מאט גריינינג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 79.180.213.119 (שיחה) לעריכה האחרונה של KotzBot
←‏Disenchantment: עדכנתי את מספר העונות בסדרה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 50: שורה 50:
=== Disenchantment ===
=== Disenchantment ===
{{הפניה לערך מורחב|Disenchantment (סדרת טלוויזיה)}}
{{הפניה לערך מורחב|Disenchantment (סדרת טלוויזיה)}}
ב-17 באוגוסט 2018 החל שידורה של הסדרה [[Disenchantment (סדרת טלוויזיה)|Disenchantment]] (מילולית: "התפכחות מאשליה"), שעוקבת אחר בין, נסיכה שלא מוכנה להתחתן למען מטרות פוליטיות ומתיידדת עם אלפו (אלף מרדני שלא מוכן לשמוח בלי הפסק כמו שאר בני מינו), ולוסי (שד מהגיהנום), ויחד איתם היא יוצאת למסע. הסדרה נוצרה על ידי גריינינג עבור שירות הזרמת המדיה [[נטפליקס]]. נטפליקס הזמינה לסדרה שתי עונות.
ב-17 באוגוסט 2018 החל שידורה של הסדרה [[Disenchantment (סדרת טלוויזיה)|Disenchantment]] (מילולית: "התפכחות מאשליה"), שעוקבת אחר בין, נסיכה שלא מוכנה להתחתן למען מטרות פוליטיות ומתיידדת עם אלפו (אלף מרדני שלא מוכן לשמוח בלי הפסק כמו שאר בני מינו), ולוסי (שד מהגיהנום), ויחד איתם היא יוצאת למסע. הסדרה נוצרה על ידי גריינינג עבור שירות הזרמת המדיה [[נטפליקס]]. נטפליקס הזמינה לסדרה שלוש עונות.


== חיים פרטיים ==
== חיים פרטיים ==

גרסה מ־14:42, 5 במרץ 2021


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות

פרמטרים ריקים [ שותף, שותפה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מאט גריינינג
Matt Groening
מאט גריינינג, 2010
מאט גריינינג, 2010
לידה 15 בפברואר 1954 (בן 70)
פורטלנד, אורגון, ארצות הברית
שם לידה Matthew Abraham Groening עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ידוע בשל "משפחת סימפסון" "פיוצ'רמה"
השכלה
  • קולג' המדינה אוורגרין
  • Everett High School עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע אנימטור
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית אגנוסטי
בת זוג דבורה קפלן (1988 - 1999)
פרסים והוקרה
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
MattGroening.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאת'יו אברם "מאט" גריינינגאנגלית: Matthew Abram "Matt" Groening; נולד ב־15 בפברואר 1954 בפורטלנד, אורגון) הוא אנימטור, קומיקסאי, תסריטאי ומפיק אמריקאי. היוצר של סדרות האנימציה הפופולריות "משפחת סימפסון" ו"פיוצ'רמה".

קריירה

תחילת הדרך

גריינינג החל את פועלו באיור רצועת קומיקס שבועית בשם "לייף אין הל" (Life in Hell) לעיתון מקומי בלוס אנג'לס. ב־1987, כשראה המפיק ג'יימס ל. ברוקס, הבעלים של חברת ההפקה "גרייסי פילמס", את הקומיקס הוא ביקש מגריינינג ליצור סדרה של מערכוני אנימציה קצרים לתוכנית הטלוויזיה The Tracey Ullman Show ("המופע של טרייסי אולמן"). בתחילה התמקדו מרבית המערכונים בחייו של פרחח צעיר בשם בארט סימפסון.

ב־17 בדצמבר 1989 נתבקש גריינינג לכתוב לבארט ולמשפחתו סדרה משל עצמם. הוא נתן לסדרה את השם "הסימפסונים" (The Simpsons).

משפחת סימפסון

ערך מורחב – משפחת סימפסון

הסדרה "משפחת סימפסון" (באנגלית: The simpsons), היא קומדיית מצבים הסובבת את חייה של משפחה אמריקאית ממוצעת בעיירה הקטנה ספרינגפילד, ועוסקת בצדדים רבים של התרבות האמריקנית וטבע האדם דרך נקודת מבט סאטירית. הסדרה זכתה להצלחה עצומה ולמספר רב של פרסי אמי, ואף הוגדרה על ידי טיים מגזין כ"סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר במאה ה־20". הסדרה היוותה השראה רבה למספר סדרות מצוירות (ביניהן: איש משפחה).


קובץ:Matt groening.gif
מאט גריינינג כפי שצויר בסדרה פיוצ'רמה

פיוצ'רמה

ערך מורחב – פיוצ'רמה

ב־28 במרץ 1999, כש"משפחת סימפסון" כבר זכתה להצלחה רבה, כתב גריינינג את סדרת האנימציה "פיוצ'רמה" (Futurama). עלילת הסדרה התרחשה במאה ה-31, ועוקבת אחר פריי, שליח פיצה אשר בטעות נכנס למקפיא ונתקע שם למשך 1,000 שנים, ומנסה להתמודד עם העתיד שם הדברים שונים מהדברים אליהם הוא רגיל יחד עם חברו הרובוט- בנדר, חברתו החייזרית- לילה, וקרוב משפחתו- פרופסור פארנזוורת', הסדרה כוללת אלמנטים רבים של מדע בדיוני. פיוצ'רמה זכתה לביקורות חמות ואף זכתה במספר פרסי אמי. הסדרה שודרה בעונות 1-5 ברשת FOX (בדומה למשפחת סימפסון), ועונות 6-7 משודרות ברשת comedy central.

Disenchantment

ערך מורחב – Disenchantment (סדרת טלוויזיה)

ב-17 באוגוסט 2018 החל שידורה של הסדרה Disenchantment (מילולית: "התפכחות מאשליה"), שעוקבת אחר בין, נסיכה שלא מוכנה להתחתן למען מטרות פוליטיות ומתיידדת עם אלפו (אלף מרדני שלא מוכן לשמוח בלי הפסק כמו שאר בני מינו), ולוסי (שד מהגיהנום), ויחד איתם היא יוצאת למסע. הסדרה נוצרה על ידי גריינינג עבור שירות הזרמת המדיה נטפליקס. נטפליקס הזמינה לסדרה שלוש עונות.

חיים פרטיים

גריינינג נישא לדבורה קפלן בשנת 1986. בהמשך נולדו לזוג שני בנים - הומר (מכנה עצמו ויל) ואייב. הזוג התגרש בשנת 1999 לאחר 13 שנות נישואים.

גריינינג מחשיב עצמו לאגנוסטי וליברלי ותרם בעבר כספים במהלך קמפיינים פוליטיים למועמדים מטעם המפלגה הדמוקרטית.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים