אוצר החכמה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ חזרה על עריכה
שורה 26: שורה 26:


ב[[אדר]] [[ה'תש"ף]] השיק האתר את מיזם "מפרשי האוצר". על כל דף מדפי הש"ס לוקטו המפרשים העוסקים בגמרא ברש"י ובתוספות, והקלקה על קטע מסוים מראה את הפרשנים העוסקים באותו הקטע.
ב[[אדר]] [[ה'תש"ף]] השיק האתר את מיזם "מפרשי האוצר". על כל דף מדפי הש"ס לוקטו המפרשים העוסקים בגמרא ברש"י ובתוספות, והקלקה על קטע מסוים מראה את הפרשנים העוסקים באותו הקטע.
==תביעות ממוניות==
על אתר אוצר החכמה פורסם שנהג פעמים רבות בחוסר הגינות וגזילה ממונית והכניס ספרים רבים של מחברים לאתר ללא נטילת רשותם. הוגשו על כך כמה וכמה תביעות ממוניות לבתי משפט ובתי דין על רבי ארז סלע משכונות [[רמות]] בירושלים ורבי דוד (אהרן) סופר מ[[גבעת זאב]] בעל [[לוח עיתים לבינה]] משיקי האתר [[אוצר החכמה]] על הכנסת ספרים ללא רשות בעליהן לאתר כגון ספר [[שמירת שבת כהלכתה]] הוגשה על כך תביעה מאת הרב [[יהושע ישעיה נויבירט]] שעקב תביעתו הוצאו הספרים מן האתר וכן הוגשה תביעה מאת הרב [[אהרן פרנקל (רב)]] מחסידות [[תולדות אברהם יצחק]] על הכנסת ספריו לאתר ללא רשות ועקב תביעתו הוצאו ספריו מהאתר{{הערה|ראה אתר אמרי שיר גליון 65}}.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־09:34, 14 באפריל 2021

אוצר החכמה
קובץ:מסך הבית.jpg
דף הבית של המיזם (חלונית חיפוש)
דף הבית של המיזם (חלונית חיפוש)
מפתח ארז סלע
מחזור חיים 2002–הווה (כ־22 שנים)
גרסה אחרונה 19.0 (אפריל 2021)
קטגוריה מאגר תורני
www.otzar.org
קובץ:צילום מסך גירסא 19.jpg
גרסת הדיסק הקשיח 19.0

אוצר החכמה הוא מאגר תורני המכיל מעל מאה ועשרה אלף ספרים תורניים וספרי מחקר סרוקים בפורמט זהה לצורת עמודי הדפוס המקורי שעברו זיהוי תווים אופטי, שמאפשר אחזור מידע באמצעות מנוע חיפוש שמוטמע במערכת.

בגרסה 19.0 (קיץ 2021) של המאגר ישנם 112,749 כותרים, קצב העדכון של המאגר עומד על כ-5,000 ספרים מדי שנה. המאגר מאפשר חלוקה של הספרים לפי קטגוריות, כמו: תנ"ך ופרשניו; משנה ומפרשיה; תלמוד בבלי ומפרשיו; תלמוד ירושלמי ומפרשיו; קבלה; מוסר; חסידות; היסטוריה; פולמוסים; כתבי עת; ספרי קהילות, ספרי יובל וספרי זיכרון. כתבי יד ודפוסים ראשונים.

המאגר נמכר במחיר מלא על גבי דיסק קשיח לשימוש לא מקוון, או בתשלום מנוי חודשי דרך אתר המאגר המקוון. המאגר מציע גם מנויים יומיים ודרכים שונות לשימוש בו. החיפוש באתר וכל הספרים זמינים לעיון חופשי במגבלת עמודים (נכון ל-2021 עד עמוד 150, למעט בספרי המכונים השונים בהם ההגבלה היא עד עמוד 40), כך שספרים רבים המופיעים במאגר זמינים לעיון חופשי בשלמותם בצורה זו.

בזמן מחלת נגיף קורונה 2019 נפתח האתר המקוון באופן חופשי ללא תשלום.

המאגר פועל בשיתוף פעולה עם כמה מכוני הוצאה לאור תורניים מובילים וחלקם מציעים את ספריהם בתשלום נפרד כחלק מהמאגר. בין המכונים שספריהם נמצאים במאגר: יד הרב נסים, מוסד הרב קוק, מכון ירושלים, עוז והדר וקה"ת.

יוצר המאגר הוא ארז סלע, בעלי המאגר הם ארז ובשמת סלע.

לצד המאגר מפעילה מערכת אוצר החכמה פורום אינטרנט שבו מתנהלים דיונים בענייני ספרות תורנית, הלכה, היסטוריה יהודית וביוגרפיות של אישים רבניים.

באדר ה'תש"ף השיק האתר את מיזם "מפרשי האוצר". על כל דף מדפי הש"ס לוקטו המפרשים העוסקים בגמרא ברש"י ובתוספות, והקלקה על קטע מסוים מראה את הפרשנים העוסקים באותו הקטע.

ראו גם

קישורים חיצוניים