מנאייכ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Edenmalka1989 (שיחה | תרומות)
הוספה
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
הוספת מקור
שורה 23: שורה 23:
הסדרה עוסקת בחקירה שמנהלת [[המחלקה לחקירות שוטרים]] (מח"ש) בחשד שמפקד [[תחנת משטרה]], בדרגת [[ניצב משנה]], מעורב, יחד עם אחדים משוטריו, בפשעים חמורים הנעשים בשיתוף פעולה עם [[משפחת פשע]].
הסדרה עוסקת בחקירה שמנהלת [[המחלקה לחקירות שוטרים]] (מח"ש) בחשד שמפקד [[תחנת משטרה]], בדרגת [[ניצב משנה]], מעורב, יחד עם אחדים משוטריו, בפשעים חמורים הנעשים בשיתוף פעולה עם [[משפחת פשע]].


באפריל 2021 זכתה ב[[פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה]].
באפריל 2021 זכתה ב[[פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה]]<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.israelfilmacademy.co.il/?section=1282|כותרת=הזוכים והזוכות פרסי הטלוויזיה 2020|אתר=www.israelfilmacademy.co.il|תאריך_וידוא=2021-08-06}}</ref>.


==סקירה==
==סקירה==

גרסה מ־18:06, 6 באוגוסט 2021

מָנָאיֶיכּ
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
סוגה דרמה-משטרתית
פשע
מותחן
יוצרים רועי עידן
כותבים רועי עידן
בימוי אלון זינגמן
שחקנים שלום אסייג
עמוס תמם
אורנה פיטוסי
מיה דגן
מיכה סלקטר
לירז חממי
סאבלימינל
ששי סמוכה
מוטי בן ישי
עבדאללה עקל
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 10
הפקה
חברת הפקה יואב גרוס הפקות
הפצה כאן 11
אורך פרק 40–50 דקות
שידור
רשת שידור כאן 11
תקופת שידור מקורית 2 באוגוסט 202031 באוגוסט 2020
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

מָנָאיֶיכּ היא סדרת טלוויזיה ישראלית מסוגת מותחן פשע ודרמה משטרתית, בת עשרה פרקים, שנכתבה על ידי רועי עידן, הופקה ושודרה בערוץ "כאן 11" באוגוסט 2020.

הסדרה עוסקת בחקירה שמנהלת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד שמפקד תחנת משטרה, בדרגת ניצב משנה, מעורב, יחד עם אחדים משוטריו, בפשעים חמורים הנעשים בשיתוף פעולה עם משפחת פשע.

באפריל 2021 זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה[1].

סקירה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1102 באוגוסט 202031 באוגוסט 2020

עלילת הסדרה

הסדרה נפתחת ברציחתו של טארק איסמעיל - עבריין ערבי סוחר נשק, בידי שוטר - אלירן חן, בשליחות ג'וני סלימאן, עמיתו של איסמעיל. אלירן נעצר על חם בידי טל בן הרוש, שהייתה במקום לאחר שיאחב"ל ידעו מראש על הרצח המתוכנן.

איזי בכר, קצין משטרה שפרש לאחר שחשף שחיתות ביחידתו – ימ"ר תל אביב, הוא חוקר בכיר במח"ש. הוא חוקר את אלירן, ובחקירתו אלירן מבקש להיות עד מדינה נגד ניצב משנה ברק הראל, מפקד תחנת ראשון לציון. איזי בוחר שלא לעסוק בתיק עקב חברותו עם ברק, אך רונית מיינצר, סגנית ראש מח"ש, מבקשת ממנו להצטרף לחקירה, תוך שהיא מקווה שאיזי ידליף חומרי חקירה לברק וכך איזי יופלל. איזי מסכים להצטרף לחקירה למורת רוחה של אשתו, אתי, קצינת משטרה גם היא.

