אברהם וינברג (בני ברק) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 33: שורה 33:
| חתימה =
| חתימה =
}}
}}
הרב '''אברהם וינברג''' (נולד ב[[כ"ט בחשוון]] [[ה'תש"ה]]) הוא אחד משני אדמו"רי [[חסידות סלונים#סלאנים|סלונים]] הנוכחיים. חצרו מכונה "סלאנים" כדי להבדיל מהחצר שבראשה עמד רבי [[שלום נח ברזובסקי]] המכונה "סלונים".
הרב '''אברהם וינברג''' (נולד ב[[כ"ט בחשוון]] [[ה'תש"ה]]) הוא אחד משני אדמו"רי [[חסידות סלונים#חסידות סלאנים|סלונים]] הנוכחיים. חצרו מכונה "סלאנים" כדי להבדיל מהחצר שבראשה עמד רבי [[שלום נח ברזובסקי]] המכונה "סלונים".


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־20:36, 6 במאי 2021

הרב אברהם וינברג מסלאנים
לידה 15 בנובמבר 1944 (בן 79)
כ"ט בחשוון ה'תש"ה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים בני ברק
מקום פעילות ירושלים
אדמו"ר מסלונים
תשמ"א
מקביל ל הרב שלום נח ברזובסקי, ולאחריו שמואל ברזובסקי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב אברהם וינברג (נולד בכ"ט בחשוון ה'תש"ה) הוא אחד משני אדמו"רי סלונים הנוכחיים. חצרו מכונה "סלאנים" כדי להבדיל מהחצר שבראשה עמד רבי שלום נח ברזובסקי המכונה "סלונים".

ביוגרפיה


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

באדמו"רות

רבי אברהם וינברג

הרב ויינברג נשוי לנכדתו של האדמו"ר רבי אברהם, ה"ברכת אברהם". כחודש לפני פטירת הסבא, הכתירו חלק מהחסידים את חתנו רבי שלום נח ברזובסקי לאדמו"ר, ובעקבות כך פרשה קבוצה מהחסידים והכתירו את הנכד לאדמו"ר. על רקע הפרישה ניצתה מחלוקת בין הפלגים, שלא שככה עד היום; כיום יש בשני הפלגים מספר חסידים רב, עם יתרון לחסידי רבי שלום נח. חצר הרב וינברג מכונה "סלאנים", לעומת חצר הרב ברזובסקי המכונה "סלונים". בסלנג הפנימי מקובל להבדיל בין ה"ווייסע" (הלבן, רמז לרבי שלום נח המבוגר) ל"שווארצע" (השחור, רמז לרבי אברהם הצעיר).

בתקופת כהונתו הוקמו קהילות ומוסדות של החסידות בירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד ואשדוד, וכן בארצות הברית (בורו פארק, ויליאמסבורג ומונסי), באנגליה ובבלגיה. בית הכנסת המרכזי של החסידות, "באר אברהם", שוכן ברחוב דורש טוב בשכונת קריית צאנז בירושלים. הכיכר הסמוכה קרויה "כיכר סלאנים", על שם החסידות.

הישיבה המרכזית של חצרו "באר אברהם", קרויה על שם האדמו"ר ה"ברכת אברהם" ושכנה בבני ברק, ב-2019 עברה לאלעד.

האדמו"ר מתגורר בבני ברק אך בחגים ובשבתות מיוחדות הוא נמצא במרכז החסידות בירושלים. חצרו מנתה 732 בתי אב, ב-2016.[1]

ספרי החסידות יוצאים על ידי מכון "נחלי אמונה". מכון נוסף באלעד מוציא לאור סדורי תפילה ומחזורים לימים נוראים. סידור התפילה (מבוסס על סידור קוידנוב) בשם "אור הישר".

חצרו נחשבת לשמרנית, יחסית לחסידות סלונים שתחת נשיאות רבי שלום נח הפכה לפתוחה יותר.

הוא אינו מצביע בבחירות בישראל, אך אינו אוסר על חסידיו להצביע, שכן מחד גיסא היה ה"ברכת אברהם" מראשי אגודת ישראל אולם מאידך גיסא היה רבי מרדכי חיים סלונים מתנגד חריף למדינת ישראל ואסר את ההשתתפות בבחירות. בין חסידיו חלקם מצביעים וחלקם אינם מצביעים, בעיקר צאצאי המשפחות ה"טברייניות" שהתחנכו אצל הרמ"ח.

לקראת הבחירות לכנסת ה-23 קרא לחסידיו שלא להצביע לאגודת ישראל, עקב כניסתה לממשלה ולקיחת תפקיד שר עבור יעקב ליצמן, בעוד שלטענתו אגודת ישראל נמנעה מלקחת תפקידי שרים בשנת תשל"ז, כשנכנסה לקואליציה של מנחם בגין, וזאת על פי הוראות גדולי ישראל. לאחר שנפגש עם רבי ישראל הגר, האדמו"ר מוויז'ניץ וחבר נשיאות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קרא להצביע, לטענתו מכיוון שקיבל התחייבות שאגודת ישראל לא תיקח יותר תפקידי שרים.[2] עם זאת, לאחר שהוחלט על מינויו של ליצמן לשר השיכון תקף הרב וינברג את חברי הכנסת של אגודת ישראל, ואמר שהוא מתחרט על כך שאיפשר להצביע.[3] בתגובה ענה האדמו"ר מוויז'ניץ שהוא לא התחייב שלא יקחו תפקיד שר, אלא אמר שינסה לפעול בעניין, מה שאכן נעשה.[4]

הערות שוליים