גרהרד קונרד – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏קישורים חיצוניים: עידכון והסרת שבורים
Noamshapira (שיחה | תרומות)
הרחבה
שורה 1: שורה 1:
{{אישיות}}
{{אישיות}}
'''גרהרד קונרד''' (ב[[גרמנית]]: '''Gerhard Conrad'''; נולד ב-[[1954]]), אשר נודע בישראל בכינוי "המתווך הגרמני", הוא קצין ביון בכיר ו[[מזרחן]] בולט ב[[שירות הביון הפדרלי (גרמניה)|שירות הביון הפדרלי של גרמניה]].
'''גרהרד קונרד''' (ב[[גרמנית]]: '''Gerhard Conrad'''; נולד ב-[[1954]]), אשר נודע בישראל בכינוי "המתווך הגרמני", ובגרמניה מכנים אותו "הר חזבאללה". קונרד היה קצין ביון בכיר ו[[מזרחן]] בולט ב[[שירות הביון הפדרלי (גרמניה)|שירות הביון הפדרלי של גרמניה]], וכיום בגמלאות.


בשנות ה-80 פרסם סדרת מאמרים על ה[[ג'אז]] ב[[גרמניה הנאצית]], שהוגדרה אז כ"[[מוזיקה מנוונת]]". הוא למד [[מזרחנות]] ב[[אוניברסיטת בון]], וב-1987 הגיש את עבודת הגמר שלו על אבן עבד אל-רחמן עוואזי, מראשי פוסקי ה[[שריעה]] ב[[סוריה]] ב[[המאה ה-8|מאה ה-8]]. קונרד למד ערבית ב[[דמשק]] ושירת במחלקת המזרח התיכון של הארגון. בשנת 1998 נשלח מטעם שירות הביון לשרת בכיסוי דיפלומטי בשגרירות גרמניה בדמשק, שם פעל לצד אשתו, גם היא סוכנת של המודיעין הגרמני. בעת שהותו בדמשק הכיר את ראשי ארגון [[חמאס]] וכן פעילי [[חזבאללה]] בולטים בלבנון, בהם השיח' [[חסן נסראללה]]. קשרים אלה סייעו לו שנים אחר כך, כאשר שימש כמתווך.
בשנות ה-80 פרסם סדרת מאמרים על ה[[ג'אז]] ב[[גרמניה הנאצית]], שהוגדרה אז כ"[[מוזיקה מנוונת]]". הוא למד [[מזרחנות]] ב[[אוניברסיטת בון]], וב-1987 הגיש את עבודת הגמר שלו על אבן עבד אל-רחמן עוואזי, מראשי פוסקי ה[[שריעה]] ב[[סוריה]] ב[[המאה ה-8|מאה ה-8]]. קונרד למד ערבית ב[[דמשק]] ושירת במחלקת המזרח התיכון של הארגון. בשנת 1990 הצטרף לשירות הביון הפדרלי של גרמניה בתחילה כאיש מחקר ומומחה למזה"ת ואח"כ הפך לאיש מבצעים. בשנת 1998 נשלח מטעם שירות הביון לשרת בכיסוי דיפלומטי של "נספח תרבות" בשגרירות גרמניה בדמשק, שם פעל לצד אשתו, גם היא סוכנת של המודיעין הגרמני. בעת שהותו בדמשק הכיר את ראשי ארגון [[חמאס]] וכן פעילי [[חזבאללה]] בולטים בלבנון, בהם השיח' [[חסן נסראללה]]. קשרים אלה סייעו לו שנים אחר כך, כאשר שימש כמתווך.


בנוסף ל[[גרמנית]] ו[[ערבית]] שולט קונרד בשפות רבות, לרבות [[צרפתית]] ו[[אנגלית]], ולאורך שנות שירותו התגורר חליפות ב[[סוריה]], ב[[ביירות]] וב[[ירושלים]].
בנוסף ל[[גרמנית]] ו[[ערבית]] שולט קונרד בשפות רבות, לרבות [[צרפתית]] ו[[אנגלית]], ולאורך שנות שירותו התגורר חליפות ב[[סוריה]], ב[[ביירות]] וב[[ירושלים]].


משנת [[2015]] עומד בראש מרכז המצב והמודיעין של האיחוד האירופי (European Union Intelligence and Situation Centre), גוף הביון של [[האיחוד האירופי]].
בין השנים [[2015]] עד [[2019]] עמד בראש מרכז המצב והמודיעין של האיחוד האירופי (European Union Intelligence and Situation Centre), גוף הביון של [[האיחוד האירופי]].


==פעילותו כמתווך==
==פעילותו כמתווך==

גרסה מ־17:54, 28 בספטמבר 2021

גרהרד קונרד
Gerhard Conrad
לידה 1954 (בן 70 בערך)
פרייבורג, גרמניה המערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בון עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק שירות הביון הפדרלי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה צלב מסדר ההצטיינות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרהרד קונרדגרמנית: Gerhard Conrad; נולד ב-1954), אשר נודע בישראל בכינוי "המתווך הגרמני", ובגרמניה מכנים אותו "הר חזבאללה". קונרד היה קצין ביון בכיר ומזרחן בולט בשירות הביון הפדרלי של גרמניה, וכיום בגמלאות.

בשנות ה-80 פרסם סדרת מאמרים על הג'אז בגרמניה הנאצית, שהוגדרה אז כ"מוזיקה מנוונת". הוא למד מזרחנות באוניברסיטת בון, וב-1987 הגיש את עבודת הגמר שלו על אבן עבד אל-רחמן עוואזי, מראשי פוסקי השריעה בסוריה במאה ה-8. קונרד למד ערבית בדמשק ושירת במחלקת המזרח התיכון של הארגון. בשנת 1990 הצטרף לשירות הביון הפדרלי של גרמניה בתחילה כאיש מחקר ומומחה למזה"ת ואח"כ הפך לאיש מבצעים. בשנת 1998 נשלח מטעם שירות הביון לשרת בכיסוי דיפלומטי של "נספח תרבות" בשגרירות גרמניה בדמשק, שם פעל לצד אשתו, גם היא סוכנת של המודיעין הגרמני. בעת שהותו בדמשק הכיר את ראשי ארגון חמאס וכן פעילי חזבאללה בולטים בלבנון, בהם השיח' חסן נסראללה. קשרים אלה סייעו לו שנים אחר כך, כאשר שימש כמתווך.

בנוסף לגרמנית וערבית שולט קונרד בשפות רבות, לרבות צרפתית ואנגלית, ולאורך שנות שירותו התגורר חליפות בסוריה, בביירות ובירושלים.

בין השנים 2015 עד 2019 עמד בראש מרכז המצב והמודיעין של האיחוד האירופי (European Union Intelligence and Situation Centre), גוף הביון של האיחוד האירופי.

פעילותו כמתווך

במהלך שירותו נשלח פעמים רבות לשליחויות דיפלומטיות במזרח התיכון, והיה מעורב בכמה הסכמי שחרור חטופים ואסירים שבמהלכם עבד בתיאום עם בכירי המודיעין הישראלי. לאורך השנים נמנע קונרד מלהופיע בתקשורת, וניהל את מגעיו בחשאיות. זהותו נחשפה בשנת 2009 על ידי העיתון הגרמני "טאגסשפיגל".[1]

קונרד ליווה את המגעים לעסקת התיווך בין ישראל לחזבאללה לשחרורו של אלחנן טננבוים, והחזרת גופותיהם של בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד שנחתמה בינואר 2004. גם שחרורו של האזרח הישראלי-גרמני דניאל שרון מהכלא הלבנוני בספטמבר 2007 יצא לפועל, ככל הנראה, בזכות קשריו של קונרד.

בשנת 2008 קונרד תיווך בעסקת החילופים בין ישראל לארגון החזבאללה בה שוחרר הרוצח סמיר קונטאר, 4 אסירים נוספים ו-197 גופות של מחבלי חזבאללה בתמורה להשבת גופות החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב שנחטפו בגבול לבנון בשנת 2006. הוא שימש כשליח מזכ"ל האו"ם בעסקת החזרת גופות חיילי צה"ל.

ב-29 ביוני 2008 הודיע ​​קונרד לממשלת ישראל כי על פי חזבאללה, רון ארד נהרג במהלך ניסיון בריחה בשנת 1988.

בחודש אוגוסט 2008 הביא לשחרורם של שלושה מטפסי הרים גרמנים שנעצרו במזרח טורקיה על ידי הכורדים, לוחמי הקבוצה הבדלנית ה-PKK.

לפי בקשה אישית שהפנה בנימין נתניהו לאנגלה מרקל, קונרד היה מעורב, החל מן המגעים הראשונים, במאמצים להשגת הסכם לשחרור גלעד שליט, בין ישראל לחמאס, אליו הגיעו הצדדים באוקטובר 2011.[2][3]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים