סלמה בלייר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגית: שוחזרה
שורה 6: שורה 6:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
סלמה בלייר בייטנר נולדה בסאות'פילד, [[מישיגן]] שב[[ארצות הברית]], למולי אן (לבית קוק), [[שופטת]], ולאליוט בייטנר, פרקליט. שני הוריה יהודים. לה 3 אחיות גדולות.
סלמה בלייר בייטנר נולדה בסאות'פילד, [[מישיגן]] שב[[ארצות הברית]], למולי אן (לבית קוק), [[שופטת]], ולאליוט בייטנר, פרקליט. הוריה וסביה של בלייר [[יהודים]] ממוצא פולני-סובייטי, מלבד סבתה מצד אימה שממוצא בריטי. 3 אחיות גדולות.
שמה ה[[עברית|עברי]] של בלייר הוא "בת שבע". בצעירותה למדה בבי"ס הילל שהוא בי"ס יהודי חילוני בפרמינגטון הילס. בגיל 23 הוריה התגרשו, ובהמשך היא שינתה את שם משפחתה. כשהייתה בת 40 אביה אליוט נפטר.
שמה ה[[עברית|עברי]] של בלייר הוא "בת שבע". בצעירותה למדה בבי"ס הילל שהוא בי"ס יהודי חילוני בפרמינגטון הילס. בגיל 23 הוריה התגרשו, ובהמשך היא שינתה את שם משפחתה. כשהייתה בת 40 אביה אליוט נפטר.
בלייר למדה במכללת קלאמזו. את תואר [[בוגר אוניברסיטה]] קיבלה בלייר בשנת [[1994]] מ[[אוניברסיטת מישיגן]].
בלייר למדה במכללת קלאמזו. את תואר [[בוגר אוניברסיטה]] קיבלה בלייר בשנת [[1994]] מ[[אוניברסיטת מישיגן]].

גרסה מ־05:33, 1 באפריל 2021

סלמה בלייר
Selma Blair
לידה 23 ביוני 1972 (בת 51)
סאות'פילד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Selma Blair Beitner עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג אהמט זאפה (20042006) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה 100 נשים (BBC) (2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בלייר, 2011

סלמה בלייר בייטנראנגלית: Selma Blair Beitner; ב-23 ביוני 1972) היא שחקנית קולנוע אמריקאית-יהודייה. בלייר מוכרת בזכות תפקידיה בסרטים "משחקי פיתוי", "לא רק בלונדינית", "הלבוי" ו"הלבוי 2".

ביוגרפיה

סלמה בלייר בייטנר נולדה בסאות'פילד, מישיגן שבארצות הברית, למולי אן (לבית קוק), שופטת, ולאליוט בייטנר, פרקליט. הוריה וסביה של בלייר יהודים ממוצא פולני-סובייטי, מלבד סבתה מצד אימה שממוצא בריטי. 3 אחיות גדולות. שמה העברי של בלייר הוא "בת שבע". בצעירותה למדה בבי"ס הילל שהוא בי"ס יהודי חילוני בפרמינגטון הילס. בגיל 23 הוריה התגרשו, ובהמשך היא שינתה את שם משפחתה. כשהייתה בת 40 אביה אליוט נפטר. בלייר למדה במכללת קלאמזו. את תואר בוגר אוניברסיטה קיבלה בלייר בשנת 1994 מאוניברסיטת מישיגן.

לאחר שלמדה בבית ספר למשחק על שם סטלה אדלר הופיעה בלייר בסרטה הראשון ב-1997 "בפנים ובחוץ".

פריצתה של בלייר התרחשה בשנת 1999, בסרט הדרמה הרומנטי "משחקי פיתוי". בסרט גילמה בלייר את ססיל קאלדוול, נערה נאיבית ובתולית שנופלת קורבן למזימה של שני אחים חורגים, קתרין וסבסטיאן, מהמעמד הגבוה ממנהטן. על סצנת הנשיקה שלה עם שרה מישל גלר קיבלה בלייר פרס בטקס של MTV בקטגוריית הנשיקה הטובה ביותר. על תפקידה בסרט הייתה מועמדת באותו טקס לפרס בקטגוריית תפקיד הפריצה הטוב ביותר.

בשנת 2001 שיחקה בלייר בסרט הקומדיה "לא רק בלונדינית", שבה גילמה את ויוויאן קנזינגטון, ארוסתו של וורנר האנטיגטון, בן זוגה לשעבר של אל וודס (גולמה על ידי ריס ויתרספון). בשנת 2002 כיכבה בסרט הקומדיה הרומנטית "הכי מתוק שיש" לצד קמרון דיאז. ב-2003 גילמה בסרט הקומדיה "קטע של בנים" את קרן קופר, בחורה בעלת לוח זמנים לחוץ שמאורסת לפול קולמן (גולם על ידי ג'ייסון לי).

בשנת 2003 הופיעה בתפקיד אורח בפרק העשירי בעונה התשיעית של הסדרה חברים. בשנת 2012 התארחה בשני פרקים בסדרה הקומית "טיפול אונליין" ברשת שואוטיים בכיכובה של ליסה קודרו.

בשנים 2012–2014 שיחקה בסיטקום "סדנה לעצבים" לצד צ'ארלי שין.

חיים אישיים

בשנת 2004 התחתנה בלייר עם המוזיקאי האמריקאי, אהמט זאפה (בנו של פרנק זאפה), אולם שנתיים לאחר מכן התגרש הזוג.

בין 2010–2012 הייתה בזוגיות עם מעצב האופנה ג'ייסון בלייק, כאשר ביולי 2011 נולד להם בן בכור.

באוקטובר 2018 חשפה בלייר כי היא אובחנה כחולה בטרשת נפוצה כחודשיים לפני כן.[1]

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סלמה בלייר בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים