רטטוי (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
השם של רטטוי שמישהו ערך אותו לא נכון
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 19: שורה 19:
|שם=רטטוי
|שם=רטטוי
}}
}}
'''רטטוי''' (ב[[אנגלית]]: '''Ratatouille''') הוא [[סרט קולנוע|סרט]] [[סרט קומדיה|קומי]] [[אמריקאי]]-[[צרפתי]] ב[[הנפשה ממוחשבת]] של [[פיקסאר]] מ-[[2007]]. הסרט עוסק ב[[עכברוש]] קטן בשם רמי (רמי) החולם להיות [[שף]] ועוזר לעובד מסעדה כושל להיות שף מוצלח. הסרט נכתב ובוים על ידי [[בראד בירד]].
'''רטטוי''' (ב[[אנגלית]]: '''Ratatouille''') הוא [[סרט קולנוע|סרט]] [[סרט קומדיה|קומי]] [[אמריקאי]]-[[צרפתי]] ב[[הנפשה ממוחשבת]] של [[פיקסאר]] מ-[[2007]]. הסרט עוסק ב[[עכברוש]] קטן בשם רטטוי (ratatoy) החולם להיות [[שף]] ועוזר לעובד מסעדה כושל להיות שף מוצלח. הסרט נכתב ובוים על ידי [[בראד בירד]].


הסרט זכה ב[[פרס האוסקר]] לסרט המונפש הטוב ביותר.
הסרט זכה ב[[פרס האוסקר]] לסרט המונפש הטוב ביותר.

גרסה מ־09:36, 3 במאי 2021


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רטטוי
Ratatouille
בימוי בראד בירד
הופק בידי בראד לואיס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט בראד בירד
מדבבים פאטון אוסוולט (Remy)
איאן הולם (Skinner)
ג'נין גרופלו
בריאן דנהי
לה רומנו
פיטר או'טול
פיטר סון
בראד גארט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל ג'אקינו
צילום רוברט אנדרסון
שרון קלהאן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, פיקסאר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה בואנה ויסטה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 29 ביוני 2007
ישראלישראל 6 ביולי 2007
משך הקרנה 111 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט חבר'ה, סיפור התבגרות, סרט פלאשבק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $150,000,000
הכנסות $621,426,008
הכנסות באתר מוג'ו ratatouille
פרסים פרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר (בראד בירד) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רטטויאנגלית: Ratatouille) הוא סרט קומי אמריקאי-צרפתי בהנפשה ממוחשבת של פיקסאר מ-2007. הסרט עוסק בעכברוש קטן בשם רטטוי (ratatoy) החולם להיות שף ועוזר לעובד מסעדה כושל להיות שף מוצלח. הסרט נכתב ובוים על ידי בראד בירד.

הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר.

עלילת הסרט

הסרט מלווה את סיפורו של רמי, עכברוש בעל רגישות גבוהה לריחות וטעמים ותאווה גדולה להכנת מזון גורמה. רמי מתגורר בעליית גג באזור כפרי עם משפחתו המורחבת, המונהגת על ידי אביו. את כישרונו של רמי מנצלים העכברושים לאיתור רעלים במזון האשפתות שלהם. במהלך אחד מניסיונות הבישול שלו, נכנס רמי למטבח שמתחת לעליית הגג. בעלת הבית מגלה אותו וחושפת את מושבת העכברושים בעליית הגג. העכברושים נמלטים מהבית, ובמהלך המהומה רמי מאבד את עקבותיהם.

רמי מדמיין לצידו את השף גוסטו, בעל מסעדה מפורסמת, שנפטר משברון לב לאחר שהוסר ממנה כוכב של מישלן, וזה מלווה אותו בעודו תועה במערכת הביבים. במהלך שיטוטיו מגלה רמי שהוא הגיע לפריז, היישר למטבח מסעדתו של גוסטו. רמי מועד ונופל לתוך המטבח, אך נמנע מלהימלט ממנו לפני שהוא מתקן מרק שקולקל בטעות על ידי לינגוויני, שוטף הכלים החדש של המסעדה. רמי נלכד ומשימת חיסולו מוטלת על לינגוויני, שעליו מוטל גם להכין מחדש את אותו מרק שזכה לשבחים.

רמי חושף בפני לינגוויני את יכולתם של העכברושים לתקשורת ברמה גבוהה ומודה שהוא זה שידע להכין את המרק. השניים מחליטים לשתף פעולה, כדי שלינגוויני ישמור על מקום עבודתו וכדי שרמי יוכל לעסוק בהכנת אוכל. יחד הם מגלים שרמי יכול להפעיל את איברי גופו של לינגוויני כמפעיל בובות בעזרת משיכה של קווצות שיער ראשו של לינגוויני. רמי מסתתר בכובע הטבחים של לינגוויני ומפעיל אותו בהצלחה כדי להכין את המרק.

