חוסר משקל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
החלפות (בהיעדר)
שורה 6: שורה 6:
*בתוך [[מטוס]] שנע במסלול [[פרבולה|פרבולי]] מיוחד. כיוון שזו הדרך המעשית היחידה להשיג מצב חוסר משקל על פני כדור הארץ, או בקרבתו, נעזרים בה לצורך אימון אסטרונאוטים לקראת שיגורם לחלל.
*בתוך [[מטוס]] שנע במסלול [[פרבולה|פרבולי]] מיוחד. כיוון שזו הדרך המעשית היחידה להשיג מצב חוסר משקל על פני כדור הארץ, או בקרבתו, נעזרים בה לצורך אימון אסטרונאוטים לקראת שיגורם לחלל.


שלושת המצבים האחרונים אינם נובעים מ[[כבידה]] חלשה שפועלת על העצם, אלא מכך שהוא נמצא במצב של נפילה חופשית. לפי [[עקרון השקילות]], בתוך עצם שנמצא בנפילה חופשית ישרור מצב של חוסר משקל. כך למשל, עוצמת הכבידה שפועלת על לוויין שנע במסלול [[מעגל]]י במרחק של 100 ק"מ מ[[כדור הארץ]] קטנה רק ב-3% מעוצמת הכבידה על פני כדור הארץ עצמו.
שלושת המצבים האחרונים אינם נובעים מ[[כבידה]] חלשה שפועלת על העצם, אלא מכך שהוא נמצא במצב של נפילה חופשית. לפי [[עקרון השקילות]], עצם שנמצא בנפילה חופשית יהיה במצב של חוסר משקל. כך למשל, עוצמת הכבידה שפועלת על לוויין שנע במסלול [[מעגל]]י במרחק של 100 ק"מ מ[[כדור הארץ]] קטנה רק ב-3% מעוצמת הכבידה על פני כדור הארץ עצמו.


<gallery>
<gallery>

גרסה מ־06:45, 2 במאי 2021

האסטרונאוטים של הצוות ה-16 בתחנת החלל הבינלאומית וצוות משימה STS-120 מרחפים בעקבות המצב של חוסר משקל בו הם נמצאים, עקב מסלולה של תחנת החלל הבינלאומית סביב כדור הארץ, מה שיוצר נפילה חופשית תמידית.

חוסר משקלאנגלית: Weightlessness או Zero gravity) הוא מצב שבו משקלו של גוף הוא אפס או קרוב מאוד לאפס (Microgravity). מצב כזה יכול להיווצר באחד מהתנאים הבאים:

שלושת המצבים האחרונים אינם נובעים מכבידה חלשה שפועלת על העצם, אלא מכך שהוא נמצא במצב של נפילה חופשית. לפי עקרון השקילות, עצם שנמצא בנפילה חופשית יהיה במצב של חוסר משקל. כך למשל, עוצמת הכבידה שפועלת על לוויין שנע במסלול מעגלי במרחק של 100 ק"מ מכדור הארץ קטנה רק ב-3% מעוצמת הכבידה על פני כדור הארץ עצמו.

לקריאה נוספת

לטוס לירח ולמקומות אחרים / מייקל קולינס ; תרגום: שושנה שוורץ, תל אביב : ספרית פועלים (תשל"ט 1979)

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא חוסר משקל בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא פיזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.