הארי פוטר והאסיר מאזקבאן (סרט) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
WikiMan3 (שיחה | תרומות)
מ ←‏עלילה: תקלדה
שורה 32: שורה 32:
ונותן להארי להתאמן על בוגארט (יצור ללא צורה אשר לובש את הפחדים הגדולים שלך) והפטרונוס של הארי הוא בצורת אייל-החיה שאליה אביו היה משתנה. הארי ותלמידי גריפינדור אהבו את פרופסור לופין אך מכיוון שהיה איש-זאב הוא לא הורשה להמשיך ללמד בהוגוורטס.
ונותן להארי להתאמן על בוגארט (יצור ללא צורה אשר לובש את הפחדים הגדולים שלך) והפטרונוס של הארי הוא בצורת אייל-החיה שאליה אביו היה משתנה. הארי ותלמידי גריפינדור אהבו את פרופסור לופין אך מכיוון שהיה איש-זאב הוא לא הורשה להמשיך ללמד בהוגוורטס.


בסרט זה רוביוס האגריד מתמנה למורה המלמד על החיות הקסומות. ובעזרת בקביק (היפוגריף) הארי וחבריו מחלצים את סיריוס מהחדר של פילטיק(המורה ללחשים).
בסרט זה רוביוס האגריד מתמנה למורה המלמד על החיות הקסומות. ובעזרת בקביק (היפוגריף) הארי וחבריו מחלצים את סיריוס מהחדר של פליטיק, המורה ללחשים.


==דמויות==
==דמויות==

גרסה מ־15:47, 1 ביולי 2021

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
מבוסס על הארי פוטר והאסיר מאזקבאן עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אלפונסו קוארון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייוויד היימן
תסריט סטיב קלובס, ג'יי קיי רולינג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סטיבן וייסברג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דניאל רדקליף
רופרט גרינט
אמה ווטסון
מייקל גמבון
מגי סמית'
אלן ריקמן
רובי קולטריין
טום פלטון
דייוויד ת'יוליס
גארי אולדמן
אמה תומפסון
מוזיקה ג'ון ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מייקל סרסין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Heyday Films, 1492 Pictures, האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 במאי 2004
משך הקרנה 142 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט אנשי זאב, סרט מסע בזמן, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט ילדים, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 130 מיליון דולר
הכנסות 796,688,549 דולר
הכנסות באתר מוג'ו harrypotter3
סרט קודם הארי פוטר וחדר הסודות (2002)
סרט הבא הארי פוטר וגביע האש (2005)
תרגום לעברית אולפני אלרום - רות שק יסעור
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארי פוטר והאסיר מאזקבאןאנגלית: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) הוא סרט קולנוע בריטי-אמריקאי משנת 2004 המבוסס על ספר הפנטזיה האפית בעל השם הזהה מאת ג'יי קיי רולינג. הסרט היה שובר קופות, אך הפך לסרט הכי פחות מצליח בסדרת סרטי הארי פוטר.

בסרט זה הוחלף לראשונה שחקן שהשתתף בסרטים קודמים בסדרה. מייקל גאמבון תפס את מקומו של ריצ'רד האריס כמנהל בית הספר לקסמים הוגוורטס, אלבוס דמבלדור. האריס נפטר בשנת 2002 בגיל 72 לאחר מחלה, והספיק להשלים את צילומי הסרט הראשון והסרט השני בסדרה.

זהו הסרט הראשון בסדרה בו שפרירה זכאי אינה אחראית על דיבובו לעברית.

הבמאי אלפונסו קוארון נבחר לביים סרט זה, לאחר שהבמאי של שני הסרטים הקודמים, כריס קולומבוס, צפה בסרט ילדים שביים קוארון, "נסיכה קטנה" משנת 1995, והמליץ עליו למפיקי וורנר ברוס. אחד מהבמאים שנשקלו לביים את הסרט היה קנת בראנה ששיחק בסרט הקודם, "הארי פוטר וחדר הסודות" את גילדרוי לוקהרט.

ישנם הבדלים בין המבנה של טירת הוגוורטס בסרט זה לבין המבנה שלה בשני הסרטים הקודמים; ראשי המגדלים עברו עיצוב מחדש, התווסף מגדל כלא (שממנו מחלצים הארי והרמיוני את סיריוס בלק) וגשר עץ, המוביל אל המיקום החדש של הערבה המפליקה ושל הבקתה של האגריד שעוצבה מחדש אף היא, וכן חצר נוספת ומגדל שעון.

עלילה

ערך מורחב – הארי פוטר והאסיר מאזקבאן

בסרט מסופר על רוצח מסוכן, סיריוס בלק, שברח מכלא הקוסמים - אזקבאן, לאחר שהיה כלוא שם במשך 12 שנים באשמת רצח חברו פיטר פטיגרו ובתור אוכל מוות ואחד מנאמניו של וולדמורט. החשש הוא שבלק ברח כדי לתפוס את הארי, ויעשה הכול כדי לתופסו. בהמשך הספר מתגלה כי סיריוס היה חברו הטוב ביותר של אבא של הארי ואפילו היה הסנדק של הארי. הארי מגלה כי סיריוס הוא אינו הרוצח וכי האנשים שכביכול נרצחו על ידיו, נרצחו על ידי פיטר פטיגרו, שהוא אנימאגוס ולאחר הרצח המדומה של עצמו הוא הפך לעכברוש ונעלם מהמקום. בנוסף לכול, הארי חייב להתמודד עם בעיית הסוהרסנים אשר שומרים על בית הספר לאחר בריחתו של סיריוס מאזקבאן, אך משום מה הם משפיעים עליו באופן קשה במיוחד. בסרט זה מתגלה המורה החדש להתגוננות מפני כוחות האופל, רמוס לופין, עוד חבר טוב של אביו, ובהמשך הסרט מתגלה שלופין הוא איש זאב שמשתנה ללא שליטה בנוכחות ירח מלא. פרופסור לופין עוזר להארי להתגבר על בעיית הסוהרסנים ומלמד אותו לעשות פטרונוס-יצור זוהר שמרחיק את הסוהרסנים,

ונותן להארי להתאמן על בוגארט (יצור ללא צורה אשר לובש את הפחדים הגדולים שלך) והפטרונוס של הארי הוא בצורת אייל-החיה שאליה אביו היה משתנה. הארי ותלמידי גריפינדור אהבו את פרופסור לופין אך מכיוון שהיה איש-זאב הוא לא הורשה להמשיך ללמד בהוגוורטס.

בסרט זה רוביוס האגריד מתמנה למורה המלמד על החיות הקסומות. ובעזרת בקביק (היפוגריף) הארי וחבריו מחלצים את סיריוס מהחדר של פליטיק, המורה ללחשים.

דמויות

תפקיד שחקן מדבב בעברית
הארי פוטר דניאל רדקליף גומא פריד
רון ויזלי רופרט גרינט דניאל מגון
הרמיוני גריינג'ר אמה ווטסון עינת אירונשטיין
רמוס לופין דייוויד ת'יוליס יואב יפת
סיריוס בלק גארי אולדמן דרור קרן
ג'יני ויזלי בוני רייט לני כהן
דראקו מאלפוי טום פלטון מורן סופר
אלבוס דמבלדור מייקל גמבון אלברט כהן
מינרווה מקגונגל מגי סמית' רבקה מיכאלי
סוורוס סנייפ אלן ריקמן אוהד שחר
רובאוס האגריד רובי קולטריין אריה צ'רנר
סיביל טרלוני אמה תומפסון רמה מסינגר
קורנליוס פאדג' רוברט הארדי דב רייזר
נוויל לונגבוטום מתיו לואיס רועי ויינברג
גרגורי גויל ג'ושוע הרדמן
ורנון דרסלי ריצ'רד גריפית'ס איציק סיידוף
פטוניה דרסלי פיונה שו יעל עמית
דאדלי דרסלי הארי מלינג לדמות אין שורות
מארג'ורי "מארג" דרסלי פאם פריס נורית כהן
ארתור ויזלי מארק ויליאמס יגאל שדה
מולי ויזלי ג'ולי וולטרס שרית וינו-אלעד
פרד ויזלי ג'יימס פלפס יגאל מזרחי
ג'ורג' ויזלי אוליבר פלפס זיו מאיר
סטן שנפייק לי אינגלבי שרון כהן
פיטר פטיגרו טימותי ספול גלעד קלטר
מאדאם רוזמרטה ג'ולי כריסטי אסתי קוסוביצקי

הבדלים בין הסרט והספר

  • עלילת הרקע של "ירחוני, זנב תולע, רך כף וקרניים" אינה מוסברת בסרט. אף שהשמות מוזכרים בתור יוצרי מפת הקונדסאים, לא מוצג הקשר בינם ובין רמוס, פיטר, סיריוס וג'יימס, אך למרות זאת בסרט הרביעי מאוזכר פיטר פטיגרו כזנב תולע ובסרט החמישי מוזכר רך כף כסיריוס בלק.
  • הארי נתפס עם מפת הקונדסאים בידי סנייפ לאחר שהוא משוטט איתה בלילה (ומבחין בפטיגרו במפה). בספר הוא נתפס לאחר הביקור השני שלו בהוגסמיד, ואינו מבחין כלל בפטיגרו במפה.
  • בסצנת הבוגארט בשיעור ההתגוננות מפני כוחות האופל, הבוגארט של הארי מספיק להופיע לפני שלופין מתערב (ובכך נפסל הנימוק של לופין בספר, לפיו הוא לא רצה שוולדמורט יופיע באמצע השיעור).
  • בספר מסופר שהארי קיבל את מטאטא אש המחץ בחג המולד בעילום שם ולאחר מכן גילה שסיריוס שלח לו אותו באמצעות המכתב, בסרט הוא מקבל את המטאטא בסוף השנה יחד עם נוצת היפוגריף (רמז שהמתנה מסיריוס).
  • כאשר הארי, רון והרמיוני נמצאים בבקתה של האגריד לפני הוצאתו להורג המתוכננת של בקביק, הם מתעכבים שם ושמים לב שהם צריכים להסתלק רק אחרי שאבן שוברת את החלון של הבקתה. מאוחר יותר, כאשר לופין הופך לאדם זאב ותוקף את הארי, נשמעת יללה שמושכת את לופין והוא מסתלק. הן שבירת החלון והן היללה מתבצעים בידי הרמיוני, לאחר שהיא והארי חוזרים בזמן. בספר לא מוזכרים שבירת החלון והיללה.
  • בספר כתוב על מבחני סוף שנה, בסרט לא מוזכר אף לא מבחן אחד.
  • בספר גריפינדור זוכה לראשונה בגביע הקווידיץ' לאחר ניצחון גורלי על סלית'רין בפרק שמתואר בארוכות, בסרט הקווידיץ' הושמט לאחר המשחק הראשון של גריפינדור.
  • בספר הרמיוני נותנת לדראקו סטירה ובסרט היא נותנת לו אגרוף

קישורים חיצוניים

2003:
מטריקס Reloaded
פרס בחירת הנוער לסרט פעולה
2004
2005:
מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית'