פרכוס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ נא לציין בדף השיחה מהם המינוחים השגויים
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''פִּרְכּוּס''' (ב[[אנגלית]]: '''Convulsion''') הוא מצב רפואי שבו [[שריר]]י הגוף מתכווצים ומתרפים במהירות שוב ושוב. התוצאה היא טלטול לא מבוקר של הגוף.{{הערה|[http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000021.htm Medlineplus medical encyclopedia]}} משום שפרכוס הוא, לעיתים קרובות, [[תסמין]] של [[התקף אפילפטי]] משתמשים, לעיתים, במונח "פרכוס" כ[[מילה נרדפת]] ל"התקף" (Seizure).{{הערה|[http://www.merriam-webster.com/dictionary/fit%5B3%5D Merriam-Webster: Fit].}} אבל לא כל ההתקפים האפילפטיים גורמים לפרכוסים, ולא כל הפרכוסים נגרמים מהתקפים אפילפטיים. פרכוסים מתרחשים גם כשמקבלים [[שוק חשמלי|הלם חשמלי]], או מ[[הרעלת חמצן]].
'''פִּרְכּוּס''' (ב[[אנגלית]]: '''Convulsion''') הוא מצב רפואי שבו [[שריר]]י הגוף מתכווצים ומתרפים במהירות שוב ושוב. התוצאה היא טלטול לא מבוקר של הגוף.{{הערה|[http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000021.htm Medlineplus medical encyclopedia]}}.ישנם שני סוגי פרכוסים: [[פרכוס אפילפטי|'''פרכוס אפילפטי''']] ו[[פרכוס לא-אפילפטי|'''פרכוס לא אפילפטי''']].

==ראו גם ==
* [[פרכוס לא-אפילפטי]]


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־16:05, 12 בספטמבר 2021

פִּרְכּוּסאנגלית: Convulsion) הוא מצב רפואי שבו שרירי הגוף מתכווצים ומתרפים במהירות שוב ושוב. התוצאה היא טלטול לא מבוקר של הגוף.[1].ישנם שני סוגי פרכוסים: פרכוס אפילפטי ופרכוס לא אפילפטי.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

ערך זה הוא קצרמר בנושא רפואה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.