ריס וית'רספון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 31: שורה 31:


=== מפיקה ===
=== מפיקה ===
בשנת 2012 הקימה יחד עם חברתה [[ברונה פפרדאה]] את חברת ההפקות פסיפיק סטנדרד. מטרת החברה היתה להפיק סרטים על נשים שהגיבורות הן דמויות מעניינות ודינמיות. הסרט הראשון שהופק על ידי החברה היה "[[נעלמת (סרט)|נעלמת]]" ששיחקו בו [[רוזמונד פייק]] ו[[בן אפלק]].<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4621547,00.html|כותרת=ריס ווית'רספון: 'האולפנים לא רצו שאתפשט'|אתר=ynet|תאריך=2015-02-05|שפה=he|תאריך_וידוא=2021-05-03}}</ref>
בשנת 2012 הקימה יחד עם חברתה [[ברונה פפרדאה]] את חברת ההפקות פסיפיק סטנדרד. מטרת החברה היתה להפיק סרטים על נשים, תוך שימת דגש על כך שהגיבורות הן דמויות מעניינות ודינמיות. הסרט הראשון שהופק על ידי החברה היה "[[נעלמת (סרט)|נעלמת]]" ששיחקו בו [[רוזמונד פייק]] ו[[בן אפלק]].<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4621547,00.html|כותרת=ריס ווית'רספון: 'האולפנים לא רצו שאתפשט'|אתר=ynet|תאריך=2015-02-05|שפה=he|תאריך_וידוא=2021-05-03}}</ref>


הסרט השני שהופק על ידי החברה היה "[[הולכת רחוק]]" עם ווית'רספון בתפקיד הראשי, תפקיד שעליו קיבלה מועמדות לפרס האוסקר. בשנת 2018 כבר עסקה החברה בהפקת 23 סרטים וסדרות, כולם עוסקים בנשים כגיבורות של הסיפור.<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.onlife.co.il/entertainment/138008|כותרת=איך הפכה ריס וויתרספון משחקנית בינונית לאחת הנשים החזקות בהוליווד|אתר=און לייף אתר החדשות|שפה=he-il|תאריך_וידוא=2021-05-03}}</ref>
הסרט השני שהופק על ידי החברה היה "[[הולכת רחוק]]" עם ווית'רספון בתפקיד הראשי, תפקיד שעליו קיבלה מועמדות לפרס האוסקר. בשנת 2018 כבר עסקה החברה בהפקת 23 סרטים וסדרות, כולם עוסקים בנשים כגיבורות של הסיפור.<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.onlife.co.il/entertainment/138008|כותרת=איך הפכה ריס וויתרספון משחקנית בינונית לאחת הנשים החזקות בהוליווד|אתר=און לייף אתר החדשות|שפה=he-il|תאריך_וידוא=2021-05-03}}</ref>

גרסה מ־22:34, 3 במאי 2021

ריס וית'רספון
Reese Witherspoon
לידה 22 במרץ 1976 (בת 48)
ניו אורלינס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Reese Witherspoon עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Laura Jeanne Reese Witherspoon עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת סטנפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
צאצאים Ava Phillippe עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ריס וית'רספון במאי 2011

לורה ג'ין ריס וית'רספוןאנגלית: Laura Jeanne Reese Witherspoon; נולדה ב-22 במרץ 1976) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית, מפיקת קולנוע וטלוויזיה זוכת פרס האוסקר.

ביוגרפיה

וית'רספון נולדה בניו אורלינס, לואיזיאנה לג'ון וית'רספון מנתח מג'ורג'יה שגדל בנשוויל ולבטי ריס, אחות במקצועה מהארימן, טנסי. לטענתה היא צאצאית ישירה של ג'ון וית'רספון, אחד החותמים בהכרזת העצמאות של ארצות הברית ונשיאה השישי של אוניברסיטת פרינסטון. בשל עבודתו של אביה בצבא ארצות הברית התגוררה בילדותה המשפחה בויסבאדן שבגרמניה במשך ארבע שנים. לאחר שובם לארצות הברית התגוררו בנשוויל, שבטנסי. לאחר סיום לימודיה התיכוניים התקבלה וית'רספון לאוניברסיטת סטנפורד שם למדה ספרות. לאחר שנה עזבה את לימודיה כדי לפתח קריירת משחק.

קריירה

ריס וית'רספון, 2005

שחקנית

וית'רספון החלה את קריירת המשחק שלה בפרסומות מקומיות. תפקידה הראשון כשחקנית קולנוע היה בסרט הטלוויזיה "פרח בר" בשנת 1991 סרט שביימה דיאן קיטון. באותה שנה השתתפה בסרט "האיש על הירח". הסרט היה הבסיס לקרירה קולנועית מצליחה אשר נעה בין תפקידים קומיים לדרמטיים.