בחקירה מתגלים הקשרים שמנהל ברק הראל עם תמיר שמעיה, ראש ארגון פשיעה. בין החשדות המיוחסים להראל, אחריות לחיסול העבריין גבי גנשווילי, בידי שוטרים בעודו מאושפז בבית החולים - תיק חקירה שנסגר לאחר שהגיע למבוי סתום. במהלך החקירה בתיק זה, רב-סמל מתקדם יגאל סנדור - בלש בימ"ר מרכז, ניסה לקשור בין הראל והאחים שמעיה לרצח. הוא יצר קשר עם המאהבת של ברק, שרון צור, נרקומנית שנמצאה בתהליך גמילה ובעברה זונה במכון של תמיר וגילי שמעיה, וביקש ממנה לצלם את הראל במצלמה נסתרת, בתמורה לסמים שסיפק לה. כשברק גילה ששרון הטמינה מצלמה נסתרת, הוא חונק אותה למוות, ומשמיד את גופתה בעזרת האחים שמעיה. הסדרה מתרחשת שנתיים וחצי אחרי אירועים אלה, המוצגים בפלשבק.

אלירן חן חותם על הסדר עד מדינה, ומשוחרר למעצר בית בבית אמו, על מנת שיוכל להיפגש עם רוסלן מנחמוב - שוטר שרצח יחד איתו את גנשווילי. המשטרה משגיחה על הבית, אך אלירן מצליח לצאת ממנו ולהימלט לטורקיה באמצעות הדרכון של אחיו. רוסלן נמלט גם הוא ומחוסל בידי לייבו, אך גופתו לא נמצאה.

ברקע מתרקמת עסקת נשק בתיווכו של הראל, ומבוצעת על ידי לייבו בה עימאד מוכר מכולת נשק שנגנבה מצה"ל לחברת הביטוח תמורת תשלום כופר. מח"ש מתכוונת לבצע מעצרים על חם עם ביצוע העסקה. עימאד נעצר על ידי היאחב"ל, וברק חושש מהחקירה המתהדקת וממעצרו של עימאד ומורה לבטל את העסקה, ולהחזיר את הכסף לחברת הביטוח. בניגוד להוראה שקיבל מברק, מחליט לייבו להמתין לשעת כושר לביצוע העסקה. לאחר שנעצר עימאד מגלה רונית מיינצר להפתעתה שהוא מודיע של שב"כ, ומבקשת ממנו לקדם את העסקה. לייבו מחליט לקדם את העסקה מאחורי גבו של ברק, ונעצר על חם בידי מח"ש.

בפלשבק נוסף מוצגת חקירה שניהל איזי נגד ניצב שאול כץ, לאחר ששוטרת צעירה, קורל, התלוננה שכץ הטרידה אותה מינית ואף סיפקה ראיות נסיבתיות לכך. אתי, אשתו של איזי, מתוודה בפניו שבזמן שלטענת קורל לקח אותה כץ לצימר תוך ניצול יחסי מרות, היא (אתי) הייתה עם כץ באותו צימר, מרצונה. בעקבות זאת גורם איזי לקורל להודות שתלונתה הייתה תלונת שווא.[4]

דניאל לוין, נער הלומד בפנימייה, נעצר באלימות קשה על ידי ניר עצמון בחשד לגניבת אופניים חשמליים. איזי חוקר פרשה זו, אך חמיו של עצמון, ניצב שאול כץ המיועד להיות מפכ"ל, פועל לסיום הפרשה בעונש משמעתי קל לעצמון. איזי מתקומם על העונש הקל, ומשכנע את אמו של דניאל, טניה לוין, להגיש תביעה אזרחית נגד עצמון והמשטרה. בהמשך איזי שוכב איתה. אשתו של איזי, אתי, מודיעה לו על רצונה להתגרש לאחר שהוא מספר לה על כך.

אלירן חן מסתתר באומן, ולאחר שהדבר נודע למח"ש היא מביאה למעצרו בידי משטרת אוקראינה. איזי וטל נוסעים לשם כדי לשכנע את אלירן לשוב אתם לישראל ולהמשיך כעד מדינה. הוא מסרב תחילה, אך כאשר הוא מתרצה הוא נרצח בתא הכלא בידי אחד משותפיו לתא. הדבר אירע לאחר שדודו עיני ויתר על חילוט של כספים רבים השייכים לאוליגרך אוקראיני, בניגוד גמור למדיניותו הקודמת.

פרקליטת המחוז, עתליה בן משה, משתפת פעולה עם הראל לאחר שסייע לה בסגירת תיק פדופיליה של בנה. היא מפתה את רונית מיינצר לספק לה מידע על החקירות בעניינו של הראל, ומעבירה אליו מידע זה. חוקרת מח"ש, היבא, שמגלה זאת, מעבירה לידי ראש מח"ש גרי מידע על מעורבותה של פרקליטת המחוז. גרי, בעיצה אחת עם פרקליט המדינה ועם היועמ"ש מחליט להשתיק את הפרשה תמורת פרישתה של בן משה, מתוך כוונה שלא לזעזע את המערכת.

איזי אינו מוכן להשלים עם סגירת הפרשה. נודע לו שניצב דודו עיני, שעשה יד אחת עם ברק הראל, ימונה למפכ"ל המשטרה. הוא מתעמת עם שותפיו במח"ש ולאחר מכן מתפרץ לאירוע בהשתתפות השר לביטחון הפנים, יהודה כרמל, וכן ברק הראל, ניצב דודו עיני, דודם של האחים שמעיה, מאיר שמר, וחברי מרכז המפלגה. איזי נעצר ומאוים על ידי ברק הראל בפגיעה בו ובמשפחתו אם יעורר את הפרשה שהושתקה.

לאחר סגירת הפרשה היבא דורשת מגרי, בתמורה לשתיקתה בנושא, להתמנות לפרקליטת המחוז במקומה של עתליה בן משה. היא מציינת כי כפי שגרי אמר, לפעמים המערכת צריכה להתגמש.

איזי פורש ממח"ש ועובר להשיט יאכטה. חצי שנה לאחר מכן, בזמן שהוא בתחילת הפלגה, מטלפנת אליו טל בן הרוש ומודיעה לו שנמצאה גופתו של רוסלן מנחמוב.

עלילת הסדרה הושפעה במדיה ניכרת מפרשת האחים פרינאן.

הדמויות וצוות השחקנים

המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים

  • איזי בכר (שלום אסייג) – הדמות המרכזית בסדרה, חוקר מח"ש שנחשב ישר ואחד שלא מעלים עין מעבירות של חבריו. קצין משטרה לשעבר בימ"ר. חברם הטוב של ברק הראל ודודו עיני, מצטרף לתיק חקירה נגד חברו, ברק.
  • עו"ד רונית מיינצר (מיה דגן) – סגנית ראש מח"ש, עומדת בראש החקירה של פרשת ברק הראל.
  • אבנר ברנס (מיכה סלקטר) – ראש יחידה ארצית במח"ש ועמית של רונית, ממובילי החקירה נגד הראל. בעברו היה קצין בדרגת רב פקד.
  • גרי רוזנטל (שמיל בן ארי) – ראש מח"ש.
  • עו"ד גלעד פדובה (אייל זוסמן) – ראש שלוחת מרכז של מח"ש.
  • עו"ד היבא אל-נאסר (מונא חוא) – חוקרת משלוחת מרכז של מח"ש.
  • יואל שוורץ (עומר פרלמן) - חוקר מתמחה במח"ש.
  • מכלוף (שלומי יאס) - בלש.
  • יהושע (שוקי) כהן (דור קישיצקי) - אחראי בילוש בתיק ברק הראל מטעם מח"ש.

הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל

תחנת משטרת ראשון לציון

צוות היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל)

צוות היחידה המרכזית (ימ"ר)

שוטרים

  • סגן ניצב אתי בכר (אורנה פיטוסי) – קצינת משמעת בבית הדין של המשטרה ואשתו של איזי, שמתנגדת להצטרפותו לתיק החקירה. ניהלה רומן עם שאול כץ כשנתיים קודם לכן. כששפטה את ניר עצמון חתנו של כץ היא פסקה לו עונש קל.
  • פקד ניר עצמון (גולן גרוס) – שוטר אלים, חתנו של שאול כץ. הועמד לדין משמעתי בשל אלימות כלפי דניאל לוין לאחר חקירה שאיזי בכר יזם. קיבל הורדת על תנאי לדרגת מפקח .
  • רב-סמל בכיר (רס"ב) משה בראזני (אשר סיוון) – משטרת התנועה, חבר של איזי ושותף לתרגיל חקירה שהוא עורך לברק.

צוות שירות הביטחון הכללי (שב"כ)

פרקליטות המדינה

כנופיית האחים שמעיה- מושב ראשונים

  • תמיר שמעיה (קובי שמעוני) – עבריין העומד, בצוותא עם אחיו גילי, בראש ארגון פשיעה במרכז הארץ. מקור מודיעיני של ברק הראל ושותפו לפשע.
  • גילי שמעיה (אבי סלמה) – האח הלא פיקח של תמיר שמעיה.
  • עזרא פלאח (אייל רוזלס) - עבריין בכנופייתם של האחים שמעיה.
  • מאיר שמר (מוטי בן ישי) - איש עסקים, ראש קבוצת מ.ש. נכסים ודודם של האחים תמיר וגילי שמעיה.

כנופיית כפר קאסם

  • עימאד חירבאווי (הייתאם עומארי) - מנהיג כנופיה מכפר קאסם העוסק בפשיעה ובסחר בנשק, ומשתף פעולה עם ברק הראל והאחים שמעיה, הוא משמש מודיע של השב"כ ומחסל את ג'וני סלימאן כדי שלא ייחשף.
  • טארק איסמעיל - לקוח של הכנופיה, שותף לשוד מכולת האמל"ח מבסיס צבאי ליד רחובות. נרצח בעת שישב בבית קפה בבת ים על ידי אלירן חן בהזמנת ג'וני סלימאן - שותפו, לאחר שהוא חושד בו לשווא שהוא משתף פעולה עם השב"כ.

כנופיית סלימאן

  • ג'וני סלימאן - בעל מגרש חלפים לכלי רכב בראשון לציון, נרצח על ידי האחים שמעיה במלון אליו נמלט לאחר רציחתו של טארק.
  • סמי סלימאן (עבדאללה עקל) - אחיו של ג'וני.

דמויות נוספות

  • דניאל לוין -(נמרוד אנדולט) בנה של טניה לוין, הוכה על ידי ניר עצמון, בגלל גניבת אופניים.
  • טניה לוין (אנה דוברוביצקי) – אמו של דניאל, ניהלה רומן עם איזי.
  • אוקסנה מנחמוב (שרי סמחוב) – אשתו של רוסלן מנחמוב.
  • שרון צור (מאי מיכאלי) - נרקומנית הנמצאת בתהליך גמילה ובעברה זונה במכון של תמיר וגילי שמעיה. לה ולברק הראל יש ילד משותף. לאחר שהראל גילה שהיא צילמה אותו בחשאי עבור המשטרה, הוא רצח אותה.
  • עו"ד אלדד מן (גור יערי) - היועץ המשפטי של חברת הביטוח.
  • יניב ששון (ליאור גרטי): בעל פיצוצייה בראשון לציון. מנהל מקום הימורים בעבור האחים שמעיה בחדר שמור בחנות שלו. אשתו בקשר תמידי עם אופיר לייבוביץ' אם באים אנשים לא רצויים לחנות.
  • יבגני פרידמן: חבר של רוסלן מהצבא. מתגורר בעפולה, היפי שבעברו נעצר על סחר בסמים.
  • איתמר בן משה: יליד 1992. בנה של עתליה בן משה ופדופיל שנעצר במסגרת מבצע משטרתי. ברק הראל דאג לשחרורו המוקדם ללא כתב אישום ולכן אמו מסייעת לברק עם כיסוי משפטי למעשיו הפליליים.
  • דמיטרי כוגן: עבריין יהודי מאוקראינה. חבר של עזרא פאלח מישיבתם במשך שנתיים בכלא שאטה, וכיום איש עסקים שחי בקייב. משחד את משטרת אוקראינה כדרך קבע. לבקשת האחים שמעיה פועל לרציחתו אלירן חן בכלא האוקראיני תמורת שחרור כספים שהיו מחולטים בידי המשטרה, בידי דודו עיני.

