הפלאש (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 2001:4CD0:AC42:CD71:11E4:F390:2A8:AD19 (שיחה) לעריכה האחרונה של 87.71.158.72
תגיות: שחזור שוחזרה
שורה 269: שורה 269:
|-
|-
| ססיל הורטון
| ססיל הורטון
|פסיכו-פיראט {{אנ|Psycho-Pirate}}
|חתימת גורל
|ארץ-1
|ארץ-1
|ארץ-פריים
|ארץ-פריים

גרסה מ־22:29, 17 ביוני 2021

המונח "הפלאש" מפנה לכאן. לערך העוסק בגיבור העל מהקומיקס, ראו פלאש (קומיקס).
הפלאש
The Flash
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על פלאש עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פעולה, מדע בדיוני
יוצרים גרג ברלאנטי, אנדרו קרייסברג, ליאם אוחיון עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים אנדרו קרייסברג, ליאם אוחיון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ליאם אוחיון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים גרנט גאסטין
ג'סי ל. מרטין
ריק קוסנט
דניאל פאנאבייקר
קנדיס פאטון
קרלוס ואלדס
טום קוואנו
מדבבים מורנה בקארין (גידיאון) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים פרס בחירת הנוער
3 פרסי סאטורן
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7
מספר פרקים 144
תוכנית המשך אגדות המחר, החץ עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'וזף פטריק פין עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Warner Bros. Domestic Television Distribution, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים קולומביה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בלייק נילי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור The CW עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל נטפליקס
תקופת שידור מקורית 7 באוקטובר 2014 - רץ – 24 במאי 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפלאשאנגלית: The Flash) היא סדרת טלוויזיה אמריקנית שנוצרה על ידי גרג ברלאנטי, אנדרו קרייסברג וג'ף ג'ונס ומשודרת ברשת The CW. הסדרה מבוססת על חוברות הקומיקס "פלאש" מבית DC קומיקס ועל דמותו של בארי אלן (בגילומו של גרנט גאסטין), חוקר לזיהוי פלילי המקבל כוחות של מהירות מטא-אנושית, ומשתמש בהם כדי ללחום נגד הפשע ולעזור לאחרים אשר קיבלו כוחות-מטא.

מקורה של הסדרה הוא בפרק פיילוט בן שני חלקים שנכתב עבור סדרת האם, "החץ". ביקורות חיוביות על משחקו של גאסטין הובילו ליצירתו של פרק פיילוט בתקציב גדול יותר. הסדרה עלתה לשידור ב-7 באוקטובר 2014, ופרק הפיילוט הפך לפרק הבכורה השני הנצפה ביותר בתולדות הרשת, אחרי "יומני הערפד" משנת 2009. הסדרה זכתה בפרס בחירת הקהל לשנת 2015 לסדרה החדשה הטובה ביותר, בשלושה פרסי סאטורן בשנת 2015 לעיבוד הקומיקס הטוב ביותר, לשחקן ראשי ולשחקן המשנה הטוב ביותר (ונטוורת' מילר), בארבעה פרסי בחירת הנוער לשחקן ראשי בסדרת פנטזיה / מדע בדיוני (גרנט גאסטין) לשנים 2015-‏2017 וכן שני פרסי ליאו הקנדיים לאפקטים מיוחדים הטובים ביותר לשנים 2015-‏2017. סדרה זו, יחד עם הסדרה "החץ", הציגה מספר דמויות שעברו לסדרה בת משלהן בשם "אגדות המחר".

בישראל הסדרה זמינה לצפייה החל מה-10 ביוני 2016 למנויי שירות הצפייה המקוון נטפליקס.

תקציר העלילה

בילדותו, לאחר שחזה במותה העל-טבעי של אמו והרשעת אביו בפשע, בארי אלן נלקח תחת חסותו של הבלש ג'ו וסט. ברבות השנים, בארי הפך לחוקר זיהוי פלילי במשטרת סנטרל סיטי, אך נהפך גם למתבודד חברתית. כמו כן, הוא מפתח אובססיה למקרה מות אמו, ומתמקד בעיקר בחקירת מקרי מוות בלתי פתורים ואחרים בעלי אופי על-טבעי וכן לחתור אחר הישגים מדעיים מתקדמים שיוכלו לשפוך אור על מותה של אמו. אף אחד אינו מאמין לתיאור הפשע שלו, שאדם מוקף ברקים פלש לביתו באותו לילה, ואלן נחוש בדעתו להוכיח את צדקתו ולטהר את שמו של אביו.

סקירה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1237 באוקטובר 201419 במאי 2015
2236 באוקטובר 201524 במאי 2016
3234 באוקטובר 201623 במאי 2017
42310 באוקטובר 201722 במאי 2018
5229 באוקטובר 201814 במאי 2019
6198 באוקטובר 201912 במאי 2020
72 במרץ 2021

עונה ראשונה

14 שנים לאחר מותה של אמו, מאיץ חלקיקים משוכלל מתקלקל בעת הפעלתו הפומבית הראשונה, וחושף את העיר כולה בפני חומר אפל במהלכה של סערת ברקים. בארי אלן נפגע על ידי ברק והוא נופל על כימיקלים במעבדתו. הוא מתעורר לאחר תשעה חודשים בהם היה שרוי בתרדמת ומגלה שיש באפשרותו לנוע במהירות מטא-אנושית, וכי הוא אינו היחיד שנפגע בידי המאיץ. המדען הראשי בניסוי מאיץ החלקיקים הכושל, ד"ר האריסון ולס, עוזר לאלן להבין את מקור כוחותיו. במהלך העונה, בארי מגן על העיר מפני אחרים שנפגעו בידי המאיץ ופנו לפשע וכן נאלץ להתמודד עם פלאש הפוך רשע. בעקבות מסע לא מתוכנן בזמן, מתברר כי האריסון וולס הוא הפלאש ההפוך שגם רצח את אימו של בארי, ולא אביו שנכלא על כך בעודו חף מפשע. בזמן הזה, מגלה סיסקו רמון שקיבל כוחות מטא-אנושיות. בארי אומץ לאחר מותה של אימו על ידי ג'ו ווסט ובתו אייריס כשהיה בן 11. האריסון עזר לאלן רק כדי לנצל אותו ולחזור לזמן העתידי ממנו הגיע. לקראת סיום העונה הצוות מגלה שאדי, בן הזוג של אייריס ושוטר מז״פ, הוא אחד מאבותיו של האריסון וולס, או בשמו האמיתי, ת׳ון. אדי מחליט להקריב את עצמו על מנת שת׳ון לא יתקיים יותר בציר הזמן שלהם ויורה לעצמו בחזה. בסוף העונה ניתנת לבארי הזדמנות לחזור בזמן ולהציל את אימו אך לבסוף מחליט שלא לעשות את זה כי הפלאש מהעתיד מסמן לו שלא. ובארי ידבר עם אמא שלו מהעבר כדי לנצל את ההזדמנות ורואה אותו גוססת מול עניו.

עונה שנייה

שישה חודשים אחרי מאורעות העונה הראשונה ואחרי מקרה של סינגולריות כבידתית, הפלאש הופך לגיבור העיר סנטרל סיטי. אולם, אותו מקרה מביא איתו נבל מכדור ארץ מקביל בכינוי זום, שמחפש לחסל את כל מי שמחובר לכוח המהירות בכל רחבי היקום. הארי ולס, מקבילו של האריסון ולס מכדור הארץ של זום, ובתו ג'סי, עוזרים לבארי ולחבריו לעצור את זום. עצם הגעתם מעודד את צוות פלאש לחקור את היקום. ג'ו ובתו אייריס מתמודדים עם סודות משפחתיים כאשר מופיעה דמותו של וולי וסט, אחיה של אייריס. אחרי שזום הורג את אביו של בארי, בארי משתמש בכוח המהירות כדי לחזור אחורנית בזמן ולהציל את אמו מידי הפלאש ההפוך.

עונה שלישית

על ידי כך ששינה את העבר שלו, בארי משנה באופן דרסטי את קו הזמן, מה שמוביל להמשכיות "פלאשפוינט". אף על פי שהוא מצליח לשחזר את קו הזמן למצב שדומה לקודמו, הדבר גורם ליצירתם של איומים חדשים כדוגמת הופעתו של סאביטאר. אחרי שהארי וג'סי חוזרים לכדור הארץ 2, החבורה מגייסת כפיל נוסף של האריסון ולס מכדור הארץ 19 בשם אייץ'-אר, אם כי הוא אינו מדען מחונן כמותו. בינתיים, גם וולי וגם קייטלין מפתחים יכולות מטא-אנושיות כתוצאה משיבוש קו הזמן. וולי מקבל מהירות-על כמו בארי, ועוזר לו בלחימה בפשע בתור קיד פלאש, בעוד קייטלין נאלצת להדחיק את כוחותיה מתוך פחד שתהפוך להיות כמו מקבילתה מכדור הארץ 2, קילר פרוסט בעלת כוחות ההקפאה. כשבארי מגיע בטעות לזמן העתיד, הוא חוזה במותה של אייריס בידי סאביטאר, והוא נואש לשנות את העתיד מלהתרחש. באחד הפרקים האחרונים של העונה, קייטלין לא מצליחה לעצור את הדחף והופכת לקילר פרוסט מטילת האיימה. היא מתחברת לסאביטר, שמתגלה כשריד זמן של בארי אלן. סביטאר הורג את אייריס. לאחר מכן מתברר שבעזרת טכנולוגיה משוכללת אייץ׳-אר התחזה לאייריס ונהרג במקומה. בפרק האחרון, לאחר שהביס בארי את סאביטר, נפתח חור של כוח המהירות במרכז העיר, מכיוון שהכלא שהכין בארי לסאביטר ריק. בארי מחליט להיכנס לשם ולקחת את מקומו.

עונה רביעית

שישה חודשים לאחר שבארי עזב לתוך כוח המהירות, וולי וסיסקו בקושי מצליחים להגן על סנטרל סיטי מפני אויבים. כאשר יריב חדש מביס אותם בקלות ודורש את נוכחותו של הפלאש, הצוות מחליט להחזיר את בארי. אמנם הם מצליחים לעשות זאת, אך שובו של בארי משחרר אנרגיה של חומר אפל והופך 12 אנשים רגילים למטא-אנושיים. אחד מאותם אנשים הוא ראלף דיבני, בלש פרטי שמצטרף לצוות פלאש, בעקבות היכולת שקיבל, למתוח מאוד את גופו בצורה מטא-אנושית. במהלך העונה קייטלין חוזרת לעצמה ומתמודדת עם הכוחות שגילתה בעונה הקודמת

כשבארי ואייריס מתכוננים לחתונתם, הצוות מגלה שחזרתו של בארי ויצירתם של המטא-אנושיים החדשים הייתה מלכתחילה תוכניתו של נבל חדש המכונה הוגה המחשבות.

תוכניתו של הוגה המחשבות הייתה לדכא את המוחות של כל בני האדם ולהשמיד את כל הטכנולוגיה שיש בעולם בתהליך שנקרא "הארה" כי לטענתו הטכנולוגיה הורסת את העולם. כדי לממש את תוכניתו הוא זקוק לכוחותיהם של 12 האנשים שהושפעו מהחומר האפל שהשתחרר בחזרתו של בארי. העונה הרביעית מסתיימת בפגישה של חברי "טים פלאש" עם נורה אלן, בתם העתידית של בארי ואייריס.

עונה חמישית

בפתח העונה החמישית, נורה מתוודעת להוריה, ומגלה להם שהיא חזרה בזמן עקב היעלמותו העתידית של בארי, שכתוצאה ממנה לא גדלה יחד איתו. נורה עובדת ביחד עם איובארד ת'ון מהעתיד, ומסתירה את העובדה הזאת מבארי. יחד הם מגלים אויב חדש בשם ציקדה, שמטרתו להשמיד את חברי הצוות כתגובה על פציעת אחייניתו. בארי ממתן את נורה החפצה בפעילות. סיסקו מתמודד עם פרידתו מג'יפסי וקייטלין מקבלת בחזרה את כוחותיה.

עונה שישית

בארי נמצא במצוקה כאשר ניתן לו אות אזהרה כי ב-10 בדצמבר יתמודד עם משבר (Crisis), כאשר ניתנו לו שתי חלופות: להקריב את עצמו או שחבריו וכדור הארץ לא יינצלו. בעוד המשבר מעיק על בארי ואיריס, אשר תאבד את בעלה בבוא העת, מופיע נבל חדש, רמזי רוסו (שם הנבל: עבודת דם = Blood Work), אשר היה מדען מבריק שאמו נפטרה כתוצאה ממחלת HLH, וכתוצאה מכך הכין מחומר אפל "תרופה למוות". במהלך הסדרה, סיסקו מכיר את קמילה שהופכת לבת זוגו, איריס ממשיכה בכתבות העיתון המרשימות שלה וקייטלין מחליטה לוותר על חייה למען קילר פרוסט הרוצה לחיות חיים משל עצמה. בהמשך, מתואר ארגון פשע ששמו "חור שחור" אשר מנוהל על ידי מדען שלמד על כוח הספיד ומנסה לרתום אותו.

עונה שביעית

בארי, לאחר שאיבד את מהירותו, מנסה ליצור ספיד פורס מלאכותי חדש. הספיד חוזר לחיים בדמותו של אמו, אך בתהליך נוצרים עוד כוחות טבע, שעושים בעיות בעיר. הספיד פורס מנסה לעצור אותם ביחד עם ברי אך בהמשך מתגלה שכוונותיו לא טובות והוא רוצה להרוג את שאר הכוחות. לבסוף כל הכוחות משלימים.

צוות השחקנים

דמות אלטר-אגו / שם-קוד יקום הישן היקום החדש שחקן עונות
עונה ראשונה עונה שנייה עונה שלישית עונה רביעית עונה חמישית עונה שישית עונה שביעית
דמויות ראשיות
ברת'ולומיו הנרי "בארי" אלן
ברת'ולומיו "בארי" אלן
הפלאש
סאביטר (אנ')
ארץ-1
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים

גרנט גאסטין ראשי
איריס אן ווסט-אלן
אייריס ווסט-אלן (אנ')
העין שבשמיים
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים
קנדיס פאטון ראשי
קייטלין "קייט" סנואו
קייטלין סנואו
פרוסט
קילר פרוסט
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים
דניאל פאנאבייקר ראשי
אדוארד "אדי" ת'ון (אנ') -- ארץ-1 -- ריק קוסנט ראשי אורח
פרנסיסקו בארקוס "סיסקו" ראמון
פרנסיסקו ראמון
סיסקו ראמון
וייב / וייב המכני
ריברב
אקו
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-19
ארץ-פריים

קרלוס ואלדז ראשי
ד"ר האריסון וולס
האריסון "הארי" וולס
האריסון "וולפגאנג" וולס
וולס האפור
האריסון "סטים-פאנק" וולס
האריסון ה.ר. וולס
וולס 2.0
האריסון "סוני" וולס
האריסון ה.פ. וולס
ה. לות'ריו וולס
האריסון "שרלוק" וולס
האריסון "לעזאזל" וולס
האריסון "נאש" וולס
האריסון "אורסון" וולס

(אנ')

המנודה (אנ') ארץ-1
ארץ-2
ארץ-12
ארץ-13
ארץ-17
ארץ-19
ארץ-22
ארץ-24
ארץ-25
ארץ-47
ארץ-221
ארץ-TUD1
ארץ-TUD12
ארץ-TD23
ארץ-פריים












טום קוואנו ראשי
איאוברד ת'ון הפלאש ההפוך ארץ-1 ארץ-פריים טום קוואנו / מאט לאטצ'ר (אנ') ראשי אורח ראשי
ג'וזף "ג'ו" ווסט

ג'וזף ווסט (אנ')

-- ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים
ג'סי ל. מרטין ראשי
וואלס פ. "וולי" ווסט קיד פלאש ארץ-1 ארץ-פריים קיינן לונסדייל ראשי אורח
קליפורד דה-וו הוגה הדעות (אנ') ארץ-1 -- ניל סנדילאנדס ראשי
ראלף דיבני האיש המתארך (אנ') ארץ-1 ארץ-פריים הארטלי סויר חוזר ראשי
ססיל הורטון פסיכו-פיראט (אנ') ארץ-1 ארץ-פריים דניאל ניקולט אורח חוזר ראשי
אווה מק'קולוק שליטת המראות -- יקום המראות אפרת דור ראשי
אלגרה גרסיה -- ארץ-1 ארץ-פריים קיילה קומפטון חוזר ראשי
צ'סטר פ. ראנק (אנ') -- ארץ-1 ארץ-פריים ברנדון מקנייט אורח ראשי
דמויות חוזרות
רונלד "רוני" ריימונד פיירסטורם
ד'תסטורם
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים
רובי אמל חוזר אורח
מרטין "מרטי" שטיין פיירסטורם
דת'סטורם
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים
ויקטור גרבר חוזר אורח
נורה תומפסון-אלן -- ארץ-1 ארץ-פריים מישל האריסון חוזר אורח
ג'ואן וויליאמס-גאריק -- ארץ-3 -- אורח
דייוויד סינג -- ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים
פטריק סבונגי חוזר אורח חוזר
הנרי אלן -- ארץ-1 ארץ-פריים ג'ון וסלי שיפ חוזר אורח
ג'יי גאריק הפלאש ארץ-3 -- אורח חוזר אורח
לאונרד "לני" סנארט
לאונרד "לאו" סנארט
קפטן קור
אזרח קור
ארץ-1
ארץ-X
ארץ-פריים
ונטוורת' מילר חוזר אורח
מיק רורי גל חום ארץ-1 ארץ-פריים דומיניק פרסל חוזר אורח
לינדה פארק --
דוקטור לייט
ארץ-1
ארץ-2
ארץ-פריים

--

מליז ג'ואו חוזר אורח
גנרל וייד איילינג -- ארץ-1 -- קלנסי בראון חוזר
פאטי ספיבוט -- ארץ-1 ארץ-פריים שאנטל וון-סאנטן חוזר
האנטר זולומון זום / הפלאש השחור ארץ-2 ארץ-פריים טדי סירס חוזר אורח
ג'סי צ'יימברס וולס ג'סי קוויק ארץ-2 -- ויולט בין חוזר אורח
ג'וליאן אלברט-דזמונד דוקטור אלכימיה ארץ-1 ארץ-פריים טום פלטון חוזר
סינתיה ג'יפסי (אנ') ארץ-19 -- ג'סיקה קמאצ'ו חוזר
טרייסי בראנד -- ארץ-1 ארץ-פריים אן דודק חוזר
לזלי ג'וקוי אמונט בלאק (אנ') ארץ-1 ארץ-פריים קייטי סאקהוף חוזר חוזר

ברתולומיאו הנרי "בארי" אלן

גרנט גאסטין

ברתולומיאו הנרי "בארי" אלן הוא חוקר לזיהוי פלילי מבודד חברתית במשטרת סנטרל סיטי, אשר נכנס לטראומה בילדותו בעקבות רצח אמו בידי הפלאש ההפוך והפללתו של אביו ברצח. בארי אומץ על ידי ג'ו וסט וניסה לגלות כל חייו מה באמת קרה באותו לילה בו נרצחה אמו. מספר רגעים אחרי פיצוץ מאיץ חלקיקים במעבדות סטאר, בארי נפגע בידי ברק בעת שעבד במעבדתו ונשפכו עליו כימיקלים בתאונה. אחרי תרדמת ארוכה, הוא מתעורר ומגלה שיש לו כוחות של מהירות מטא-אנושית. הוא משתמש בכוחותיו החדשים כדי ללחום בפשע ולרדוף אחרי פושעים מטא-אנושיים תחת זהותו הסודית כפלאש. בד בבד הוא מנסה לפתור את תעלומת זהותו של רוצח אמו.

מאז ילדותו, בארי מאוהב באייריס אך שומר על רגשותיו בסוד עד אשר חושף אותם בפניה והדבר מסבך את מערכת היחסים שלה עם אדי, שותפו של ג'ו. הוא גם חולק בקשר של אב ובן עם ג'ו ומבקש עצות ממנו בנוגע למוסריותו כגיבור. הוא מתחבר לעובדי מעבדות סטאר סיסקו, קייטלין וד"ר ולס, שהופך למורו הרוחני ומסייע לו לשפר את כוחותיו המטא-אנושיים. אולם, בהמשך הוא מתחיל לחשוד בד"ר ולס ובסופו של דבר מגלה שמורו הרוחני הוא למעשה איאוברד ת'ון, הפלאש ההפוך בתחפושת. בנוסף, בארי מגלה שת'ון מחפש לרתום את כוחו של הפלאש ובעזרת מאיץ החלקיקים לפתוח שער חזרה לזמן העתיד ממנו הגיע, וכי בארי מסוגל לחזור אחורה בזמן ללילה בו נרצחה אמו ולמנוע את הרצח שלה. הוא בוחר ללחום בפלאש ההפוך מאשר להתערב בקו הזמן, וכמעט נהרג בקרב עמו עד אשר אדי מקריב את חייו כדי למחוק את זכרו של ת'ון מהקיום.

בעונה השנייה, בארי בוחר להתבודד מיתר חבריו לאחר מותו של אדי ולאחר שסינגולריות נפתחה בשמי העיר וגבתה את חייו של חברו רוני ריימונד. אולם, לאחר שכמעט ומת הוא השתכנע לחזור ולעבוד עם חבריו. הוא גם חושף הקלטה של ולס בה הוא מתוודה על מעורבותו ברצח נורה אלן, מה שמזכה את אביו ומשחרר אותו לחופשי. בהמשך, בארי מתמודד עם מספר מטא-אנושיים שנשלחו על ידי זום מכדור ארץ מקביל, והוא פוגש לראשונה בג'יי גאריק, הפלאש של ארץ-2. גאריק מגלה לו שזום מבקש להרוג את אלן במטרה להיות המאיץ היחיד ביקום. הוא ואייריס נפרדים בהסכמה משותפת, ובארי מתחיל מערכת יחסים רומנטית עם בלשית חדשה במשטרת סנטרל סיטי בשם פאטי ספיבוט. אולם, סודותיו של בארי מאלצים את השניים להיפרד, והיא מגלה את סודו לפני שהיא עוזבת את העיר. בארי גם נאלץ לעבוד בעל-כורחו עם הארי וולס מארץ-2 בשל אחריותו ליצירתו של זום, ובהמשך לומד לקבלו כבן-ברית אחרי שגילה שזום חטף את בתו של ולס, ג'סי. לאחר שהחבורה מגיעה לארץ-2 ומצילה את ג'סי, חבריה נחרדים לחזות במותו של גאריק מידיו של זום. אולם, הם מגלים שזום הוא למעשה גאריק עצמו וכי שמו האמיתי הוא האנטר זולומון. זולומון מגלה להם את תוכניתו לגזול את כוחותיו של בארי כדי לרפא אותו ממחלה חשוכת מרפא שנגרמה כתוצאה משימוש ממושך בסמים מאיצי מהירות. אחרי שהקריב את כוחותיו כדי להציל את וולי, בארי נעזר בוולס כדי לשחזר את האירועים שגרמו להתפרצות כוחותיו אך נעלם בתוך כוח המהירות כשמאיץ החלקיקים מתפוצץ ונחשב למת. בארי נלכד בתוך כוח המהירות, והישות שמאכלסת את הכוח מצליחה לעזור לבארי להתגבר על מות אמו לפני שהוא חוזר הביתה. בארי סובל מטרגדיה נוספת אחרי שהוא מציל את העיר מצבאו של זום, וזאת כאשר האנטר הורג את אביו בבית ילדותו. הוא מחליט לנקום בזולומון על ידי כך שמפתה את רפאי הזמן של כוח המהירות אל אויבו. אותם רפאים הופכים את זולומון ליצור חסר נשמה לפני שהם גוררים אותו לתוך זרם הזמן. צערו של בארי על אביו מתגבר כשהוא מגלה שאסיר של זולומון שעטה קסדת מתכת אשר הסתירה את פניו הוא למעשה ג'יי גאריק האמיתי, מקבילו של הנרי אלן מארץ-3. הוא מחליט לחזור אחורנית בזמן ולהציל את אמו מידיו של ת'ון, מתוך תקווה שהמעשה יציל את הוריו.

בעונה השלישית בארי חי ב"פלאשפוינט" למשך שלושה חודשים, עד שהוא מבין שהוא צריך להחזיר את המצב לאיך שהיה וכך הוא עושה. כשהוא חוזר הוא מגלה שדברים השתנו (איריס וג'ו לא מדברים, יש עוד חוקר מז"פ, לקייטלין יש כוחות). הוא קופץ בזמן בטעות לעתיד ושם הוא רואה את אייריס נרצחת והוא עושה הכל כדי שזה לא יקרה. הוא מגלה שסאביטר "אל המהירות", הוא הרוצח של איריס והוא מנסה להבין מי זה. הוא מציע לאיריס נישואין והיא מסכימה. לבסוף הוא מבין שסאביטר הוא בארי העתידי, וסאביטר מגלה לבארי שהוא שריד זמן שנשאר בחיים, אך הוא היה בודד כי לא היה בארי "האמיתי" ומשהבין שאלים לא מרגישים, הוא נהפך לאל. לבסוף ה.ר. מקריב את עצמו כדי להציל את אייריס וסאביטאר נרצח על ידי איריס. בארי נכנס לכוח המהירות כדי להציל את העיר ועוזב את כולם.

גאסטין מגלם גם את גרסת הדמות מארץ-2, אדם ללא כוחות-מטא שעובד כחוקר פלילי עבור משטרת סנטרל סיטי ובעל דוקטורט. בגרסת ארץ-2, הוא נשוי לאיריס אך ג'ו מתעב אותו. אופיו יותר מגושם וחסר ביטחון מאשר מקבילו מארץ-1, אך אחרי שלמד שמקבילו הוא גיבור-על, הוא מקבל השראה לעזור לנזקקים.

איריס אן ווסט-אלן

קנדיס פאטון

איריס אן ווסט-אלן היא בתו של הבלש ג'ו וסט וחברתו הטובה ביותר של בארי אלן. בתחילת העונה הראשונה, היא עובדת בבית קפה לפני שמתקבלת לעבודה כעיתונאית. אף על פי שרצתה ללכת בדרכי אביה ולהיות בלשית, ג'ו אסר על כך, ולכן היא סיימה התמחות בעיתונאות במכללה והפכה לעיתונאית חוקרת ב"חדשות סנטרל סיטי". היא מתעניינת במעשיו של הפלאש ורוצה לגלות יותר על גיבור-העל. משום שלא ידעה על יחסו הרומנטי של בארי כלפיה, היא החלה לצאת עם שותפו של ג'ו, אדי ת'ון, כשבארי היה בתרדמת. כאשר בארי מתוודה בפניה על רגשותיו כלפיה, היא נקרעת בין השניים. מגלה את זהותו האמיתית של פלאש לאחר שזה מציל אותה מידי הפלאש ההפוך, אך גם מרגישה נבגדת מאחר שבארי שמר על הסוד הזה מפניה. למרות העתיד האפשרי שלה עם בארי, היא בוחרת להיות עם אדי והשניים מסכימים להמשיך להישאר חברים ולא לתת לגורל להכתיב את חייהם.

בעונה השנייה, איריס נעשית יותר מעורבת עם צוות מעבדות סטאר לצד אביה. כעת כשבארי המשיך בחייו, היא מעודדת אותו לצאת עם שותפתו החדשה של אביה, פאטי ספיבוט. היא גם מגלה שאמה בחיים אך סובלת ממחלה סופנית, ויש לה בן בשם וולי אותו ילדה לאחר שנפרדה מג'ו. מערכת היחסים בינה לבין אמה מסתבכת עם הידיעה שאמה בחרה לגדל את וולי ולא להיות מעורבת בחייה. היא מודעת לכך שאביה מקנא ביחסו של בארי לאביו הנרי ושוקלת אם לספר לו על דבר קיומו של וולי. כאשר וולי מגיע לבקר, היא סולחת לאמה הגוססת ומקבלת את וולי כאחיה. היא לומדת להשלים עם מותו של אדי אחרי שבארי נוסע אחורנית בזמן ומנצל את ההזדמנות כדי להקליט מסר וידאו מאדי אליה. היא גם שוקלת מערכת יחסים עם בארי לאחר פרידתו מפאטי וכשנודע לה כי הגרסאות המקבילות שלהם מארץ-2 נשואים.

במהלך העונה השלישית בארי חווה הצצה אל העתיד ומגלה שהאצן המרושע סביאטר חוטף את איריס והורג אותה. הצוות מתכונן לכך ומנסה להציל אותה, וביום שבו היא אמורה למות, היא מצלמת קלטת, שבה היא אומרת לבארי את נדריה לחתונתם ובכך היא מביעה את רצונה להיות איריס וסט-אלן גם אם היא יודעת שתמות. ביום שבו איריס אמורה למות הצוות נערך במקום שבארי ראה בחיזיון, והוא מחכה שם. סביאטר מגיע עם איריס כשהוא מאיים עליה בלהב, כמו בחיזיון של בארי. הוא לא רץ מהר מספיק כדי להציל את אייריס, וסביאטר דוקר אותה בלב, אך מגלים שזה היה ה.ר. וולס, מחופש לאיריס באמצעות טכנולוגיה משוכללת מהיקום שלו.

פאטון מגלמת גם את גרסת ארץ-2 של הדמות, בלשית במשטרת סנטרל סיטי שנשואה לבארי. מרגישה אבודה לאחר מות אביה, אך מתנחמת בעובדה שמקבילו מארץ-1 עדיין חי.

קייטלין "קייט" סנואו

דניאל פאנאבייקר

קייטלין "קייט" סנואו היא רופאה ומומחית להנדסת ביוטכנולוגיה העובדת במעבדות סטאר. בעונה ראשונה, היא מספקת שירותים רפואיים לצוותו של בארי. אבלה על אובדן ארוסהּ רוני ריימונד בפיצוץ מאיץ החלקיקים, שנחשב למת. בהמשך היא מגלה שרוני שרד את הפיצוץ ומתקיים בתור מטא-אנושי בשם פיירסטורם. לפני שנודע לה שהוא חי, היא לומדת להכיר באובדן ומגלה צדדים רחומים ואדיבים יותר. כשהיא מגלה שרוני הוא למעשה פרופסור מרטין שטיין הלכוד בגופו של רוני, היא משכנעת את שטיין לתת לצוות לעזור לו. בסופו של דבר היא מצליחה להפריד בין השניים, אך אחרי תקרית עם גנרל איילינג הרודף אחר מטא-אנושיים, רוני ושטיין נאלצים לעזוב כדי לשמור על ביטחונה. כאשר ד"ר ולס מתגלה בתור הפלאש ההפוך איאוברד ת'ון, קייטלין היא הסקפטית מכולם מאחר שעבדה רבות לצידו, אך משתכנעת כשהם מגלים את גופתו האמיתית של ולס. בפרק סיום העונה, היא נישאת לרוני אחרי שהוא חוזר לסנטרל סיטי במטרה לעזור לבארי ולאוליבר קווין לעצור את איאוברד ת'ון.

