לואי מגנוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
}}
}}


'''לואי מגנוס''' (בצרפתית: Louis Magnus; {{כ}}[[15 במאי]] [[1881]] - [[1 בנובמבר]] [[1950]]) היה [[החלקה אמנותית|מחליק אמנותי על הקרח]], שחקן ומנהל [[הוקי קרח]] [[צרפת|צרפתי]]. נחשב לאחד המנהלים החשובים בהיסטוריה של ענף ההוקי קרח, מייסד [[פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית]].
'''לואי מגנוס''' (בצרפתית: Louis Magnus; {{כ}}[[15 במאי]] [[1881]] - [[1 בנובמבר]] [[1950]]) היה [[החלקה אמנותית|מחליק אמנותי על הקרח]], שחקן ומנהל [[הוקי קרח]] [[צרפת|צרפתי]]. נחשב לאחד המנהלים החשובים בהיסטוריה של ענף ההוקי קרח, מייסד [[פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית]] והנשיא הראשון שלה.


== ילדותו ==
== ילדותו ==

גרסה מ־14:58, 10 באוגוסט 2021


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספורטאי

פרמטרים [ לאום ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

'ענף ספורט: החלקה אמנותית
הוקי קרח' אינו ערך חוקי

לואי מגנוס
Louis Magnus
לידה 25 במאי 1881
קינגסטון, ג'מייקה
פטירה 1 בנובמבר 1950 (בגיל 69)
פריז, צרפת
מידע כללי
שם לידה Louis Neville Magnus עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט החלקה אמנותית
הוקי קרח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואי מגנוס (בצרפתית: Louis Magnus; ‏15 במאי 1881 - 1 בנובמבר 1950) היה מחליק אמנותי על הקרח, שחקן ומנהל הוקי קרח צרפתי. נחשב לאחד המנהלים החשובים בהיסטוריה של ענף ההוקי קרח, מייסד פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית והנשיא הראשון שלה.

ילדותו

מגנוס נולד בקינגסטון, בירת ג'מייקה, לאב בריטי ואם צרפתיה. הוא עבר עם הוריו לצרפת כשהיה בן 8, והחל להחליק על קרח בגיל 12.

כמחליק אמנותי על הקרח

מגנוס היה אלוף צרפת בהחלקה אמנותית על הקרח ליחידים ארבע שנים רצופות, בין 1908 ל-1911. עם זאת, לא התחרה באותן שנים באליפויות בינלאומיות ולא השתתף באולימפיאדת לונדון (1908), בה הפכה ההחלקה האמנותית בפעם הראשונה לענף אולימפי.

ב-1912 עזב את ההחלקה ליחידים ועבר לריקוד זוגות, ועם שותפתו שהייתה גם גיסתו, אניטה נחמיאס (אחותה של אשתו דאז) זכה באליפות צרפת ב-1912. באותה שנה השתתף עם אניטה נחמיאס בפעם היחידה באליפות בינלאומית, אליפות אירופה בהחלקה אמנותית. השניים סיימו במקום החמישי.

מייסד פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית

מסמך היסוד של ה-LIHG (לימים ה-IIHF) מ-15 במאי 1908. החתימה הראשונה מימין היא חתימתו של לואי מגנוס

במקביל לתחילת קריירת ההחלקה האמנותית שלו, שיחק מגנוס גם הוקי קרח. כדי למסד חוקה אחידה בעולם, שבו כל מסגרת קבעה לעצמה את חוקי המשחק, וכדי לייסד ולנהל מפעלים בינלאומים, פנה מגנוס לאיגוד הבינלאומי להחלקה אמנותית כדי שיהיה גם הגוף העליון של הוקי קרח - אך האיגוד סירב לקחת את הענף תחת חסותו.

מגנוס פנה להקמת גוף עליון עצמאי להוקי קרח, וב-15 במאי 1908 כינס בבית מלון בפריז נציגים של ארבע מדינות מייסדות - צרפת, בריטניה, בלגיה ושווייץ, כאשר בוהמיה הצטרפה זמן קצר לאחר מכן. הארגון שנוסד על ידי מגנוס, הליגה הבינלאומית להוקי קרח (LIHG, ראשי תיבות של Ligue Internationale de Hockey sur Glace) הפך לגוף העליון של ההוקי קרח מאז ועד היום, וידוע בשמו הנוכחי "פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית" (IIHF). מגנוס שימש נשיאה הראשון של ה-LIHG עד 1912, כשבמהלך נשיאותו נוסד המפעל הבינלאומי הראשון של הארגון - אליפות אירופה בהוקי קרח, שהמהדורה הראשונה שלו נערכה ב-1910. הוא שב לנשיאות הארגון לתקופה קצרה ב-1914, כאשר פעילות הארגון למעשה נעצרה בשל מלחמת העולם הראשונה.

מותו ומורשתו

מגנוס מת ב-1950 בפריז, בגיל 69.

ב-1985 שונה שמו של גביע האליפות של צרפת בהוקי קרח ל"גביע מגנוס" על שמו. ב-2004 שינתה הליגה העליונה של צרפת בהוקי קרח את שמה ל"ליג מגנוס" (Ligue Magnus) על שמו.

מגנוס התקבל כחבר בהיכל התהילה של פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית ב-1997.

הבית שבו שוכן מטה פדרציית ההוקי קרח הבינלאומית, בציריך, נקרא גם הוא על שמו - "וילה לואי מגנוס".