דמויות אורח

  • רועי עידן: מופיע כקצין משטרה ששר באירוע הפרישה של ניצב עיני בפרק הראשון של הסדרה.

הפקה

לעונה הראשונה של הסדרה תוכננו במקור 12 פרקים, אך היא קוצצה לעשרה פרקים בלבד לאחר סיום הצילומים. היא עלתה לשידור ב-2 באוגוסט 2020 והפרק האחרון שודר ב-31 באוגוסט 2020. את הסדרה הגה וכתב רועי עידן במשך שנתיים על סמך חוויותיו כמתנדב במשטרה במשך ארבע שנים והפיקה חברת ההפקות "יואב גרוס הפקות".

בספטמבר 2020 עידן אישר שמתוכננת לסדרה עונה שנייה, שתתמקד בפשיעה כלכלית.[5]

שם הסדרה

המילה "מנאייק" משמשת בסלנג העברי בפי חיילים לתיאור שוטר צבאי השנוא עליהם או בפי עבריינים לתיאור שוטר. בסדרה משמשת המילה בפי השוטרים לתיאור חוקרי מח"ש השנואים עליהם. בשם הסדרה נלקח הכתיב "מנאייכּ", שהוא לכאורה תעתיק מדויק יותר מערבית, אף שזו אינה מילה ערבית תקנית, אך השורש בערבית שממנו נלקחה משמש לתיאור מין אנאלי בגבר.[6][7] ההקשר המיני הבוטה של שם הסדרה הביאה לביקורת על בחירת שם זה לסדרה. בתגובה לביקורת הסביר תאגיד השידור הישראלי:

"'מנאייכ' הוא מושג מתוך העגה ביחסי עבריינים ושוטרים, עליהם מבוססת סדרת הדרמה, סלנג ל'מלשין', ומושג שחילחל עמוק לתוך הסלנג המשטרתי. הסדרה עוסקת בשחיתות במשטרה, בטשטוש הגבולות בין מערכת החוק והעולם העברייני ובחוקרי מח"ש המנסים לחשוף פרשיית שחיתות פנים ארגונית, פעילות שהביאה לכך שהם מכונים פעמים רבות במציאות 'מנאייכים'."[8]

ההשראה לסדרה

כל אחד מפרקי הסדרה מתחיל בהודעה: "ההפקה מבקשת להדגיש כי הדמויות, הסיפורים והשמות בסדרה הינם פרי המצאת היוצרים וכל קשר בינם ובין המציאות מקרי בהחלט". עם זאת, קיים דמיון רב בין פרטים בסדרה לבין פרטים שהופיעו בפרשיות שחיתות ופשע במציאות: פרשת האחים פריניאן (שנבדקה על ידי ועדת זיילר) ופרשת רות דוד ורונאל פישר.[9]