בעונה השנייה, קייטלין אבלה על הקרבתו של רוני בלהציל את בארי ואת סנטרל סיטי מהסינגולריות. עוברת בהתחלה למעבדות מרקורי אך חוזרת בהמשך למעבדות סטאר כדי לעזור לצוות להילחם בזום, מאיץ מרושע מכדור הארץ 2. כאשר הצוות נתקל בהארי וולס מארץ 2, היא אינה סומכת עליו בתחילה אלא רק לאחר שהוא מגלה להם שהוא נמצא כדי לעזור לבארי משום שזום חטף את בתו. היא מפתחת רומן עם ג'יי גאריק, הפלאש של ארץ-2 ואויבו של זום, אך מגלה שג'יי גוסס ממחלה היות שזום גזל את מהירותו והיא מנסה לעזור לו. במהלך חיפושיהם אחר תרופה, קייטלין וג'יי מפתחים סם מהירות בשם "ולוסיטי-6" המעניק מהירות-על זמנית אך גם משפיע על המשתמש בו ברמה התאית. קייטלין מצליחה לשדרג את הסם כדי להחזיר לגאריק את מהירותו ולרפא את תאיו הפגומים. בעקבות מותו לכאורה של ג'יי, היא מנסה להתמודד בשנית עם אובדן על ידי הסוואת רגשותיה, דבר שמדאיג את חבריה לצוות וגורם להם לחשוב שהיא תהפוך בסופו של דבר למקבילתה הרשעית מארץ-2, קילר פרוסט. כשסיסקו מגלה שגאריק הוא למעשה זום, קייטלין זועמת על כך שהשתמש בה. הצוות גם מגלה שגאריק הוא האנטר זולומון, רוצח סדרתי מארץ-2. כשזולומון מאלץ את בארי לוותר על מהירותו כדי להציל את וולי, הוא מנסה להרוג אותו אך קייטלין מתחננת בפניו שלא יעשה זאת. האנטר עדיין מאוהב בה, ולכן הוא חוטף אותה ולוקח אותה עמו לארץ-2. אחרי שהיא פוגשת את הכפילה שלה, שמנסה להרוג אותה, היא נלקחת חזרה לארץ-1 כדי לחזות בזולומון כשהוא כובש את ארץ-1 בדיוק כפי שעשה לארץ-2. האנטר מנסה גם לתמרן אותה להפוך לרעה כמו קילר פרוסט, אך בשל אהבתו אליה היא מצליחה למנוע ממנו להרוג אנשים.

בעונה השלישית, בזמן הפלאשפוניט, קייטלין היא לא מדענית אלא רופאת עיניים. לאחר שבארי החזיר את המצב לקדמותו, כתוצאה מהפלאשפוניט, קייטלין מקבלת כוחות על כמו של קילר פרוסט והיא מסתירה זאת מחבריה מתוך פחד מכוחותיה אך בסוף הם מגלים. היא לא מסכימה להשתמש בכוחותיה עד שהיא מתה, אך כשג'וליאן מסיר ממנה את האביזר שעוצר את הכוחות שלה, היא הופכת לקילר פרוסט, עוזרת לסאביטר ומגלה ראשונה מהי זהותו האמיתית. בעתיד, שנת 2024,קייטלין נהפכת לקילר פרוסט והיא כלואה ונבדקת על ידי ג'וליאן. לבסוף היא בוגדת בסאביטר ועוזרת לחבריה. בסוף העונה היא עוזבת את הקבוצה כדי ללמוד על כוחותיה אך היא מגיעה להלוויה של ה.ר.

פאנאבייקר מגלמת גם את גרסת ארץ-2 של הדמות, נבלת-העל קילר פרוסט הנשואה לדת'סטורם (רוני ריימונד מארץ-2). היא אבלה עליו אחרי שזום רוצח אותו. שלא כמו מקבילתה מארץ-1, קייטלין לא סיימה את בית הספר לרפואה והופכת לפושעת. אחרי שהיא ורוני נחשפים לפיצוץ מאיץ החלקיקים בעולם שלה, היא מתחילה לפתח כוחות קריו-קינטיים (תפעול ושליטה בקרח) בעוד ריימונד מתמזג עם שטיין והופך לישות פירוקינטית כמו כפילו מארץ-1. אף על פי שבהתחלה היא בוגדת באויביו של זום מארץ-1, היא מחליטה לעזור להם להימלט חזרה לעולמם. זום מגלה כלפיה רחמנות משום שהיא מזכירה לו את אהובתו, אך כשהיא מנסה להרוג את קייטלין מארץ-1 כנקמה על מותו של רוני, הוא רוצח אותה.

אדוארד "אדי" ת'ון

ריק קוסנט

אדוארד "אדי" ת'ון הוא בלש במשטרת סנטרל סיטי, מגויס טרי ממשטרת קי-סטון סיטי. בעונה הראשונה הוא מצוות לג'ו וסט ומתחיל לצאת עם בתו איריס. הייתה לו ילדות קשה, והוא מקנא בתחילה בבארי בשל קשר הילדות שלו עם אייריס, בו בעת שבארי מקנא בו על כך שהוא יוצא עם איריס. למרות המתח ביניהם, השניים הופכים לחברים טובים. לזמן מה, אדי רואה בפלאש כאיום על העיר, ומתמנה בראש כוח משטרתי על מנת ללכוד את גיבור-העל. בהמשך, הוא משנה את דעתו עליו אחרי שכמעט מת מידיו של הפלאש ההפוך. הוא לומד אודות זהותו הסודית של בארי, ועוזר לו ולג'ו בחקירתם על האריסון ולס והחשדות כי מדובר בפלאש ההפוך. אדי מגלה בסופו של דבר שהוא אבי סבו של וולס, המתגלה בזהותו האמיתית כאיאוברד ת'ון אשר הגיע מזמן העתיד. לאחר שיחה עם מרטין שטיין, הוא מגלה שהעתיד עדיין אינו קבוע וכי הוא היחיד ששולט בגורלו. לפיכך, הוא מחליט לעצור את צאצאו הרצחני מלהרוג את בארי על ידי כך שהורג את עצמו. הוא מת בזרועותיה של איריס בזמן שאיאוברד נעלם מהקיום. גופתו נשאבת לתוך חור תולעת (המתגלה כשער לארץ-2).

בעונה שנייה, אדי מופיע בחיזיון של בארי, לאחר שזה האחרון מרגיש אשם על גרימת מותו, ולוויה נערכת לכבודו במטה המשטרה. הוא מופיע שוב בהמשך העונה כשבארי חוזר אחורנית בזמן ומציע לאדי לערוך מסר וידאו עבור איריס כדי שהיא תוכל להשלים עם מותו ולהמשיך בחייה.

פרנסיסקו בארקוס "סיסקו" ראמון

קרלוס ואלדס

פרנסיסקו בארקוס "סיסקו" ראמון הוא גאון בהנדסה מכנית, הצעיר בצוות המדענים שבמעבדות סטאר. מפתח עבור בארי ובני בריתו את הציוד והנשק. מתחבר לריי פאלמר/אטום בגלל האינטלקט המפותח של השניים ומעריץ את לורל לאנס / הקנרית השחורה. לסיסקו יש נטייה לכנות את הנבלים המטא-אנושיים אותם הם פוגשים בכינויים, וכמה מהם אפילו מאמצים את הכינוי לעצמם. לסיסקו מערכת יחסים עכורה עם אחיו דנטה, החביב יותר על משפחתו אך גם חסר ביטחון. למרות חברותו עם בארי, סיסקו מפחד ממטא-אנושיים וחושש שחברו יהפוך לרע כמו אויביו. הוא ממציא אמצעי נגד לכוחותיו של פלאש, כמו אקדחי קור וחום, אולם אלה נגנבים בידי צמד הפושעים לאונרד סנארט ומיק רורי. אף על פי שהוא נחשב לבן החורג של "האריסון וולס", הוא בעיקרון הראשון לגלות את זהותו האמיתית ובשל כך הוא נהרג לפני שבארי אתחל מחדש את קו הזמן. למרות זאת, סיסקו שומר על הזכרונות לאירועים שהובילו למותו. בהמשך, סיסקו לומד מאיאוברד ת'ון שגם הוא הושפע מפיצוץ מאיץ החלקיקים ועכשיו הוא מטא-אנושי, אשר באפשרותו לראות דרך קווי זמן חלופיים, מציאויות וכוחות אחרים, אך הוא חושש ממה שיקרה בעקבות השימוש בכך.

בעונה שנייה, משטרת סנטרל סיטי שוכרת את שירותיו של סיסקו כיועץ טכני, והוא מפתח אמצעים שונים שיעזרו למשטרה להילחם במטא-אנושיים. כמו כן, הוא מסוגל לחוש את מיקומו של המטא-אנושי באמצעות נגיעה בחפץ ששייך לו, אך הוא אינו שולט לגמרי בכוחותיו. מרטין שטיין הוא הראשון לגלות את סודו, אך בהמשך סיסקו נאלץ לגלות את דבר כוחותיו לשאר הצוות בגלל האריסון וולס מארץ-2, לו הוא קורא "הארי". הוא מאמץ לעצמו את הכינוי "וייב" ומקבל משקף ראייה מיוחד שיכול לעזור לו לשלוט טוב יותר ביכולת החישה שלו. סיסקו גם מנסה לסמוך על הארי בגלל ניסיונו הקודם עם איאוברד. באמצעות כוחותיו, הוא מגלה שהארי זקוק לעזרת הצוות כדי להציל את בתו שנחטפה בידי זום, ולפיכך הוא אינו כמו איאוברד אלא אב אוהב. הוא מתחיל לצאת עם עובדת בבית קפה בשם קנדרה סונדרס, אך נפרד ממנה אחרי שהוא מגלה את ייעודה כגיבורת-על בשם הוקגירל. אחרי מפגש עם מקבילו הרע מארץ-2, ריוורב, סיסקו חושש שהוא בדרך להפוך לפושע כמוהו. אולם, עקב האיומים ההולכים וגוברים של זום, הוא מנסה להשתמש בכוחותיו למעשים טובים. סיסקו גם נתקל במקבילו הרע של אחיו מארץ-2, ראפצ'ר, אחרי שזום רואה בו כאיום וקובע שהוא אחראי למותו של ריוורב. מקרה זה מקרב בין שני האחים והם משלימים ביניהם.

בעונה השלישית, בפלאשפוינט סיסקו הוא עשיר לאחר שמכר את המצאותיו והוא הבעלים של מעבדות סטאר. אירועי הפלאשפוניט גרמו למות אחיו, ובארי מסתיר זאת ממנו, אך לבסוף הוא מגלה והוא כועס על בארי עד שהוא סולח לו לאחר שהוא מבין שגם הוא עושה טעויות כמו בארי. הוא מגלה כוחות חדשים ועוזר לבארי למצוא דרך למנוע את מותה של איריס. הוא חוזה שהוא וקייטלין ילחמו כוויב וקילר פרוסט והוא יאבד את ידיו. כשבארי נוסע לעתיד, שנת 2024, הוא העתידי מגלה לבארי שאיבד את ידיו בלחימה ומגלה לו שבארי העתידי סגר הכל כולל המעבדות ואת צוות הפלאש לאחר מותה של איריס. הוא עוזר לבארי של ההווה לאחד מחדש את ועוזר לבארי לחזור ל-2017. בסוף העונה הלחימה בינו לבין קילר פרוסט לא מתרחשת בעקבות בגידתה של קייטלין בסאביטר והוא נפרד מבארי יחד עם כולם, תוך הבטחה שימשיך להגן על העיר.

ואלדס מגלם גם את גרסת ארץ-2 של הדמות, ריוורב המרושע. הוא עובד עבור זום יחד עם קילר פרוסט ודת'סטורם, לפני שהוא ודת'סטורם נהרגים בידי זום. לסיסקו של ארץ-2 יש שליטה וניסיון גדולים יותר בכוחותיו מאשר למקבילו מארץ-1 והוא מסוגל גם ליצור תנודות על-קוליות וגלי הלם עוצמתיים בנוסף ליכולת החישה המוגברת. נרמז כי רמות הכוח שלו גדולים מאלה של קילר פרוסט ודת'סטרום, שכן הם מאוימים ממנו. האריסון ולס מכדור הארץ 2 משיג את הטכנולוגיה שבמשקף הראייה שלו לאחר מותו כדי לשדרג את המשקף של סיסקו מארץ-1.

האריסון וולס

טום קוואנו

האריסון וולס הוא המוח והכסף שמאחורי מאיץ החלקיקים של מעבדות סטאר בסנטרל סיטי. בעונה הראשונה, ולס נחשב למצורע אחרי תקלה במאיץ החלקיקים שמעניקה למספר אנשים יכולות מיוחדים, כולל בארי. תשעה חודשים לאחר מכן, ולס מדריך את בארי ועוזר לו בשימוש בכוחותיו יחד עם עוזריו סיסקו וקייטלין. בהמשך מתברר שהוא איאוברד ת'ון, הפלאש ההפוך והאויב המושבע של פלאש מזמן העתיד וצאצאו הרחוק של אדי ת'ון. איאוברד היה זה שאחראי לרציחתה של נורה אלן, אמו של בארי, בניסיון כושל להרוג את בארי בהיותו ילד. עקב כך, הוא איבד את החיבור לכוח המהירות ונשאר לכוד במאה ה-21. אחרי שרצח את האריסון ולס האמיתי ונטל את זהותו, הוא בנה את מאיץ החלקיקים ויצר את האירועים שיהפכו את בארי לפלאש מתוך מטרה להשתמש בחיבור שלו לכוח המהירות וליצור חור תולעת חזרה לקו הזמן שלו. בעוד הפלאש ההפוך נלחם בפלאש ומנסה להרוג אותו, אדי ת'ון מקריב את חייו כדי למחוק את איאוברד ת'ון מהקיום.

בעונה השנייה מתגלה כי איאוברד ת'ון עדיין חי בזכות שאריות מכוח המהירות שמגנים עליו ומחברים אותו לקו הזמן. הוא השאיר את מעבדות סטאר לבארי למקרה מותו, בצירוף לווידויו ברצח נורה אלן, אשר יטהר את שמו של הנרי אלן. כשצוות מעבדות סטאר נתקל בגרסה של איאוברד מזמן מוקדם יותר, התגלה שהוא מחזיק בידע שרכש במהלך העונה הראשונה. במהלך מסע בזמן, בארי מבקש מאיאוברד (בתור וולס) עזרה להפוך למהיר יותר. איאוברד מסרב בתחילה, אך מסכים לאחר שבארי משכנע אותו שתוכניתו תצליח בעתיד. אחרי שבארי איבד את אביו, הוא נוסע אחורנית בזמן ומונע מת'ון מלרצוח את אמו. במהלך העונה השנייה מוצגת גרסת ארץ -2 של האריסון "הארי" וולס. גם בעולמו הוא היה אחראי ליצירת מאיץ החלקיקים שפיצוצו גרם ליצירתם של מטא-אנושיים. הפיצוץ גרם לרוצח פסיכופת בשם האנטר זולומון לקבל כוחות של מהירות-על במהלך מאסרו ולהפוך לנבל-העל זום. כשזום חוטף את בתו של ולס, ג'סי, הארי מגיע לארץ-1 ועוזר לבארי להילחם בצבא המטא-אנושיים אותו שלח זום ולאתר את ג'סי. הוא נתקל בחוסר אמון מצידם, בעיקר מסיסקו וג'ו. אחרי הבסתו של בארי לראשונה בידי זום, הארי נסחט על ידי זום לגזול את כוחו של בארי בתמורה לחייה של ג'סי. אחרי שהארי מתוודה על שיתוף הפעולה שלו עם זום, הוא מגיע לארץ-2 יחד עם בארי וסיסקו כדי לשחרר את ג'סי. אחרי שמשימתם הושלמה, הארי וג'סי מבקשים מקלט בארץ-1 מרדיפתו של זום. בהמשך, הארי מנסה לשחזר את האירועים שהובילו ליצירתו של הפלאש, אחרי שבארי מוותר על כוחותיו כדי להציל את וולי. כתוצאה מכך, בארי נעלם לתוך כוח המהירות, והחומר האפל משפיע על ג'סי ועל וולי. בסופו של דבר, הארי מאתר את בארי בכוח המהירות ומצליח להחזירו בעזרתם של סיסקו ואייריס, ובארי מעיר את ג'סי מהתרדמת בה הייתה שרויה. אחרי הבסתו של זום, הארי וג'סי חוזרים לארץ-2.