השף בפועל של המסעדה, סקינר, זומם לנצל את שמו הטוב של גוסטו עד תום ולמכור מיני מזונות נחותים להכנה מהירה. תוכניותיו עומדות בפני סכנה משמתגלה לו שלינגוויני הוא בנו הלא ידוע של גוסטו והיורש החוקי שלו. רמי מגלה את האמת ומצליח להימלט מסקינר עם מסמך המוכיח את זכותו של לינגוויני. לינגוויני וקולט, שפית במסעדה המפתחת עמו קשר רומנטי, מפטרים את סקינר.

רמי מגלה מחדש את משפחתו בסמטאות פריז, אך מעדיף עליה את הגשמתו העצמית כטבח. חברי המושבה שלו לשעבר מתחילים להגיע אל המסעדה ורמי נאלץ לאפשר להם לגנוב מזון ממזווי המסעדה. המסעדה זוכה להצלחה גדולה בזכות בישוליו של רמי, בעוד לינגוויני, המבשל לכאורה, זוכה בכל התהילה. מבקר המסעדות הנחשב, אנטון אגו, שביקר בחריפות את שף גוסטו והביא לנפילתו, מחליט לבדוק מחדש את המסעדה, לאחר שנשמע ממנו שמסעדת גוסטו הפכה לפופולרית ברחבי פריז. המתח הגובר בין לינגוויני המודאג מהביקורת הקרבה ובין רמי המאוכזב מחוסר ההתייחסות לתרומתו ולאומנתו, מגיע לשיאו כשלינגוויני מוצא את העכברושים גונבים מהמזווה ומגרש אותם ואת רמי.

סקינר, שמאז פיטוריו עוקב אחרי לינגוויני וההצלחה התמוהה שלו, מצליח ללכוד את רמי וכולא אותו. בני משפחתו של רמי נחלצים לעזרתו ומשחררים אותו ורמי חוזר למסעדה, שם הוא מתפייס עם לינגוויני. לינגוויני מגלה לצוות המטבח את האמת על כישרון הבישול שלו ועל רמי, ואלו בתגובה נוטשים אותו ואת המטבח בו במקום. אביו של רמי, מתרשם מהתמדתו של בנו ומחליט לגייס את שבט העכברושים כולו כדי לסייע לרמי. העכברושים, בניצוח של רמי ובסיועה של קולט ששבה למטבח, מנהלים את המטבח ומכינים מנות לבאי המסעדה. לאנטון אגו, המבקש שיוכן לו מאכל מפתיע, מתקין רמי את גרסתו למאכל ירקות עממי בשם רטטוי. אגו נדהם מהשפעתה המופלאה של המנה עליו ודורש לראות את השף. דרישה שנענים לה רק לאחר שאחרון האורחים במסעדה עוזב אותה. אגו מנציח ומאשר בטור הביקורת שלו את אמירתו של גוסטו "כל אחד יכול לבשל" ומכריז על רמי כטבח הטוב ביותר בצרפת.

באפילוג מתגלה שהמסעדה נסגרה עקב ביקורת בריאות שגילתה בה עכברושים. אגו שפורש מעבודתו כמבקר, מממן פתיחת מסעדה המנוהלת על ידי קולט ולינגוויני. טבח המסעדה, רמי, ממשיך להכין מנות רטטוי לאגו הפוקד אותה. המסעדה עצמה משרתת אנשים ובחלק נוסף עכברושים המגיעים לסעוד ולהנות ממזון גורמה.

דמויות ומדבבים

  • רמי - עכברוש והדמות (הגיבור) הראשית בסרט, חולם להיות שף ומצליח להגשים את חלומו בעזרת לינגוויני.
  • אלפרדו לינגוויני - שוטף הכלים במסעדה, פוגש את רמי וביחד הם עושים "הצגה" כאילו שלינגוויני מבשל, אך בעצם רמי מבשל (כשהוא שולט לו בגוף). מאוהב בקולט. גיבור המשנה של הסרט.
  • שף סקינר - השף הראשי ומנהל המסעדה, הראשון שמבין שמי שמבשל הוא רמי ולא לינגוויני. הנבל הראשי של הסרט.
  • קולט - הטבחית היחידה במסעדה, מתאהבת בלינגוויני.
  • אוגוסט גוסטו- השף המפורסם, רמי מעריץ אותו, נפטר משברון לב בתחילת הסרט לאחר שהוסר מהמסעדה המפורסמת שלו כוכב של מישלן, ואותו החליף "סקינר".
  • אמיל - אחיו של רמי, שומר עם רמי על הרבה סודות.
  • ג'נגו - אביו של רמי ואמיל. שמו לא מוזכר בסרט כלל.
  • אנטון אגו - מבקר המסעדות הקפדן. רוצה לסגור את המסעדה של גוסטו. נבל המשנה של הסרט, עד אשר טעם את הרטטוי שרמי וקולט הכינו.
  • הורסט - סו-שף ממוצא גרמני.
  • לארוס - טבח המנות הקרות.
  • טאלון - עורך הדין של סקינר.
  • מוסטפא - מלצר המסעדה.

המדבבים

בסוגריים מופיעים המדבבים של הגרסה העברית.

פרסים

הסרט זכה להצלחה רבה וזכה בפרס אוסקר ובפרס גלובוס הזהב לסרט אנימציה לשנת 2007.

ב 2008 זכה בפרס אנני

ראו גם

קישורים חיצוניים