מכבי עירוני קריית אתא – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 35: שורה 35:
'''מכבי עירוני קריית אתא''' הייתה [[קבוצת כדורגל]] שבעונתה האחרונה שיחקה ב[[ליגה א' (כדורגל)|ליגה א' צפון]]. הקבוצה היא המשכה של קבוצת [[מכבי עכו]] שעברה ל[[קריית אתא]] בשנת 2000. הקבוצה שיחקה שנים בסוף שנות התשעים בליגה השנייה אך מעולם לא העפילה אל ליגת העל.
'''מכבי עירוני קריית אתא''' הייתה [[קבוצת כדורגל]] שבעונתה האחרונה שיחקה ב[[ליגה א' (כדורגל)|ליגה א' צפון]]. הקבוצה היא המשכה של קבוצת [[מכבי עכו]] שעברה ל[[קריית אתא]] בשנת 2000. הקבוצה שיחקה שנים בסוף שנות התשעים בליגה השנייה אך מעולם לא העפילה אל ליגת העל.


בשנת [[2020]] התאחדה עם [[מכבי צור שלום]] ל[[מכבי קריית אתא-ביאליק]].
בשנת [[2020]] התאחדה עם [[מכבי צור שלום]] ל[[מכבי עירוני קריית אתא ביאליק]].


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־15:13, 17 במרץ 2021

המונח "עירוני קריית אתא" מפנה לכאן. לערך העוסק בקבוצת כדורסל, ראו עירוני קריית אתא (כדורסל).
מכבי עירוני קריית אתא
מידע כללי
תאריך ייסוד 2000
תאריך פירוק 2020
אצטדיון אצטדיון עירוני קריית אתא
(תכולה: 726)
יו"ר ברוך אופיר
מנכ"ל רוני דורה
מאמן אלעד בראון
ליגה ליגה א'
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מכבי עירוני קריית אתא הייתה קבוצת כדורגל שבעונתה האחרונה שיחקה בליגה א' צפון. הקבוצה היא המשכה של קבוצת מכבי עכו שעברה לקריית אתא בשנת 2000. הקבוצה שיחקה שנים בסוף שנות התשעים בליגה השנייה אך מעולם לא העפילה אל ליגת העל.

בשנת 2020 התאחדה עם מכבי צור שלום למכבי עירוני קריית אתא ביאליק.

היסטוריה

מכבי עכו

הקבוצה החלה את דרכה באמצע שנות ה-70, כאשר איש העסקים העכואי ברוך אופיר, שהיה בזמנו הפנוי שוער כדורגל חובב, הקים את קבוצת הכדורגל "מכבי עכו" על חורבות קבוצת "הנוער העובד והלומד עכו", ששיחקה בליגה ד'. מכבי עכו חסתה במשך שנים בצלה של הפועל עכו, הקבוצה המובילה בעיר שנהנתה מקהל אוהדים רב יותר ומתמיכת מוסדות ההסתדרות. מכבי עכו שיחקה במשך שנים בליגות נמוכות, והתבססה על שחקנים שהגיעו לקבוצה בעיקר מערי הצפון והגליל המערבי. בסוף שנות ה-80 החלה מכבי עכו להתקדם במעלה הליגות, והעפילה עד לליגה הארצית, וזאת במקביל לירידת קרנה של הפועל עכו. מכבי עכו עקפה את הפועל עכו והפכה לקבוצה הבכירה של העיר. כוכב הקבוצה באותן שנים היה סמי עייש, אשר גם אחיו שיחק בקבוצה. לצדם שיחקו שחקנים נוספים, שהגיעו לקבוצה מיישובים כמו שלומי, מעלות, נהריה, כרמיאל והקריות. עונת 1999/2000 הייתה העונה האחרונה שבה הקבוצה נקראה מכבי עכו.

מכבי עירוני קריית אתא

למרות היותה הקבוצה המייצגת של העיר - טענו אנשי מכבי, כי העירייה המקומית מפלה אותם לרעה למול הפועל. בשנת 2000 החליט יו"ר מכבי עכו ברוך אופיר להעביר את הקבוצה מעכו לקריית אתא, ושם הקבוצה שונה ממכבי עכו למכבי עירוני קריית אתא. לתושבי קריית אתא זאת הייתה הזדמנות לקבל קבוצת כדורגל חדשה בעירם, לאחר שקבוצת הפועל קריית אתא, ששיחקה בשנות ה-80 בליגה א', התפרקה מספר שנים קודם לכן. בשנה הראשונה לקיומה שיחקה קריית אתא בליגה הלאומית, ואף הובילה את הטבלה למשך מספר מחזורים בתחילת העונה. את הקבוצה אימן שחקן הפועל עכו לשעבר מומי זפרן. הקבוצה לא הצליחה להמשיך את המומנטום החיובי שלה מפתיחת העונה. היא הלכה והתדרדרה ואף הפסידה 6:1 למכבי אחי נצרת. הקבוצה לא הצליחה למשוך קהל אוהדים מקריית אתא, ובסיום העונה נשרה לליגה הארצית.

בשנת 2005 הייתה אמורה הקבוצה לרדת לליגה א', לאחר שסיימה במקום הלפני האחרון. אולם, הקבוצה נשארה בכל זאת בליגה בגלל האיחוד בין הכח מכבי רמת גן למכבי רמת עמידר, דבר אשר יצר מקום ריק בליגה הארצית, אותו מלאה הקבוצה.

הקבוצה נשארה בליגה הארצית עד לעונת 2007/2008, בסיומה חזרה לליגה הלאומית ובנוסף לכך זכתה בגביע הטוטו לארצית. בחלוף עונה סיימה הקבוצה אחרונה בליגה הלאומית, ועקב ביטול הליגה הארצית נשרה הקבוצה היישר לליגה א', שחזרה להיות הליגה השלישית. את עונת 2010/11 סיימה בחלק העליון של הטבלה, אך לא העפילה לליגה הלאומית.

ב-27 ביולי 2020, הקבוצה התאחדה עם מכבי צור שלום[1]. הקבוצה הבוגרת חדלה להתקיים בפני עצמה, בעוד קבוצות הילדים והנוער נשארו כשני מועדונים נפרדים. הקבוצה הבוגרת החדשה מאז נקראת מכבי עירוני קריית אתא ביאליק.

תארים

גביע הטוטו לליגה הארצית (1): 2007/2008

קישורים חיצוניים

הערות שוליים