הפשוטע – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:


== מאפייני הדמות ==
== מאפייני הדמות ==
על פי מייסד העמוד, הפשוטע היא "רווקה נצחית בת 22, שיוצאת כל יום עם מישהו אחר. היא בזבזנית, לא אחראית, עצלנית, מאחרת כל הזמן", אשר "במקור מ[[קריית גת]]". בנוסף לכך, ציין שמקור השם "הפשוטע" הוא כינוי שקיבל מ[[ידיד|חבר]] קרוב, ושמדובר ב"[[סלנג]] ל[[הומו]] שלא מבין ב[[הקהילה הגאה|קהילה]]".<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.atmag.co.il/הפשוטע-בר-אלמליח/|כותרת=מתוך ראיון עם בר אלמליח, מייסד העמוד|אתר=מגזין את|תאריך=1 במרץ 2020}}</ref>.
על פי מייסד העמוד, הפשוטע היא "רווקה נצחית בת 22, שיוצאת כל יום עם מישהו אחר. היא בזבזנית, לא אחראית, עצלנית, מאחרת כל הזמן", אשר "במקור מ[[קריית גת]]". בנוסף לכך, ציין שמקור השם "הפשוטע" הוא כינוי שקיבל מ[[ידיד|חבר]] קרוב, ושמדובר ב"[[סלנג]] ל[[הומו]] שלא מבין ב[[הקהילה הגאה|קהילה]]"<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.atmag.co.il/הפשוטע-בר-אלמליח/|כותרת=מתוך ראיון עם בר אלמליח, מייסד העמוד|אתר=מגזין את|תאריך=1 במרץ 2020}}</ref>.


הפרסומים הראשונים של הדמות נשאו מסרים של [[פמיניזם]] והעצמה נשית, וכללו קליפים עם [[תרגום]] מדומה של שירים ב[[ספרדית]]<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://politicallycorret.co.il/hapshuta/|כותרת=מתוך ראיון עם בר "הפשוטע"|אתר=פוליטיקלי קוראת|תאריך=31 בדצמבר 2020}}</ref>.
הפרסומים הראשונים של הדמות נשאו מסרים של [[פמיניזם]] והעצמה נשית, וכללו קליפים עם [[תרגום]] מדומה של שירים ב[[ספרדית]]<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://politicallycorret.co.il/hapshuta/|כותרת=מתוך ראיון עם בר "הפשוטע"|אתר=פוליטיקלי קוראת|תאריך=31 בדצמבר 2020}}</ref>.

גרסה מ־04:48, 9 בספטמבר 2021

אנו דנים כעת בשאלה האם ערך זה עומד בקריטריונים להיכלל בוויקיפדיה. אתם מוזמנים לשפר ולהרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, וכן להשתתף בדיון בדף השיחה של הערך.
הדיון אורך שבוע, וניתנת בו הזדמנות להביע תמיכה מנומקת בהשארת הערך. הערך יימחק בתום שבוע ימים, אלא אם כן הובעה תמיכה שכזו בידי עורך או עורכת בעלי זכות הצבעה מלבד יוצר או יוצרת הערך. (התבנית הוצבה בתאריך 8.09.2021).
אנו דנים כעת בשאלה האם ערך זה עומד בקריטריונים להיכלל בוויקיפדיה. אתם מוזמנים לשפר ולהרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, וכן להשתתף בדיון בדף השיחה של הערך.
הדיון אורך שבוע, וניתנת בו הזדמנות להביע תמיכה מנומקת בהשארת הערך. הערך יימחק בתום שבוע ימים, אלא אם כן הובעה תמיכה שכזו בידי עורך או עורכת בעלי זכות הצבעה מלבד יוצר או יוצרת הערך. (התבנית הוצבה בתאריך 8.09.2021).
הפשוטע
סוג עמוד פייסבוק, עמוד אינסטגרם
תקופת הפעילות 21 בינואר 2017 – הווה (7 שנים ו־13 שבועות)
מייסדים בר אלמליח דונצוב
https://www.facebook.com/hapshuta/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קובץ:MizadHapshuta2021.JPG
בר אלמליח דונצוב ("בר הפשוטע"), שיר הדס מאיר והזמרת נועה קירל בטקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל, ספטמבר 2021 (צילום: ספיר כהן)

הפשוטע (נכתב באופן שגוי במכוון; נהגה כרגיל "הפשוטה") היא דמות רשת פארודית הומוריסטית שהופיעה לראשונה ברשת פייסבוק ב-21 בינואר 2017, ומדמה בוגרת-צעירה ילידת דור ה-Y טיפוסית. הדמות כותבת ומביעה דעה על אירועי היום-יום שלה ואירועים אקטואליים שונים באמצעות טקסטים וממים הכוללים אזכורים לתרבות הפופ בשנות צעירותה (העשור הראשון של המאה ה-21) ובתקופה הנוכחית.

תמונת הפרופיל המשויכת לדמות היא תמונה של השחקנית לואיסנה לופילטו, בתור דמותה מיה קולוצ'י מתוך דרמת הנעורים "המורדים", שהייתה פופולרית בישראל בשנים 20022003.

הדמות סחפה אחריה עוקבים רבים בשכבת הגיל שלה, על בסיס החיבור לחומר המקור ולהזדהות עם המצבים המתוארים בערוצי המדיה שלה. בעקבות ההשפעה הציבורית, נוצרו מספר שיתופי פעולה של מותג הדמות, בין היתר בשיתוף גלי צה"ל ו-MTV ישראל.

נכון לספטמבר 2021, עמוד פייסבוק של הפשוטע מונה מעל ל-224 אלף עוקבים. עמוד אינסטגרם של הפשוטע הוקם ב-22 במרץ 2019, ונכון לספטמבר 2021 מונה מעל ל-300 אלף עוקבים.

מאפייני הדמות

על פי מייסד העמוד, הפשוטע היא "רווקה נצחית בת 22, שיוצאת כל יום עם מישהו אחר. היא בזבזנית, לא אחראית, עצלנית, מאחרת כל הזמן", אשר "במקור מקריית גת". בנוסף לכך, ציין שמקור השם "הפשוטע" הוא כינוי שקיבל מחבר קרוב, ושמדובר ב"סלנג להומו שלא מבין בקהילה"[1].

הפרסומים הראשונים של הדמות נשאו מסרים של פמיניזם והעצמה נשית, וכללו קליפים עם תרגום מדומה של שירים בספרדית[2].

כיום, הפשוטע בולטת בעיקר בזיקתה הרבה לעשור בו גדלה (העשור הראשון של המאה ה-21) ולתוכן השונה בתרבות הפופ בשנים אלו, לרבות במוזיקה ובטלוויזיה. במגוון פרסומיה, נוהגת לפזר הדמות אזכורים כלפי התוכן האהוב עליה.

בפרסומים שונים הוזכר כי הדמות היא סטודנטית, וכי היא מעריצה אמנים שונים במוזיקה הישראלית, לרבות נועה קירל, מרגי, נטע ברזילי, אלה לי, רן דנקר ועוד. בנוסף, היא מעריצה בנוסטלגיה רבה את סדרות הטלוויזיה הארגנטינאיות ששודרו בערוץ הילדים החל מסוף שנות ה-90, לרבות "המורדים".

בפרסומיה נוהגת הדמות להציג אירועים מחייה הטיפוסיים ומעוררי ההזדהות בשילוב תמונות ואזכורים לתוכן עליו גדלו בני גילה, לרבות סדרות זרות (כגון המורדים, כמעט מלאכים וקטנטנות), סדרות ישראליות לילדים ונוער (כגון הפיג'מות, השיר שלנו והשמיניה), הפסטיגל וסדרות רכש מדובבות (כגון ארתור, בובספוג ובראץ).

בנוסף לתוכן הנוסטלגי, השתלבו בתדמיתה ובשפתה של הדמות תכנים המתאימים לאופייה ולגילה מהעידן הנוכחי כגון הסדרות קופה ראשית, הכוכב הבא וזאת וזאתי, לה הדמות אף הובילה קמפיין לחידוש לעונה שנייה[3].

מדי פעם, מפרסמת הדמות פסקאות דעה ארוכות מהרגיל המתייחסות לאירועים אקטואליים המתרחשים בישראל או בתרבות הפופ העולמית, הכוללים אף הם אזכורים בסגנון הכתיבה המוכר.

הדמות המוצגת בדף מכונה בישירות על פי שם העט "הפשוטע", ולא מיוחסים לה שם פיקטיבי או חזות פיזית של שחקנית בתחפושת. באופן ויזואלי הדמות מיוצגת על ידי תמונה של השחקנית לואיסנה לופילטו, כאשר לעיתים עוקבים חדשים מניחים בשוגג שהדמות בתמונה היא השחקנית דנה פרידר, בשל הדמיון החזותי ביניהן.

עמודי הדמות מופעלים על ידי בר אלמליח דונצוב[4], המכונה ״בר הפשוטע״ כאשר מייצג בשמו את הדמות שלא במסגרת הרשתות החברתיות.

ההסרה הזמנית מפייסבוק

ב-18 במאי 2019, ערב תחרות הזמר של האירוויזיון לשנת 2019 אשר התקיימה בישראל, עלה פוסט בעמודי המדיה החברתית של הפשוטע, ובו נכתב:

רגע לפני ששבוע האירוויזיון נגמר, אני לא יכולה להתעלם מכך שמדינת ישראל בחרה לשים בקדמת הבמה דמויות כמו אסי עזר, דנה אינטרנשיונל ויזהר כהן, שמשתייכים בגאווה לאחת הקבוצות המדוכאות בחברה הישראלית. לאהוב את השונה, לקבל את האחר, ולא לשכוח שאף אחד לא בחר להיות תימני.

פוסט בעמוד הפייסבוק של הפשוטע[5]

בכוונת הפוסט המקורי היה להביע בצורה קומית נוסח אשר מיוחס לרוב לייצוג הקהילה הגאה במדיה, אליה מיוחסים ידוענים המוזכרים בו.

מיד לאחר פרסומו, הופץ הפוסט בקרב קבוצת פייסבוק בשם "הקסם התימני", ובה הביעו פגיעות רבה מהפוסט. הדעות בקבוצה זו נעו בין פגיעה על רקע גזעני בעקבות קריאה חסרת הקשר, או על רקע דתי בתפיסת ההשוואה בין העדה התימנית לבין הקהילה הגאה כפוגענית. כתוצאה מכך, קראו חברי הקבוצה אחד לשני לדווח בהמונים על העמוד, מה שהוביל את פייסבוק באופן אוטומטי להסיר אותו. בנוסף, ציין מייסד העמוד שקיבל איומים והודעות נאצה על פוסט זה[6].

בעקבות הסרת העמוד וללא כל יכולת ערעור זמינה, נאלץ בר, מייסד העמוד, לחשוף את זהותו בקיר הפרטי שלו בתור המפעיל שמאחוריו, בפוסט שהפך ויראלי[7], ואף הוביל לראיונות בחדשות 12 ובתוכנית "הצינור". משתמשים רבים אף קראו לחבריהם לשלוח דיווחים לפייסבוק להחזיר את הדף.

מספר ימים לאחר מכן, ב-23 במאי 2019, הודיעו פייסבוק ישראל שיחזירו את העמוד לאוויר. בתגובתם הרשמית מסרו כי העמוד "הוסר בעקבות טעות טכנית. מתנצלים"[8]. מספר שעות לאחר מכן, העמוד הושב לאוויר והועלתה בו תמונת פרופיל חדשה יחד עם טקסט המודה לכל העוזרים להחזיר את העמוד לאוויר, בשילוב הבהרה כי לא הייתה בפוסט המקורי כוונת פגיעה, עם הפנייה "בני ובנות העדה התימנית, אני חולה עליכם"[9].

טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל

היסטוריה

לוגו טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל 2.0 (2021, עיצוב גרפי: אופיר דנן)
מנחי הטקס בר אלמליח דונצוב ושיר הדס מאיר, דצמבר 2020. (צילום: עומר עוזרי)

ב-25 בדצמבר 2018 פורסם בעמוד הפייסבוק של הפשוטע טופס סקר לקראת השנה האזרחית החדשה, המזמין את עוקבי העמוד להצביע עבור המועמדים המועדפים עליהם במגוון קטגוריות ברוח העמוד, במצעד שכונה "טקס פרסי עמודי המימז ההומואיים לשנת 2018"[10]. תוצאות הסקר פורסמו ב-2 בינואר 2019[11].

כשנתיים לאחר מכן, ב-15 בדצמבר 2020, נפתחה הצבעה נוספת לטקס פרסים לקראת סוף השנה האזרחית, שכונה "טקס נבחרי הפשוטע 2020"[12]. בעוד שהכוונה המקורית הייתה לפרסם את תוצאות הסקר בעמוד הדמות, לאחר פרסום הסקר קיבל מפעיל העמוד פנייה מגלי צה"ל להפיק טקס מוקלט בשיתוף פעולה[13]. כתוצאה מכך, הופק טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"לֹ בהנחיית בר אלמליח דונצוב ושיר הדס מאיר בהשתתפות מגוון אמנים אורחים מתרבות הפופ במוזיקה הישראלית ובטלוויזיה הישראלית אשר צולם ב-"באולינג סיטי" בראשון לציון, ושודר בשידור בכורה חי בעמוד הפייסבוק של הפשוטע ובמקביל בתחנת הרדיו של גלי צה"ל ב-31 בדצמבר 2020[14][15]. שעון העצר שהוצג לפני השידור מיתג את השידור בתור "הפשוטע נחשפת".

טקס הפרסים 1.0 (2020)

טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל הראשון, המתייחס למועמדים לשנת 2020, צולם ב-"באולינג סיטי" בראשון לציון ושודר בשידור בכורה בלייב בעמוד הפייסבוק של הפשוטע ובתחנת הרדיו של גלי צה"ל ב-31 בדצמבר 2020[14][15]. הטקס עלה לערוץ היוטיוב של גלי צה"ל ב-1 בינואר 2021[16]. הטקס הופק על ידי ליהי גינדי לוי ושיר רגב.

בטקס התארחו כמנחות משנה השחקניות אושרית סרוסי וענת מגן שבו בתור הדמויות מילעל (מהסדרה זאת וזאתי) ואילנית (מהסדרה אחד העם 1) בהתאמה, כאשר השחקנית גיתית פישר הוזמנה אף היא אך נבצר ממנה להגיע[17]. בנוסף, התארחו בטקס הזמרת אלה לי להב שזכתה בפרס שיר השנה של זמרת ישראלית ("זוט עני"), הזמרת עדי ביטי שזכתה בפרס העין של השנה (אזכור לזאת וזאתי) וביצעה בביצוע חי אקוסטי את שירה "חשה", השחקנית והזמרת אליאנה תדהר שביצעה את השיר "Será de Dios" מתוך המורדים והזמרת נועה קירל שזכתה ב-3 פרסים.

זוכי הפרסים השונים שלחו נאומי זכייה קצרים שהוקלטו מראש ושולבו בטקס.

איחוד השנה בזום שיר השנה של זמר ישראלי
זוכה: "הפיג'מות - איחוד בבידוד" זוכה: "רסיסים" (רביב כנר)
מגיש/ת החדשות של השנה שיר השנה של זמרת ישראלית
זוכה: הילה קורח זוכה: "זוט עני" (אלה לי להב)
עוכרת השנה חיסון השנה
זוכה: דואה ליפה זוכה: "נסיכת פופ" בביצוע רוני דואני סופרסטאר ונועה קירל ב-My פסטיגל
מערכת הבחירות של השנה העין של השנה
זוכה: מערכת הבחירות הרביעית בשנתיים (טרם הכרזתה הרשמית) זוכה: העין של עדי ביטי[18] (אזכור לזאת וזאתי)
תוכנית המציאות של השנה זמרת השנה
זוכה: "המירוץ למיליון" זוכה: נועה קירל
שיר השנה של זמרת השנה שיתוף הפעולה של השנה
זוכה: "מיליון דולר" (נועה קירל) זוכה: "אמבולנס" (נועה קירל ויהונתן מרגי)
השורד/ת האהוב/ה השיר הכי טוב בעלייתו ונפילתו של שם טוב האבי
זוכה: ירדן ג'רבי זוכה: "האזרח הקטן"[20]
עובד שפע יששכר של השנה פרס מפעל חיים
זוכה: ראמזי עבד ראמזי (אמיר שורוש) זוכים: רוני דואני וגיורא חמיצר

טקס הפרסים 2.0 (2021)

טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל 2.0, המתייחס למועמדים לשנת 2021 / תשפ"א, צולם באוגוסט 2021 ועתיד לעלות לשידור בעמוד הפייסבוק של הפשוטע ובתחנת הרדיו של גלי צה"ל ב-8 בספטמבר 2021[21][22], צאת ראש השנה תשפ"ב. הטקס הופק על ידי אופיר שוחט ושיר רגב. ההצבעה לקטגוריות הטקס נפתחה ב-4 באוגוסט 2021[23].

ב-17 באוגוסט 2021, הועלו פעילויות ברשתות החברתיות המציעות לצופי הטקס הזדמנות להשתתף בתור קהל בצילומי קליפ של עיבוד חדש של אחד משירי הפיג'מות בביצוע ההרכב "עודד פז והקסדות", שיוצג בהקרנת בכורה בטקס. הפעילויות השונות עלו בעמוד האינסטגרם של "עודד פז והקסדות"[24], עמוד האינסטגרם של גלי צה"ל[25], וקבוצת הפייסבוק "זה כמו בפרק הזה ב-"הפיג'מות""[26].

ב-2 בספטמבר 2021, במהלך מהדורת החדשות המוקדמת שש עם עודד בן עמי בחדשות 12, הופתע כתב הפלילים של המערכת ברהנו טגניה בחשיפה מוקדמת כי זכה בפרס כתב השנה בטקס, בזכות מקצועיותו במבצע שומר החומות[27].

ב-4 בספטמבר 2021 פורסמו תמונות מצילומי הטקס, החושפים את הידוענים שיתארחו בו, ובניהם רן דנקר, נועה קירל, נועה קולר ואמיר שורוש (מהסדרה קופה ראשית), אסף זמיר ומאיה ורטהיימר, עודד פז ואילן רוזנפלד (הפיג'מות), עדן אלנה ורוני דואני.

ב-6 בספטמבר 2021, ערב ראש השנה תשפ"ב, שוחרר בעמודי הפשוטע וגלי צה"ל עיבוד מוזיקלי של הסינגל "אפס מאמץ" של נטע ברזילי והצמד סטטיק ובן-אל, מבוצע על ידי הזמר רן דנקר, שהוקלט כחלק מהטקס[28].

ההשפעה התרבותית

לאורך השנים, דמותה של הפשוטע השפיעה בצורה נרחבת על תרבות הפופ הישראלית, ונחשבת למובילת דעה עבור ילידי דור ה-Y.

בנובמבר 2019, בוצע שיתוף פעולה בין מותג הדמות וערוץ הטלוויזיה MTV ישראל ליצירת רצועת השמעה בשם "100% הפשוטע" המשודרת בערוץ באופן חד-שבועי, הכוללת קליפים לשירים שנבחרו על ידי מפעיל העמוד ברוח הדמות[29].

מספר פוליטיקאים הגיבו על פוסטים של הפשוטע בזמנים שונים על מנת לפנות לקהל היעד של העמוד במהלך מערכת בחירות, או לחלופין כתגובה על ממים בהם נכללו תמונות שלהם. בין הפוליטיקאים שהגיבו נמנים מרב מיכאלי[30], אביגדור ליברמן[31] ונשיא מדינת ישראל לשעבר ראובן ריבלין[32]. ראש מפלגת יש עתיד וראש ממשלת ישראל החלופי יאיר לפיד הקריא תגובה של הפשוטע בפוסט קידום שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו שבוע לפני הבחירות לכנסת העשרים וארבע, וציין כי הוא מכיר ואוהב את העמוד[33].

בעקבות קהילת העוקבים הגדולה של הדמות, הוקמה ב-24 באפריל 2021 קבוצת פייסבוק רשמית דרך דף הדמות, הנקראת "הפשוטעות"[34]. בקבוצה זו, מוזמנים העוקבים להעלות תוכן מקורי משלהם ברוח הדמות, כאשר פרסומים מוצלחים מן הקבוצה משותפים מדי פעם אל דפי הרשתות החברתיות של הפשוטע. נכון לספטמבר 2021, הקבוצה מונה מעל ל-94 אלף חברים.

בספטמבר 2021 השתתפו מפעיל העמוד בר ושותפתו להנחיית טקס פרסי הפשוטע, שיר הדס מאיר, בשעשועון "אל תפילו את המיליון" ברשת 13. הן הפרומואים לתוכנית והן המנחה אברי גלעד בתוכנית עצמה הדגישו את מותג ודמות הפשוטע[35][36].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מתוך ראיון עם בר אלמליח, מייסד העמוד, באתר מגזין את, ‏1 במרץ 2020
  2. ^ מתוך ראיון עם בר "הפשוטע", באתר פוליטיקלי קוראת, ‏31 בדצמבר 2020
  3. ^ אירוע לקידום עונה שנייה ל-"זאת וזאתי", ‏10 בינואר 2020
  4. ^ בר אלמליח, 25, נשוי, דייל קרקע ומי שכותב ועומד שמאחורי עמודי הפייסבוק והאינסטגרם הפופולריים "הפשוטע", באתר Ynet, ‏9 במאי 2021
  5. ^ צילום מסך של הפוסט, מתוך כתבה על התקרית, באתר N12, ‏22 במאי 2019
  6. ^ "איימו עליי בגלל פוסט הומוריסטי", באתר N12, ‏22 במאי 2019
  7. ^ עותק של פוסט החשיפה המקורי, באתר עמוד הפייסבוק סטטוסים מצייצים, ‏22 במאי 2019
  8. ^ עמוד הפייסבוק פשוטע יחזור לאוויר, באתר N12, ‏23 במאי 2019
  9. ^ רגע לפני החזרה לשגרה, אני רוצה לומר תודה., באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏23 במאי 2019
  10. ^ הצביעו והשפיעו!, באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏25 בדצמבר 2018
  11. ^ טקס פרסי עמודי המימז ההומואיים 2018 - התוצאות, באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏2 בינואר 2019
  12. ^ השנה הכוח בידיים שלכם., באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏15 בדצמבר 2020
  13. ^ "פנתה אליי חיילת מקסימה...ושאלה אותי אם בא לי לעשות טקס משותף עם גלי צהל", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏1 בינואר 2021
  14. ^ 1 2 טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל, באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏31 בדצמבר 2020
  15. ^ 1 2 טקס הפרסים השנתי, באתר גלי צה"ל, ‏31 בדצמבר 2020
  16. ^ טקס פרסי הפשוטע בגלי צה"ל, באתר ערוץ היוטיוב של גלי צה"ל, ‏1 בינואר 2021
  17. ^ "ואשלח ים אהבה גם לגיתית פישר (תותית) שנבצר ממנה להגיע ברגע האחרון אבל היא בלבבות של כולנו", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏1 בינואר 2021
  18. ^ "נא לבטל את העין של ביטי עדי!", באתר זאת וזאתי רשת 13, ‏24 באוקטובר 2019
  19. ^ "הילדים של העתיד" מתוך i פסטיגל, באתר ערוץ היוטיוב הרשמי של הפסטיגל, ‏20 בדצמבר 2011
  20. ^ "האזרח הקטן - מתוך עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי", באתר ערוץ היוטיוב של כאן דיגיטל, ‏19 ביולי 2020
  21. ^ "רביעי 8.9 ב20:00 נתראה ביי ❤️", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏4 בספטמבר 2021
  22. ^ טקס הפרסים השנתי, באתר גלי צה"ל, ‏8 בספטמבר 2021
  23. ^ "הצביעו והשפיעו דחוף", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏4 באוגוסט 2021
  24. ^ "רוצים להיות קהל שלנו?", באתר עמוד האינסטגרם של עודד פז והקסדות, ‏17 באוגוסט 2021
  25. ^ "רוצים הצצה ראשונה למופע של עודד פז ולהקת הקסדות?", באתר עמוד האינסטגרם של גלי צה"ל, ‏17 באוגוסט 2021
  26. ^ "רוצים להשתתף כקהל בביצוע מוקלט של "עודד פז והקסדות" בטקס פרסי הפשוטע וגלי צה"ל?", באתר קבוצת הפייסבוק "זה כמו בפרק הזה ב-"הפיג'מות"", ‏17 באוגוסט 2021
  27. ^ "ברהנו הגיע לאולפן לעוד אייטם רגיל, ואז גילה שזכה בתואר כתב השנה של הפשוטע וגלצ!", באתר עמוד הפייסבוק של גלי צה"ל, ‏2 בספטמבר 2021
  28. ^ "רן דנקר קלאס באפס מאמץ ואין לי חמצן בריאות", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏6 בספטמבר 2021
  29. ^ "מדי יום רביעי בשעה 19:10 תשודר בערוץ אם טבעי תוכנית בשם "100% הפשוטע" ובה יהיו שירים שאני אבחר בעצמי", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏5 בנובמבר 2019
  30. ^ "זה בידיים שלנו! שימו אמת בקלפי! ויהיה ממש מהמם.", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏23 במרץ 2021
  31. ^ "זה אני. אחרי שעה וחצי של אימון. ועוד רק התחממתי", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏9 באוגוסט 2020
  32. ^ "לא יקירה, זה אני", באתר עמוד הפייסבוק של הפשוטע, ‏24 ביולי 2019
  33. ^ "הפשוטע כותבת לי להתחיל לתמצת…", באתר עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד, ‏15 במרץ 2021
  34. ^ קבוצת "הפשוטעות", באתר פייסבוק, ‏24 באפריל 2021
  35. ^ האיש שעומד מאחורי ה'פשוטע' מגיע לאל תפילו את המיליון!, באתר עמוד הפייסבוק של רשת 13, ‏2 בספטמבר 2021
  36. ^ אל תפילו את המיליון, עונה 1, פרק 9: "הפשוטע" מגיע לטלוויזיה, באתר רשת 13, ‏4 בספטמבר 2021