בעונה השלישית האריסון "הארי" וולס של ארץ-2 מחפש לקבוצה האריסון שיעזור להם ומי שנבחר הוא האריסון ה.ר. וולס מארץ-19. החבורה מגלה שהוא לא גאון כמו שחשבו ולכן הוא מנסה למצוא דרכים שיגרמו להם להשאיר אותו כי אם יחזור הוא יוצא להורג. ה.ר. עוזר להם בכל מיני דרכים. הוא מתאהב בד"ר טרייסי בארנד והם הופכים לזוג. בסוף העונה הוא מקריב את עצמו כדי להציל את איריס והוא מת במקומה.

ג'וזף "ג'ו" ווסט

ג'סי ל. מרטין

ג'וזף "ג'ו" ווסט הוא בלש משטרה, אביה של איריס ואביו המאמץ של בארי לאחר הירצחה של אמו והפללתו של אביו. עם תחילת העונה הראשונה, ג'ו הוא אחד המעטים שיודעים את סודו של בארי והופך לשותף בעל-כורחו נגד פושעים מטא-אנושיים. מספק לבארי תמיכה גם בלחימתו בפשע וגם במתן עצות. מסייע לבארי גם בניסיונותיו להוכיח את חפותו של אביו. חושד במניעיו של ד"ר ולס ובקשר שלו לרצח נורה אלן, ולכן חוקר אותו בחשאי עד אשר הצוות מגלה את זהותו האמיתית.

בעונה השנייה, ג'ו אחראי על יחידה חדשה לתפיסת מטא-אנושיים אליה הצטרפו רק סיסקו ופאטי ספיבוט בעיקר משום שיתר השוטרים מפחדים מהמטא-אנושיים. הופך בהדרגה לדמות אב לסיסקו ופאטי. מתגלה לו כי הוא אב לבן בשם וולי, שנולד לאשתו לשעבר לאחר שנטשה אותו ואת בתם. אף על פי שוולי הוא צעיר מרדן שמשתתף במרוצים לא חוקיים, ג'ו רואה בו כאדם אכפתי שדאג לאמו החולה. לומד להעריך אותו כשוולי בוחר ללמוד הנדסת מכונות, ואחרי שזום חוטף את וולי הוא מתקרב אליו יותר. אף על פי שג'ו גאה בכך שוולי רוצה לעזור לאחרים, הוא אוסר עליו ללכת בדרכו כמו שאסר על אייריס. אחרי שוולי נחשף לחומר האפל בניסיון לשחזר את כוחותיו של בארי, ג'ו חושד שבנו הופך למטא-אנושי.

בעונה השלישית בעקבות אירועי הפלאשפוניט הוא ואייריס לא מדברים אך לבסוף הם משלימים כשבארי מספר להם על הפלאשפוניט וסיבתו לגרום להם לסלוח אחד לשני. כאשר הוא מגלה על העתיד של אייריס, הוא עושה כל שביכולתו כדי למנוע את מות ביתו. בעתיד, שנת 2024 הוא ובארי ניתקו קשר בעקבות מותה של אייריס אך הוא עוזר לבארי של שנת 2017 ומאחד מחדש את הקבוצה. בסוף העונה הוא נפרד מבארי יחד עם כולם.

מרטין מגלם גם את גרסת ארץ-2 של הדמות, מוזיקאי אשר בניגוד למקבילו מארץ-1 אינו שותף ליחסי אב-בן עם בארי ולמעשה מאשים את בארי על כך שאיריס הפכה לשוטרת. נהרג על ידי דת'סטורם כאשר האחרון וקילר פרוסט רודפים אחר בארי מארץ-1.

בעונה 5 מרטין עזב בגלל בעיות בריאותיות ובסדרה מספרים שג'ו נסע לטיבט.

וולאס פ. "וולי" ווסט

קיינן לונסדייל

וולאס פ. "וולי" וסט הוא בנו האובד של ג'ו ואחיה של אייריס. בעל אופי מרדני וחסר משמעת. נולד אחרי שאמו נטשה את בני משפחתה, כך שג'ו ואייריס לא היו מודעים לקיומו אלא רק לאחר 18 שנים. הוא פוגש לראשונה בג'ו ואייריס במסיבת חג המולד מעט לפני מותה של אמו, ומאז מנסה להתחבר אליהם. הוא ובארי מפתחים קשר אחים על אף שהוא חושד בהתנהגותו המוזרה של בארי. נהג לשעבר במרוצים לא חוקיים וכעת לומד באותה מכללה בה למדה איריס, עם התמחות בהנדסה מכנית. אחרי שניצל פעמים רבות בידי הפלאש, הוא מתעניין בגיבור-העל ומגלה על הקשר שיש לו ולג'ו. מקבל ממנו השראה לעזור לאנשים. מאוחר יותר, כשהוא לכוד בכספת הזמן של מעבדות סטאר יחד עם ג'סי, הם עובדים יחדיו כדי להימלט אך מושפעים על ידי החומר האפל של כוח המהירות ששוחרר על ידי הארי כדי לשחזר את מהירותו של בארי. אביו חושד שוולי מתחיל להפוך למטא-אנושי כתוצאה מהתאונה. בסופו של דבר, וולי לומד את סודו של בארי כשזום חוטף את אביו והורג אותו.

בפלאשפוינט הוא הפלאש והוא ואיריס נלחמים ביחד. אחרי שציר הזמן חוזר לאיך שהיה, הוא חולם להפוך לקיד פלאש ולבסוף הוא נהפך בעזרתו של סאביטר. הוא ובארי מחליטים שהוא יהיה זה שיציל את אייריס, אך לאחר שנכנס לכוח המהירות וחוזה במותה של אמו שוב ושוב בלי הפסקה ליותר מ-24 שעות הוא לא מסוגל. בעתיד, שנת 2024 הוא נכנס לדיכאון ובעקבות מותה של אחותו הוא יוצא להילחם בסאביטר לבדו וכתוצאה מכך נשבר לו עמוד השדרה לאחר. בסוף העונה הוא נפרד מבארי יחד עם כולם תוך הבטחה שימשיך להגן על העיר.

דמויות אורחות

צוות השחקנים בכנס פאלי-פסט 2015. מימין לשמאל: ריק קוסנט, קנדיס פאטון, ג'סי ל. מרטין, גרנט גאסטין, טום קוואנו, דניאל פאנאבייקר וקרלוס ואלדס.

בסדרה מופיעים בתפקידי אורח שחקני סדרת האם "החץ" סטיבן אמל, אמילי בט ריקרדס, דייוויד רמזי, קייטי קסידי, וילה הולנד ופול באלקתורן בדמויותיהם של אוליבר קווין / החץ, פליסיטי סמוק, ג'ון דיגל, לורל לאנס / הקנרית השחורה, ת'יאה קווין / ספידי ומפכ"ל משטרת סטארלינג סיטי, קוונטין לאנס. לאחר פרק קרוסאובר עם סדרת "סופרגירל", מליסה בנויסט מופיעה בתפקיד סופרגירל בעונה השלישית של הסדרה.

