סקרלט ג'והנסון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏חיים אישיים: הוספתי שהיא ילדה עוד ילד
תגיות: שוחזרה עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ לא נולד, הריון
שורה 61: שורה 61:


באוגוסט 2021 הודיעו הזוג שג'והנסון בהריון.
באוגוסט 2021 הודיעו הזוג שג'והנסון בהריון.
ב 18 לאוגוסט נולד לזוג ג'והנסון ילד משותף ראשון והם קראו לו קוזמו


===עמדות פוליטיות===
===עמדות פוליטיות===

גרסה מ־02:07, 19 באוגוסט 2021


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סקרלט ג'והנסון
Scarlett Johansson
סקרלט ג'והנסון בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2019
סקרלט ג'והנסון בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2019
לידה 22 בנובמבר 1984 (בת 39)
ארצות הבריתארצות הברית ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה Scarlett Ingrid Johansson עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994
עיסוק זמרת, שחקנית, דוגמנית
מקום לימודים
בן או בת זוג
צאצאים Rose Dauriac עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אינדפנדנט ספיריט
פרס באפט"א
פרס טוני
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקרלט אינגריד ג'והנסוןאנגלית: Scarlett Ingrid Johansson; נולדה ב-22 בנובמבר 1984) היא שחקנית, זמרת ודוגמנית יהודייה אמריקאית.

ביוגרפיה

ג'והנסון נולדה בניו יורק, ניו יורק שבארצות הברית. אביה, קרסטן ג'והנסון, יליד דנמרק בן למשפחה נוצרית, הוא בנו של התסריטאי והבמאי איינר יוהנסון. אמה, מלאני סלואן (במקור: שלמברג), היא בת למשפחה יהודית מאזור הברונקס. ג'והנסון חוגגת גם את חג המולד וגם חנוכה, ומגדירה את עצמה כיהודייה.[1] ונסה, אחותה הגדולה, אף היא עוסקת בתחום המשחק. לה אח-תאום בשם האנטר, אח גדול בשם אדריאן, ואח-למחצה בשם כריסטיאן מנישואיו הראשונים של אביה. ב-2017 ג'והנסון סיפרה בתוכנית "Finding Your Roots" על כך שיש לה קרובי משפחה שנספו בשואה בגטו ורשה.[2]

מגיל צעיר למדה ג'והנסון בבית הספר לאמנויות הבמה "לי סטרסברג" שבניו יורק, אך את הקריירה המקצועית התחילה מוקדם יותר בלוס אנג'לס, שם שיחקה כשהייתה בת 8 בלבד ב-1992 במחזה "Sophistry" יחד עם השחקן אית'ן הוק. ג'והנסון היא בוגרת לימודי התיאטרון של "פרופשנל צ'ילדרנ'ס סקול" שבמנהטן ב-2002.

קריירה

משחק

סקרלט ג'והנסון בפרימיירה של נערה עם עגיל פנינה בפסטיבל טורונטו, 2003

את תפקידה הראשון בקולנוע קיבלה ג'והנסון בסרט "הורים בהזמנה", שבו שיחקה יחד עם ברוס ויליס. לאחר מכן השתתפה במספר סרטים מינוריים. את ההכרה הראשונית קיבלה אחרי השתתפותה בסרטים כגון "Manny & Lo" ב-1996 (פרס השחקנית הטובה בסרט עצמאי - פרס אינדפנדנט ספיריט) ו"הלוחש לסוסים" של רוברט רדפורד משנת 1998.

בשנת 2001 שיחקה ג'והנסון בסרט "העולם שבפנים", שהיה מועמד לפרס האוסקר וזכה ב-22 פרסים בפסטיבלי קולנוע הנחשבים בעולם. בשנת 2003 השתתפה סקרלט ג'והנסון בסרטה השני של הבמאית סופיה קופולה, "אבודים בטוקיו". הסרט זכה להצלחה רבה בארצות הברית ובאירופה, וג'והנסון זכתה לתשבחות בעבור משחקה בו. עבור תפקיד זה זכתה ג'והנסון בפרס לשחקנית הטובה ביותר בטקס פרסי הקולנוע הבריטי (BAFTA) וכן הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לשחקנית ראשית בקומדיה/מחזמר. באותה שנה שיחקה ג'והנסון גם בסרט "נערה עם עגיל פנינה". על גילום תפקידה של גריט, משרתת צעירה של הצייר יאן ורמיר, הועמדה ג'והנסון פעם נוספת כמועמדת לגלובוס הזהב באותה השנה, הפעם בתור שחקנית ראשית בדרמה. מועמדותה השלישית במספר לפרס הייתה בשנה שלאחר מכן (2004), עבור משחקה בסרט דל התקציב "בובי לונג"‏. בשנת 2005 השתתפה ג'והנסון בשני פרויקטים שונים מאוד זה מזה. לראשונה היא לקחה חלק בהפקת סרט קיצי עתיר תקציב - "איילנד" ("האי") של הבמאי מייקל ביי וגם שיחקה בפרויקט קטן של הבמאי וודי אלן בשם "נקודת מפגש". הסרט הראשון נכשל בקופות, והמפיקים מנו את ג'והנסון בין סיבות הכישלון (לטענתם, שמה לא מספיק "קרץ" לרוכשי כרטיסים פוטנציאליים). הסרט השני, לעומת זאת, זכה להצלחה אצל מבקרים וגם הצליח להרוויח 80 מיליון דולר (עלות ההפקה הייתה בסביבות 15 מיליון בלבד). סרטו של אלן הוקרן בפסטיבל קאן והביא לג'והנסון מועמדות רביעית לפרס גלובוס הזהב.

