]] החל מ-[[28 באוקטובר]] [[2005]] ועד לסיומה ב-[[1 במרץ]] [[2010]] בחברת [[HOT]]. הסדרה מספרת את קורותיה של חבורת ילדים שייעודם הוא להציל את העולם מ[[אסטרואיד]] שאמור לפגוע ב[[כדור הארץ]] ב-[[9 בספטמבר]] [[2009]]. את הסדרה יצר וכתב [[גיורא חמיצר]] והיא בוימה על ידי [[עפר ויצמן]]. לסדרה 3 עונות ו- 143 פרקים. החל מה-[[1 בינואר]] [[2018]] הסדרה עברה לשידור בבלעדיות ללקוחות [[פרטנר TV]] ו[[סלקום tv]] בעקבות ירידת ערוץ הילדים מחברת HOT ב-1 בינואר 2018, אך נשארה זמינה ב-VOD של HOT עד ה-[[30 במאי]] [[2019]] וחזרה לVOD כחלק מספריית FOMO, וכיום זמינה בלעדית ללקוחות פרטנר TV, סלקום tv ולHOT.
'''האי''' היא [[סדרת טלוויזיה|סדרת]] [[דרמה]] ו[[מדע בדיוני]] [[ישראל]]ית לילדים ונוער, אשר שודרה ב[[ערוץ הילדים]] החל מ-[[28 באוקטובר]] [[2007]] ועד לסיומה ב-[[1 במרץ]] [[2010]] בחברת [[HOT]]. הסדרה מספרת את קורותיה של חבורת ילדים שייעודם הוא להציל את העולם מ[[אסטרואיד]] שאמור לפגוע ב[[כדור הארץ]] ב-[[9 בספטמבר]] [[2009]]. את הסדרה יצר וכתב [[גיורא חמיצר]] והיא בוימה על ידי [[עפר ויצמן]]. לסדרה 3 עונות ו- 143 פרקים. החל מה-[[1 בינואר]] [[2018]] הסדרה עברה לשידור בבלעדיות ללקוחות [[פרטנר TV]] ו[[סלקום tv]] בעקבות ירידת ערוץ הילדים מחברת HOT ב-1 בינואר 2018, אך נשארה זמינה ב-VOD של HOT עד ה-[[30 במאי]] [[2019]] וחזרה לVOD כחלק מספריית FOMO, וכיום זמינה בלעדית ללקוחות פרטנר TV, סלקום tv ולHOT.


בהשראת הסדרה, יצאו 3 ספרים. שניים מהם שייכים ל[[סדרת ספרים|סדרת הספרים]] "האי". הספר הראשון נקרא [[הטיימר מאטלנטיס]], נכתב על ידי [[גיורא חמיצר]] ו[[דניאלה שפיגלמן]] ועלילתו מתרחשת בתוך סיום עלילת עונה 1. הספר השני נקרא [[המסע של זואי]], ועלילתו ממשיכה את עלילת עונה 2 ונכתב על ידי דניאלה שפיגלמן בלבד. בנוסף, יצא לאור "הספר האדום" – ספר הציורים שהופיע במהלך כל העונה הראשונה של הסדרה, בתוספת צילומים מהפרקים, מכתבים של הדמויות, פתקים שטומי כביכול הכניס לספר וכדומה.
בהשראת הסדרה, יצאו 3 ספרים. שניים מהם שייכים ל[[סדרת ספרים|סדרת הספרים]] "האי". הספר הראשון נקרא [[הטיימר מאטלנטיס]], נכתב על ידי [[גיורא חמיצר]] ו[[דניאלה שפיגלמן]] ועלילתו מתרחשת בתוך סיום עלילת עונה 1. הספר השני נקרא [[המסע של זואי]], ועלילתו ממשיכה את עלילת עונה 2 ונכתב על ידי דניאלה שפיגלמן בלבד. בנוסף, יצא לאור "הספר האדום" – ספר הציורים שהופיע במהלך כל העונה הראשונה של הסדרה, בתוספת צילומים מהפרקים, מכתבים של הדמויות, פתקים שטומי כביכול הכניס לספר וכדומה.

גרסה מ־23:36, 26 בפברואר 2021

האי
'האי'
שיר הנושא "כאילו אין מחר"
סוגה מדע בדיוני, סדרת נוער ,הרפתקאות, מתח
יוצרים גיורא חמיצר
כותבים גיורא חמיצר (תסריטאי ראשי עונות 1-2)
מיכל קופר קרן (תסריטאית ראשית עונה 3)
בימוי עפר ויצמן
שחקנים יון תומרקין
אביגיל הררי
עוז זהבי
ליאת בלו
יעל גרובגלס
אפרת בן יעקב
דניאל מורשת
פרסים פרס האקדמיה לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער 2008
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 144 (כולל פרקי ספיישל ומאחורי הקלעים)
הפקה
חברת הפקה קופרמן הפקות, נגה תקשורת
אורך פרק 25–28 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, HOT
תקופת שידור מקורית 28 באוקטובר 20071 במרץ 2010
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

האי היא סדרת דרמה ומדע בדיוני ישראלית לילדים ונוער, אשר שודרה בערוץ הילדים החל מ-28 באוקטובר 2007 ועד לסיומה ב-1 במרץ 2010 בחברת HOT. הסדרה מספרת את קורותיה של חבורת ילדים שייעודם הוא להציל את העולם מאסטרואיד שאמור לפגוע בכדור הארץ ב-9 בספטמבר 2009. את הסדרה יצר וכתב גיורא חמיצר והיא בוימה על ידי עפר ויצמן. לסדרה 3 עונות ו- 143 פרקים. החל מה-1 בינואר 2018 הסדרה עברה לשידור בבלעדיות ללקוחות פרטנר TV וסלקום tv בעקבות ירידת ערוץ הילדים מחברת HOT ב-1 בינואר 2018, אך נשארה זמינה ב-VOD של HOT עד ה-30 במאי 2019 וחזרה לVOD כחלק מספריית FOMO, וכיום זמינה בלעדית ללקוחות פרטנר TV, סלקום tv ולHOT.

בהשראת הסדרה, יצאו 3 ספרים. שניים מהם שייכים לסדרת הספרים "האי". הספר הראשון נקרא הטיימר מאטלנטיס, נכתב על ידי גיורא חמיצר ודניאלה שפיגלמן ועלילתו מתרחשת בתוך סיום עלילת עונה 1. הספר השני נקרא המסע של זואי, ועלילתו ממשיכה את עלילת עונה 2 ונכתב על ידי דניאלה שפיגלמן בלבד. בנוסף, יצא לאור "הספר האדום" – ספר הציורים שהופיע במהלך כל העונה הראשונה של הסדרה, בתוספת צילומים מהפרקים, מכתבים של הדמויות, פתקים שטומי כביכול הכניס לספר וכדומה.

שיר הנושא של הסדרה, "כאילו אין מחר", נכתב על ידי גיורא חמיצר, הולחן על ידי דני רייכנטל ובוצע על ידי השחקנית והזמרת דנה ברגר (המשחקת גם בסדרה).

הסדרה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה בתוכנית הילדים והנוער לשנת 2008.

סקירת סדרה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
15028 באוקטובר 20072008
25023 בנובמבר 20082009
34420 בדצמבר 20091 במרץ 2010

עלילת הסדרה

ציר מרכזי בסיפור העלילה הוא יכולתם של חלק מגיבורי הסדרה לנוע בזמן ("טיימרים") ולשנות התרחשויות בעבר, כך שנוצרת היסטוריה חלופית, אך יש להיסטוריה את הכוח לתקן את עצמה, ורק לעיתים רחוקות ניתן לשנותה באמת.

עונה 1

פרקים 1–50 (50 פרקים)

אדי, סילביה וטומי הם לכאורה משפחה רגילה שגרה בסירה במרינה אך הם מסתירים סוד, יש בידיהם ספר אדום המכיל ציורים המראים את המתרחש בעתיד. בתאריך ה 09.09.2009 עומד לפגוע בכדור הארץ אסטרואיד שלא ישאיר כלום מהאנושות. הספר מראה להם כיצד יוכלו להציל את האנושות כולה. לפי האיורים בספר, אוספים אדי וסילביה חבורת נערים שאינם הלכו בדרך הישר ונאלצו לשלם על מעשיהם בחומרה. הם מכניסים אותם אל תוך בית המחסה שבנו ובכך הצילו את העבריינים הצעירים ונתנו להם תקווה לחיים חדשים.

אדי וסילביה אספו את חבורת הנערים: אנה, ליבי, מייקי, זואי וג'יני מתוך איורים שהספר הראה להם. הנער סול לא היה אמור להגיע לבית המחסה, כשאדי וסילביה באו לאסוף את הנער שהספר הראה להם, סול התחזה לצ'יף בשביל להשתחרר מהכלא. אף אחד לא עולה על הטעות שלו במשך זמן. הנערים וטומי אינם מסתדרים כלל.

הגיע התאריך ועל פי הספר טומי אמור לפגוש טיימר בשם דילן שיהיה זה שיציל את העולם על ידי שליחת טיל אל עבר האסטרואיד. דילן לא הגיע והעולם עומד להיחרב. בשביל להציל את הילדים, אדי וסילביה שולחים אותם במנהרה מיוחדת אל האי. שם הם מגיעים למבצר משונה וטכנולוגי, הילדים מבית המחסה בטוחים שטומי וההורים שלו עובדים עליהם וזה רק עוד שיעור. אך כאשר צ'יף נקלע לתוך צונאמי שקרה בעקבות נפילת האסטרואיד הם מאמינים לטומי. המבצר מגן עליהם ומספק להם את כל הצרכים שלהם, והם חיים בו. עם הזמן הם שמחים לגלות שבמבצר יש חדר שינה עם מיטות לכל הנערים, מקלחות, חדר טלוויזיה, סלון עם ספות, אקווריום וחדר אוכל בו יש מיקרו מיוחד. בחדר האוכל יש מגירה עם "סוכריות" במגוון צבעים. לאחר הניסיון להכניס את ה"סוכרייה" למיקרו הם מגלים שכל סוכרייה מכינה סוג אוכל אחר. וזה לא היה הדבר היחיד הגדול שגילו, בנוסף, חדר האוכל מתנקה בעצמו. מאוחר יותר, הסוד של צ'יף מתגלה וגם שמו האמיתי- סול.

מאוחר יותר, הם מגלים שחברתם מבית המחסה, ג'יני, ניצלה וחיה על האי גם כן. במהלך הסדרה מתגלה מלחמה בין הגוף השולט על האי- הקונגרס, לבין המחתרת- טיימרים מהעתיד שרוצים ליירט את האסטרואיד ולהציל את העולם. בהמשך, אל המבצר מגיעה מכונת זמן, שממנה טומי יוכל לחזור אחורה וליירט את האסטרואיד. טומי שהפך לטיימר, חוזר לשנת 2009. בינתיים, הנערים שמחכים לטומי, מטיילים באי ומגלים את משפחת בן עמי, משפחה שניצלה גם היא מהאסטרואיד. בעזרת עלמה, ביתם של דוד ופני הם זוכים בהגרלת טוטו ועם הכסף שזכו מחליטים לקנות אי בודד. מה שהם לא יודעים זה שהאי הוא היחידי ששרד את פגיעת האסטרואיד בכדור הארץ. המשפחה והילדים מתחברים אחד עם השני ונוצר ביניהם קשר ידידות.

לאחר שטומי שיבש את ההיסטוריה, הוא מתקן אותה ברגע האחרון וחוזר אל האי, היישר לתוך מגדלם של מקס והלנה, נציגים מטעם הקונגרס, שמחזיקים במיילו, נער בעל כוח מיוחד העובר ממקום למקום, ובעבר החזיקו את ג'יני למשך שנה. להלנה שני ילדים, מקס שנמצא איתה במגדל ונתפס כפחות אהוב עליה וצ'יף, שמשוטט בין ההיסטוריות ונתפס כיותר אהוב עליה. לאחר מכן מתגלה כי צ'יף וג'יני היו ביחד, בכמה היסטוריות. באחת מההיסטוריות הם חיו ביחד מאושרים לבדם על האי, מקס הממורמר רצח את ג'יני כשהייתה במקלחת מתוך קנאה מבלי לדעת שג'יני כבר הולידה את בנם, דילן.

משפחת בן עמי והנערים מגיעים למבצר, שחזר, ושם כולם גרים יחדיו, עד שמשפחת בן עמי נאלצת לעזוב יחד עם חברי המחתרת, כדי לא לשבש את ההיסטוריה. טומי מגלה שהוא למעשה דילן שלו חיכו כדי להציל את העולם, והוריו האמיתיים הם ג'יני וצ'יף, מנסה שנית, וחוזר אחורה לשנת 2009, שם הוא פוגש את הנערים מההיסטוריה שלו אשר חזרו אחריו, וביחד הם מצילים את העולם. דילן משגר את הטיל לכיוון האסטרואיד, ומושמד גם הוא מכיוון שנולד בעתיד על האי. העונה מסתיימת לאחר שליבי זרקה את הספר האדום למים והטלפון הציבורי הסמוך למקום מצלצל. ליבי עונה לטלפון ושם מדברת עם אורחת מפתיעה.

עונה 2

פרקים 51–100 (50 פרקים)

בהמשך לעונה הראשונה שמסתיימת בשיחת טלפון של ליבי מהחבורה המקורית עם ליבי, ציידת הטיימרים שמתקשרת מהיסטוריה אחרת כדי לעזור לליבי וחבריה. בשיחה היא אומרת לה שעליה למצוא את הספר השלישי של גורדון מילר, השיחה נקטעת באופן לא ברור וליבי לא מבינה מה עליה לעשות. היא מספרת לחבריה על השיחה ומיד לאחר יירוט האסטרואיד, הנערים, ללא ג'יני ודילן, מגיעים להיסטוריה אחרת, בה אדי שבעבר הוציא אותם מהכלא, כעת דיקטטור רצחני שמטרתו היא להשמיד טיימרים. לנערים יש כפילים, כלומר הם עצמם רק בהיסטוריה אחרת, שאדי גידל להיות ציידי טיימרים רצחניים. כל האנשים בעולם מסומנים על ידי שבב שמוכנס להם בעורף בגיל ינקות.

הנערים המקוריים מתחמקים מאדי ומהשוטרים שלו מפני שאין להם שבב והם לא רוצים להיתפס (הם לא שייכים להיסטוריה הזו). הם מגיעים לחנות ספרים סגורה ומחפשים ומוצאים שם את הספר השלישי של גורדון מילר. ליבי, שנתפסה קודם לכן על ידי המשטרה, נופלת במלכודת של אנה הציידת ונורית על ידה, ומתה. הנערים מגיעים לחנות השעונים של גורדון מילר, שם הוא נותן להם ידית מאוד מסתורית, ומגלה להם שהכפילים הציידים לא יוכלו לתפוס אותם בתוך החנות, מכיוון שהשנה בחנות היא שנה קודם לכן, 2008. הילדים נתפסים על ידי המשטרה, וברגע האחרון הם בורחים בעזרת הידית, הם מגיעים לכפר טיימרים על האי, בשנת 1910. שם הם מוצאים את ג'יני, מהיסטוריה אחרת בה היא לא מכירה או זוכרת אותם, יחד עם אמה וריק, הניצולים האחרונים מאסון שקרה בכפר שלהם שנה קודם. ריק וג'יני הם זוג ואמה היא אחותו של ריק. האסון שקרה שנה קודם גרם לחיסולם של קהילת טיימרים שלמה.

עונה זו עוקבת אחר שני סיפורים בו זמנית, בהווה, (2009) בו אדי הוא דיקטטור המשליט טרור בהשמדת כל הטיימרים, ובעבר, (1910) ההיסטוריה אליה הגיעו הנערים.

מייקי, זואי, אנה וסול לומדים בעזרתה של אמה, איך לנסוע בזמן והם חוזרים לכפר שנה אחורה, במשימה לגרום לג'יני וצ'יף להתאהב עד יום האסון ולמנוע אותו. הכפר ב 1909 הורכב מקהילה סגורה של טיימרים ביניהם טיימרים שהכירו מהיסטוריות אחרות כמו ג'יני, צ'יף ודילן. אך ג'יני ודילן לא זכרו או ידעו מי הם הנערים. בכפר יש את המסבאה של ג'יני, המכולת של נורה ונלי (אמא ובת), המשרד של סם ברודי, ראש הכפר ובנו, ריק וכיתת הלימוד של המורה צ'יף. כשהם מגיעים הם מנסים להשתלב בין אנשי הכפר, מייקי מצטרף לכיתה שמלמד צ'יף בתור תלמיד, סול מצטרף למשרד של סם בתור העוזר שלו, אנה מצטרפת לחנות של נורה ונלי בתור מוכרת וזואי מצטרפת למסבאה של ג'יני בתור מלצרית. כדי לעזור לחבורה להשתלב אמה משנת 1910 כותבת מכתב לאמה משנת 1909 בו היא מסבירה לעצמה מי אלה מייקי וחבריו ומה הסיבה האמיתית שהם שם. היא מביאה את המכתב למייקי שיביא אותו לאמה של שנת 1910. מייקי נחרד לגלות שהוא לא מוצא את המכתב, לאחר מכן מתגלה כי צ'יף גילה על המכתב והשמיד אותו כדי לשמור על רצף ההיסטוריה. צ'יף שומר על זהותו בסוד לאורך העונה ורק בסוף מתגלה כי הוא שייך לאותה ההיסטוריה ממנה הגיעו הנערים והוא מכיר אותם. הוא גם זה שהביא את ג'יני ודילן לכפר בתור ילדים ושמר על כך בסוד שידע רק סם. דילן בהיסטוריה הזו מרדן, מתנהג בטיפשות ולפעמים חוטף על כך. מתוך סקרנות מחלום שחלם הוא מחפש את הבחורה עליה חלם ומופתע לגלות שזו ליבי, לאחר שהכירו היא סיפרה לו שהיא ציידת טיימרים ושהיא אמורה להרוג אותו אך בגלל שהם מתאהבים היא נותנת לו לברוח ועל כך משלמת מחיר כבד. במהלך משימתם, הנערים הופכים לחלק מהכפר ומתחילים להתרגל לחיים שם.

בינתיים, ב 2009 בן ממשפחת בן עמי בהיסטוריה הזו הוא לכאורה עוזר של אדי אך האמת היא שהוא עובד עם המחתרת שמנסה להפיל את אדי. הוא מאורס לדינה, ביתו של מפקד המשטרה, מישל. בחתונה, אנשי המחתרת מתכננים לחסל את אדי שהוזמן לחתונה אך הוא לא מגיע. גם לדינה מתגלות מטרות נסתרות משלה.

לאחר זמן, קאיראן מתגלה, קאיראן הוא השטן והתגלמות הרוע שנוצר על ידי ההיסטוריה כדי לתקן את עצמה. התפקיד שלו הוא להחזיר את ההיסטוריה למסלולה ולא לתת לדילן להשלים את משימתו, ליירט את האסטרואיד. בנוסף, קאיראן השתלט על אדי, מה שמסביר את התנהגותו היוצאת דופן והדיקטטורית, כך הוא מעלה אותו לשלטון. קאיראן/אדי מגיע לכפר ב 1909 וגם ליבי מגיעה לשם, הוא נלחם בדילן ואדי מת. קאיראן שלא מוותר, נכנס לגופו של דילן. בשלב זה ליבי אובדת עצות, היא פונה אל הלנה, סבתא של דילן ואמא של צ'יף בבקשה לעזרה והיא מציעה לה את הפתרון היחידי כדי להשמיד את קאיראן. הפתרון הוא להשמיד את הלפיד שבלעדיו לא ניתן לנסוע בזמן. הם עושים את זה ומשמידים את הלפיד. לאחר התלבטויות החבורה מחליטה להישאר ב 1909 למאה שנים שקטות.

עונה 3

פרקים 101–144 (44 פרקים)

העלילה מתרחשת בהווה, צ'יף הוכתר לנשיא בוורטיגו. הוא מתגורר שם יחד עם אשתו, ג'יני, מקס, אחיו, מיילו ועוד אנשים רבים. החבורה (אנה, מייקי, זואי וסול) נמצאת גם בהווה והתחילה את חייהם מחדש, כל אחד בנפרד בזהות בדויה. לאחר זמן רב, החבורה נפגשת ונשלחת לחפש את דילן ולשכנע אותו לחזור איתם. הוא נמצא בימי הביניים משוטט שם. החבורה מנסה לשכנע את דילן לחזור איתם אך הוא מסרב והם נתקעים בימי הביניים, על האי במקום בשם קתרינה.

באותו הזמן, כשצ'יף נשיא בוורטיגו, מתבצעת פעולה של טרוריסטים שפורצים ל"צדפה", בה נמצאת אנרגיית האסטרואיד הכלוא, אחיו והשר שלו, מקס, מנסה להפילו יחד עם בלו וקאיראן מתוך קנאה עזה אליו ובמיוחד אל מערכת היחסים שלו עם ג'יני, שהוא חולם עליה זמן רב. בהמשך הוא יורה בצ'יף, בעזרת אקדח אדום שאינו הורג, אלא מעביר למבוך זמנים שאינו נגמר, וביום הדין יוחלט אם יחיו או ימותו, לאחר שג'יני מגלה על ידי מקס שצ'יף לא באמת מת ירתה בעצמה עם האקדח האדום ופגשה את צ'יף.

בדומה לעונה השנייה, גם עונה זו עוקבת אחר שני סיפורים בו זמנית, ההווה (2011) בו צ'יף הנשיא בוורטיגו והעבר (1411) בו אנה, מייקי, דילן, זואי ויהלי אחיה תקועים.

במהלך העונה מתגלה כי זואי עובדת בשביל קאיראן ובתמורה הוא החזיר לחיים את אחיה יהלי, שנורה כשהיה ילד.

ארגון הקיפרים, שמטרתו למנוע מאנשים לנצל לרעה את כוח הנסיעה בזמן, ושלח אותם למעשה, מנסה בכול יכולתו לחפש אחר החבורה שתקועה בימי הביניים.

החבורה, יחד עם יהלי, אחיה של זואי, וללא סול שמת בהגנה על אנה, מכירים שלושה אבירים (הוגו, ג'פרי וקוזמו) ונפחית (איזבלה). מייקי מוצג על ידי יהלי בתור נושא הכלים שלו בשם "פיסטוק" (כפי שזואי מכנה אותו) בעיר קתרינה, נמצאת סופי, אהובתו של דילן וביתו של שודד הים. לצערה של סופי, היא נאלצת להתחתן עם אדם שאינה אוהבת. לאחר מכן, החבורה נפגשת עם רומי, עובדת מהצדפה, שבאה במטרה לעזור לדילן לחפש את אהובתו סופי. בינתיים, מתגלה שהוגו (אחד האבירים) עובד אצל הקיפרים ומדווח להם דרך "הקיפוד". בנוסף, מתפתח רומן בין הוגו לבין זואי.

רון ואסתר, מקימי הארגון, נהרגים על ידי בלו, ובלו נהרג על ידי מיילו שמשבית לו את התוכנה. לחבורה נמסרת הנבואה של סבסטיאן, נביא שחי במערה, שהבת של קאיראן תביא אסון על כולם. כולם חושדים בסופי מתוך רמזים מוטעים עד כדי כמעט רציחתה אך לבסוף מתגלה כי ביתו האמיתית היא רומי. רומי שיחקה משחק כפול כל הזמן הזה ובעצם פעלה לטובת אביה, קאיראן.

אך קאיראן נהרג, וכדי להבטיח זאת לתמיד, דילן משמיד את האי בעזרת כוח האסטרואיד ששמור ביהלום, הכל חוזר לקדמותו, והמתים שבים לחיים לעולם ללא טיימרים וללא האי.

לקראת סוף הפרק מוצג לנו תשדיר של חדשות הבוקר של ה9.9.2009, בו השדרנים (מירב מילר וינון מגל) מסבירים על חבורת אנשים שהתקבצו באותו יום בכיכר רבין בתל אביב שמאמינים שסוף העולם יגיע היום ב-11:12 (כפי שהיה אמור להיות בהיסטוריה אחרת), עובר הזמן והם מגלים ששום דבר לא קורה. הסדרה מסתיימת בכך שיד מושטת לכיוון של דילן, אך לא מתגלה למי היד שייכת.

בפסח 2019 גיורא חמיצר ציין בפוסט שהיד שמושטת לכיוון של דילן היא של ליבי.

דמויות

בית המחסה

  • דילן/טומי (יון תומרקין) (עונות 1–3) – הדמות הראשית בסדרה, בנם הביולוגי של ג'יני וצ'יף, ובנם המאומץ של אדי וסילביה. הייעוד שלו הוא להציל את העולם מפגיעת האסטרואיד שיינחת בכדור הארץ ב-9.9.2009. הטיימר האחרון היחיד שיכול לשנות את מהלך ההיסטוריה באמת ולתקן אותה. בסוף עונה 1 גילה כי הוא הבן של ג'יני וצ'יף, ושמו הוא דילן. התאהב בליבי ונהיה בן זוגה. בתחילת עונה 2, החבורה חשבה שדילן מת יחד עם יירוט האסטרואיד, אך היה חלק מהכפר בגלל שצ'יף הבריח אותו ואת ג'יני ל-1909 ולא זכר את החבורה. בעונה 3, לאחר מותה של ליבי, מתאהב בסופי, בת לפיראט. לבסוף – נפרד ממנה במחשבה שהיא בתו של קאיראן, אך מתגלה כי היא לא. זואי קוראת לו "טום-בוי",השמיד את האי בסוף הסדרה. בפרק האחרון רואים כי דילן מושיט יד לעבר מישהי, ב-2019 גיורא חמיצר הודיע כי היד המושטת לעבר דילן היא היד של ליבי, שהתגלה שלא מתה בסוף
  • ליבי עיני/ליבי הציידת (אביגיל הררי) (עונות 1–2, אורחת בעונה 3) – אחותה של אנה ובתה של אסתר. נערה טובת לב שחושבת קודם כול על חבריה אפילו במחיר חייה. התאהבה בדילן כשעוד היה טומי, ונהיית בת זוגו. היא נהרגת בהיסטוריה אחרת על ידי אנה הציידת, ובהיסטוריה אחרת היא נרצחת על ידי רומי. כדי להציל אותה ממוות צריך תמיד לשנות את ההיסטוריה כולה ולא רק את גורלה. כולאת את האסטרואיד בתוך היהלום ובכך מצילה את העולם עקב הפרדת חלק מהיהלום. בתור ליבי הציידת מגיעה ללגונה כדי לחסל את דילן אבל אחר כך מתאהבת בו. עוזבת את דילן בגלל מה שצ'יף אמר לה לטובתו. אמרה לליבי הרגילה (ליבי עיני) למצוא את הספר השלישי של גורדון מילר. זואי קוראת לה "שורטי". חזרה בסוף הסדרה לחיים לספינה של דילן.
  • סול/אדם (עוז זהבי) (עונות 1–2, אורח בעונה 3) – קוסם. בן זוגה של אנה. התחזה לצ'יף כדי להשתחרר מהכלא אל בית המחסה. בעונה 1, הוא בעליו של ארנב שאותו הוא מאוד אוהב, בשם פדידה. בעונה 1 מתגלה זהותו האמיתית. בעונה 2 הוא סגן השריף, והוא ואנה מסתכסכים ונפרדים אך חוזרים לאחר מכן. בעונה 3 מתחזה לדוגמן בשם אדם ומת בניסיון להציל את אנה מהטרוריסטים אך חוזר לחיים לאחר שדילן משמיד את האי.
  • זואי (ליאת בלו) (עונות 1–3) – נערה אנטיפתית שהועברה לבית המחסה בגלל סיבוכים עם איש שירה באחיה, יהלי. בעונה 1 היא בת זוגו של בן אך הם נאלצים להיפרד לקראת סוף העונה בניגוד לרצונם מכיוון שהם לא היו אמורים להיפגש, ובכך שנפגשו והפכו לזוג שיבשו את ההיסטוריה וכתוצאה מכך נהייתה יותר טובה ואכפתית לאחרים. בעונה 2 בהיסטוריה אחרת גם בת זוגו בתור זואי הציידת. בעונה 3 חזר אחיה לחיים על ידי קאיראן, בתמורה לכך שבבוא היום הוא ייעזר בה. בעונה 3 מתאהבת בהוגו ונהיית בת זוגו. (בקתרינה היא הייתה נקראת: האביר זורו/זואי במבה).
  • ג'יני (יעל גרובגלס) (עונות 1–3) – אימו הביולוגית של דילן, אהובתו ואשתו של צ'יף. רצחה את בוב אביו של מייקי, שרצח את הוריה בילדותה. בעונה 1 הופנטה על ידי מייקי כדי שתעבוד אצל מקס והלנה. בעונה 2 היא ודילן הועברו על ידי צ'יף להיסטוריה אחרת, לכפר, ולא זכרו את החבורה. היא בעלת המסבאה אשר אביה של נלי ביל ירש לה אותו. הייעוד שלה לא משתנה והיא מתאהבת בצ'יף בסופו של דבר. בעונה 3 היא אשת הנשיא, ובהמשך מסתתרת אצל אנה, עדיין מתאבלת על רציחתו של צ'יף. היא חזרה לוורטיגו וירתה בעצמה באקדח האדום כדי לפגוש את צ'יף. מקריבה את עצמה כדי שדילן יחייה ומושמדת ביחד עם צ'יף במבוך האינסופי. זואי קוראת לה "בלונדי".
  • אנה עיני/נעמה (אפרת בן יעקב) (עונות 1–3) – אחותה של ליבי ובתה של אסתר. הגיעה לבית מחסה מפני שרימתה אנשים ועקצה מהם כסף. בת זוגו של סול בעונות 1 ו-2, שביניהן הספיקו להיפרד ולחזור מספר פעמים. בעונה 3 סוכנת אצל הקיפרים, אנה בעונה זו מתבגרת בעקבות מותה של אחותה מתחזה לדיילת בשם נעמה ונהיית בת זוגו של סטודנט בשם דניאל, אבל הוא מגלה עליה ועל כוח הטיימריות שלה, והיא חוזרת בזמן במטרה שהם לא ייפגשו. מגיעה לימי הביניים, בגלל הקיפוד ונתקעת שם. בסוף העונה בת זוגו של סול. זואי קוראת לה "בילבי".
  • מייקי/יוני (דניאל מורשת) (עונות 1–3) – הילד הכי קטן בחבורה. בעל כוח היפנוזה, שם משקפיים בגלל זה, אך באמצע עונה 1 מבין שיכול לשלוט בזה ונפטר מהמשקפיים. בעונה 2 בן זוגה של אמה, שאותה גם היפנט משום שחבריו אילצו אותו, סיפר לה את האמת, נפרדו ואז חזרו. בעונה 3 מתחזה לתלמיד תיכון בשם יוני, נהיה היועץ המיסטי של ארנולד. זואי קוראת לו "פיסטוק". (בקתרינה היה נקרא: האביר פיסטוק במבה/היועץ פיסטוק במבה).
  • סילביה (דנה ברגר) (עונה 1, אורחת בעונה 2) - אימו המאמצת של טומי ואשתו של אדי. מנהלת ומורה בבית המחסה לעבריינים צעירים ביפו "הלב הרחב". היא ובעלה מקבלים יום אחד את תינוק בסלסלה ומשנים את שמו מ"דילן" ל"טומי" והם מקבלים גם את הספר האדום שהיה בתוך הסלסלה. בעונה 2 היא הומלסית בהיסטוריה אחרת. היא ואדי היו זוג אך אדי עזב אותה אבל מתחרט מאוחר יותר, והיא סירבה לחזור אליו.

