שיחת משתמשת:תלם – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 471: שורה 471:
יד ושם עכ"ל
יד ושם עכ"ל
[[משתמש:Shlomo9080|שלמה]] - [[שיחת משתמש:Shlomo9080|שיחה]] - [[ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ערכים תורניים|הֲפךְֹ בָּהּ וַהֲפךְֹ בָּהּ, דְּכלָֹּא בָהּ!]] 23:35, 29 באפריל 2021 (IDT)
[[משתמש:Shlomo9080|שלמה]] - [[שיחת משתמש:Shlomo9080|שיחה]] - [[ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ערכים תורניים|הֲפךְֹ בָּהּ וַהֲפךְֹ בָּהּ, דְּכלָֹּא בָהּ!]] 23:35, 29 באפריל 2021 (IDT)
::יכול להיות שיש כאן חוסר הבנה של משמעות העלאת תמונות לוויקי. מציעה שתתקדם איתם ותראה אם אכן מצליח. יכול להיות שבשלב האישור במייל זה יירד. תעדכן! [[משתמשת:תלם|תלם]] - בואו להצטרף ל[[ויקיפדיה:ויקישטעטל|'''וויקישטעטל''']]! 14:05, 3 במאי 2021 (IDT)
::[[משתמש:Shlomo9080|שלמה]], יכול להיות שיש כאן חוסר הבנה של משמעות העלאת תמונות לוויקי. מציעה שתתקדם איתם ותראה אם אכן מצליח. יכול להיות שבשלב האישור במייל זה יירד. תעדכן! [[משתמשת:תלם|תלם]] - בואו להצטרף ל[[ויקיפדיה:ויקישטעטל|'''וויקישטעטל''']]! 14:05, 3 במאי 2021 (IDT)


==[[קהילת יהודי ביטום (בויטן)]]==
==[[קהילת יהודי ביטום (בויטן)]]==

גרסה מ־14:06, 3 במאי 2021

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום תלם, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, יזהר ברקשיחה • י' בשבט ה'תשע"ז • 13:35, 6 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

כתבתי את "קהילת יהודי מרגיטה" במסגרת ויקיפדיה. מה עושים שהערך יופיע גם כחלק מויקישטעטל"?

קהילת יהודי...

שלום תלם.
ראשית, תודה על הצטרפותך ותרומותייך המיוחדות! לכבוד הוא לנו הימצאותך בשורותינו.
ראיתי שהעלית מספר ערכים (כערכים או כטיוטות) אודות קהילות יהודיות בערים שונות בעולם. כדאי ורצוי לאמץ את השמות המקובלים כאן לערכים כאלו: במקום קהילת יהודי ברסלאו - יהדות ברסלאו. אפשר ועדיף להשאיר את השם הישן כהפניה (באמצעות: "עוד" (בסרגל למעלה בצד שמאל) => "העברה", עם בחירת השם החדש במקום הישן). אל תהססי לבקשת עזרה בכל אשר תצטרכי. תודה לך. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 20:16, 13 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

שלום לך 'קובץ על יד'.
תודה על ברכתך ועל התייחסותך.
העלאת הערכים הינה במסגרת קורס השתלמות למורות, שבו הויקיפדיה משולבת כמטלת הקורס. ראית את דף הקורס?
קהילת יהודי ברסלאו זהו הערך שנכתב על ידי, והשאר כעזרה ותמיכה לסטודנטיות.
חלק ניכר מהמטרה של המיזם הוא להכיר למורות המשתלמות את הויקיפדיה ככלי נהדר וכמקום נפלא לשתף במידע, ובאופן כללי לתרום למגמת שינוי היחס לויקיפדיה במשרד החינוך ובאקדמיה בכלל.
אשמח לציין שעד כה אני רואה יחס סבלני כלפי המשתלמות, גם אם הן מעלות ניסיונות 'מעניינים'. אני מבינה שאתה מוביל מבין הויקיפדים הידידותיים ומקבלי הפנים, כך שאתה יכול לזקוף מגמות חיוביות כאלה במידה רבה גם לזכותך.
הגדרתי בקורס את שם הערך כ"קהילת יהודי..." מכיוון שהתרשמתי שאין נוסח אחיד לחלוטין בעניין זה בויקיפדיה (יש גם קצת בלאגן בקטגוריות בנושא, נראה לי), והגעתי למסקנה לאחר חשיבה רבה שזהו המונח המתאים ביותר.
'יהדות' נשמע אחיד, כביכול מדובר בקהילה אחת בעלת פנים יחידות; כינוי כזה גם פחות כולל גורמים שלא ראו עצמם כחלק מהיהדות, כמומרים ומתבוללים; הכינוי הזה פחות מתאים לקהילה קטנה של 50 משפחות.
מכיוון שמטרת המיזם הינה להעלות גם קהילות קטנות, ולהעניק להן שם ופנים, חשוב היה לי להגדיר זאת בשם זה.
האם הדבר מקובל עליך?
שוב תודה וברכה, תלם - שיחה 10:21, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]
שלום לך תלם.
תודה על ההערכה, ההבנה, ובכלל - התרומות המיוחדות. אני אכן מנסה לתת תחושה טובה כמה שיותר למצטרפים החדשים לוויקיפדיה, ואני מאוד שמח כאשר אני שומע שאני עומד בזה. במקרה זה, אני שמח במיוחד שאני יכול לסייע לקורס שלך. זה אחד הדברים החשובים ביותר במיזם: ידע מקצועי וחופשי.
אם תרצי להשוות את הנוסח המקובל יותר בוויקיפדיה אודות שמות הערכים בנושא: ראי כאן מול כאן. אף בזו האחרונה, משתיכנסי לדפים עצמם, תיראי שבין אלו שהועלו במסגרת הקורס שלך ובין אלו שהיו קיימים מלפני כן, כמעט כולם הוסבו לשם המקובל (יהדות ____). גילוי נאות: שניים מתוכם - עלי ידי. לפני שראיתי את תגובתך כמובן.
אם בכל אופן את סבורה כי ראוי לשנות את שמות הקהילות הקטנות, צריך לדון על כך בוק:יל ואולי אף בוק:מזנון, ולהחיל זאת אף בערכים שהיו קיימים מלפני כן. כדי לשמור על אחידות. אם את רוצה, אני מוכן לפתוח בעצמי את הדיון שם.
טיפ לסיום: בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.
המשך עריכה מהנה, ושוב תודה על כל התרומות. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 11:13, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]
קודם כל תודה רבה לך על הטיפ, כמו שאתה רואה אני די חדשה כאן ועוד לא יצא לי 'לשוחח'.
הייתי רוצה לדון בשינוי באופן כללי של המושג, לערים ועיירות (בשונה ממדינות ויבשות). שים לב למשל לתחילית הזו: כאן. האם לא נראה לך שהמונח קהילה מתאים יותר?
הייתי שמחה להעלות זאת, אלא שלא יודעת אם אצליח. אשמח שתעלה.
תודה, תלם - שיחה 11:26, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]
הרשימה המופיעה בקישור שציינת היא מציינת קהילות בתוך ערים ועיירות, אך לא ערך הנסוב על כל חיי הקהילות היהודיות בעיר. אלו קיבלו את שם הערך "יהדות ____". מכל מקום אפתח על כך כעת דיון בוק:יל. נראה לאן יתקדמו הדברים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 14:38, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]
הגשתי את השאילתה בדלפק ייעוץ לשוני, אם יש לך הערות או הוספות את מוזמנת להרחיב שם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 14:51, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]
תודה. אולי זו שאלה יסודית בשביל הדלפק הלשוני? אולי עדיף להעלות במזנון? תלם - שיחה 15:30, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]
זו בעיקר שאלת ניסוח, ובייעוץ לשוני מבקרים בעיקר משתמשים בעלי זיקה לתחום. המזנון לעומת זאת, משרת מקום לדיונים כלליים, ומטבע הדברים מבקרים ומשתתפים בדיוניו גם כאלו שאין להם ידע מהותי בעניינים בהם הם מגיבים. לכן אני מעדיף להתחיל שם, אם לא ילך - נעביר למזנון. כך דעתי, את כמובן מוזמנת לחלוק. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 15:50, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

הזמנה לבעל ידע

אתכבד...:

שלום תלם!

לפי ההתרשמות הכללית מעריכותייך, נראה שיש לך ידע מקיף במגוון תחומים. היענותך לתרומה מהידע שלך בענף, עשויה להעלות את הרמה בתחומים אלו.

אופן נאות לתרומת הידע יכול להתבצע בהצטרפות לפרויקט בעלי ידע. ההצטרפות מתבצעת על ידי שיבוץ שמך בתחומי הידע שלך ובכך לקבל התראה בכל פעם שמישהו מתייג את בעלי הידע שבאותו התחום. תוכלי לראות כאן את רשימת התחומים המלאה, או - לפי חלוקת נושאים ובצירוף שמות בעלי הידע הקיימים כבר - כאן.

אודות המיזם בקצרה: שאלות רבות בדפי השיחה של מרחב הערכים או בהכה את המומחה וכדומה נותרות לעיתים ללא מענה מצד הידע היסודי יותר שהן דורשות. כמו כן הרבה דיונים מתנהלים בלא שמעורבים בהם אלו מבין המשתמשים שמבינים יותר בעניין. בעת העלאת השאלה והתנהלות הדיון, ואף בכלל, לא תמיד יודעים וזוכרים מי יכול לעזור בזה. לפעמים בכלל אין דיון. יש איזו עריכה שחשודה בהשחתה ואין מי שיכול לאשר או לפסול אותה. צריך שיתמזל כדי שבדיוק יעבור במקום מישהו שמבין בזה באמת כדי לספק מענה הולם. פרויקט זה קורא לכל מי שיש לו ידע ועניין בתחום מסוים מעבר לידע הכללי והממוצע שיש לשאר המשתתפים כאן, שיבוא ויתייג את שמו, ואז יוכל לסייע במקרים הנ"ל ועוד. התיוג מאפשר מענה גם לאחר זמן ללא שהמתייג והמתויג מכירים ויודעים זה על זה.
פרטים נוספים ניתן למצוא בדף המיזם.

נשמח מאוד בהצטרפותך. איך שלא יהיה, אם את רואה תועלת מיוחדת במיזם, אנא חווי זאת בהצדעה כאן. זה עשוי להועיל בקידום המיזם.

בברכה, קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 20:23, 13 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

תודה על הזמנתך, לכבוד הוא לי אכנס בהמשך ואנסה להחליט באילו תחומים אוכל לתרום. בינתיים, הצדעתי לכם... תלם - שיחה 10:30, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

בדוקת עריכות

למרות העובדה שאת עדיין חדשה יחסית, נראה שניתן לסמוך עלייך ולכן (תופים תופים תופים)...

שלום תלם,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוקת עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, בר הראלשיחה 12:29, 16 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

תודה לך בר הראל! לכבוד הוא לי :) תלם - שיחה 12:46, 16 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

שמחתי לשוחח אתך ולסייע בנושא התמונות

הי תלם, שמחתי לשוחח אתך, ולתת לך הדרכה בנושא העלאת תמונות להלן הקישור לדף ויקיפדיה:OTRS.. חשוב שיישלחו אישורים לתמונות שהועלו לוויקיישתוף, כדי שהן לא תימחקנה. אבל גם אם הן תימחקנה, אפשר יהיה לשחזר אותן לאחר קבלת האישור. את מוזמנת לפנות אלי בטלפון או בדף שיחתי, בכל בעיה בנושא התמונות. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 17:39, 16 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

תודה חנה Hanay על נכונותך לתמוך ולעזור בצורה כה נעימה. תבורכי :) תלם - שיחה 21:41, 16 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

הנצחת קהילות

עברתי בימים האחרונים על כמה ערכים שנכתבו במסגרת המיזם החשוב להנצחת הקהילות היהודיות, וכעת עולה בדעתי רעיון, וכדלהלן.
אני משער שיש הרבה תוכן שהסטודנטיות מוצאות על עיירות מסוימות אך מנועות מלהעלות את תוכן זה לוויקיפדיה, מחמת תוכן פרטני אי אנציקלופדי. יתרה מזאת, יש תוכן שהן כן סבורות כי ראוי להעלות, אך לכאורה אחר ביקורת עמיתים - יימחק (לא אציג כאן דוגמאות, מסיבות מובנות...). זו בעיה, משום שסטודנטית שאוספת בעמל חומר על ערך כלשהו, מצרה על איבודו ואי הצגתו.
לשם כך, חשבתי שאולי כדאי כי תפתחו באתר המכללה אגף עבור כל ערכים אלו, בהם ירחיבו הסטודנטיות על כל מה שמצאו (כמובן אפשר ורצוי בהחלט אף מחקר ראשוני), ורק מה שאנציקלופדי לגמרי יעלו לוויקיפדיה. היתר יוגש לקוראי ויקיפדיה באמצעות "קישורים חיצוניים", שם תהיה הפניה לדף המוגדר עבור כל ערך. מה דעתך? קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 18:47, 27 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

תודה קובץ על יד, רעיון בהחלט מעניין. צריך לחשוב עליו. כרגע הן בקושי מתמודדות עם הויקיפדיה, אז לא בטוח שכדאי להעמיס עליהן עוד מרחב כתיבה :)
הן לאט לאט מבינות למה הכוונה בכתיבה אינציקלופדית, ומשתפרות - זו הייתה הכוונה. יש כאן את הנושא החשוב של בידוד העיקר מהטפל, משהו שלא רע שהן תלמדנה.
כדי לנסות להתמודד עם המחסור בהיבט האישי והרגשי, כפי הנראה הן תוכלנה לשלב זאת בתערוכה ובהצגת הערכים בקורס, סביב יום השואה. אבל נראה. תודה לך. תלם - שיחה 22:49, 27 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

ברכת ברוך הבא/ברוכה הבאה

שלום תלם, שימי לב שנהוג כאן לברך משתמשים חדשים באמצעות {{בה}}, מטרת העניין היא להפנות אותם גם לדפי העזרה ומדריכי העריכה השונים. להבא כשאת מברכת סטודנטים מהקורס שלך השתמשי גם בתבנית זו. אם תרצי להוסיף משהו לאחר התבנית תוכלי לכתוב {{בה|ללא}} ואז להוסיף מה שתרצי. כמובן לא לשכוח לחתום בסוף. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ט' באדר ה'תשע"ז • 16:13, 7 במרץ 2017 (IST)[תגובה]

קהילות וכאלה

הי, שמתי לב עכשיו למיזם שלך. תבורכי. שימי לב שבערים שאין עליהן הרבה חומר, עדיף לרכז מתחילה את החומר על יהודי העיר בתוך הערך על העיר. רק כשהערך נהיה ארוך מדי או שהפרק על היהודים ממש לא-פרופורציונלי להיקף המשוער של הערך על העיר, עוברים לערך מורחב. עוד הערונת, בקשר לערך יהדות ברסלאו, הערך מתייחס לקהילה במבט שמכוון לתקופת זמן מאד מסויימת למרות שהוא בעצם מקיף את כל ההיסטוריה שלה. תוכלי לשים לב לזה למשל בפרק "אישים בולטים בקהילה", מדובר על אישים בולטים באותה תקופה ולא בכל תולדות הקהילה. גם הדגש ההיסטורי מושם על התקופה הזו עד השואה. ברסלאו הייתה עיר של השכלה יהודית עוד הרבה לפני הרפורמה כמובן, והייתה עיר יהודית עוד הרבה לפני תנועת ההשכלה. החלק הזה חסר מאד בערך ובכך מעוות את הפרופורציה שלו. ביקורת - שיחה 22:45, 16 במרץ 2017 (IST)[תגובה]

תודה ביקורת על תמיכתך, התייחסותך וביקורתך. לא תמיד אפשר לדעת בתחילת העבודה מה יהיה ההיקף של הערך. וקצת מורכב להתחיל לעבוד בתוך הערך על העיר - הרי הן עובדות במרחב הטיוטה במשך מספר שבועות. בנוגע לערך על יהדות ברסלאו, אתה צודק בהחלט. כתבתי אותו בחיפזון-מה, במשך בוקר אחד, רק כפיילוט - כדי לראות אם אני יכולה לחייב את הסטודנטיות שלי בעריכה בויקיפדיה (עד אז לא היה לי ניסיון בזה). כנראה שחסרונותיו עולים על יתרונותיו. אוריד את הכיתוב לסטודנטיות בדף הקורס, שהציג אותו כמעין דוגמה ראשונית בשבילן. אך לערוך אותו אין לי מספיק פנאי ופניות כעת. תודה לך על שהארת את עיניי, תלם - שיחה 23:29, 16 במרץ 2017 (IST)[תגובה]
יום אחד כולנו נצא לפנסיה ואז ויקיפדיה תראה כמו שצריך... ביקורת - שיחה 23:43, 16 במרץ 2017 (IST)[תגובה]
כמחווה למיזם, יצרתי את הקהילה היהודית בווילנה, זה ערך בבנייה, אבל אולי דווקא משום כך יהיה ניתן להשתמש בו כדי לתת דוגמה למי שצריך על תהליך בנייה של ערך כזה. ביקורת - שיחה 15:57, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
תודה ביקורת! שמחה מאוד לתמיכתך במיזם, בכל דרך שהיא. מקווה שלקראת שנה הבאה אצליח לקדם זאת יותר. מעבירה לכאן את התכתובת שלנו מהדף שיצרת, קהילות שחרבו, כדי להזכיר בעיקר לעצמי את הכיוון הכללי, וכדי שאתפדח יותר אם לא אשקיע בזה - בכל זאת, זה דף המשתמש שלי כאן והמחויבות גדולה יותר קריצה:
ביקורת, שמחה מאוד על התעניינותך במיזם. הכיוון של יצירת רשימת קהילות שחרבו נשמע לי חשוב ומשמעותי מאוד. מציעה, אם נראה לך, שנרכז הכל בדף אחד - כך יהיה יעיל יותר. אתה מוזמן לעשות כרצונך בדף המיזם, אפשר להוסיף שם לשונית של רשימת ערכים לכתיבה.
כאן המקום להוסיף, שאני מעוניינת להרחיב את המיזם מעבר למסגרת המצומצמת של הקורס. הכיוון כרגע הוא לנסות להוביל לתיעוד מקיף ורציני בויקיפדיה של קהילות יהודיות שחרבו בשואה, וגם של תפוצות יהודיות נוספות שאינם קיימות כיום בצורתן המקורית; כאשר נראה לי שהדרך הטובה ביותר תהיה לשלב זאת בעיקר בתחום עבודות השורשים שעושים תלמידי בית ספר - כאשר ניתן להציע למורים אפשרות הצגת הכתיבה בויקיפדיה כחלופה לתלמידים המצטיינים יותר. הייתי רוצה שהכתיבה תתנהל בצורה שיתופית על בסיס הממשק של ויקיפדיה, כאשר תלמידים מכל רחבי הארץ - ואולי גם מכל העולם - יוכלו לעבוד בשיתוף פעולה על הערך של קהילת המוצא של משפחתם. נראה לי שזה עשוי להעשיר מאוד את חווית עבודת השורשים בבית הספר, שגם כך מושכת במקרים רבים את התלמידים להשקיע בה, וכך הם יוכלו ליצור משהו שיש לו משמעות גם לזיכרון הציבורי. כמובן שצריך לבנות מבנה עבודה ברור, ותמיד כדאי לשלב כאן תחרות נושאת פרסים לתלמידים המשתתפים. מה דעתך? תודה, שבוע טוב, תלם - שיחה 10:47, 26 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]
רעיון נהדר. מקום טוב להתחיל בו הוא רשימת ספרי ה'יזכור' באתר ספריית העיר ניו יורק. ביקורת - שיחה 11:06, 26 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]

לתשומת ליבך

הכתיב המקובל בויקיפדיה הוא "הוא", "היא", "הם". ולכן יש להעדיף זאת על פני "הינו", "הינה" וכו'. תודה על כל תרומותייך הרבות. eli - שיחה 21:25, 29 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]

תודה לך eli ! זו אכן כתיבה מובנת יותר. אפילו לא שמתי לב לנטייה שלי לכתוב כך, לפני שהערת כאן את תשומת לבי. אקח זאת לתשומת לב, גם באופן כללי נראה לי שיש משהו חיובי בכתיבה פשוטה וקריאה יותר. תודה. תלם - שיחה 21:30, 29 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]
זו לא פשוטה יותר אלא טעות, וכמאמר האקדמיה ללשון "שימוש זה הוא הגבהה מלאכותית של הסגנון שלא לצורך ושלא כהלכה". ביקורת - שיחה 21:59, 29 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]
הערותיכם כאן הן דוגמה מצוינת ליתרונות הלמידה והכתיבה השיתופיים במרחב הוויקיפדי. תודה לכם! תלם - שיחה 22:07, 29 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]
תודה גם לך והמון הצלחות בהמשך תרומותייך הרבות! בברכה: eli - שיחה 22:46, 29 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]
טיפ המלצה: וק:ל, ובמקרה זה - וק:ל#שימוש באוגד – הוא, הנו, והקישור למאמר באקדמיה (מתוך הדף הנ"ל): [1]. מצטרף לתודות ולאיחולי ההצלחה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:33, 30 במרץ 2017 (IDT)[תגובה]
דף מצוין, תודה על הקישור. תלם - שיחה 16:18, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

שרה שנירר

אני מקווה שזה בסדר מבחינתך. כאן היה ראוי לציין מספר עמוד לספר. תודה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:49, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

קובץ על יד, בספר שציינתי כמקור כתוב שבית יעקב הראשון הוקם על ידה בשנת 1918. ייתכן שבמקור כלשהו תורגם לשנה העברית באופן אוטומטי, וכך נוצרה הטעות; או שהספר לא דייק, זה אפשרי מכיוון שלא מדובר במקור ראשוני. האשה היהודיה בסבך הקדמה, עמ' 54. תלם - שיחה 15:55, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
איך כל כך מהר הוספת גם את ההפניה המדויקת לתוספת השנייה שהוספתי לערך? תלם - שיחה 16:19, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
פשוט מאוד. בעקבות ציונך, פתחתי את הספר וראיתי כי אכן, נכתב שם "בשנת 1918 היא פתחה את בית הספר "בית יעקב" הראשון". המשכתי הלאה כמה שורות, וציינתי גם את המקור השני. להקל על הקורא את מציאת הדברים. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:26, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
אז אכפת לכם שאעלה את הדוקטורט שלי לוויקיפדיה, ונתקן אותו כולנו ביחד? נגמור זאת תוך חמש דקות, להערכתי... במקום זאת אני עובדת על זה לבד, ומקורות שנתקלת בהם בדרך - הופ לוויקיפדיה. ולדוקטורט - שום כלום. איך אפשר להתקדם ככה? תלם - שיחה 16:32, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
דווקא זה רעיון בכלל לא רע. זה אמנם ייקח זמן עד שהערך יקבל מספיק ביקורת עמיתים, אבל לך זה יכול רק להועיל, ולוויקיפדיה כולו רווח. הבעיה היא שכאשר תגישי את הדוקטורט יפסלו אותו משום שהוא נלקח כולו מוויקיפדיה... חחח קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 16:39, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

שלום תלם, ראיתי שהעלית גירסה חדשה של הקובץ, באיזה גופן הלוגו משתמש עכשיו? כדאי לציין זאת בתיאור. אם הגופן עכשיו הוא חופשי, אז אני צריכה לשנות את מצב האישור ממצב השהיה למצב סופי. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 17:43, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

קודם כל נכנסתי לסיומת של החתימה שלך - יפה וחשוב מאוד להדגיש את המצוות של בין אדם לחברו
הגופן הוא "שופר", שהבנתי מגיאה שהוא בסדר. לא ידעתי היכן לכתוב זאת, כתבתי רק בהסבר לעדכון הגרסה. תודה, תלם - שיחה 17:55, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
או קי, אני אוסיף בתיאור. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 17:57, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
תודה רבה חנה. תלם - שיחה 18:18, 2 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

ביכורים

שלום תלם, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. אין ספק, שמים לב לפעילות האינטנסיבית שלך כאן בזמן האחרון.

רציתי להזמין אותך להשתתף במיזם "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצי להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם את תורמת בוויקיפדיה, על צעדייך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנונייך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם ולשתף את הקהילה לגביו - הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף המיזם ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.

אם מתאים לך, תוכלי לכתוב טיוטה בדף משתמש:תלם/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.

אז מה דעתך?...

בברכה, אופק כחול - ביבר הזכוכית 01:47, 13 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

תודה על הצעתך אופק כחול! מניחה שיהיה לי במה לשתף, על אף שמבחינות מסוימות מרגישה ש'הרגע נכנסתי'. השאלה היא, עד מתי תרצי שאכתוב? אני בתקופה מעט עמוסה, ובעוד כשבועיים אסיים חלק גדול מפרויקט שקשור גם לוויקיפדיה כאן, ומאמינה שמאוד יתאים לי לשבת להרהורים של סיכום ותובנות לעתיד... יתאים? תלם - שיחה 10:38, 13 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
תודה על ההיענות! מדי חודש מתפרסם גיליון חדש של ביכורים, כך שאפשר לקבוע שתכתבי במאי כשיתפנה לך זמן והקטע יתפרסם ב-1 ביוני. מתאים לך? אופק כחול - ביבר הזכוכית 12:13, 13 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
נשמע בסדר גמור, אשמח לתזכורת. תודה וחג שמח, תלם - שיחה 12:28, 13 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
אין בעיה, חג שמח אופק כחול - ביבר הזכוכית 13:49, 13 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
מקווה שהפרויקט עבר בכיף. יתאים לך לכתוב החודש? אופק כחול - ביבר הזכוכית 21:44, 6 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
עבר נפלא! בשמחה אופק. וכל הכבוד על העיסוק במיזם. נהדר להעניק במה לעורכים חדשים. ראיתי שהחודש כתב אם אינני טועה גם תלמיד תיכון - זה מקסים! תודה לך, תלם - שיחה 10:37, 8 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
היי תלם, יש עוד כשבוע עד לסוף החודש, תהיה לך אפשרות להעלות טיוטה בקרוב? תודה רבה אופק כחול - ביבר הזכוכית 11:40, 23 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
הי אופק, אל דאגה: אם אמרתי, אכתוב החודש. אומנם עוד לא הגעתי לזה, אבל לא שכחתי. בכל מקרה, לא נראה לי שאכתוב בדף הטיוטה, אלא רק אעתיק לשם. המשך יום מצוין, תלם - שיחה 11:57, 23 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
ראית אופק? זה בסדר? חג שמח :) תלם - שיחה 09:31, 30 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
תודה על כתיבתך, ההשקעה בהחלט ניכרת! זה מצוין, רק הצעה טכנית: מאחר והקטע מיועד להתפרסם בויקיפדיה:ביכורים, הוא יכנס לשטח מצומצם יותר וכמות התמונות שנראית כעת מתאימה, עלולה להאריך מאוד. אשמח אם תשקלי צמצום של התמונות. שוב תודה על ההשקעה בקטע וחג שבועות שמח אופק כחול - ביבר הזכוכית 14:23, 31 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
הי אופק, יום חופש לילדים היום אז לא כ"כ מצליחה להגיע למשהו, תורידי אם לא ייכנס מה שנראה לך. תודה ויום נעים :) תלם - שיחה 10:27, 1 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
הורדתי אחת... אחרי שתסדרי את הדף אם יהיה צפוף מדי, אפשר להוריד עוד. לא חישבתי לעימוד הצר של ביכורים. תלם - שיחה 13:50, 1 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
בוקר טוב אופק, ראיתי שהעלית את הדף לביכורים. רציתי לשאול, יש לי אפשרות לערוך ולהוסיף תיוגים כעת בדף? לא רציתי לתייג כשהיה בטיוטה, אבל עכשיו כדאי... מלבד זאת, אם זה לא קריטי אשמח שתחזירי את התמונה של הסטודנטיות, זה סוג של פרגון להן. אם מאוד צפוף אוריד תמונה אחרת. יום מצוין, תלם - שיחה 10:57, 4 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
כן, אין בעיה, ראיתי שטיפלת בזה בינתיים. אשמח אם תוכלי להוריד תמונה אחרת במקום. תודה והמשך ערב טוב, אופק כחול - ביבר הזכוכית 23:03, 4 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
שלום,

העלית לוויקיפדיה תמונה שרישיונה הוא, על-פי הגדרתך, "שימוש הוגן", למרות שעל פי כללי ויקיפדיה העברית, התמונה לא יכולה להיות מוצגת בסטטוס זה. ניתן לעשות בה שימוש במיזם רק אם היא תמונה חופשית. לפיכך, אם התמונה אכן מתאימה להגדרה "חופשית", יש לתקן את הרישיון שנלווה לתמונה ולהחליפו ברישיון חופשי.
אם אינך בעל זכויות היוצרים, יש לשלוח את אישורו של בעל הזכויות המתיר להעלות את התמונה ברישיון מתאים לוויקיפדיה, על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS תחת הכותרת "הצהרת הסכמה לכל הבקשות", לכתובת: permissions-he@wikimedia.org, שכן ללא אישורו התמונה תימחק.
לסיוע נוסף, ניתן להמשיך את השיחה כאן, בדף שיחתי או בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים.

תודה, חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 08:31, 15 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

שלום חנה Hanay, לא הבנתי מדוע התמונה לא יכולה להיות בשימוש הוגן. מקובל להעלות תמונה אחת של הדמות, גם אם איננה בשימוש חופשי. בכל מקרה, המצולמת אישרה לי להשתמש, וכרגע עוד לא הצלחתי ליצור קשר גם עם הצלמת. חג שמח, תלם
תלם, צר לי אבל לא ניתן להעלות תמונה אישית של נשוא ערך בשימוש הוגן, אלא אם הוא נפטר. "המקובל" שלך אינו מקובל. עושים זאת לגבי אמנים שנפטרו, מעלים צילום של יצירה אחת בשימוש הוגן, אבל כאן קבלת את אישורה ליצירות שלה, אז מה הבעיה לקבל אישור גם לתמונתה? אם היא אישרה לך להשתמש בתמונה ברישיון חופשי, אז תשני את הרישיון ותדאגי לשלוח אישור OTRS. בהצלחה. חנה Hanayשיחהחג פסח שמח ואביבי 09:49, 16 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]
אישור כזה כבר שלחתי. הבנתי שצריך אישור גם מאת הצלמת. האישור ששלחתי היה מאת המצולמת. חג שמח, תלם - שיחה 11:06, 16 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

הערכה

שלום לך, התגלגלתי לדף ויקיפדיה:ויקישטעטל (אל תשאלי איך). מאוד מרשים, תודה רבה לך על תרומותיך. שמח שאת כותבת כאן. מתניה שיחה 21:37, 6 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

תודה לך מתניה. גם לשים לב, וגם לפרגן - זה לא מובן מאליו, וזה גם אחד הדברים החשובים ביותר. ייתכן שאבקש ממך עזרה ותמיכה בהמשך הדרך, אני מבינה שכל ענייני התקשוב נחשבים לתחום הידע שלך, בין שאר הדברים. מזהירה מראש קריצה יום טוב, תלם - שיחה 17:46, 10 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
מוזמנת תמיד. מתניה שיחה 22:25, 10 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

העלאה של שפע קבצים מהמצגת ברישיון בשימוש הוגן לשימוש בויקיפדיה:ויקישטעטל

שלום תלם, טני מאד מצטערת אבל הקבצים שהעלית כדוגמת קובץ:שואה, שורשים וזיכרון, מצגת סיכום, שקופית5.JPG וקבצים נוספים, אינם מתאימים להגדרה של שימוש הוגן. אם את רוצה לתרום את המצגת שיצרת ברישיון חופשי לוויקיפדיה אז זה אפשרי, אבל אין כאן כל שימוש הוגן. את יכולה להעביר את המצגת לסטודנטים לא דרך הוויקיפדיה.

בנוסף במצגת מופיעה תמונה שבה לא צוין בכלל מה מקורה מי היוצר שלה ומהם זכויות היוצרים עליה, וזה גם בעיה. אני מאד ממליצה שתתייעצי בנושאי רישיונות וזכויות יוצרים תמונות וקבצים לא סטנדרטים לפני שאת מעלה אותם. אני אסמן קובץ אחד למעקב, אבל אם לא יתוקן הרישיון של הקבצים, ולא תטופל בעיית התמונה (שזיהיתי, אולי יש נוספות), הקבצים יימחקו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 09:32, 9 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

הי חנה Hanay, מה שלומך? תהיתי מתי שוב ניפגש
רציתי להעלות את המצגת, גם לשימוש הסטודנטיות וגם לשימוש מורים שעשויים להתעניין בנושא. אין לי בעיה להעלותה בשימוש חופשי, רק חששתי מעניין זכויות היוצרים. אם הקובץ נוצר בשנת 1923 בישראל ולא ידוע מי היוצר, זה תקין לשימוש חופשי?
אם לא, אשמח לדעת מה הבעיה להעלות זאת כשימוש הוגן לדף הקורס. כנראה לא הבנתי משהו. אשמח שתסבירי לי, שאדע להבא.
תודה רבה, תלם - שיחה 17:35, 10 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
שלום תלם, הנה התהייה שלך קיבלה תשובה . הוויקיפדיה הוא מיזם של תוכן חופשי וככזה הוא שואף שכל תוכן המועלה בו, יהיה ברישיון חופשי. יש מקרים מאד ברורים בהם ניתן להעלות קבצים ברישיון בשימוש הוגן בוויקיפדיה העברית, ומצגת הדרכה לסטודנטים אינה אחת מהן. לידיעתך בוויקיפדיה הגרמנית, המדיניות היא מחמירה יותר בנושא שימוש הוגן, ושם לא מועלה אפילו לא קובץ אחד ברישיון זה.
להלן דוגמאות למצגות בנושא הדרכת סטודנטים שהועלו ברישיון החופשי של ויקיפדיה לוויקישיתוף וקובץ פלייר.
  1. קובץ:Wikipedia – Everything that you want to know and did not dare to ask.pdf
  2. קובץ:הדרכה טכנית בכתיבה בויקיפדיה - מיזם אוניברסיטת חיפה.pdf
  3. קובץ:פלייר תחביר ויקי - איך לערוך בויקיפדיה-.pdf
לגבי הקובץ של התמונה, כל תמונה שצולמה בישראל עד ה-31 בדצמבר 1966 אפשר להעלותה ברישיון {{PD-Israel}}, ותאריך זה משתנה אחת לשנה ביום נחלת הכלל שבו מתווספת שנה. ב-1 בינואר 2018, כל הקבצים שצולמו בשנת 1967 (מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ועוד) אפשר יהיה להעלות ברישיון זה, כי זכויות היוצרים בישראל יפוגו. תני לי קישור לקובץ הספציפי (אם הוא נמצא בוויקיפדיה) או במקום בו הוא נמצא, ואני אנחה אותך מה לתקן במצגת ולציין תחתיו. זה צריך להיעשות ללא כל קשר אם המצגת מועלית לוויקיפדיה או לא.
אני מקווה שההסבר הארוך שלי הבהיר את הנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 03:07, 11 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
תודה על ההסבר המפורט חנה Hanay. אם הבנתי נכון, הרי שאין בעיה להעביר את הקבצים לשימוש חופשי. הם נוצרו לפני השנה שציינת. אבל אינני יודעת אם אצליח לתקן את הקבצים. קצת הסתבכתי בענייני שינוי הגדרת זכויות יוצרים לאחר העלתם. אשמח מאוד לעזרתך, אם אפשרי מבחינתך. מדובר ב-11 קבצים, שמוצגים כמצגת בדף הקורס: ויקיפדיה:ויקישטעטל. תודה לך על כל הסבלנות והתמיכה באווירה טובה, שבת שלום, תלם - שיחה 11:14, 11 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
לא עברתי על כל המצגת, אם מופיעות בה תמונות נוספות, אז צייני אותן כאן, ואתן לך מידע כיצד לתקן בתוך המצגת. חובה לתת קרדיט נכון בתוך הטקסט במצגת, לא רק לשנות את הרישיון של המצגת. כי התמונות הן חופשיות ואת המצגת מעלים ברישיון מסוג {{Cc-by-sa-4.0}}. כך שבכל מקרה תצטרכי לתקן את המצגת ולהעלות מחדש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 11:21, 11 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
תלם, לא ענית לי, אני מצטערת אבל אצטרך למחוק את הקבצים האלה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 14:37, 12 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
הי חנה Hanay, סליחה לא שמתי לב שכתבת לי. כל התמונות והקבצים הם עד השנה שכתבתי לך, 1923. בשתים מופיעות תמונות, ובאחרות צילומים של יומן. למה הכוונה לתקן בתוך המצגת? לא מעדכנים זאת בהגדרות של הקובץ? תלם - שיחה 14:59, 12 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
תלם אני מסבירה שוב: אני מבקשת קישור לכתובת האינטרנט של כל תמונה ותמונה שנמצאת במצגת כדי שאבדוק את התמונות. אם התמונות בוויקיפדיה אז תני לי קישור לכתובת בוויקיפדיה. אם מחוץ לוויקיפדיה, תני קישור לכתובת זאת הרי לקחת את התמונות ממקום כל שהוא. אני מבקשת את המקור. לאחר שתתני לי את המידע נמשיך משם.
אבל תזכרי שהפניה המקורית שלי אליך נעשתה ב-9 במאי, והכללים שבהם אני פועלת הוא שלאחר שבוע אם אין פתרון, הקבצים נמחקים. היום כבר ה-12, אני לא מעוניינת לגרור את הנושא מעבר לשבוע ואין גם סיבה לכך. כל שאת צריכה לעשות, הוא לתת לי תשובה מסודרת כפי שביקשתי ממך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 15:37, 12 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
הי חנה Hanay, התמונות לא מהרשת, זוהי סריקה מארכיון החינוך. כאמור, ידוע לי שהן צולמו ב-1923 בישראל. תודה, תלם - שיחה 12:51, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

תלם, התמונות צריכות להיות מועלות כמו כל תמונה שמועלית, עם מקור של התמונה עם כל הפרטים, לאחר מכן אפשר להוסיפן למצגת. איני יודעת היכן התמונות צולמו, ולכן לא אתייחס לנושא האם זכויות היוצרים פגו. במצגת עצמה יש לציין בתוכה את מקור התמונות עם קרדיט וציון שזכויות היוצרים פגו (בהנחה שזה נכון), לך אין זכויות יוצרים על התמונות האלה בתוך המצגת, ונושא זה צריך להיות ברור בתוכה.

לצערי איני מצליחה להתקדם אתך בברור הזה, אני לא מקבלת תשובות מלאות, ועלי לשאול שוב ושוב. כל קבצי המצגת יימחקו. תסדירי את נושא התמונות האלה קודם, ואת המצגת תוכלי להעלות לאחר מכן רק ברישיון מסוג CC-BY-SA.

צר לי שלאחר כל העזרה שהגשתי יחד עם גיאה לך ולפרויקט, תוך גילוי גמישות מיוחדת, אני מקבלת ממך תגובות כאלה וחוסר שיתוף פעולה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 13:42, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

תו כדי מחיקת הקבצים ראיתי שהמצגת והשקופיות כללו צילומים של היומן של דוד אידלסון שנפטר ב- 10 בנובמבר 1954. זכויות היוצרים על הטקסטים שלו יפוגו רק ב-1 בינואר 2025. ואין הצדקה להעלות את הטקסטים האלה בשימוש הוגן גם לא לערך, בוודאי לא לדף המיזם חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 14:47, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
חנה, נראה לי את מגזימה, אני לא רואה כאן חוסר שיתוף פעולה של תלם. נראה לי, אנחנו, האנשים שלא מתמצאים בוויקישיתוף ובכללי זכויות יוצרים, לא מבינים מה בדיוק את מבקשת כיוון שאת כותבת בצורה לקונית המובנת ליודעי ח"ן כמוך. אולי נסי להסביר ביתר פירוט כמו לסטודנט חדש לחלוטין? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ט באייר ה'תשע"ז • 19:16, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
מלא כל הארץ כבודי , אינך יודע את כל הסיפור, איני מגזימה, היו לי שיחות טלפון אישיות רבות עם תלם והנושא הוסבר לה שוב ושוב. אני לא חושבת שהיה עורך בוויקיפדיה שקיבל כל כך הרבה הסברים אישיים בנושא בשיחות טלפון רבות, בהסברים דרך OTRS ועוד. תלם מתמצאת מצוין, אבל בחרה לא לענות לי באופן מלא ולגרור את הנושא. גם את זמני יש לכבד. יכולתי למחוק את הקבצים מידית ולחסוך לי את כל התכתובת הארוכה הזאת, בחרתי לאפשר לתלם מתוך רצון טוב לסייע, לתקן את שנדרש, תלם בחרה לפעול בדרך שבה פעלה. כדאי להתמצא בנושא לפני שנוזפים במישהו. בטוח שתגובות מהסוג שהגבת כאן, והדרך בה תלם בחרה לפעול, יגרמו לי בפעם הבאה לפעול כמו בוויקישיתוף. שם נותנים תבנית אזהרה ולאחר זמן מוחקים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:23, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
מתנצל על תגובתי הקודמת, לא ידעתי על הפניות הנוספות, מכיוון שכאמור הם נעשו מחוץ לאתר. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ט באייר ה'תשע"ז • 20:53, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
הי חנה Hanay. ראיתי שמחקת את הקבצים - אין בעיה, אני מבינה שלא הייתה דרך להשאירם. בנוגע להסברים והזמן שהקדשת - תמיד אודה לך ולגיאה על סבלנותכם ותמיכתם בסטודנטיות ובי. זה היה חשוב ביותר, ותרומתכם לפרויקט הייתה רבה. כך גם ההסברים שנתת לי באופן אישי לגבי העלאת תמונות, וסייעו לי רבות להבין את המערכת.
בנוגע לחוסר ההבנה שלי כאן - על אף הסברייך, לא הבנתי הכל. לצערי יש לי כנראה לקות תפישתית קטנה בנוגע לזכויות יוצרים, להעלאת תמונות, לוויקישיתוף וכל השאר. צר לי על העובדה שהקדשת מזמנך יותר משתכננת או רצית. בעניין שכאן, לא כל כך הבנתי מלכתחילה מה הייתה הבעיה - חשבתי שאפשרי להעלות קבצים מסוג זה בשימוש הוגן, וכאשר הבנתי שזה בלתי אפשרי, ניסיתי לבדוק האם ישנה אפשרות להשאירם לפי כללי זכויות היוצרים. נתתי את המידע שהיה ברשותי במלואו. שוב, צר לי על תסכולך מחוסר ההבנה שלי.
עוד טיפ, שיעזור אולי להבין משתמשים חדשים נוספים: את מצפה לתגובות מהירות, וזה טבעי. אך קחי בחשבון שלא כל המשתמשים נגישים למערכת במשך שעות רבות ביום. אימהות לילדים צעירים, וכן כל אלה שאין להם חיבור לרשת מהנייד, יכולים שלא לראות הודעה בדף השיחה במשך יממה ויותר, בלי כל כוונה להתעלם ממנה. שוב תודה רבה, ויישר כוח על כל עבודתך המסורה! תלם - שיחה 21:36, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
ומלא כל הארץ כבודי, בין אם ראית את 'כל התמונה' ובין אם לא, אני רואה בעין יפה את שאיפתך להוביל להבנה בין ה'צדדים'. תמיכה כזו חשובה מאוד לוויקיפדים בתחילת דרכם. יישר כוח, תלם - שיחה 21:36, 14 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
תלם, אם כדבריך למרות כל ההסברים הרבים שניתנו לך את עדיין לא מבינה את הנושא כמו שצריך, אז מה יותר פשוט מאשר לענות בצורה מדויקת לשאלות המכוונות שלי שכל מטרתן הייתה להבין ולעזור לך. איני יכולה לעזור כשאין לי מידע מדויק.
אין לי כל ציפייה שתעני לי מידית, אני כן מצפה שכשאני שואלת שאלה מאד ספציפית, אקבל את התשובה עליה במלואה, ולא אצטרך לחזור שוב ושוב על אותה שאלה. דווקא כמי שלדבריך עדיין אינך מבינה את הנושא, אז עדיף שתבטחי בי ובידיעותיי וברצוני לעזור, בכך שתעני לי במדויק, לא באתי להציק או לטרטר באתי לעזור. אני מציעה שלהבא לפני שאת משקיעה כל כך הרבה מאמץ, אם את רוצה לעלות משהו מסוג חדש שלא נתקלת בו בעבר, שתשאלי ותבררי. רבים עושים זאת באמצעות הדף ויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות. אני מדגישה שוב, זכויות יוצרים על טקסט בישראל אינם כמו זכויות יוצרים על תמונה. בטקסט זכויות היוצרים פגות 70 שנה ממות היוצר ולא 50 שנה מיום צילום התמונה (ממאי 2008, החוק שונה בנושא זה והוא זהה לטקסט) חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 04:43, 15 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
זה בסדר גמור חנה Hanay. העיקר שכולם מתכוונים לטוב :) תלם - שיחה 19:01, 15 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

אווה היימן

שלום תלם,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "אווה היימן" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, בריאן - שיחה 11:23, 16 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

היי בריאן. לתומי חשבתי שאצליח לסיים את הערך, ואני רואה שקשה לי בימים אלה למצוא זמן לכך. אוכל להשאיר את התבנית עד לסוף השבוע, בתקווה שאצליח להגיע לזה? תודה, שבוע טוב, תלם - שיחה 09:30, 21 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
ודאי. אם נניח אני רואה בשבוע הבא שלא טיפלת, אוכל להסיר את התבנית? אל תשכחי שגם ללא התבנית, את יכולה לערוך מתי שאת רוצה. בריאן - שיחה 09:33, 21 במאי 2017 (IDT)[תגובה]
סגרנו :) תודה לך ויום מצוין, תלם - שיחה 09:38, 21 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

קרדיט למיזם ויקישטעטל

שלום תלם, התבניות שהוצבו בראש הערכים הוסרו/יוסרו מחמת שעבר כבר הזמן הנקוב לסיום העריכה. אפשר ואף רצוי להציב בדף השיחה של הערכים תבניות המודיעות כי הערך נעשה במסגרת המיזם. שבת שלום. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 12:16, 9 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

תודה על הרעיון קובץ על יד. עוד לא יצרתי תבנית. איך עושים זאת? תודה לך על המחשבה, ושבת שלום, תלם - שיחה 12:42, 9 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
ראי דוגמאות, ששחקי איתם כרצונך עד שתיצרי תבנית לשביעות רצונך. תוכלי גם לפנות לסדנה לגרפיקה. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ט"ו בסיוון ה'תשע"ז • 13:27, 9 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
מלא כל הארץ כבודי, תודה רבה לך על ההכוונה. אנסה. לוקח לי קצת זמן לקלוט את מגוון האפשרויות הטמונות בניסיונות עיבוד של הקיים. בנוגע לסדנה לגרפיקה, עוד לא הצלחתי להבין איך זה עובד שם: רק מבקשים בקשות, ומומחי גרפיקה מבצעים כפי יכולתם, או שיש שם גם הכוונה מקצועית לרכישת כלים לשיפור הגרפיקה (כפי שמשתמע מהמונח סדנה). תודה, תלם - שיחה 15:43, 11 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
מבקשים שם בקשות והמומחים מנסים. ייתכן שהמומחים שם מוכנים גם לנסות להכווין מקצועית, אך זאת רק אם תבקשי זאת. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז בסיוון ה'תשע"ז • 16:43, 11 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

תודה

שלום תלם. שמחתי להכיר בחמישי האחרון. שמחתי לשמוע על הזכיה שלך בתחרות ולקרוא את הערך היפהפה והמושקע שכתבת. התרגשתי גם מהדברים שכתבת במזנון לאור הסערה. אבנר - שיחה 15:08, 11 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

הי תלם, מצטרף לדבריו של אבנר. חשוב לי להבהיר , בתור אחד מסיעת המתנגדים, שהבעיה היא לא עם הערך שכתבת - אלא עם תהליך השיפוט. הצעתך הג'נטלמנית במזנון, מלמדת רבות על אופיך והבנתך את המיזם כפרויקט שיתופי. אשריך, ואשרינו. הלוואי ותמשיכי בתרומתך למיזם בלי קשר לתוצאות הדיון, ותודה לך על תרומתך ותגובתך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 15:25, 11 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
תודה לכם אבנר וגארפילד. בשל אופיו של הדיון, אשמח אם הוא לא יגלוש לדף השיחה שלי, אלא יישאר במזנון - מקום פחות אישי :) תודה לכם, תלם - שיחה 15:28, 11 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

"והיה ביום ההוא..."

שינויים חברתיים הם פונקציה של זמן, השינוי הלשוני שאת מדברת עליו יקרה אבל זה לא יהיה כאן ועכשיו. אני חושב שיהיה הרבה יותר חכם להמשיך לדחוף לכיוון, בעדינות, ומאחורי הקלעים, להתאזר בסבלנות ובסוף זה יקרה. בנוסף לזה יש במידה מסוימת חשיבות לכך שהשינויים יתרחשו לאט, גם מצד זה שעל ידי כך השינויים לא יגרמו לאנדרלמוסיה תרבותית, וגם בכך שהשינויים יצליחו להיקבע כחלק אינטגרלי מחיינו, שינויים דרסטים נוטים לא להחזיק מעמד (ע"ע המהפכה הצרפתית). הָאֶלְקֹשִׁישיחה • א' בטבת ה'תשע"ח 18:18, 19 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

מסכימה בהחלט הָאֶלְקֹשִׁי. זו הסיבה שפתחתי את הדיון. איני כה תמימה כדי שאחשוב שייווצר שינוי מיידי כתוצאה מדיון כזה. המטרה הייתה יותר להעלות זאת למודעות, ונראה לי שזה נעשה (אגב זו הסיבה גם שנמנעתי מלהמשיך להגיב, לא מתוך עוינות או חוסר עניין, אלא כדי לאפשר שיח זורם בנושא ולא 'ויכוח עם מישהו'). מתישהו זה יקרה, כמו דברים רבים אחרים; וכפי שהגדרת כאן בכותרת, יש לגבי זה אפילו נבואה, כך שאנחנו סבלניים... תלם - שיחה 19:32, 20 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
מעניין לעניין שלא באותו עניין, אפרופו "יום ההוא". ביקורת - שיחה 20:02, 20 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
תלם - שיחה 20:05, 20 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

יד ושם

לצורך כתיבת הערך על יהודי קז'מארוק, אני זקוק לפנקס יהודי סלובקיה של יד ושם, ידוע לך איך אני יכול להשיג אותו? הָאֶלְקֹשִׁישיחה • ג' בניסן ה'תשע"ח 18:44, 19 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

אם יש לך נגישות לספרייה זו לא אמורה להיות בעיה. אם אתה ירושלמי הטוב ביותר הוא ספריית יד ושם או הספרייה הלאומית. בספרייה הלאומית הכי נוח - אם אתה לא מכיר, יש שם שעות עבודה מעולות ותמיכה מצוינת. בהצלחה ויישר כוח, תלם - שיחה 19:11, 19 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

היי... בערך הצרפתי שנת הלידה היא 1899 עם ציון הספר הזה כמקור. אם בא לך לחקור... הנדב הנכון - שיחה 09:29, 5 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

תודה הנדב הנכון. הידע שלי בצרפתית לא ממש מאפשר לי לחקור זאת... אני רואה שבערך בגרמנית יש אותה שנת הלידה - 1907, אך גם שם יש ספקות. תלם - שיחה 18:58, 5 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

אטאקי

שבוע טוב תלם,

באיחור אופנתי נתקלתי במיזם ויקישטעטל ונפעמתי. יישר כוחך!

בשעתו ניסיתי לחבר ערך על העיירה אטאקי (אנ'), על בסיס ספר זיכרון המצוי ברשותי ומקורות שאיתר דוד גוגל. בעוונותיי חלפו שש שנים מאז ערכתי את טיוטת הערך לאחרונה. התוכלי להציע את הערך לאחת מתלמידותייך?

כמו כן קיימים יישובים יהודיים נוספים באתיופיה אודותיהם חסר ערך, ונשמח אם יזכו לטיפול דומה לזה שהעניקו בת אל והודיה לקהילת יהודי כפר אטגה.

בתודה ובהערכה רבה, ליאור पॣ • י"ט בחשוון ה'תשע"ט • 00:29, 28 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

הי ליאור, סליחה שלא הגבתי!
תודה על הפידבק, וכן על ההצעה. כללית אני משתדלת שההצעות תבאנה מהן, ומההיכרות שלהן עם הקהילות - אם דרך המשפחה, ואם בדרך אחרת. אך אם יהיה צורך אבדוק זאת.
תודה רבה לך, ויישר כוחך על יוזמותיך-שלך :) תלם - שיחה 12:57, 25 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
ליאור ראיתי פתאום את ההתכתבות הישנה הזו, וראיתי גם שהוספת את הערך לרשימה. מתוך עניין, למה שלא תמשיך את הערך? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:06, 25 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
ערב טוב,
הספר על אטאקי מבהיק אלי מהמדף במבט מתריס. התירוץ הנוכחי שלי הוא שעלי להגיש כבר את עבודת הדוקטורט בנושא שונה לגמרי. אני מניח שאחר כך יצוצו תירוצים אחרים. אולי אספיק בכל זאת להתקדם עם כתיבת הערך, בין תירוץ למשנהו, אבל זה יקרה רק אחרי שתסתיים התחרות המבורכת.
תודה ושבוע טוב, ליאור पॣ • י"ד באייר ה'תשפ"א • 21:10, 25 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
שלום,

על פי מדיניות האתר ובהתאם לחוק, אין להעתיק תוכן שמופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. הערך מרכז מפנה שערכת חשוד כמפר זכויות יוצרים (ראה/י ויקיפדיה:זכויות יוצרים), שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, יש לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומר שאינו מועתק יתקבל בברכה.

יוניון ג'ק - שיחה 13:47, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

הי יוניון ג'ק, זה לא מועתק אלא לחלוטין ערוך. שאבתי משם את המידע הרלוונטי. בברכה, תלם - שיחה 13:54, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
יוניון צודק, יש עוד מקום לערוך את התוכן. תוכלי להחזיר לעריכתך ולהמשיך לעבוד. בהצלחה. eli - שיחה 17:26, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
הי eli . דווקא הטקסט ערוך למדי - לא יודעת אם ראית את הטקסט שבאתר המקורי, הוא מנוסח גרוע כך שהיה צריך לעבד מחדש את המשפטים, גם אלה שהשארתי. מהאתר עצמו לקחתי מעט מאוד מידע, והוספתי עליו עוד מעט מידע נוסף. יש להוסיף עוד מידע רב, אבל זה המופיע - בהחלט רלוונטי וערוך. אשמח שיוחזר - ערך חשוב מאוד שאני כותבת מתוך היכרות אישית עם פעילותם ומתוך תחושת שליחות. אשמח להמשיך לעבוד עליו בנחת, וכמובן לתרומתם של עורכים נוספים. אם יש משפט או שניים בעייתיים, אשמח להסבת תשומת לבי אליהם. תודה. תלם - שיחה 22:34, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
מאשר לך לבטל את עריכתו. ממליץ לך להציב בראש הערך תבנית {{בעבודה}}. eli - שיחה 22:37, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
אוקיי תודה. תלם - שיחה 22:44, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
שלום,

על פי מדיניות האתר ובהתאם לחוק, אין להעתיק תוכן שמופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. הערך חנה אלונים שערכת חשוד כמפר זכויות יוצרים (ראה/י ויקיפדיה:זכויות יוצרים), שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, יש לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומר שאינו מועתק יתקבל בברכה.

יוניון ג'ק - שיחה 13:48, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

נו באמת יוניון ג'ק, אני רואה שהסרת את שני הערכים הללו. מה גורם לך לחשוב שמדובר בפגיעה בזכויות יוצרים? קרא את הערך בתשומת לב ותראה שיש כאן עריכה משמעותית. התוכן דומה, מכיוון שמדובר באותו האדם ולקחתי את הנתונים הנדרשים משם - אך הנוסח לא מועתק. אני מבקשת ממך להחזיר את הערכים, ואם יש צורך לדעתך בשינויים כלשהם אתה מוזמן להציעם בדף השיחה של הערכים. תודה. תלם - שיחה 13:58, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
לא מדובר בתוכן דומה, אלא בתוכן זהה. ברור לכל שעשית Copy&paste. יוניון ג'ק - שיחה 14:00, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
אנא ערוך השוואת טקסטים אינטליגנטית, לפני שאתה כותב שזה ברור לכל. לקחתי משם את התוכן הרלוונטי, אותו ערכתי והוספתי עליו. התנהלותך לא כל כך הולמת. אשמח שתחזיר בהקדם את הערכים החשובים הללו, ולא תפריע באמצע עבודה. אתה מוזמן כמובן לסייע ולערוך כרצונך. תלם - שיחה 14:04, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
לטעמי, יוניון ג'ק, אין כאן בעיית העתקה. היא ערכה את התוכן מחדש עם שינויים מתבקשים. eli - שיחה 17:25, 29 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

קישור למאמר בערך דברי הימים

שלום תלם, ראשית - תודה על תרומותייך.
שנית, העברתי את הקישור למאמר (שלך?) בסיני מהערך דברי הימים לערך שבטי ישראל העוסק בנושא. באופן כללי (הגם שהמצב איננו אופטימלי בשלב זה) אנו משתדלים לקשר בערכי ספרי המקרא למאמרים או ספרים העוסקים בספרים עצמם. עניינים הנוגעים לחלקים מסוימים מתוך הספר, ובוודאי כאשר יש לנושא הזה ערך בפני עצמו. בכל אופן, הצעתי הידידותית היא להכניס תוכן לגוף הערך בהקשר הזה ולא להסתפק בקישור למאמר. כה לחי. יםשיחה • י"ח בטבת ה'תש"ף • 11:57, 15 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

תודה על העדכון, ים. אתה צודק, כדאי להטמיע את המידע בערך עצמו. כשתהיה פניוּת אני מניחה שכולנו נעשה עוד הרבה דברים פה :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 21:53, 15 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

תחרות ויקישטעטל

במייל שקיבלתי ממכללת הרצוג על התחרות, נכתב ש”בשל היעדר האפשרות לגשת לספרייה האזורית (בתקופת הקורונה) הספרייה מציעה את עזרתה לכלל הציבור המעוניין להשתתף במיזם זה, בשירות מרחוק”. אולי כדאי לכתוב את זה בדף המיזם?david7031שיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ף • 19:34, 21 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

הי david7031, זה אכן מופיע - בלשונית עזרים ותמיכה. אאשמח שתציץ שם ותעדכן אם נראה לך שכדאי להדגיש זאת יותר. אשמח להשתתפותך במיזם! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 19:38, 21 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]
עכשיו אני רואה, ושם זה באמת ברור. אולי כדאי להזיז את הלשונית של "עזרים ותמיכה" כך שתהיה משמאל ללשוניות על תהחרות, שיהיה ברור שזה חלק גם מהתחרות (אני בכלל לא שמתי לב אליה), וכדאי גם בלשונית של התחרות, בפסקא "צריכים עזרה", להפנות ללשונית הזו. יישר כח גדול, והרבה בהצלחה.
קשה לי להאמין שאני אשתתף בתחרות, גם כי אני באמצע פרויקט משלי (שגם בו נעזרתי רבות בספריית מכללת הרצוג) וגם כי אני דובר רק עברית. אבל אם יהיה משתתף שיצטרך עזרה ברמה הטכנית/אנציקלופדית, אשמח לעזור.david7031שיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ף • 19:50, 21 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]
צודק, אוסיף שם. ואוסיף אותך ברשימת הוויקיפדים המוכנים לסייע. אם תרצה - תצטרף (לא חושבת ששפה צריכה להוות חסם, עברית מספיקה בהחלט). תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 19:53, 21 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

שאלה בקשר לוויקישטעטל

האם אפשר לקחת טיוטה (תקועה) שנכתבה במסגרת המיזם, להשלים אותה ולהגיש לתחרות? תודה

שלומגר - שיחה 14:49, 14 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

הי שלומגר, בעיקרון נשמע מצוין. אך על איזה טיוטה חשבת? לעתים מדובר רק בהקפאה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 14:56, 14 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
חשבתי על ספישסקה פוהדרדייה. תלם שלומגר - שיחה 16:00, 14 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
סטודנטית שלי כותבת עליה - לדעתי היא עדיין במהלך הכתיבה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 16:22, 14 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
שלומגר, תרצה שאזרוק כיוונים לערכים שכדאי לכתוב או להרחיב? או שהייתה לך סיבה ספציפית לכתוב על הערך הזה? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 17:43, 14 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
תלם, לא. אני רק בקטע של ספישסקה :) שלומגר - שיחה 21:43, 19 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

עזרה לגיבוש הנחיות לשימוש בלשון רב מגדרית בדפי קהילה

הי תלם, תודה רבה על התרומה שלך בדיון הזה . התחלתי לבנות טיוטה לדף הנחיות עבור שפה רב מגדרית והשתמשתי בכל הרעיונות שעלו במהלך הדיון כסוג של שלד ראשוני. אשמח מאוד אם תוכלי לעבור על החלק עם ההצעה שלך, לבדוק אם הוא תואם את הרעיון שרצית להעלות ולהחריב או לתקן את הטקסט על פי צורך. כמו כן, משום שהידע הלשוני שלי לא מזהיר קריצה - אם תוכלי לתרום ולשפר גם את החלקים האחרים, או להוסיף אפשרויות חדשות, אשמח. Chenspec - שיחה 15:53, 16 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

הי Chenspec. ראשית כל, תודה שאת עובדת על הטיוטה הזו. טוב לנסות להציע משהו מסודר ולדון עליו, מאשר להתווכח סחור-סחור... אני מניחה שבכוונתך לערוך הצבעה על הנוסח הסופי?
מרפרוף על המסמך נראה לי שהוא קצת לא ממוקד - אלא מעביר פחות או יותר את הדיון כולו. נראה לי שכדאי להתמקד בהנחיה (או, אולי יותר טוב, המלצה) ליצירת רוח שוויונית ושיתופית בדפי הקהילה, ולדון על הכיוון שהתגבש.
אגב אני לא חושבת שהכיוון שהצעתי קיצוני - ונראה לי שהוא הכי מסתדר עם סגנון השפה העברית וכלליה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:48, 17 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
Chenspec, כהמשך לנ"ל - אולי תנסי ליצור דף עם הנחיות + המלצות, בהתאם לשעלה בדיון, ונעלה אותו לדיון (העיקר שיהיה עם כיוון אחיד). אפשר בסגנון זה:
בדפי הקהילה -
  • יש להעדיף לשון לא מגדרית (סבילה או בשימוש בשם הפועל), שפונה באופן שוויוני לשני המגדרים;
  • כאשר יש צורך בלשון נוכח, יש להשתמש בצורת נוכח-רבים, שנתפסת ככוללת את שני המגדרים (בהשוואה לנוכח-יחיד);
  • כאשר מוזכרים נמעני ההנחיות, מומלץ להקדים את העורכות, על מנת להגדיל את האיזון המגדרי בשיח הפנימי בוויקיפדיה (למשל: "כל העורכות והעורכים המעוניינים מוזמנים להשתתף ולתרום ליצירת הדף" - תקין לשונית, מועיל לרווחה חברתית).
תעדכני אם נראה לך הכיוון הזה. שימי לב שההנחיה האחרונה מנוסחת כהמלצה - והשאר כהנחיות ברורות; נראה לי שעדיף כך, ושהכל יסכימו שזה עשוי להיות לברכה לכלל הקהילה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 11:55, 17 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
אשתדל לשלב את הדברים בטיוטה - תודה Chenspec - שיחה 15:07, 17 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

עזרה

היי, אולי תוכלי לעזור בדף השיחה הזה, בשתי הפסקאות האחרונות אני מרגיש שאני מדבר לקיר. יהיה נחמד אם מישהי מהצד תביע דעה. בברכה, נפתלי - שיחה 22:16, 22 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

הי נפתלי, בכיף. אך אתה מעוניין בכל סוג של הבעת דעה? אני מוכרחה לציין (ממש לא בהקשר אישי, כמובן) שלפעמים כשאדם מרגיש שהוא מדבר לקיר - הסיבה יכולה להיות גם חוסר הבנה שלו, או רצון להתנגש בקיר... ובכל מקרה תודה על תרומותיך! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 22:24, 22 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
תראי, אין לי שמץ של מושג מה דעתך בענין. אבל אני בטוח שאני צודק, והצד שכנגד פשוט מתעלם מטענותיי ודוחה אותם בקש. זה שפניתי אלייך, לא מחייב שתעמדי לצידי, ואולי תהיי נגדי... זה סוג של הימור, אין מה לעשות. עשית עלי רושם נחמד, אז פניתי אלייך. נפתלי - שיחה 19:47, 23 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אז בכיף נפתלי, אקפוץ עוד מעט כשאסיים עם הרצאות הזום להיום... יום מוצלח! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:25, 24 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

הארכת זמן תרומתם של עורכים חדשים

היי העלית כמה רעיונות די מגניבים בדיון בכיכר העיר. אני חושב ששווה לך לבחון אפשרות לקדם משהו מהם בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים או אפילו במזנון. זמני הקצר ממילא יושקע בתקופה הקרובה גם ככה בנושא המיזם המדובר, ולא אוכל להוביל דיון כזה, אבל אשמח לתמוך או סתם לגלגל רעיונות איש השום (Theshumai) - שיחה 00:13, 24 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

הי, תודה איש השום (Theshumai) על כל השקעתך בנושא! אני בתקופה מעט עמוסה, וגם כן מתעסקת עם מיזם אחר כאן, כך שלא הייתי רוצה להוסיף מיזמים נוספים. אבל תמיד אפשר לגלגל רעיונות בינינו . נראה לי ששנינו מעוניינים להעצים את ההיבט האנושי והקהילתי בחווית הכניסה של חדשים, זה דבר מאוד חשוב בעיניי ואשמח לתמוך ולסייע היכן שאפשר. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:27, 25 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
תודה על פניו הרעיון הפשוט ביותר ליישום עשוי להיות שינוי ניסוח בתבנית:ברוך בואך (שכרגע כוללת את הטקסט החביב: "שלום, וברוך בואך לויקיפדיה! כדי לסייע לך להצטרף לעורכים ולעורכות באפשרותך:"), הצעתי בזמנו משהו בסגנון של "שלום, וברוך בואך לויקיפדיה! כל הכבוד על הרצון לסייע לויקיפדיה ולתרום לה. קהילת ויקיפדיה שמחה תמיד על כל מי שיש לו רצון טוב לסייע למיזם, והקהילה תשמח לסייע לך להצטרף לעורכים ולעורכות הקבועים של ויקיפדיה בדרכים הבאות" (שזה ניסוח קצת ארוך אבל רק בשביל להעביר את הרעיון).
כתבת לי על כך שעדיפה הפנייה האישית, שזה תמיד נכון, אבל פניות אישיות דורשות כוח אדם וזמן שכנראה שאין לנו (אפילו בחממה אנשים בקושי עונים לפניות), וזה קצת "לא הוגן" לנסות "לכפות" את זה על עורכים דרך תבנית ברוך-בואך שהרבה אנשים שמים. הרעיון שהעלתי מלכתחילה במיזם היה לפנות לעורכים באופן יזום, אבל גם פה לא מדובר על "היי, אני כתובת בשבילך" (כי זה סופר-תובעני) אלא יותר "היי, הנה כתובת בשבילך", בתקווה שבכתובת יהיו שלל אנשים שיוכלו לסייע, משהו בין דלפק ייעוץ לכיכר העיר לחממה - מין מקום כללי שאפשר לדבר בו עם מישהו.
לפיכך אשמח ספציפית לדעת מה דעתך בהקשר של תבנית:ברוך בואך איש השום (Theshumai) - שיחה 23:56, 26 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

בס"ד היי תלם, טיפלתי קצת בערך הזה, האם יש עוד מידע לגבי הקהילה? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:32, 26 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

ליאת, תודה רבה! כרגע עוד לא מצאתי. מקווה למצוא - אעדכן (ותעדכני גם כן - תודה!). תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 22:06, 26 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

תבנית ויקישטעטל

אם את מעוניינת יצרתי תבנית:ויקישטעטל. אפשר להניח אותה בדפי השיחה של הערכים שנוצרו כחלק מהמיזם, הערכים גם יכנסו לקטגוריה של ערכים שנכתבו כחלק מהמיזם. אם את לא מעוניינת תגידי לי ואבקש מחיקה על התבנית. קומפיוטר - שיחה 21:37, 26 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

קומפיוטר, תודה רבה! זה מכניס אוטומטית לקטגוריה כזו? אולי כדאי לשנות את ההגדרה ל"ערך זה נכתב או הורחב משמעותית במסגרת מיזם ויקישטעטל", כיוון שיש חלק קטן שמורחב ולא נכתב מחדש. תודה ולילה טוב :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 22:09, 26 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כאשר מניחים את התבנית בדף השיחה הדף נכנס אוטומטית לקטגוריה. שיניתי את ההגדרה ואת שמה של הקטגוריה. קומפיוטר - שיחה 22:21, 26 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
נפלאות הטכנולוגיה! תודה רבה לך, קומפיוטר. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 09:44, 27 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
רציתי להכין תבנית של איזשהו עיטור למשתתפי התחרות, ואולי גם לכאלה שתרמו במיוחד - כיוון שמן הסתם המשמעות האמיתית היא התרומה לוויקיפדיה, ולא התחרות והפרסים. האמת שאני קצת מסתבכת עם זה, אם יש לך אפשרות ליצור גם תבנית כזו - יעזור לי מאוד... אבל רק אם זורם מבחינתך. תודה! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 09:48, 27 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אני יכול לנסות, אבל בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה נמצאים מומחים יותר גדולים ממני שיעשו זאת בשמחה ובקלות. התבנית לערכים לא דרשה כמעט עבודה, אם את רוצה איזה עיטור מסובך אז עדיף שתפני לשם. קומפיוטר - שיחה 10:00, 27 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
תודה קומפיוטר! לא יודעת אם כזה מסובך, זה יכול להיות הסמליל + טקסט, כמו שעשית. אהבתי את הצבעים שעשית - מתאימים. אנסה להכניס אותם לתבנית:משתמש ויקישטעטל. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:05, 27 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בקשתי שם כהצעתך, תודה! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:15, 27 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

תחרות הכתיבה

האם עליי להעלות את הערכים למרחב הערכים בסיום התחרות או שאפשר להשאיר אותם בטיוטה עד לקבלת התוצאות (ואחריהן להעלות כמובן)? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 10:11, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

הי הארי, לפי כללי התחרות ערכים במצב טיוטה לא מוגשים לשיפוט. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 11:48, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אוקיי, תודה, העברתי למרחב הערכים. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:52, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
שאלה נוספת לגבי השיפוט - האם הערכים נבדקים כיחידים או כקבוצה של ערכים שנכתבו על ידי אותו עורך? כלומר, האם הפרס הוא על ערך יחיד בלבד או שהוא יכול להיות על קבוצת ערכים? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 11:53, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כיחידים. תודה על תרומתך הגדולה, הארי. במיזם זה, ובכלל בכל מקום בוויקיפדיה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 11:59, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

@

קומפיוטר - שיחה 16:38, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

העליתי. קומפיוטר - שיחה 20:45, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

לגבי הבקשה שלך, אין לי מושג איך לעשות את זה מעולם לא עבדתי על דברים כאלו. אם תצליחי למצוא מישהו שיכול לעשות זאת אני יכול לשלוח לו את הקובץ בצורה פתוחה שניתנת לשינויים. קומפיוטר - שיחה 20:46, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
תראי פה, זה מה שרצית? קומפיוטר - שיחה 21:06, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כן קומפיוטר, תודה רבה לך! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 21:38, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בכיף, שמחתי לעזור. כל הכבוד על ניהול המיזם החשוב הזה. קומפיוטר - שיחה 21:41, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

ערב טוב תהילה, נתקלתי במקרה בערך הזה, הוא בעייתי ממש וקטעים שלמים ממנו צריכים להיות מוסרים, כי הם נראים אתר הנצחה לאישים פרטיים במקום כמו ערך אנציקלופדי. קיים הערך גטו ביאליסטוק ושום דבר לא מצדיק את העובדה שבערך על יהדות ביאליסטוק 99% מהחומר עוסק בשואה, ויורד לרזולוציות כמו "הרכבת עזבה בבהילות בלעדיו, אולם פבזנר לא ויתר ולאחר קבלת טיפול רפואי, למרות הפציעה, השיג את הרכבת בתחנה אחרת." התיאור של קורות יהודי ביאליסטוק במאה ה-14, 15, 16, 17, ו-18 בתחילת הערך לוקח פחות מילים מהמשפט הזה. ביקורת - שיחה 19:40, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

מסכימה בהחלט ביקורת, יש שם פירוט על שלוש דמויות שכלל אינו קשור, ואני מתלבטת אם אפשר להכניסו איפשהו, או להוריד לגמרי. דבר ראשון כמובן כדאי להוסיף תבנית. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 19:46, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
יש בפנקסי ביאליסטוק למיניהם פירוט רחב מזה על הרבה דמויות, זה לא מתאים לאנציקלופדיה. מה שהפריע לי הוא שנראה שהכותבים/ות לא היו מודעים כלל לכך שהם מפספסים משהו. יכול להיות שזה היה מתאים לאתר בית התפוצות, אבל כאן הדגש חייב להיות סיכומי והיסטורי מתוך נקודת מבט של מאקרו ולא של מיקרו. ביקורת - שיחה 19:49, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כן, זו הייתה הקבוצה הראשונה שלי - והן היו משתלמות מבוגרות, היה להן קשה מאוד להבין אפילו דברים בסיסיים. ועדיין כל שנה יש לי כמה כאלה בקבוצות (אמנם פחות מהשנה ההיא - סטודנטים זה יותר טוב). תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 19:56, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
את המידע על יו"ר היודנרט העברתי למקום המתאים. אתה חושב שכדאי לכתוב ערך על שמואל מרקוביץ פבזנר על בסיס מה שכתוב שם? תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 19:57, 30 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

@

שלחתי מייל. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 21:11, 29 באוגוסט 2020 (IDT)[תגובה]

ויקישטעטל

היי תלם, עבר למעלה מחודש מאז סיום התחרות. האם השופטים עדיין לא הכריזו על התוצאות? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 07:47, 17 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

דוד שי? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 13:35, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]
הארי פוטר 73, סליחה שלא שמתי לב. אבדוק ואעדכן אותך. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 14:04, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]
היום קצר והמלאכה מרובה והפועל עצל, אבל אני מקווה למסור את החלטתי עד סוכות. דוד שי - שיחה 14:24, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]
תלם, האם התקבלה החלטה? אני מחכה בקוצר רוח לתוצאות הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ הטילדה הרביעית 23:36, 10 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]
הארי יקר, זה מובן לגמרי! צוות השיפוט ממש מנסה להזדרז, אנחנו די בסוף. סליחה שנמשך כה הרבה זמן, זו פעם ראשונה שלנו... תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:43, 11 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]
תלם, אני רוצה לפתוח טיוטה לקראת התחרות הקרבה המתוכננת. האם תינתן גם אפשרות להרחיב ערכים קיימים / ליצור ערכים קיימים מחדש? אם אהיה מעוניין לכתוב מחדש את יהדות גליציה במסגרת מסלול הכתיבה הרגיל, האם הדבר יתאפשר לי? אני מתכוון להרחיב אותו הרבה יותר מפי 2 מהגודל הנוכחי, ורשמת בעבר במזנון שזה מספיק על מנת להתמודד עם ערך קיים... הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 23:58, 19 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]
הי הארי. אכן, הסעיף הזה יישאר גם בתחרות השנה, ואפשר להכפיל (לכל הפחות) ערך קיים על מנת להשתתף בתחרות. אך הרשה לי להעיר שלא נראה לי שכדאי שתבחר בערך זה. מסתבר שעדיף להתמקד בקהילה ספציפית, זה מספיק מורכב לערוך תחקיר מקיף על קהילה בודדת (כפי שראית בתחרות שהייתה). מה גם שכלמשתתפי ויקישטעטל עד כה התמקדו במקום ספציפי (עיר גדולה או כפר קטן), ולא באזור. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:21, 20 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

We sent you an e-mail

Hello תלם,

Really sorry for the inconvenience. This is a gentle note to request that you check your email. We sent you a message titled "The Community Insights survey is coming!". If you have questions, email surveys@wikimedia.org.

You can see my explanation here.

MediaWiki message delivery - שיחה 21:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

כוכבת עולה!

כוכב החריצות
על ארגון תחרות ויקישטעטל, ותרומתך המתמידה לשימור ההיסטוריה, התרבות והזכרון בנושא. בברכה, Keren - WMIL - שיחה 15:40, 5 באוגוסט 2019 (IDT)[תגובה]
תודה Keren - WMIL 😚. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 17:52, 29 באוקטובר 2020 (IST)[תגובה]
אשמח הפעם אם ננסה לעשות יותר בשיתוף פעולה עם העמותה. מה דעתך? יכול מאוד לתרום למיזם, ובכלל לוויקי שלנו... תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 17:52, 29 באוקטובר 2020 (IST)[תגובה]

ויקיפדיה כרשת חברתית

התחברתי למה שכתבת לגבי זה אני די פרשתי מכל הרשתות החברתיות ה"רגילות" (לא כולל ווטסאפ ופיצ'רים של הודעות) ומבחינתי ויקיפדיה היא הרשת החברתית היחידה שאני מתחזק כיום - בהחלט רשת חברתית ממכרת ותובענית מאוד שלא משאירה לי זמן לאף אחת אחרת איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 19:04, 29 באוקטובר 2020 (IST)[תגובה]

איזה קטע שקראת איש השום (Theshumai). בהחלט מחזק את הרשת החברתית . וזה עוד אחרי שנה וחצי שלא עדכנתי את שם המשתמש - אפילו גיליתי שכתוב שם "לויקיפדיה"... תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 19:23, 29 באוקטובר 2020 (IST)[תגובה]
איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:29, 30 באוקטובר 2020 (IST)[תגובה]

שאלה בקשר לוויקישטעטל 2021

שלום תלם. ראיתי את הפרסום על תחרות ויקישטעטל לשנת 2021. כתבתם שהתחרות תתקיים בתאריכים 27 בינואר 2021 עד 25 ביולי 2021. האם ערכים שיועלו לפני 27/1 לא יישקלו בתחרות? האם ביולי נסגרת ההגשה או מוכרזים הזוכים? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

הי אנונימי/ת, זה עוד לא ממש פרסום, אלא טיוטה, הנתונה עדיין לשינויים (אוסיף זאת שם). זה פשוט סייע לי לתחום את העניין ולהציג את התוכנית בצורה ברורה בפני אנשים שהתייעצתי איתם עליה, בעיקר מהקהילה. ברגע שהתחרות תפורסם יהיה אפשר להירשם. אני לא בטוחה לגבי מועד הפתיחה, אך הסיום יהיה בדומה לשנה זו.
לפי כללי התחרות, אם הערך כבר קיים במרחב הערכים הוא לא יוכל להשתתף, אלא אם כן היקפו יוכפל במהלך התחרות (או, שהוא עדיין במצב טיוטה). אני מקווה שהדברים יהיו ברורים יותר ואוכל לפתוח בהקדם האפשרי.
תודה לך על רצונך לתרום. אם את/ה חדש/ה כאן, אשמח לסייע בכניסה לקהילה, על כללי ומנהגי המקום וכו'. בהצלחה! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:16, 22 בדצמבר 2020 (IST)[תגובה]
היי תלם, כבר ידוע אם תהיה תחרות ואם כן מתי תתחיל? הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 20:00, 19 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
הי הארי, לצערי עוד לא, אעדכן. קבלתי המלצה גם מוויקיפד אחר שהשתתף לצמצם את זמן התחרות, אז חושבת על זה. יותר ברור לי מתי היא תסתיים. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 11:39, 21 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

האם התחרות כבר פתוחה להגשות?

הי אנונימי/ת, לצערי עוד לא. את/ה יכול/ה לכתוב בינתיים בטיוטה. אם את/ה חדש/ה כאן, אשמח לעזור בתמיכה כללית ובכניסה לקהילה :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 14:44, 1 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

תודה על התשובות. האם יש מייל שבו אוכל לפנות אלייך ישירות? (שמי טלי.)

כן טלי, יש לך אפשרות של "שליחת דוא"ל למשתמשת", ברשימה מצד ימין. רואה? וכן, האם נרשמת לוויקיפדיה? אם כן, תחתמי בסוף כל הודעה ממך, באמצעות ארבע סימני טילדה (~) רצופים. כך אוכל לפנות אלייך גם כן, בדף השיחה שלך. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 16:12, 7 בפברואר 2021 (IST)[תגובה]

הי, תלם. אני לא רואה את כתובת המייל שלך. אשמח לעדכון כשההגשה למיזם ויקישטעטל נפתחת. האם תוכלי ליצור איתי קשר במייל, לכתובת kolot.korim.lichtiva-at-gmail

העברות

יצרת דף ריק והעברת אותו לדף אחר. למחוק את שניהם? דגש - שיחה 10:44, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

כן, תודה דגש. הוא לא היה ריק, רוקנתי אותו כדי למנוע כפילות והטעיה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:46, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אוקיי. כדי שאהיה בטוח: מדובר על ויקיפדיה:טיוטה פרטית וויקיפדיה:ויקישטעטל/תחרות כתיבה תשפ"א. נכון? דגש - שיחה 10:48, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
כן, תודה רבה דגש! ואם אתה כבר כאן, אשמח להערותיך לגבי הגרסה הסופית, נפתח בעוד יומיים... תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:59, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
תלם, שמח לראות שהתחרות נפתחת בקרוב האם ניתן "לשמור ערך" מראש? אני כבר מתכנן זמן רב להרחיב את יהדות גליציה במסגרת התחרות. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 11:49, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
הי הארי, מה נשמע? אפתח רשימה חדשה בדף התחרות ותוכל להירשם. אתה בטוח שכדאי לך להתמקד בערך על אזור, ולא על קהילה מסוימת? נראה לי מורכב יותר. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:03, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אני יודע שזה מורכב, אבל ניסיתי למצוא קהילה מתאימה שיש עליה די מידע, ולא מצאתי. אחרי שכתבתי את הערך על ברודי, וקראתי קצת על האזור, הבנתי שגם המידע על האזור מוגבל, ושזה אפשרי. הפעם גם אמקד את כל המאמצים בערך זה, מבלי לחלק אותם במספר ערכים. מקווה שאעמוד במשימה הקשה. רק מוודא - האם תהיה לבחירת הקהילה (במקרה שלי - האזור) השפעה כלשהי על תהליך השיפוט? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 12:31, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
הארי, לא תהיה השפעה על עצם תהליך השיפוט - אבל לדעתי זה מקרקע מראש את המאמצים שלך, כי סגנון הכתיבה מאוד שונה. תצטרך להיות תמציתי ומקיף. זה לאו דווקא יהיה ערך ארוך מאחרים, והוא לא יאפשר לך להיכנס לדמויות, לארגונים, ופירוט דומה לזה שעשית בערך שנה שעברה. ראה גם מה כתבתי למושך בשבט למטה, אולי כדאי לחשוב גם על זה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 22:35, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אשקול את העניין. אגב, ממליץ לך להוסיף הצעות לערכים לתרגום. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:53, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
הארי, רוצה לעזור בפיתוח הרשימה? גם בקהילות שאין עליהן ערך זה מאוד יתרום. ושוב, אני ממש ממליצה שתבחר קהילה אחרת בנוסף לאזור שעליו אתה עובד עכשיו. משהו שיש לך קשר אישי אליו, עם אפשרות להיקף גדול אבל משהו שיהיה לו גבולות ברורים ותחומים יותר בשבילך. בהצלחה! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 14:00, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
היי תלם, במהלך היום עבדתי הרבה על פיתוח הערך של יהדות גליציה בטיוטת וורד, ויש בה קצת יותר מ-50% מהתכנון הסופי של הערך, כך שאני מניח שיצא לי לכתוב עוד ערך במסגרת התחרות. מתלבט אם זה יהיה יהדות לבוב (שיש לו קשר הדוק ליהדות גליציה) או קהילת יהודי מונקאטש (שיש לי קשר אליה). מה את חושבת? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:45, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
כל הכבוד הארי, רציני אתה. זו התלבטות. נראה שאת לבוב יש יותר צורך להעשיר, בהתחשב בגודל הקהילה. מצד שני, קשר אישי זה מאוד משמעותי. בסופו של דבר זו החלטה אישית מאוד... ויש לך עוד כשלושה חודשים, כמו שאני מכירה אותך נראה לי שתכתוב את שניהם תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 16:19, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

ויקישטעטל

שלום וברכה, ראיתי שעוד יומיים מתחילה תחרות כתיבה, ואני רוצה להשתתף בה. הייתי ממש רוצה לזכות בתחרות הכתיבה ואני מוכן להשקיע בשבילה שעות רבות. תוכלי להמליץ לי על ערך לכתיבה? אני לא ממש מבין בהיסטוריה ולכן אני רוצה נושא שיש עליו חומר באינטרנט או בספרים שאני אוכל להשיג. תודה רבה! מושך בשבט - שיחה 22:15, 5 באפריל 2021 (IDT) מושך בשבט - שיחה 22:16, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

מושך בשבט, איזה כיף! שמחה שתשתתף בתחרות ובטוחה שכולנו נרוויח מכך. קשה לי לענות על זה, כיוון שאין ערך מתאים או לא מתאים. לא נשפטים על האורך, כך שערך על קהילה לא ידועה יכול להיות משמעותי באותה המידה, אם תעשה עבודה רצינית. הייתי מציעה דבר ראשון שתבדוק אם יש קהילה שיש לך קשר כלשהו אליה, כיוון שכך התהליך יכול להיות יותר משמעותי בשבילך ולצורך התיעוד (למשל מקורות לא ידועים, שאולי נשמרו בידי צאצא הקהילה, שיישמרו ויתועדו בזכותך. היו סיפורים רבים כאלה בערכים שנכתבו במסגרת המיזם). אפשר לבדוק עם קרובי משפחה, שכנים, מכרים, אנשים מבוגרים ובודדים שמתגוררים בסביבתך. נסה ותחזור לעדכן! בהצלחה :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 22:26, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
חשבתי אולי לכתוב על קהילת יהודי קייב, רבים ממשפחתו של סבא רבא שלי נרצחו בבאבי יאר. זה מתאים לתחרות? --מושך בשבט - שיחה 22:52, 5 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
נשמע טוב וחשוב מושך בשבט. תודה לך. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 09:01, 6 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

תמונות מיד ושם

היי! האם את יודעת אם מותר להעתיק תמונות מאתר יד ושם (כאשר הזכויות של יד ושם) https://www.yadvashem.org/he/terms-and-conditions.html, תודה מראש שלמה - שיחה - הֲפךְֹ בָּהּ וַהֲפךְֹ בָּהּ, דְּכלָֹּא בָהּ! 10:50, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שלמה, מתוך אתר אתר יד ושם: ”התוכן ישמש רק באופן אישי, לצרכים חינוכיים או לא מסחריים;” הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 12:57, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
זו נקודה קצת כואבת שלמה. הרי לא ייתכן שיד ושם מחזיקים בחומרים שנמסרו אליהם לשמירה על ידי משפחות הנספים, ומגדירים את עצמם כבעלי זכויות היוצרים. הם היו צריכים לנהוג כשומרים בלבד, ולשמוח שהחומרים יגיעו לקהילה, למקום שאליה הם שייכים - ודאי בוויקיפדיה העברית. בעבר ניסיתי לקדם את שחרור התמונות לרשות הציבור, אך לא זכיתי לשיתוף פעולה. אולי ויקיפד אחר מקדם את העניין בינתיים? אם הדבר חשוב בעיניך נוכל לחשוב ביחד כיצד אפשר לקדם זאת. אולי אפילו באמצעות עירוב התקשורת, כי זה מצב מוגזם של ניצול לרעה את התפקיד האצילי שהם אמורים לשאת, בשימור זכר הנספים והקהילות.
בנוגע לתמונות ספציפיות, יש כללים בכל אזור ואזור לגבי פקיעת זכויות היוצרים. זה מאוד מסבך הכל. בדרך כלל די פשוט לבדוק בישראל לגבי זכויות היוצרים של התמונה, כיוון שאתה מכיר את הכללים ואת הגבולות הגיאוגרפיים ויכול להגיע למסקנה. אך תמונה מיד ושם - נניח שאתה יודע היכן צולמה ומתי: תצטרך לבדוק לאיזו יישות מדינית האזור השתייך בעת צילום התמונה, ומה הכללים המוגדרים לגבי פקיעת זכויות היוצרים באותה היישות המדינית כיום (אם היא עדיין קיימת). ניסיתי פעם לעבוד על טבלה שתגדיר זאת לגבי כל אזור ואזור שבהו צולמו תמונות ערב השואה, אך התייאשתי (גם משום שאני מאוד מתקשה עם כל הכללים האלה, ממש לא תחום שלי).
אם יש לך כיוון לגבי קידום העניין, אשמח. ומכל מי שקורא את הדיון הזה ומתמצא בתחום אבקש לבדוק אם לא כתבתי כאן שטויות מוחלטות... תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:57, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
גיתית, חושבת שאת והעמותה תוכלו לסייע בעניין? זו נראית מטרה חשובה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:49, 9 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

ומה עם תמונות ממוזיאון בית התפוצות כמו זו למשל? שלמה - שיחה - הֲפךְֹ בָּהּ וַהֲפךְֹ בָּהּ, דְּכלָֹּא בָהּ! 22:46, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

ככל שידוע לי אותו הדבר. גם אליהם כתבתי בזמנו ולא היה מספיק שיתוף פעולה (אם כי הביעו נכונות ראשונית מעורפלת). אולי מאז התעדכן משהו - ואולי אתה תצליח לעדכן בבשורות טובות יותר :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 22:49, 10 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
העיתונאי המנטר בעבר נעשו נסיונות פנייה מטעם העמותה לשת"פ עם יד ושם, אך נראה שמאחר והטראפיק לאתר שלהם יחסית גבוה, הנושא לא קודם מעבר Gitit- WMIL - שיחה 11:59, 11 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
גיתית, תוכלי לפרט אלו ניסיונות נעשו ומה הייתה התגובה? חשבתי שבעיקר ויקיפדים מקדמים דברים כאלה, לא ידעתי שזה נעשה דרך העמותה. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 12:33, 11 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

התפתחות בנושא

מעדכנת שיש איזו התפתחות בעניין - יצרו איתי קשר ביד ושם במטרה להיות מעורבים במיזם, הסיכום כרגע הוא שהם יעניקו תמיכה באיתור מידע - החלק שבו הם הכי יכולים לתרום. אולי גם סדנה אצלם, שתעניק ערך מוסף ואיתור מעמיק יותר של חומרים. אמרתי שכל זה יהיה קצת מתסכל אם אי אפשר יהיה להעלות חומרים שיימצאו לערך, והייתה הסכמה על העניין. כרגע הנקודה הזאת נמצאת בבדיקה, איך אפשר להתקדם. אני חושבת שזו הנקודה המשמעותית ביותר. אם יש חבר'ה בקהל שמבינים בזה והיו רוצים לעזור - אשמח מאוד. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:16, 25 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

אני קיבלתי מהם תגובה על פנייתי וכדלהלן:

מספר פנייה CAS-333801

שלמה שלום,
תוכל להעלות את התצלום על פי תנאי שימוש נאות המפורטים להלן ומתן קרדיט והוספת קישור לתצלום בארכיון של יד ושם.

https://www.yadvashem.org/he/terms-and-conditions.html

בברכה עמנואל סאונדרס ארכיון תצלומים יד ושם עכ"ל שלמה - שיחה - הֲפךְֹ בָּהּ וַהֲפךְֹ בָּהּ, דְּכלָֹּא בָהּ! 23:35, 29 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שלמה, יכול להיות שיש כאן חוסר הבנה של משמעות העלאת תמונות לוויקי. מציעה שתתקדם איתם ותראה אם אכן מצליח. יכול להיות שבשלב האישור במייל זה יירד. תעדכן! תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 14:05, 3 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

תלם שלום, העליתי לתחרות במיזם וויקישטעטל את הערך קהילת יהודי ביטום (בויטן) בקטגורית תרגום. מאידך רק באנגלית קיים ערך בנושא ושם הוא קצרמר בעל 12 שורות בלבד. ראי את היקף הערך שהעליתי. האם עלי להשאיר אותו בקטגוריית התרגום או שיש מקום לעלות אותו כערך בקטגוריית הערכים החדשים במיזם? . . Crocodile2020 - שיחה 20:04, 16 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

Crocodile2020, יישר כוח על כתיבת הערך. אתה בהחלט יכול להוסיף אותו גם בקטגוריית הכתיבה, לפי כללי התחרות כל ערך מתורגם שהתווסף עליו חומר המכפיל את ערכו, אפשר להוסיפו לשתי הקטגוריות. תודה ובהצלחה :) תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:18, 18 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
תלם, תודה. . Crocodile2020 - שיחה 10:44, 18 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

כוכב מכל הלב!

כוכב הנחמדים
כיף לקרוא אותך בדפי המדיניות והדיונים, אז רציתי להביע את הערכתי על עצם קיומך :) GHA - שיחה 12:12, 21 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
😳😊 תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:39, 21 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

כתיבה בויקישטעטל

שלום תלם אני מרחיבה את הערך על עיירת הורי איבניץ, שכתובה בויקיפידיה בשם שונה מהשם שאני ומשפחתי וצאצאי העיירה כתבו בעברית בשם "איבניץ". אני מבינה שלא ניתן לשנות שם- (אולי כן אפשרי?), אבל אני חושבת שכדאי שיופיע גם השם איבניץ ליד השם איוויינייץ. אולי מקף איוויינייץ-איבניץ. בספר שהוציאו יוצאי העיירה לזכר כל הנספים ולזכר העיירה כתוב איבניץ. אשמח אם תוכלי לסייע לי בנושא. כמו כן, אני מתקשה בנושא העלאת תמונות, עקב בעיות של זכויות יוצרים.. תודה מראש ובהצלחה בפרוייקט החשוב הזה. מזמינה אותך לעיין בערך שאני עובדת עליו איוויינייץ.בלובר - שיחה 08:52, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שלום לך, בלובר!
ראשית, אני שמחה מאוד שהצטרפת אלינו. אני בטוחה שוויקיפדיה תרוויח הרבה מהשותפות שלך במיזם. זוהי ברכה גדולה כשמצטרפת עורכת עם ידע וניסיון מקצועי כשלך. אז תודה לך.
בנוגע לשם הערך - ודאי שאפשר לשנות, אם יש בכך צורך. כדי לשנות שם ערך, פותחים דיון על כך בדף השיחה של הערך. במקרה הזה, נראה לי שיש לפתוח ערך נפרד על הקהילה היהודית, מכיוון שהערך קצת לא פרופורציונלי. במקרה זה אפשר לכנות את הקהילה בשם הידוע ביותר בהיסטוריה היהודית, כפי שעשו למשל בקהילת יהודי אוהעל. זה ייקל עלייך גם לעבוד, כיוון שתוכלי לעבוד על טיוטה, נניח דרך הקישור הזה: קהילת יהודי איבניץ.
תמונות - מדובר בתמונות ברשותך, או שיש לך זכות עליהן?
יש לי גם אפשרות לסייע טלפונית אם זה עוזר, אך אם כן תשלחי מייל דרך מערכת האתר ואגיב לך שם. בברכת השתלבות מוצלחת בקהילה, ובהצלחה בכל מעשה ידייך כאן. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 09:11, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

בנושא איבניץ

תודה רבה תלם על התשובה המהירה. לא חשבתי להתחיל הכל מחדש, מכיוון שהיה שם קצת מידע שהתייחס ליהודים וכל הערך מתייחס לקהילת היהודים. מי שהעלה אותו הוא מישהו שעובד ביד ושם. לכן, לדעתי רק צריך להוסיף את השם בעברית ליד. כמו כן ראיתי במקום אחר שפשוט העלו פיסקה שנקראת גלריית תמונות. יש תמונות שבת דודתי צילמה שם לפני שנתיים, שהיא משחררת אבל רוצה שיהיה כתוב שהיא יצרה אותן. יש גם תמונות מהספר, ואנסה להשיג גם מהמשפחה של כל מיני קבוצות אנשים אם זה בתנועת הנוער, או בפרידה ממישהו שעוזב לישראל... מסתבכת עם זה. בעיקרון אני מתרגמת מיידיש מהספר. בזכות זה שבשנתיים האחרונות אני לומדת יידיש, פתאום אני יכולה לקרוא את מה שכתוב שם וכל כך מרגש עבורי. בעבר קראתי רק את המעט שהופיע בעברית...אשמח לדבר איתך. ותודה מראש ניצה ברנע קיבלתי הודעה לא לכתוב דואר אלקטרוני... אז איך עוד אפשר לתקשר? בלובר - שיחה 10:41, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

מאוד מרגש. הכוונה לא להתחיל מחדש אלא לחלק לשני ערכים, שאחד יעסוק בעיירה ואחד בקהילה היהודית, ויהיו קישורים מאחד לשני. את המידע על הקהילה היהודית נעביר מהערך על העיירה לערך על הקהילה, ובערך על העיירה נוכל להרחיב על המקום עצמו וההיסטוריה שלו. את יכולה לשלוח לי דוא"ל דרך האפשרויות שבצד ימין, רואה אותן? כתוב "שלח דוא"ל למשתמשת". תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 10:49, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
בלובר, עוד משהו בנוגע לערך: כשאת רוצה להוסיף משהו עם רגש וחיים זה מצוין, אך מכיוון שמדובר באינצילופדיה זה עשוי להיות קצת בעייתי. הייתי מציעה במקרים כאלה לבחור ציטוטים משמעותיים שממחישים את מה שאת רוצה להעביר, ולהכניס כציטוט של בן המקום, במילותיו (בתרגום מיידיש, כשאת נוסח המקור אפשר להכניס בהערה). למשל במקום לכתוב שכולם הרגישו בבית בבית הכנסת - להביא את הציטוט שמתייחס לזה, להקדים משפט על האווירה המיוחדת שהייתה במקום. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 11:14, 22 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שאלה לגבי ויקישטעטל

שלום, האם מותר לתרגם ערך מתוך פורטל השטעטל הווירטואלי בפולנית? מה לגבי זכויות יוצרים? כלומר, הטקסט הפולני עצמו? והאם מותר להעביר משם תמונות לערך הנוצר בויקישטעטל העברי? אני מאוד טרי כוויקיפד. תודה מראש על המענה א. פלבסקי - שיחה 21:40, 24 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

א. פלבסקי, אני שמחה מאוד בהצטרפותך אלינו - ברוך בואך!
העתקה אפשרית רק בתוך מרחב ויקיפדיה (נניח, משפות אחרות). עם זאת, תוכל בהחלט להעביר את כל החומר הקיים שם - אך בעריכה משמעותית (מה שבדרך כלל נדרש בכתיבת ערך), ותוך הפניה למקור בהערת השוליים. כפי שלמעשה אפשר לנהוג בכל טקסט כתוב, מודפס או מקוון.
תמונות זה עניין אחר. אם לא פקעו זכויות היוצרים שלהן, אין אפשרות להעלותן לוויקיפדיה (החומרים היחידים שאפשר להעלות הם חומרים שברשותך ואתה בעל זכויות היוצרים עליהם, כמו יצירות שיצרת בעצמך או הועברו אליך בירושה). ראאה הסבר נוסף כאן, ניסיתי שיהיה שם ברור ככל האפשר, אשמח להתעדכן אם זה הצליח :)
בהצלחה רבה ואשמח לסייע ככל שאוכל. תלם - בואו להצטרף לוויקישטעטל! 13:21, 25 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

כוכב מכל הלב!

כוכב הנחמדים
התגובה שלך במזנון שמחה אותי מאוד. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:49, 26 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]