בשנת 2006 הפכה ג'והנסון לאחת השחקניות היותר עסוקות בהוליווד. בין הסרטים בהשתתפותה - "הדליה השחורה" עיבוד חדש של הבמאי בריאן דה פלמה המתאר מקרה אמיתי של רצח השחקנית אליזבת שורט בשנות ה-40 בארצות הברית, "סקופ" - הסרט השני בו שיתפה ג'והנסון פעולה עם וודי אלן, "יוקרה" - סרטו של הבמאי כריסטופר נולאן על פי ספר מדע בדיוני של הסופר הבריטי כריסטופר פריסט. בשנים 20072008 כיכבה ג'והנסון בסרט "יומני האומנת" על-פי רב המכר באותו שם מאת אמה מק'לפלין וניקולה קראוס, יחד עם כריס אוונס . ג'והנסון גם שיתפה פעולה עם השחקנית נטלי פורטמן בסרט "נערת בולין האחרת", בו שיחקו ג'והנסון ופורטמן בתפקידים של האחיות מרי ואן בולין. בשנת 2008 כיכבה ג'והנסון בדרמה הרומנטית "ויקי כריסטינה ברצלונה" של וודי אלן בה גילמה את דמותה של כריסטינה ההרפתקנית וחסרת המעצורים. ב-2009 שיחקה בסרט הקומדיה הרומנטית "הוא פשוט לא בקטע שלך".

בין השנים 20102021, ג'והנסון גילמה בסרטי היקום הקולנועי של מארוול את דמותה של האלמנה השחורה, האלטר-אגו של המרגלת נטשה רומנוף. בתחילה היא הופיעה בסרט "איירון מן 2", ולאחריו ב"הנוקמים", "קפטן אמריקה: חייל החורף", הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ,"הנוקמים: סוף המשחק" ובסרט הסולו על הדמות הנקרא "האלמנה השחורה".

בשנת 2014 השתתפה בסרט ״לוסי״.

ב-2016 דיבבה את קולו של הנחש קא בגרסה המחודשת לסרט "ספר הג'ונגל" מבית דיסני. בסרט האנימציה "לשיר" מבית אולפני אילומינשיין היא דיבבה את קולה של הדורבנית אש.

בשנת 2017 כיכבה בסרט הפעולה "הרוח במעטפת", המבוסס על סדרת המאנגה היפנית באותו השם. באותה שנה שיחקה בתפקיד הראשי גם בסרט הקומדיה השחורה "לילה קשוח" לצד זואי קרביץ וקייט מקינון.

בשנת 2019 השתתפה עם השחקן אדם דרייבר בסרט "סיפור נישואים" ששודר ברשת נטפליקס וכמו כן בסרט הקולנוע "ג'וג'ו ראביט". סרטים אלו זיכו אותה למועמדויות רבות לפרסים נחשבים וביניהם אף מועמדות כפולה לפרס האוסקר, מועמדות אחת לתפקיד השחקנית הראשית הטובה ביותר ("סיפור נישואים") ומועמדות שנייה לשחקנית המשנית הטובה ביותר ("ג'וג'ו ראביט").

בשנת 2021 הוציאה את הסרט ״האלמנה השחורה״ המבוסס על דמותה כ-״נטשה רומנוף״

מוזיקה

במאי 2008, יצא אלבומה הראשון של ג'והנסון שנקרא "Anywhere I Lay My Head", וכל השירים באלבום הם גרסאות כיסוי לשירים של היוצר והזמר טום וייטס, פרט לאחד שג'והנסון כתבה והלחינה. גרסת הכיסוי לשיר הידוע "Summertime" שהקליטה השחקנית במסגרת פרויקט צדקה של שחקני הוליווד זכתה להצלחה רבה ובעקבות ההקלטה הוצע לג'והנסון לשחק בתפקיד ראשי בהפקה חדשה של המחזמר "צלילי המוסיקה" בברודוויי, אך אחרי לבטים רבים סירבה השחקנית לעשות הסבה זמנית לתיאטרון.

בשנת 2007 השתתפה בקליפ "What Goes Around... Comes Around" של ג'סטין טימברלייק, שהיה מועמד לפרס הקליפ הטוב ביותר לשנת 2007 בטקס פרסי ה-MTV.

בשנת 2009 הוציאה אלבום משותף שנקרא "Break Up" עם המוזיקאי פיט יורן. תשע שנים לאחר מכן, בשנת 2018, שיתפה עם יורן פעולה פעם נוספת והוציאה איתו אלבום EP שנקרא "Apart".

דוגמנות

ב-2006 סקרלט ג'והנסון נבחרה להוביל מסע פרסום של הבושם "Eternity Moment" מבית המותג קלווין קליין. כמו כן השתתפה בפרסומות עבור בית האופנה הצרפתי לואי ויטון ומותג האופנה האמריקאי גאפ.

בגיליון נובמבר 2006 של המגזין "Esquire" הוכרזה ג'והנסון כאישה הסקסית ביותר בעולם, תואר בו זכתה שוב באותו מגזין גם ב-2013. בינואר 2007 בחר בה המגזין "פלייבוי" כאישה היפה והסקסית ביותר בעולם.

חיים אישיים

ג'והנסון, 2009

לג'והנסון אזרחות כפולה, אמריקאית (מלידה) ודנית (מאביה).

בשנים 2008–2011 הייתה נשואה לשחקן הקנדי ראיין ריינולדס.‏[3]

ב-2014 נישאה בשנית לבעלים של סוכנות פרסום צרפתי, רומן דוריאק. באותה שנה נולדה להם בת. ב-2017 התגרשו.[4]

מאז דצמבר 2017 היא בזוגיות עם הקומיקאי קולין ג'וסט, ובמאי 2019 הכריזו על אירוסיהם.[5] באוקטובר 2020 הודיעו על נישואיהם בטקס פרטי.

באוגוסט 2021 הודיעו הזוג שג'והנסון בהריון.

עמדות פוליטיות

מאז 2008 ג'והנסון ידועה גם בתור תומכת של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. ב-2004 השתתפה במסע בחירות של המועמד הדמוקרטי ג'ון קרי. לפני כן, הייתה רשומה כמצביעה למועמדים עצמאיים.

ב-2014 נבחרה ג'והנסון לפרזנטורית הבינלאומית של החברה הישראלית "סודהסטרים", ובהמשך כיכבה בפרסומת של החברה שהוצגה במשחק הסופרבול.[6] בעקבות הפרסומת קראו ארגונים שתומכים בחרם על ההתנחלויות להחרים את ג'והנסון, ועקב כך עזבה ג'והנסון את ארגון זכויות האדם "אוקספם" שבו שימשה שגרירה של רצון טוב במשך כשמונה שנים, את הפרישה הסבירה באמירה ש"יש ביננו חילוקי דעות מהותיים בדעה לגבי תנועת ה-BDS".[7] בעקבות החלטתה, ג'והנסון זכתה לשבחים ממספר אישים פוליטיים בישראל, לרבות ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שהשתמש באחד המשפטים המפורסמים מהסרט "חלף עם הרוח" באומרו: "למען האמת, יקירתי, אכפת לי מאוד!".[8]

פילמוגרפיה

פרסים


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

פרס מועד הענקה ארגון מעניק תוצאה מקור
פרס הדור 16 במאי 2021 MTV זכייה [9]
פרס הסינמטק האמריקאי (אנ') ה-35 נובמבר 2021 הסינמטק האמריקאי (אנ') זכייה [10]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקרלט ג'והנסון בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים

  1. ^ 'I'm not anything like her...', Irish Times, April 27 2012
  2. ^ DAILYMAIL, Scarlett Johansson sheds tears as she learns of family members who died at Warsaw Ghetto in World War II, https://www.dailymail.co.uk/, ‏28 October 2017
  3. ^ סקרלט ג'והנסון וראיין ריינולדס נישאו בקנדה מגזין people 28.9.08
  4. ^ "הגירושים השניים של סקרלט". ynet. נבדק ב-2017-03-30.
  5. ^ סקרלט ג'והנסון וקולין ג'וסט מאורסים, באתר ‏מאקו‏, 20 במאי 2019
  6. ^ THE POLITICS OF CELEBRITY AMBASSADOR, הניו יורקר, 16 בינואר 2014
  7. ^ צביקה קליין, למען ישראל: ג'והנסון עזבה ארגון זכויות אדם, באתר nrg‏, 30 בינואר 2014
  8. ^ פורסם: 04.03.14 , 17:47, נתניהו הודה לשחקנית סקרלט ג'והנסון על התנגדותה לחרם על ישראל, באתר ynet, 4 במרץ 2014
  9. ^ Del Rosario, Alexandra (May 11, 2021). Scarlett Johansson To Receive Generation Award At MTV Movie & TV Awards Ceremony. Deadline Hollywood. Retrieved June 25, 2021
  10. ^ Hammond, Pete (June 22, 2021). Scarlett Johansson To Receive 35th Annual American Cinematheque Award In November. deadline Hollywood. retrieved June 23, 2021