המשפחה של דילן

  • צ'יף (זהר ליבה) (עונות 1–3) – אביו הביולוגי של דילן, בעלה ואהובה של ג'יני. בכל היסטוריה וזמן ממלא תפקיד חשוב אחר. אחיו של מקס ובנה של הלנה. חושב שהוא יותר חכם מכולם ותמיד ניסה להתחכם עם ההיסטוריה (גם בכך שהביא את דילן וג'יני לכפר וגם בכך שהביא את דילן לאדי וסילביה). לפני שחלם על ג'יני, היה חבר קונגרס וצייד שהורג את חברי המחתרת. הציל את דילן וג'יני רגע לפני יירוט האסטרואיד ומביא אותם לכפר שבשנת 1909. בעונה 2 הוא המורה של הכפר. בעונה 3 נשיא ורטיגו אך לבסוף מגיע למבוך בין עולמות לאחר שנורה על ידי מקס. מקריב את עצמו כדי שדילן יחייה ומושמד ביחד עם ג'יני במבוך האינסופי.
  • מקס (ישי גולן) (עונות 1, 3) – אח של צ'יף והבן של הלנה. כל חייו אימו השוותה אותו לאחיו, ולכן הוא שונא אותו. בעונה 3 מצטרף לממשלת וורטיגו בתור שר המשטרה כדי לנקום באחיו. מאוהב בג'יני, בלו מאיים לרצוח אותו, אבל מקס מבקש ממנו לירות בעזרת האקדח האדום, אבל לבסוף בלו הורג אותו באקדח רגיל והוא מת.
  • הלנה (עידית טפרסון) (עונה 1, אורחת בעונות 2 ו-3) – אמם של מקס וצ'יף וסבתו של דילן. בעונה 1 גרה עם מקס במגדל והיא מוצגת כאישה רעה. גורמת להריסת הלפיד בעונה 2 ולהשמדת האי בסוף עונה 3.

משפחת בן עמי

  • בן "קרמיט" (אביב אלוש) (עונות 1–2) – האחיין של פני. היה בן זוגה של זואי לתקופה קצרה, הסבא של הסבא של בלו. בעונה 2 נחטף על ידי מיילו והצטרף לארגון המחתרתי נגד אדי/קאיראן, ובכדי לעשות זאת הוא נהיה סגן המנהיג. הושתל בכף ידו מסך שיעביר מסרים, ובעזרתם מקבל הודעות מחברי המחתרת. מתאהב בזואי שוב, רק הפעם בזואי הציידת ומנוצל על ידיה. היה אמור להתחתן עם דינה כחלק מהתוכנית, אך לבסוף החתונה מתבטלת.בסוף החתונה זואי האמיתית יורה בזואי הציידת והשניים חוזרים. אך השניים נפרדים אחריי שזואי החליטה להישאר בשנת 1909.
  • דויד "דוד" בן-עמי (מיקי גבע) (עונות 1–2) – זכה בטוטו, בעזרת ביתו עלמה, במאה חמישים מיליון ש"ח, וקנה את האי. בעלה של פני. סרקסטי, חובב כדורגל. מנגן על גיטרה וירקן בעיר התחתית.
  • עלמה בן-עמי (נוריה ויטל) (עונה 1, אורחת בעונות 2–3) – הבת של דוד ופני. הציירת של הספר האדום. רואה את העתיד. בעונה 2, בהיסטוריה האחרת היא גותית ומשם קיבלה את כוחה לראות את העתיד מגורדון מילר בכך שנגע בכתפה, וזה קורה בסוף העונה, כשמתקרבים לתקופה של "תחילת הסדרה". בעונה 3 היא מופיעה מול צ'יף וג'יני רגע לפני שהושמדו במבוך האינסופי ומסבירה להם את גורלם המר.
  • פנינה "פני" בן-עמי (רותי בורנשטיין) (עונות 1–2) – אשתו של דוד, אמא של עלמה ודודה של בן "קרמיט". אוהדת את מכבי תל אביב. עודדה את מייקי להוריד את המשקפיים, ובזכותה מייקי לא צריך משקפיים כדי להפנט.

טיימרים מיוחדים

  • השען/גורדון מילר (טל מוסרי) (עונה 2, אורח בעונה 3) – "מאסטר הזמן". נקרא בתחילה מפי החבורה "השען". העניק לעלמה את כוחותיה, על ידי שנגע בה, בגילוי העתיד, כדי שתעזור לטומי. בעונה 3 מופיע מול צ'יף וג'יני רגע לפני שמושמדים במבוך האינסופי ומסביר להם על גורלם ועל דילן.
  • בוק (ידידיה ויטל) (עונה 1) – פיקסר. מתקן גליצ'ים. עזר לטומי כשרצה לשים את ג'יני על היאכטה בשביל שדילן "יוולד", אך יצר גליץ'. הוא רואה ובלתי נראה ורק דילן יכול לראות אותו, ייתכן שקיים למעשה רק בראשו של דילן.

תושבי כפר האי

  • ריק ברודי (תום אבני) (עונה 2) – סגן השריף של הכפר, בנו של סם ואחיה של אמה. מאוהב בג'יני ועושה הרבה כדי שתאהב אותו.
  • אמה ברודי (תמר עמית-יוסף) (עונה 2) – הבת של סם, אחותו של ריק ואהובתו של מייקי. בעלת כלבה בשם לייקה, שנהרגת בהיסטוריה של 1910 וניצלת לאחר שהחבורה הצילה את הכפר.
  • סם ברודי (עמוס לביא) (עונה 2) – השריף של הכפר ואביהם של ריק ואמה. הוא וצ׳יף היחידים שידעו שדילן, ג׳יני וצ׳יף מהעתיד.מת על ידי קאיראן באסון הכפר אך לבסוף חי בגלל הצלת הכפר על ידי החבורה ושינוי ההיסטוריה.
  • ג'יי (אמנון וולף) (עונה 2) – הדוור של הכפר, אוהב מאוד לאכול, אנשים בכפר מזלזלים בו עקב מראו החיצוני. מאוהב בג'יני ולאחר מכן מאוהב בזואי. בזמן שהיה אפשר לנסוע בזמן אסף כל מיני דברים מהעתיד.
  • נורה בראון (פלורנס בלוך) (עונה 2) – המנהלת ובעלת המכולת בכפר ואמה של נלי. היא אלמנה, ובעלה היה ביל. קמצנית.
  • נלי בראון (דון לני גבאי) (עונה 2) – הבת של נורה וביל. עובדת במכולת, מאוהבת בריק ומתעבת את ג'יני, ומאשימה אותה במותו של אביה. היא מנסה לגרום לסגירת המסבאה, או לקחת אותה מג'יני.
  • ביל בראון (איציק ג'ולי) (אורח בעונה 2) – בעלה של נורה אביה הביולוגי של נלי, ואביה המאמץ של ג'יני. טוב לב, שחלה במחלה סופנית ולכן מת. באחד מהניסויים שלו עם ג'יני, (כשניסה להמציא תרופה) המציא במקרה את הקוקה קולה. הוא ביקש מג'יני לשמור על המתכון עד שיגיע הזמן לתת אותו לנלי.

תושבי האי קתרינה ודמויות נוספות

  • יהלי (גל לב) (אורח בעונה 1, עונה 3) – נהרג בגיל צעיר בירייה על ידי פושע, אבל קאיראן מחזיר אותו בתמורת שיתוף פעולה עם זואי. אחיה הקטן של זואי. מתאהב באיזבלה ולבסוף נהיה בן זוגה. (בקתרינה היה נקרא: האביר יה-לי במבה).
  • סופי (מאי הרשקוביץ רשף) (עונה 3) – פיראטית ובת זוגו של דילן. ביתו המאומצת של קפטן בריגס. נאלצת להתחתן עם ארנולד שליט קתרינה בניגוד לרצונה. דילן הורג אותה מאחר שחשב שהיא ביתו של קאיראן כמו כולם עד שלבסוף מסתבר שזאת רומי. לא באמת נהרגת לאחר שזואי חוזרת בזמן ושמה אצלה מגן ירי.
  • קפטן בריגס (ליאור רז) (עונה 3) – פיראט. אביה המאמץ של סופי.
  • דניאל (איתמר צור) (עונה 3) – נפגש עם אנה מאז ששפכה עליו קפה בטעות ונהיה בן זוגה. דניאל הבין כי אנה טיימרית ולאחר שנחשף לכל הסודות שלה, היא חוזרת בזמן וגורמת לכך שהם לא יהיו בני זוג כדי שלא יהיה בסכנה מהקרבה אליה.
  • קוזמו (שלומי ברטונוב) (עונה 3) – אביר טיפש. מאוהב ברומי. חבר של ג'פרי.
  • ג'פרי (אור מאיר) (עונה 3) – אביר טיפש שתמיד חושב שהוא צודק. חבר של קוזמו.
  • איזבלה (מיכאלה אלקין) (עונה 3) – נפחית, חושבת שהיא לוזרית. מתאהבת באביר זורו בעוד שהיא לא יודעת שלמעשה זאת זואי, יהלי מתאהב בה, בסוף העונה הופכים לזוג.
  • ארנולד (גיא ברכה) (עונה 3) – דוכס קתרינה. אביו אמר לו בצוואתו שעד סוף החודש יתחתן. התאהב בסופי ורוצה להתחתן איתה. נהרג לאחר שניסה להוציא את היהלום.
  • סבסטיאן (שמואל וולף) (עונה 3) - הנביא סבסטיאן. כותב הספר השחור. בעל יכולת לנבא את העתיד, וחי במערה רחוקה ביער. שמר את היהלום אחרי שדילן החביא אותו אצלו. נרצח על ידי קאיראן.

המחתרת, עוזרי המחתרת והקיפרים

  • אסתר עיני (איילת מרגלית) (עונות 1, 3) – אמא של אנה וליבי, וראש ממשלת ישראל. מנהיגת המחתרת ומקימת ארגון "הקיפרים". נרצחה על ידי בלו בעונה 3.
  • ליסה (סיגלית תמיר) (עונות 1–2) – אמו של מייקי ואשתו (בהמשך אלמנתו) של בוב, בעונה 1 חברת הקונגרס אך מתגלה שהיא חפרפרת של המחתרת. בעונה 2 הייתה חברה בארגון המחתרתי נגד המנהיג ביחד עם מוזס ומיילו, ודואגת מאוד לחיי אדם.
  • הוגו (הנרי דוד) (עונה 3) – נשלח על ידי אסתר בשביל להחזיר את דילן מקתרינה, נהיה אביר ושר הצבא של קתרינה. מתאהב בזואי ונהיה בן זוגה.
  • מיילו (ארז רונן) (עונות 1–3) – בנה של נעמי. בעל יכולת מעבר ממקום למקום ובעל יכולת להזיז חפצים בכוח המחשבה. בעונה 1 הוא משרת של מקס והלנה במגדל, בעונה 2 חבר בארגון המחתרתי עם מוזס ובעונה 3 הוא העוזר האישי של צ'יף בוורטיגו ועובד עם אסתר בארגון "הקיפרים".
  • מוזס (אורי פפר) (עונה 2) – מקים את הארגון המחתרתי בתחנה המרכזית הישנה, ועושה הרבה למען המטרה. בעל רטייה. נהרג על ידי הציידת זואי.
  • רון (גלעד קלטר) (עונה 3) – השותף של אסתר בארגון הקיפרים, התחזה לנכה בכיסא גלגלים ומומחה במחשבים. התחזה לעובד של מקס כדי לגלות את התוכנית שלו ושל קאיראן. נרצח על ידי בלו.
  • נעמי (מהרטה ברוך) (עונה 1) - אמא של מיילו.
  • שון (עונה 1, מוזכר) - מייסד המחתרת ואבא של ג'יני. בעונה הראשונה נרצח על ידי בוב.

המשטרה, הציידים והממשלה של אדי

  • אנה הציידת (אפרת בן יעקב) (עונה 2) – בניגוד לאנה הרגילה לא חברה של סול הצייד. הרגה את ליבי מכיוון שחשבה שהיא הציידת. הסגירה את ליבי לאדי. בסוף עונה 2 משתנה ומתנצלת על הכל. (נעלמת אחרי שדילן הרג את אדי).
  • סול הצייד (עוז זהבי) (עונה 2) – בניגוד לסול הרגיל לא חבר של אנה. נתן לסול הרגיל להתחזות אליו בשביל לגלות מה אדי מתכנן. (נעלם אחרי שדילן הרג את אדי).
  • זואי הציידת (ליאת בלו) (עונה 2) – גורמת לבן להתאהב בה. רצחה את מוזס. (לעומת שאר הציידים היא לא נעלמה אחרי שדילן הרג את אדי, אלא היא מתה על ידי ירייה בגב מזואי הרגילה).
  • מייקי הצייד (דניאל מורשת) (עונה 2) – חס על חייה של ליסה כשרואה אותה ליד מוזס. (נעלם אחרי שדילן הרג את אדי).
  • דינה (יעל איתן) (עונה 2) – בתו של מפקד המשטרה מישל. ארוסתו של בן, וכחלק מתוכנית שלה ושל אביה, הם מתכננים בחתונה להרוג את אדי.
  • מישל (רמי ברוך) (עונה 2) – מפקד המשטרה, אביה של דינה. רוצה להיות המנהיג, ובשביל כך, הוא מתכנן עם דינה שבחתונתה עם בן, יהרגו את המנהיג.
  • אדי (לירון לבו) (עונות 1–2) – בעונה 1 בעלה של סילביה, והאבא המאמץ של טומי. בעונה 2 נהיה דיקטטור, משום שקאיראן השתלט עליו. נהרג על ידי דילן.

הקונגרס והמשפחה של קאיראן

  • בלו (טל מוסרי) (עונות 1, 3) – בלו הוא בכיר בשורות הקונגרס, והוא טיימר "רגיל" כביכול, מופעל על ידי תוכנה כך כשאחרי שהורגים אותו הוא חוזר לחיים, אי אפשר להרוג אותו חוץ מהריגת בן "קרמיט" מפני שהוא הנכד של הנכד שלו. ובעונה 3 מתגלה כי בלו אינו אחד אלא רבים. יד ימינו של קאיראן. רצח את אסתר והתחזה אליה. נהרג על ידי מיילו שהכניס לו וירוס לתוכנה.
  • קאיראן (אורן יאדגר) (עונות 2–3) – התגלמות השטן. היפוכו של דילן ואביה של רומי. בתו רומי אמורה להתאחד עם דילן ולהביא את בנם מהעתיד ביום הדין. בנה יהיה יותר חזק מקאיראן, רומי ודילן ביחד. הושמד בסוף עונה 3 יחד עם האי והאסטרואיד.
  • רומי (רוני הדר) (עונה 3) – טיימרית שעובדת בצדפה. ביתו של קאיראן. אמורה להתאחד עם דילן, ולאחר מכן בנם יבוא מהעתיד, והוא יהיה יותר חזק מקאיראן ודילן יחד, וישחרר את היהלום. למרות זאת, זה לא קורה, לאחר שמבינים שהיא ביתו של קאיראן, רומי נרצחת ובנם מהעתיד מת.


מונחים חשובים

  • האי - המקום היחיד שנשמר מפגיעת האסטרואיד הוא המקום שבו החלה הנסיעה בזמן הושמד על ידי דילן בסוף הסדרה.
  • טיימר – אדם היכול לנוע קדימה ואחורה בזמן. הטיימרים נוצרו בעקבות שינוי גנטי בקוד של האנשים שנולדו באי, בגלל הקרינה של האסטרואיד וכוח מיוחד שגורם לו לעשות דברים שונים.
  • הספר האדום – ספר ציורים המנבא את אירועי העתיד שקשורים ל 9.9.2009 ואחריו. הציורים שבו צוירו על ידי עלמה.
  • הספר השחור – הספר השחור זהה לספר האדום, גם הוא בעצם ספר שבו יש ציורים של אירועים עתידיים עד לתאריך-14.11.1411. הספר השחור נכתב על ידי סבסטיאן.
  • המבצר – מבנה טכנולוגי מיוחד שנבנה באי כדי לשמש בסיס לחברי המחתרת. מאוחר יותר, ננטש והנערים מתגוררים בו לתקופה מסוימת. תוכנן טכנולוגית על ידי אביו של סול.
  • גליץ' – שיבוש בהיסטוריה בעקבות מעבר בזמן או שינוי פרט שההיסטוריה לא מצליחה לתקן בעצמה.
  • פיקסר – טיימר שתפקידו לתקן גליצ'ים.
  • הציידים – הנערים מהיסטוריה אחרת. הם אומנו על ידי אדי להרוג טיימרים ועובדים בשירותו.
  • הלפיד – אבוקה בתוך אוהל על האי שמאפשר מעבר בזמן, בלעדיו אין את הכוח לנסוע בזמן.
  • טיקר – מכונה שמוציאה תמונה של כל מי שנוסע בזמן באזור מסוים. ככל הנראה גם היא קשורה לאפשרות הנסיעה בזמן. הטיקר מאפשר לעקוב אחרי כל מי שנוסע בזמן.
  • פיראט – שודד זמן. טיימר שיכול לנסוע בזמן בלי שהטיקר יגלה אותו. הסכנה שבו היא שהוא מסוגל להיות בכמה היסטוריות בו זמנית. ניתן להרוג אותו רק בירייה בכדורים נדירים ויקרים.
  • היהלום (מכונה גם "היהלום הכחול") – שריד מהמפץ הגדול. החפץ החזק בעולם. ליבי כלאה בתוכו את האסטרואיד והוציאה ממנו חתיכה, שלאחר מכן הפכה אותה לשרשרת. לבסוף, בעזרת דילן, היהלום חזר לשלמותו והשמיד את האי.
  • האקדח האדום – אקדח שגורם לנורים בו לא למות, אלא להגיע למבוך זמנים אין סופי. ביום הדין, נקבע אם האנשים שבמבוך ימותו סופית או יחזרו לחיים.
  • אקדח טיימרים – אקדח מיוחד, שהנורים בו מתים סופית ואי אפשר להצילם, גם לא בעזרת חזרה בזמן.
  • הקיפרים – ארגון סודי ששומר על חוקי הנסיעה בזמן בוורטיגו דואג שאף אחד לא ינצל את הכוח של הנסיעה בזמן לרעה אך בעצם מטרתו היא למצוא את קאיראן ולגלות את תוכניתו.
  • הקונגרס – אחראים על ניהול האי, נגד המחתרת ובעד האי ונגד השמדתו
  • המחתרת-נלחמים בקונגרס, בעד השמדת האי והאסטראיד ונגד שינוי ההיסטוריה לטובת תושבי האי, אמא של מיילו, אסתר (אמא של ליבי ואנה) ואנשים רבים נוספים חלק מהמחתרת
  • יום הדין- יום הדין נקבע ב-14.11.1411 בו יקבעו הדברים הבאים

אזכורים של "השמיניה" בסדרה

במהלך הסדרה נעשו מספר אזכורים לסדרתו הקודמת של יוצר הסדרה, גיורא חמיצר, "השמיניה".

  • בפרק הראשון בעונה 1 ילדה רכבה על אופניים עם חולצה של "השמיניה".
  • בפרק הראשון בעונה 3 שואלים את אנה, מייקי, זואי וסול אם מחקו להם את הזיכרון בעזרת גלי למדא, דבר אשר קרה בסוף עונה 3 של "השמיניה".
  • מספר שחקנים מהשמיניה משחקים גם בהאי: ידידיה ויטל, זהר ליבה, טל מוסרי, מיקי גבע, דון לני גבאי, תום אבני
  • בפרק מאחורי הקלעים של הסדרה (בעונה 2 בסוף העונה) יושבות אנה עיני (אפרת בן יעקב) לצד נלי (דון לני-גבאי) ומדברות קצת על השמיניה

קישורים חיצוניים

  • "האי", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "האי", באתר אידיבי
  • "האי", במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  • "האי" האתר הרשמי באתר ערוץ הילדים


הקודם:
2007 – השמיניה
פרס האקדמיה לטלוויזיה – תוכנית ילדים ונוער
2008 – האי
הבא:
2009 – דאוס
הקודם:
2007 – השמיניה
טקס נבחרי הילדים – סדרת המקור הטובה ביותר
2008 – האי
הבא:
2009 – חצויה