צחי דבוש – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספתי מידע שימושי
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ שוחזר מעריכות של 109.186.55.112 (שיחה) לעריכה האחרונה של 2.52.75.232
שורה 6: שורה 6:
}}
}}


'''צחי (הידוע בפי חבריו כצח יקר) דבוש''' (נולד ב-[[19 באפריל]] [[1994]]) הוא [[עיתונאי]] [[ישראלי]] המשמש כ[[כתב צבאי|כתב הצבאי]] של [[גלי צה"ל]] וכן עורך תוכניות. זוכה פרס מפקד גלי צה"ל למצוינות לשנת 2020.
'''צחי (יצחק) דבוש''' (נולד ב-[[19 באפריל]] [[1994]]) הוא [[עיתונאי]] [[ישראלי]] המשמש כ[[כתב צבאי|כתב הצבאי]] של [[גלי צה"ל]] וכן עורך תוכניות. זוכה פרס מפקד גלי צה"ל למצוינות לשנת 2020.


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־03:07, 4 במרץ 2021

צחי דבוש
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 19 באפריל 1994 (בן 29)
מדינה ישראל
תקופת הפעילות מ-2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק גלי צה"ל
קישורים חיצוניים
טוויטר TsahiDaboush
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צחי (יצחק) דבוש (נולד ב-19 באפריל 1994) הוא עיתונאי ישראלי המשמש ככתב הצבאי של גלי צה"ל וכן עורך תוכניות. זוכה פרס מפקד גלי צה"ל למצוינות לשנת 2020.

ביוגרפיה

דבוש נולד וגדל בשוהם. למד בתיכון שוהם ובמכינה הקדם-צבאית למנהיגות חברתית ע"ש יצחק רבין. בשנת 2013 התגייס לצה"ל ושירת ככתב בעיתון "במחנה". במסגרת תפקידו סיקר את מבצעי "שובו אחים" ו"צוק איתן". בשנת 2016 זכה דבוש בפרס מפקד "במחנה" למצוינות על עבודה עיתונאית יוצאת דופן, לאחר שורה של סיפורים שעוררו הדים. הזכור בהם חשף את סיפורה של קצינה בצה"ל שבזמן שירותה בן דודה היה קצין בדעאש. סיפורה תורגם לשפות רבות וזכה לחשיפה עולמית. בגיליון 80 שנה ל"במחנה" חשף דבוש שירים גנוזים של לאה גולדברג, יהודה עמיחי ונתן אלתרמן.

לאחר שחרורו החל לעבוד ב"ידיעות אחרונות", שם סיקר את התחום הצבאי ואת תל אביב וגוש דן. בתקופה זאת סיקר את משפט אלאור אזריה, את דו"ח מבקר המדינה על צוק איתן, את פינוי עמונה וכן את גל השרפות ואת תקרית אום אל חיראן. דבוש פרסם לראשונה את החלטת צה"ל להכיר בחברות השכולות, מאבק ההמשכיות של הורים שכולים על זרע בניהם, ו"מדד הגומי" בעקבות דבריו של אל"ם יונתן ברנסקי על לוחמות קרקל וסיפורים נוספים.

באוקטובר 2017 נבחר לשמש ככתב הצבאי של תחנת גלי צה"ל. בתקופה זו סיקר את סבבי הלחימה בעזה ואת פעילות צה"ל במב"מ. חתום על שורה של פרסומים בלעדיים ביניהם "שיחת הצעקות" בין נתניהו לליברמן סביב מינוי הרמטכ"ל כוכבי, הטייס יוצא אתיופיה הראשון בתולדות חיל האוויר, ההחלטה של צה"ל שלא לאפשר לבנות לשרת בטנקים ואת ההכרה ההיסטורית של צה"ל במשפחות גאות כשהחליף את אמא ואבא ב"הורה 1 והורה 2".

דבוש עוסק בגלי צה"ל בענייני אסטרטגיה צבאית אך מרבה גם לעסוק בענייני כוח אדם ויחסי הצבא והחברה בישראל. באוגוסט 2019 חשף דבוש עדויות מתוך הכלא הצבאי על התעללות באסירים בין כותלי כלא 4. בהקלטות שהושמעו בגלי צה"ל טענו אסירים שבכלא פועל תא אחד שאיננו מתועד ולשם נלקחים חיילים על ידי הסוהרים כדי "לסגור חשבונות". בעקבות התחקיר התברר שאכן פועל תא כזה וצה"ל הודיע שהוא ירושת במצלמות.

בחודש דצמבר 2019 פרסם דבוש סדרת כתבות שזכתה לשם "צבא אחד, שני עמים". הסדרה שהורכבה מארבעה פרקים ועוררה סערה ציבורית, עסקה בגיוס לצה"ל בשנת 2020. בסדרה נחשפו פערים משמעותיים בין הפריפריה למרכז בקבלת תפקידים נחשקים בצבא ובעיקר בתחום המודיעין והסייבר. במקביל פרסם דבוש שהמוטיבציה לשירות קרבי נמצאת בשפל כל הזמנים וכי רק 1 מכל 2 נערים בגיל גיוס בישראל מתגייס לצה"ל. עוד נחשף בסדרה כי בצו הראשון נשאלו נערים על הנטייה המינית שלהם בניגוד לחוק וכי המידע על הנטייה המינית שלהם נשמרה במערכות הצבא.

דבוש פרסם בגלי צה"ל את העתירה שהגישה אור אברמסון, מועמדת לשירות צבאי שעתרה נגד הרמטכ"ל בדרישה להתגייס לשירות כלוחמת בשריון. בהמשך פרסם על העתירה שהגישו מפקדות הטנק הראשונות בצה"ל בדרישה לאפשר להן לשרת במילואים בשריון. בעקבות העתירות החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי לחדש את שירות הנשים בשריון, בצעד שזכה לאהדה מצד ארגוני הנשים אך עורר ביקורת בקרב חוגים שמרניים בישראל ורבנים.

קישורים חיצוניים