בשנת 1993 השתתפה בסרטים "מקום רחוק" ו"הורה במשרה מלאה", ושנה מאוחר יותר בסרט "לא דופק חשבון". בשנת 1996 השתתפה לראשונה בשני סרטים בולטים יותר- "פחד" בו גילמה את חברתו של מרק וולברג ו"דרך לחופש". לאחר הופעה בשני סרטים פחות ידועים "סודות אפלים" ו"משלוח לילי" השתתפה וית'רספון בשנת 1998 בסרט "פלזנטוויל" שזכה להצלחה גדולה. שנה מאוחר יותר השתתפה בשלושה סרטים: "משחקי פיתוי", "התוכנית" ו"בחירות". על תפקידה בסרט "בחירות" קיבלה שבחים רבים ואף הייתה מועמדת עליו לפרס גלובוס הזהב.

בעקבות פרסומה השתתפה וית'רספון בשנת 2000 בשני פרקים בסדרה "חברים", כאחותה של רייצ'ל (ג'ניפר אניסטון), ג'יל. באותה שנה שיחקה בשני סרטים נוספים - המותחן "אמריקן פסיכו" והקומדיה "שטן על הזמן". בשנת 2001 גילמה וית'רספון את אחד התפקידים המזוהים עימה יותר מכל - דמותה של אל וודס בסרט "לא רק בלונדינית". הסרט זכה להצלחה גדולה בקופות, וזיכה את וית'רספון במועמדות נוספת לפרס גלובוס הזהב. כעבור שנה השתתפה בסרט "חשיבותה של רצינות" וכיכבה ב"אין כמו אלבמה". בשנת 2003 שיחקה בסרט "לא רק בלונדינית 2" שלא הצליח לשחזר את ההצלחה של קודמו ודבבה בסרט "מפלצות נגד חייזרים" ולאחר מכן שיחקה ב"איך אתם יודעים".

בשנת 2004 כיכבה בדרמה התקופתית "יריד ההבלים". בשנת 2005 שיחקה בפנטזיה הקומית "זוג משמיים" לצד מארק רופאלו. באותה שנה גילמה את אחד מתפקידיה המוכרים ביותר - דמותה של הזמרת ג'ון קרטר קאש בסרט "הולך בדרכי" המספר את סיפור חייו של הזמר ג'וני קאש. וית'רספון קיבלה שבחים רבים על משחקה בסרט וזכתה עליו בפרס האוסקר, פרס גלובוס הזהב, פרס באפט"א ומספר פרסים נוספים.

בשנת 2014 שיחקה בסרט הפשע "קשר שטני" של הבמאי אטום אגויאן. בשנה זו גם הפיקה והופיעה בדרמה הביוגרפית של ז'אן מארק וולה "הולכת רחוק" בתפקיד הסופרת שריל סטרייד. על תפקידה קיבלה וית'רספון בפעם השנייה בקריירת המשחק שלה מועמדות לפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר.

בשנת 2017 החלה לשחק בסדרת הדרמה-קומית "שקרים קטנים גדולים" שיצר וכתב דייוויד אי קלי, אשר מבוססת על הרומן באותו שם ומשודרת ברשת HBO.

בשנת 2019 החלה לשחק בדמותה של ברדלי ג'קסון לצדם של ג'ניפר אניסטון וסטיב קארל בסדרת הטלוויזיה "תוכנית הבוקר" בשירות הסטרימינג של אפל TV פלוס.

לווית'רספון חשבון אינסטגרם פעיל עם למעלה מ-25 מיליון עוקבים.

מפיקה

בשנת 2012 הקימה יחד עם חברתה ברונה פפרדאה את חברת ההפקות פסיפיק סטנדרד. מטרת החברה היתה להפיק סרטים על נשים, תוך שימת דגש על כך שהגיבורות הן דמויות מעניינות ודינמיות. הסרט הראשון שהופק על ידי החברה היה "נעלמת" ששיחקו בו רוזמונד פייק ובן אפלק.[1]

הסרט השני שהופק על ידי החברה היה "הולכת רחוק" עם ווית'רספון בתפקיד הראשי, תפקיד שעליו קיבלה מועמדות לפרס האוסקר. בשנת 2018 כבר עסקה החברה בהפקת 23 סרטים וסדרות, כולם עוסקים בנשים כגיבורות של הסיפור.[2]

חיים אישיים

ביום הולדתה ה-21, ב-21 במרץ 1997, פגשה וית'רספון את השחקן ראיין פיליפה. בדצמבר 1998 הם התארסו, וזמן קצר לאחר מכן שיחקו יחדיו בסרט "משחקי פיתוי". ב-5 ביוני 1999 הם נישאו בצ'ארלסטון שבדרום קרוליינה והתגוררו בברנטווד, קליפורניה. לוית'רספון שני ילדים מפיליפה.

ב-30 באוקטובר 2006 וית'רספון ופיליפה החליטו להפרד לאחר שבע שנות נישואין. וית'רספון חזרה לצ'ארלסטון כדי להיות קרובה למשפחתה ורשמה את שני ילדיה לבתי ספר מקומיים. היא הכירה את השחקן ג'ייק ג'ילנהול בסרט חקירה מעבר לקווים בשנת 2007 והשניים הפכו לזוג. בדצמבר 2009 הם נפרדו. במרץ 2011 היא נישאה בשנית לסוכן השחקנים ג'ים טות'. בספטמבר 2012 נולד בנם המשותף של וית'רספון וטות'.

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים