יעקב ברמן (קצין משטרה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ פיצול שנות הפעילות בתבניות אישיות לתאריך התחלה ותאריך סיום (תג)
התפקיד באתגר והדחתו
שורה 24: שורה 24:
|סיווג=שוטר
|סיווג=שוטר
|התחלת פעילות=[[1993]]}}
|התחלת פעילות=[[1993]]}}
'''יעקב ברמן''' (נולד ב-[[1974]]) הוא קצין ב[[משטרת ישראל]] בדרגת ניצב משנה, מכהן כסגן מפקד מרחב שפלה. מעוטר [[עיטור העוז]] של [[צה"ל]] ו[[עיטור האומץ]] של [[משטרת ישראל]] על פועלו ב[[ימ"ס|יחידת המסתערבים]] של [[משמר הגבול]].
'''יעקב ברמן''' (נולד ב-[[1974]]) הוא קצין ב[[משטרת ישראל]] בדרגת ניצב משנה, כיהן עד חודש מרץ 2021 כמפקד יחידת אתג"ר, והודח על ידי מפקדו ניצב מוטי לוי בתום שמונה חודשים בתפקיד. מעוטר [[עיטור העוז]] של [[צה"ל]] ו[[עיטור האומץ]] של [[משטרת ישראל]] על פועלו ב[[ימ"ס|יחידת המסתערבים]] של [[משמר הגבול]].


== חייו ==
== חייו ==

גרסה מ־17:06, 19 במרץ 2021

יעקב ברמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1974 (בן 50 בערך)
ברית המועצות
תאריך עלייה 1991
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות משטרת ישראל
תקופת הפעילות מ-1993
דרגה ניצב משנה  ניצב משנה
תפקידים בשירות
עיטורים
עיטור העוז  עיטור העוז
עיטור האומץ  עיטור האומץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעקב ברמן (נולד ב-1974) הוא קצין במשטרת ישראל בדרגת ניצב משנה, כיהן עד חודש מרץ 2021 כמפקד יחידת אתג"ר, והודח על ידי מפקדו ניצב מוטי לוי בתום שמונה חודשים בתפקיד. מעוטר עיטור העוז של צה"ל ועיטור האומץ של משטרת ישראל על פועלו ביחידת המסתערבים של משמר הגבול.

חייו

ברמן נולד בברית המועצות, גדל ולמד במוסקבה. עלה עם משפחתו בגיל 16, ב-1991 לישראל. התגייס בשנת 1993 לצה"ל, עבר טירונות כלל צה"לית משולבת עם אולפן עברית בכרמיאל.

גויס למשמר הגבול, עבר טירונות נוספת ולאחר מכן צלח גיבוש ליחידת המסתערבים של משמר הגבול (ימ"ס איו"ש). סיים קורס לוחמים ושירת כלוחם ביחידה. במהלך שירות הקבע יצא לקורס מ"כים ובהמשך לקורס קצינים אותו סיים ב-1998.

שירת בתפקידי פיקוד ביחידות מיוחדות בהם מפקד פלגה בימ"ס איו"ש. במהלך שירותו השתתף בפעולות רבות לסיכול טרור, בהן חיסולו של מחבל הג'יהאד האיסלאמי, מאזן בדוי סלאמה, חיסולו של זיאד דעאס, מחבל מהזרוע הצבאית של הפת"ח ומהדי טמבוז, מפקד התנזים של טולכרם יחד עם 4 מחבלים נוספים. ב-2004 פיקד על כוח לוחמים מימ"ס איו"ש שיצא ללכוד במרכז ג'נין את כמאל עבדאללה טובסי, מגייס המחבלת המתאבדת מהפיגוע בקניון בעפולה בו נרצחו שלושה ישראלים. במהלך הפעולה טובסי נהרג וברמן נפצע בחילופי הירי שהתנהלו בטווח קרוב. על פועלו במבצעים הרבים עוטר בעיטור האומץ של משטרת ישראל וב-2005 עוטר בעיטור העוז של צה"ל והיה בכך לראשון המעוטרים בעיטור זה מאז מלחמת לבנון הראשונה.

תיאור המעשה: "רפ"ק יעקב ברמן מפקד על פלגה בימ"ס איו"ש, זה כשלוש שנים, בעשרות רבות של מבצעים והיתקלויות במהלך הלחימה הנוכחית, באזור יהודה ושומרון. רפ"ק יעקב ברמן הוביל את פקודיו בלחימה מתמשכת מבצע למבצע תוך התנדבות לכל משימה. הוא הנהיג את יחידתו באומץ לב, במסירות, בנחישות, בתנאי לחימה קשים, וקבע בהתנהגותו ובמנהיגותו נורמות, תרגולות ושיטות לחימה הראויות לחיקוי ולאימוץ. רפ"ק יעקב ברמן הראה במעשיו אלו מנהיגות למופת, אומץ לב, דבקות במשימה, דוגמה אישית, תושייה ויוזמה, יצירתיות ולחימה תחבולנית. על מעשה זה הוענק לו : עיטור העוז ניסן התשס"ה אפריל 2005, משה יעלון, רב-אלוף, ראש המטה הכללי

בהמשך שירותו מונה למפקד ימ"ס ירושלים,[1] ולמפקד ימ"ס איו"ש.[2]

ב-2013 עבר למשטרה הכחולה ומונה לסגן מפקד תחנת רחובות. בנובמבר אותה שנה מונה למפקד התחנה. ב-2017 מונה לסגן מפקד מרחב שפלה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים