סנדרה או – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ הוספת קטגוריה:טיים 100 באמצעות HotCat
שורה 148: שורה 148:
[[קטגוריה:זוכי פרס גלובוס הזהב: טלוויזיה: שחקן ראשי בדרמה]]
[[קטגוריה:זוכי פרס גלובוס הזהב: טלוויזיה: שחקן ראשי בדרמה]]
[[קטגוריה:קנדיות שנולדו ב-1971]]
[[קטגוריה:קנדיות שנולדו ב-1971]]
[[קטגוריה:טיים 100]]

גרסה מ־02:36, 16 בספטמבר 2021


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ קישור, שפה מועדפת ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סנדרה או
Sandra Oh
סנדרה או, 2011
סנדרה או, 2011
לידה 20 ביולי 1971 (בת 52)
אונטריו, קנדה
מדינה קנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989
עיסוק

שחקנית טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון

מפיקה (קילינג איב)
מקום לימודים
בן או בת זוג אלכסנדר פיין (20032006) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://www.sandraoh.com/
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנדרה אואנגלית: Sandra Oh, נולדה ב-20 ביולי 1971) היא שחקנית ומדבבת קנדית. ידועה בשל דמותה של כריסטינה יאנג בסדרת הטלוויזיה "האנטומיה של גריי" במשך 10 עונות. על תפקידה זה, זכתה בפרס גלובוס הזהב ובפרס גילדת שחקני המסך.

ביוגרפיה

או נולדה באוטווה שבאונטריו, קנדה. הוריה הם מהגרים קוריאנים, אביה הוא איש עסקים ואמה היא ביוכימאית. יש לה אח בשם ריי ואחות בשם גרייס. היא החלה ללמוד בלט ומשחק בגיל צעיר. בעת לימודיה בבית הספר התיכון למדה לנגן בחליל צד והמשיכה ללמוד בלט ומשחק. היא טענה כי ידעה שאינה "מספיק טובה כדי להיות רקדנית מקצועית" ולכן התמקדה בלימודי המשחק. עניינה במשחק הוביל אותה ללימודי דרמה, השתתפות בהצגות בית ספריות והצטרפות ל"מועדון הדרמה" - קבוצת שחקנים שפעלה בקנדה. למורת רוחם של הוריה, היא דחתה הצעה לקבל מלגה של ארבע שנים בלימודי עיתונאות ב"אוניברסיטת קרלטון" כדי ללמוד דרמה במונטריאול, כשהיא משלמת מכספה שלה על לימודיה. בעת לימודי הדרמה שלה היא שיחקה מלצרית בסרט הטלוויזיה "School's Out".

זמן קצר לאחר שסיימה את לימודי הדרמה שלה ב-1993, היא כיכבה בהצגה "Oleanna" מאת דייוויד מאמט שהציגה בלונדון, אונטריו. באותה תקופה היא זכתה בתפקידים בשני סרטי טלוויזיה.

קריירה

או התפרסמה בקנדה כשכיכבה בסרט הקנדי "Double Happiness" משנת 1994 בתפקיד שזיכה אותה בפרס ג'ני בקטגוריית "השחקנית הטובה ביותר". ב-1997 היא כיכבה בסרט "בין" בו שיחקה את ברניס. לאחר תפקידה ב"בין" שיחקה בסרטים הקנדים "חיים ארוכים, אושר ושגשוג" ו"Last Night", עליו זכתה בפרס ג'ני נוסף.

או פרצה לתודעה הציבורית של הקהל האמריקאי לאחר ששיחקה בסרטים "תחת שמש טוסקנה" ו"דרכים צדדיות". היא מחשיבה את "דרכים צדדיות" ו"Evelyn Lau" לשני הסרטים הטובים ביותר שעשתה. בסרט "סטריפטיז באיגואנה הכחולה" היא שיחקה חשפנית כותבת שירה, כשהיא מופיעה בכמה סצנות ריקוד בעירום. או ידועה בקהל האמריקאי בשל התפקיד שלה בדרמת בית החולים של ABC "האנטומיה של גריי", אשר זיכה אותה ב-2005 בפרס גלובוס הזהב ל"שחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה" וב-2006 בפרס גילדת שחקני המסך לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה דרמה. ביולי 2009 קיבלה מועמדות חמישית לפרס אמי על עבודתה בסדרה.

או זכתה לשבחים מהמבקרים על תפקידה בסדרה "ארליס" של רשת HBO. בתיאטרון, או כיכבה בבכורות העולמיות של ההצגות "Dogeaters" מאת ג'סיקה הגדורן ו"Stop Kiss" מאת דיאנה סון.

ב-2006 היא כיכבה בסרט "המאזין הלילי".

היא הנחתה את "טקס פרסי הג'יני ב-2008. ב-2009 או הופיעה בסרט הדוקומנטרי "דבר העם" שמבוסס על ספרו של הווארד זין, "היסטוריה עממית של ארצות הברית".

במהלך חופשה מצילומי "האנטומיה של גריי", או לקחה חלק בצילומים של סדרת דרמת המלחמה הבריטית "Thorne", בה ביצעה תפקיד שדרש ממנה לעשות אימוני דיבור ומבטא כדי לדבר במבטא בריטי.

בשנת 2016 שיחקה בסרט הקומדיה "קרב בנות".

בשנת 2018 החלה לשחק בסדרת הדרמה הבריטית "להרוג את איב". על תפקידה זה הייתה מועמדת לפרס אמי לשחקנית ראשית בסדרת דרמה ולפרס סטלייט וזכתה בפרס גילדת שחקני המסך לשנת 2018. על עונתה השנייה של הסדרה שעלתה ב-7 באפריל 2019 הייתה מועמדות שוב לפרס אמי וזכתה בפרס גלובוס הזהב לשחקנית ראשית בסדרת טלוויזיה. בטקס פרסי הפרס אמי ה-71 ב-2019 קיבלה מועמדות נוספת לשחקנית אורחת בסדרה קומית על תפקידה בסדרת המערכונים "סאטרדיי נייט לייב", אך הפסידה לג'יין לינץ'.

חיים אישיים

או טבעונית.[1]

או הייתה במערכת יחסים עם הקולנוען אלכסנדר פיין במשך 5 שנים. הם נישאו ב-1 בינואר 2003, נפרדו בתחילת שנת 2005 ולבסוף התגרשו לקראת סוף 2006.

ב-28 ביוני 2011 יצאה הודעה רשמית שאו תקבל כוכב בשדרת הכוכבים של קנדה (Canada's Walk of Fame).

ב-8 ביולי 2013 קיבלה מפתח לעיר אוטווה, אונטריו מראש העירייה ג'ים ווטסון.

ב-2007 החלה לנהל מערכת יחסים עם המוזיקאי אנדרו פית'רסון.

או קיבלה אזרחות אמריקאית בשנת 2018. ביום השנה הראשון לאזרחותה, היא דיברה על כך בעת הנחיית התכנית "סאטרדיי נייט לייב" והגדירה את עצמה כ"אסייתית-קנדית-אמריקאית".

פילמוגרפיה

קולנוע

טלוויזיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנדרה או בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי קולנוענים

הערות שוליים