כמו כן, בסדרה משתתפים השחקנים ג'ון וסלי שיפ ואמנדה פייס בתפקידים אורחים כהנרי אלן וד"ר טינה מקגי. שיפ גילם את דמותו של בארי אלן בסדרה "הברק" משנת 1990, בעוד פייס גילמה את דמותה של ד"ר מקגי באותה סדרה. בעונתה השנייה של הסדרה, שיפ מגלם את דמותו של ג'יי גאריק, הפלאש מתור הזהב של הקומיקס, שחוזר לגלמו בתפקיד חוזר בעונה השלישית. כמו כן, בפרק הראשון בעונה השלישית, שעוסק בקו הזמן החלופי פלאשפוינט, מופיע אלכס דזרט בתפקיד מפכ"ל המשטרה חוליו מנדז. דזרט הופיע לצידם של שיפ ופייס בסדרה המקורית משנות ה-90 כדמות בעלת אותו שם.

נוסף לכך מופיעים רובי אמל ו-ויקטור גרבר כשני חצאיו של גיבור-העל פיירסטורם, רוני ריימונד ומרטין שטיין, בהתאמה. בעונות השנייה והשלישית מופיעה דמותו של ג'פרסון "ג'קס" ג'קסון, בגילומו של פראנז דרמה, והיא מחליפה את דמותו של רוני ריימונד כחצי השני של מרטין שטיין. אמל גילם את דמותו של רוני ריימונד בתפקיד אורח בעונות השנייה והשלישית, כדת'סטורם מכדור הארץ 2 וכדמות הנגלית לפלאש בשהותו בתוך כוח המהירות.

הסדרה מציגה רבים מנבלי-העל של הפלאש מהקומיקס, כשביניהם נמנים צ'אד רוק וליאם מקינטייר בתור האחים קלייד ומארק מרדון / אשף האוויר,[4] ונטוורת' מילר כלאונרד סנארט / קפטן קור, דומיניק פרסל כמיק רורי / גל חום, אנתוני קריגן כקייל נימבוס / מיסט, קלי פריי כבטי סנס סוצ'י / פלסטיק, אנדי מיינטוס כהארטלי רתאוויי / החלילן, דייוויד סובולוב כקולו של גורילה גרוד, אדם קופלנד בתפקיד אלברט רוטשטיין / אטום סמאשר ודבון גריי כאקסל ווקר / טריקסטר.[5] מארק המיל חוזר לגלם את ג'יימס ג'סי / טריקסטר בסדרה, וזאת לאחר שגילם את דמותו ב"הברק" משנת 1990.[6] בעונה השנייה מוצגים הנבלים זום,[7] בגילומו של טדי סירס,[8] ונדל סאבאג' בגילומו של קספר קראמפ.[9] עונה שלישית מציגה את דמויותיהם של ג'וליאן אלברט דזמונד / דוקטור אלכימיה בגילומו של טום פלטון,[10] של היריב בגילומו טוד לאסנס,[11] של מאסטר המראות בגילומו של גריי דיימון[12] ושל גרסה נשית של טופ בגילומה של אשלי ריקרדס.[13] בנוסף, הנבל סאביטאר מופיע כנבל הראשי בעונה השלישית, בדיבובו של טובין בל.[14] בעונה 4 מופיעה בתם של ברי ואייריס בתור דמות חוזרת.

אפרת דור משחקת בתפקיד קבוע החל מעונה 6 את גאונת המדע אווה מק'קולוק/מאסטר המראות.

השחקנית נטלי דרייפוס(אנ') משחקת בתפקיד קבוע החל מעונה 6 את סו דירבון (סוזן דיבני)(אנ').

השחקן ג'ורדן פישר עתיד לגלם את בארט אלן - נכדם של בארי ואייריס.

הפקה

ב-30 ביולי 2013 נודע שיוצרי הסדרה "החץ", גרג ברלאנטי ואנדרו קרייסברג, יפתחו סדרת טלוויזיה המבוססת על דמותו של פלאש עבור רשת The CW, ביחד עם במאי פרק הפיילוט של "החץ" דייוויד נאטר ומנהל מחלקת הקריאייטיב של חברת DC קומיקס ג'ף ג'ונס. קרייסברג ציין לאחר מכן שאלן יופיע בתחילה כדמות חוזרת בסדרה "החץ" למשך שלושה פרקים בעונתה השנייה, והפרק האחרון מביניהם ישמש כפרק פיילוט לסדרה משלו. קרייסברג אמר שאלן יהיה מדען לזיהוי פלילי וכי הצגת כוחותיו והתגובות אליהם יהיו מבוססי מציאות. בזמן שחקר את הדרך הטובה ביותר להציג את מהירותו של פלאש, ג'ונס ציין שלא יהיה מדובר רק ב"טשטוש".

בסופו של דבר בארי הופיע בשני פרקים בסדרת "החץ", והפרק השלישי בוטל לטובת פרק פיילוט בסדרה משלו, וזאת לאחר שמפיקי הסדרה התרשמו מאופן ביצוע הפרקים. הדבר איפשר לצוות הקריאייטיבי להרחיב את סיפור המקור של בארי אלן והעולם בו הוא חי בתקציב גדול יותר. פרק הפיילוט הוזמן לשידור ב-29 בינואר 2014 והסדרה עצמה קיבלה אור ירוק לשידור ב-8 במאי, עם 13 פרקים.

ב-4 במאי 2021 נמסר על עזיבתם של טום קוואנו וקרלוס ואלדס, שניים מתוך ששת השחקנים שנותרו מהצוות המקורי, והם לא ישתתפו בצוות השחקנים הקבוע של העונה השמינית.[15] קוואנו היה אמור לעזוב את הסדרה עוד בתום העונה השישית, אולם עקב מגפת הקורונה שגרמה להפסקת ההפקה, הוא סיים את הופעתו אחרי הפרק השלישי של העונה השביעית, ולא הופיע מאז. עם זאת, ברישומים הקיימים הוא רשום כשחקן אורח, ואפשר שהוא יופיע בפרקים 9 ו-10, ואולי מעבר לכך. אולם הופעתו האחרונה נשמרת בסוד, וייתכן שהוא וואלדס יופיעו כדמויות אורחות בעונה השמינית.[15]

יקום החץ

ערך מורחב – יקום החץ

בינואר 2015 הודיע נשיא רשת The CW מארק פדוביץ על כוונת הרשת להפיק פרקי קרוסאובר בין "הפלאש" לבין "החץ" בכל עונת שידורים. כמו כן, הרשת הודיעה כי תופק סדרת רשת אנימטיבית המבוססת על דמותה של ויקסן, וכן תופיע בגרסת לייב אקשן בסדרות הטלוויזיה. חודש לאחר מכן, נודע על הכוונה להפיק סדרת בת נוספת המשלבת מספר גיבורי-על ומיועדת לשידור בעונת השידורים של שנים 2015-‏2016. בסדרה יככבו דמויות חוזרות אשר הופיעו בשתי הסדרות, עם פוטנציאל למספר קרוסאוברים בין הסדרות. במאי 2015, הסדרה אושרה לשידור תחת השם "אגדות המחר".

העונה השנייה מתחילה לחקור את רעיון העולמות החלופיים על ידי הצגתו של כדור הארץ 2, שמאכלס כפילים של תושבי כדור הארץ 1 כמו ג'יי גאריק וזום. בפרק "ברוכים הבאים לכדור הארץ 2", בארי, סיסקו והאריסון ולס מכדור הארץ 1 מגיעים לכדור הארץ 2. בהמשך רואים עולמות חלופיים נוספים הכוללים את מליסה בנויסט, כוכבת הסדרה "סופרגירל", ואת ג'ון וסלי שיפ בתור הפלאש מהסדרה של שנות ה-90, מה שמרמז ששתי הדמויות והסדרות בהן הן מופיעות מתקיימות בעולמות חלופיים בתוך יקום החץ. גרנט גאסטין הופיע בתור בארי בפרק ה-18 בסדרת "סופרגירל", שבו בארי מגיע בטעות לארץ בה חיה סופרגירל, ועוזר לקארה להילחם בשתי אויבותיה סילבר באנשי ולייבווייר לפני שהוא חוזר הביתה.

ראו גם

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הפלאש בוויקישיתוף

הערות שוליים