עלעליות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
'''עַלְעַלִּיּוֹת''' הן [[ענף (פילוגנטיקה)|ענף]] קטן של 284 [[מין (טקסונומיה)|מיני]] חשופיות ימיות החיים על ידי בליעת תוכן התאים של [[אצות]].
'''עַלְעַלִּיּוֹת''' הן [[ענף (פילוגנטיקה)|ענף]] קטן של 284 [[מין (טקסונומיה)|מיני]] חשופיות ימיות החיים על ידי בליעת תוכן התאים של [[אצות]].


חלק מהעלעליות פשוט מעכלות את הנוזל שהן מוצצות מאצות, אך מינים אחרים משלבים את ה[[כלורופלסט|כלורופלסטים]] שהן מוצצות מן האצות ברקמותיהם. מאחר שעורן של העלעליות שקוף הכלורופלסטים שהן מצצו מהאצות ממשיך להחשף לאור השמש וכתוצאה לייצר סוכר בדומה לתהליך ה[[פוטוסינתזה]] בצמחים שמשמש כאנרגיה לעלעלית. למעשה העלעלית נעה בזכות אנרגיה סולרית. תופעה יוצאת דופן זו מכונה kleptoplasty (גנבת [[פלסטידה]]).
העלעליות נוהגות לנקב את האצות ולצרוך את הנוזל כמזון. חלקן מעכלות את הנוזל, אך מינים מסויימים מסוגלים לסנן את ה[[כלורופלסט|כלורופלסטים]] מתוך הנוזל שהן מוצצות ולשלב אותו ברקמותיהם. מאחר שעורן של העלעליות שקוף הכלורופלסטים שהן מצצו מהאצות ממשיך להחשף לאור השמש וכתוצאה לייצר סוכר בדומה לתהליך ה[[פוטוסינתזה]] בצמחים שמשמש כאנרגיה לעלעלית. למעשה העלעלית נעה בזכות אנרגיה סולרית. תופעה יוצאת דופן זו מכונה kleptoplasty (גנבת [[פלסטידה]]).


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־16:31, 31 במרץ 2021

קריאת טבלת מיוןעלעליות
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: רכיכות
מחלקה: חלזונות
סדרה: עלעליות
שם מדעי
Sacoglossa
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עַלְעַלִּיּוֹת הן ענף קטן של 284 מיני חשופיות ימיות החיים על ידי בליעת תוכן התאים של אצות.

העלעליות נוהגות לנקב את האצות ולצרוך את הנוזל כמזון. חלקן מעכלות את הנוזל, אך מינים מסויימים מסוגלים לסנן את הכלורופלסטים מתוך הנוזל שהן מוצצות ולשלב אותו ברקמותיהם. מאחר שעורן של העלעליות שקוף הכלורופלסטים שהן מצצו מהאצות ממשיך להחשף לאור השמש וכתוצאה לייצר סוכר בדומה לתהליך הפוטוסינתזה בצמחים שמשמש כאנרגיה לעלעלית. למעשה העלעלית נעה בזכות אנרגיה סולרית. תופעה יוצאת דופן זו מכונה kleptoplasty (גנבת פלסטידה).

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עלעליות בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא בעלי חיים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.