פרשת האחים פריניאן

  1. ארגון פשע המנוהל על ידי אחים ממושב
    1. בסדרה: האחים שמעיה מ"מושב ראשונים" (המושב אינו קיים במציאות)
    2. במציאות: אחים פריניאן מהמושב הודיה
  2. שוטר רוצח בשליחות הפשע
    1. בסדרה: השוטר הרוצח אלירן חן נשלח על ידי מפקדו במשטרה, ברק הראל, המשתף פעולה עם האחים שמעיה, כדי לחסל את העבריין גבי גנשווילי.
    2. במציאות: השוטר הרוצח צחי בן אור, נשלח על ידי האחים פריניאן כדי לחסל את העבריין פנחס בוכבוט.
  3. רצח בבית החולים
    1. בסדרה: גבי גנשווילי נרצח בעודו מאושפז בבית חולים, לאחר שנפצע בניסיון חיסול קודם שלו, ניסיון שגם אותו הזמינו האחים שמעיה.
    2. במציאות: פנחס בוכבוט נרצח בעודו מאושפז בבית חולים, לאחר שנפצע בניסיון חיסול קודם שלו, ניסיון שגם אותו הזמינו האחים פריניאן.
  4. אופן הרצח בבית החולים: המבצעים
    1. בסדרה: רוצחיו של גנשווילי היו שני שוטרים, שהגיעו לבושים במדי משטרה לבית החולים.
    2. רוצחיו של בוכבוט היו שוטר ועבריין, שהגיעו לבושים במדי משטרה לבית החולים.
  5. אופן הרצח בבית החולים: ניטרול השומר
    1. בסדרה: כדי לנטרל התנגדות לרצח, הכו רוצחי גנשווילי, עד אובדן הכרה, את השוטר שהופקד על שמירתו של גנשווילי בבית החולים, וישב במסדרון בסמוך לחדרו.
    2. במציאות: כדי לנטרל התנגדות לרצח, בעטו רוצחי בוכבוט בחברו של בוכבוט שישב בחדרו.
  6. הסדר עד מדינה, בריחת העד ורציחתו
    1. בסדרה: אלירן חן, רוצחו של גנשווילי, ביקש הסדר עד מדינה, כדי להפליל את מפקדו במשטרה ששלח אותו לרצוח. במסגרת גיבוש ההסדר, הושם חן במעצר בית, נמלט ממעצר הבית, ברח לאומן, ולאחר שסירבו לבקשתו להסדר עד מדינה מקל, נרצח בהיותו באומן, ברצח שהזמין מפקדו ברק הראל שחשש להיות מופלל.
    2. במציאות: צחי בן אור, רוצחו של בוכבוט, ביקש הסדר עד מדינה, כדי להפליל את האחים פריניאן ששלחו אותו לרצוח. במסגרת גיבוש ההסדר, הושם בן אור במעצר בית, נמלט ממעצר הבית, ברח למקסיקו, ולאחר שסירבו לבקשתו להסדר עד מדינה מקל, נרצח בהיותו במקסיקו, ברצח שהזמינו האחים פריניאן, שחששו להיות מופללים.
  7. מעצר שחשף פרשת רצח
    1. בסדרה: מעצרו של חן בפרשת רצח אחרת היא שהובילה להודאתו ברצח גנשווילי, ולבקשת הסדר עד המדינה כדי להקל בעונשו. עד להודאתו ברצח גנשווילי לא היה ידוע שהיה לחן קשר לרצח.
    2. במציאות: מעצרו של בן אור בפרשת שוד היא שהובילה להודאתו ברצח בוכבוט, ולבקשת הסדר עד מדינה כדי להקל בעונשו. עד להודאתו ברצח בוכבוט לא היה ידוע שהיה לבן אור קשר לרצח.
  8. פרשת החזר רכוש גנוב באישור פרקליטות
    1. בסדרה: פרשת עסקה של החזרת האמל"ח גנוב, לה השיג ברק הראל אישור בכתב מהפרקליטה עתליה בן משה
    2. במציאות: פרשת של החזרת הסוללות הגנובות מפיקוד העורף בה היו שותפים קציני המשטרה; על פי ועדת זיילר נטען, כי היה אישור בעל פה מפרקליטה שלא זכרה זאת.
  9. דמיון בדמויות
    1. בסדרה: הדמויות של אופיר ליבוביץ', ברק הראל, דודו עיני, יהודה כרמל ועתליה בן משה
    2. במציאות: דמויות שנחקרו על ידי ועדת זיילר לאחר שיוחסו להם חשדות שמזכירות את המעשים שבוצעו בסדרה על ידי הדמויות הנ"ל, אולם החשדות כנגדם לא הוכחו

פרשת החשדות הפליליים נגד רות דוד ורונאל פישר

  1. פרקליטת מחוז
    1. בסדרה: עתליה בן משה, פרקליטת מחוז מרכז
    2. במציאות: רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב
  2. טענה על סגירת אישומים על ידי הפרקליטות
    1. בסדרה: עתליה בן משה נחשדה בשחיתות, לאחר שהגנה על ברק הראל מהרשעה באמצעות הנפקת אישורים לפעולות שביצע, ובאמצעות יידוע שלו על הליכי החקירה נגדו, ועל מקומו של העד המרכזי נגדו – מה שאפשר את חיסולו של העד.
    2. במציאות: רות דוד הייתה מעורבת במספר מקרים בהם נטען כי לא נהגה כשורה, לאחר שסגרה באופן תמוה אישומים.
  3. סיום דרכה של הפרקליטה בפרקליטות
    1. בסדרה: עתליה בן משה התוודתה בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה אודות קשריה עם ברק הראל וסוכם עמה כי תתפטר מרצונה מן הפרקליטות, ולא תעמוד לדין על מעשיה.
    2. במציאות: לאחר שרות דוד סיימה את כהונתה בפרקליטות, היא הצטרפה כדירקטורית בחברה ב. יאיר שהייתה מעורבת בפרשת המעילה בבנק למסחר והצטרפה כשותפה למשרד עורכי הדין של רונאל פישר. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לסגור את תיק החקירה כלפי דוד בנושא תפקודה בעת שירותה בפרקליטות, בהיעדר ראיות מספיקות להרשעה פלילית. עם זאת ציין מנדלבליט כי "התנהלותה של רות דוד כפי שהתגלתה בחקירה היא בעייתית ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות המצופות מפרקליט בפרקליטות המדינה".[10]
  4. החוקר חושף השחיתות והתנהגותו
    1. בסדרה: איזי בכר מחה בפומבי לאחר שנחשפו פשעי החבורה.
    2. במציאות: רפי רותם חשף שחיתות ברשות המיסים והאשים את רות דוד. לאור מחאותיו נעצר מספר פעמים תוך שימוש באלימות, בטענה שהטריד את המשטרה.

קישורים חיצוניים

ביקורות

הערות שוליים

  1. ^ הזוכים והזוכות פרסי הטלוויזיה 2020, באתר www.israelfilmacademy.co.il
  2. ^ ענבל חייט, המחאה הבאה? פמיניסטיות נגד "מנאייכ", באתר ישראל היום, 20 באוגוסט 2020
    אטילה שומפלבי, צופים כועסים על תלונת השווא ב"מנאייכ": "אלימות מינית היא מגפה", באתר ynet, 20 באוגוסט 2020
  3. ^ ציוץ של רועי עידן, טוויטר, 19 באוגוסט 2020
  4. ^ הצגתה בסדרה של תלונת שווא על הטרדה מינית עוררה ביקורת, בין השאר של שלי יחימוביץ'.[2] רועי עידן דחה את הביקורות וטען: "תלונות שווא הן דבר לא מאוד נדיר ובסדרה הזאת כולם כלי שרת של כולם ללא אפליה מגדרית"[3]
  5. ^ עידן, רועי (1 בספטמבר 2020). מנאייכ תם ולא נשלם, טוויטר
  6. ^ אטימולוגיות #1, באתר "דורבנות".
  7. ^ רוביק רוזנטל, האפרוח, המשחה והשוטר הצבאי, באתר "רב מילים"
  8. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏סערה סביב הסדרה החדשה של כאן: "מנאייכ הוא שם הזוי ומזעזע", באתר גלובס, 3 באוגוסט 2020
  9. ^ אריה אלדד, ‏מנאייכ: הדמיון הכי מציאותי שנראה בהתאם למצב היום, באתר מעריב אונליין, 5 בספטמבר 2020
  10. ^ אתר למנויים בלבד שרון פולבר, היועמ"ש הורה לסגור התיק נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד, באתר הארץ, 1 במרץ 2016