תמר גלעדי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת {{פר|סיום פעילות}} המחושב אוטומטית כאשר הוא "היום" (תג)
עוני (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 3: שורה 3:
| תאריך לידה = [[11 בינואר]] [[1967]]
| תאריך לידה = [[11 בינואר]] [[1967]]
| התחלת פעילות = [[1998]]
| התחלת פעילות = [[1998]]
| סוגה = פולק רוק
| סוגה = [[פולק רוק]], [[בלוז]] ו[[מוזיקת פופ|פופ]]
| חברת תקליטים = [[הד ארצי]], [[התו השמיני]], [[עננה (חברה)|עננה]]
| חברת תקליטים = [[הד ארצי]], [[התו השמיני]], [[עננה (חברה)|עננה]]
}}
}}

גרסה מ־00:05, 29 בספטמבר 2021

תמר גלעדי
לידה 11 בינואר 1967 (בת 57)
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998
סוגה פולק רוק, בלוז ופופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים הד ארצי, התו השמיני, עננה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמר גלעדי (נולדה ב-11 בינואר 1967) היא זמרת ישראלית.

ביוגרפיה

תמר גלעדי בהופעה במרכז עינב לתרבות, ת"א 2012

את השכלתה המוזיקלית רכשה בבית הספר "רימון".

בשנים 19952000 השתתפה כזמרת ליווי באלבום ובמופע "בשביל הנשמה" של שם טוב לוי; באלבום "הופעה חיה בערד"; ובמופע של מתי כספי, אשר חזר בשנים האלה לישראל.

בנוסף, הייתה חלק מפרויקט "המעבדה" של קבוצת הדומינו גרוס, שהופיעה במועדון צוותא 2 עם חומרים לא מעובדים בפני קהל, שם גם חשפה את החומרים לאלבומה הראשון.

בשנת 2000 יצא אלבום הבכורה של גלעדי, "תמר גלעדי", בהפקה עצמית (אינדי) על ידי תמר. האלבום הכיל שבעה שירים, ובהם הלהיט "האהבה מתה", שכתב והלחין אריאל הורוביץ. השיר זכה להצלחה גדולה, היה מהמושמעים ביותר בתחנות הרדיו בישראל באותה שנה, ואף זכה בפרס אקו"ם ל"שיר השנה". גלעדי עצמה כתבה שני שירים באלבום, ואת היתר כתב הורוביץ. על ההפקה המוזיקלית הופקד ארקדי דוכין. עוד שירים מהאלבום הם: "כל העצב" ו"מה שאת צריכה".

באותה שנה הקליטה תמר דואט עם לאה שבת ביצוע מחודש ל"ירח בשמיים", והקליטה דואט עם גידי גוב לשיר "נתפייסה" מתוך ביצוע שעשו יחד בעונה האחרונה של "לילה גוב" ושיצא באלבום "שלל שיריו" של גוב.

בשנת 2003 יצא אלבומה השני של גלעדי, "גן חורפי". את שיר הנושא של האלבום, "גן חורפי", תרגמה תמר על פי שירה של הזמרת קרן אן "Jardin d’hiver". באלבום זה לקחו חלק כותבים רבים כגון: לאה שבת, חוה אלברשטיין, רחל שפירא, חנה גולדברג, עובד אפרת, חמי רודנר, דידי שחר ואריאל הורוביץ. תמר כתבה באלבום זה שבעה שירים. את האלבום הפיק ועיבד מאיר עמר ("ביג אם"). באלבום בלטו השירים: "גן חורפי", "עינת סיפרה לי", "אור קטן", "נערה עם גיל קטן".

באותה שנה השתתפה תמר במופע משירי לאה גולדברג, בבריכת הסולטן, עם השיר "נחל שלי" בעיבודו של עובד אפרת. המופע הוקלט ושודר בגלי צה"ל.

בשנת 2005 התארחה תמר בפסטיבל הפסנתר עם מופע שירים מתורגמים. ליוו אותה גדי סרי בכלי הקשה ורמי הראל בפסנתר ועיבודים. במהלך אותה שנה, הופיעה תמר עם הפרויקט הזה בכל הארץ כשהיא מלווה את עצמה בגיטרה. בין השירים היו משירי אליוט סמית', אלביס קוסטלו, ג'וני מיטשל, פול סיימון ועוד. המופע צולם ושודר בערוץ 2.

בשנת 2008 יצא אלבומה השלישי "סוג של ורוד", אלבום זה נוצר בעקבות מפגש בין תמר לסופרת לאה איני. השירים עוסקים בדמות האישה על רבדיה השונים, והביאו לידי ביטוי צדדים שונים ומגוונים בזהותה. תמר הלחינה את כל השירים שכתבה לה איני. את האלבום הפיק ועיבד חמי רודנר. באלבום בלטו השירים: "לאן את הולכת מפה", "סוג של ורוד", "זה לא בשמיים", "ביאטריס".

בעקבות שיתוף הפעולה עם חמי רודנר, השתתפה תמר במופע שלו "מכונת השירים", כאומן אורח ומלווה בגיטרה אקוסטית.

בשנת 2009 התארחה תמר במסגרת פסטיבל התנ"ך באזור בית גוברין במופע משירי נעמי שמר, חמותה המנוחה, עם התזמורת הסימפונית של באר שבע בעיבודים של רפי קדישזון. המופע הוקלט ושודר ברשת ג'.

אלבומה הרביעי, "בלוז לנעמי", יצא בשנת 2011, והוקדש כולו לשירי נעמי שמר. באלבום גרסאות מחודשות לשיריה של שמר בסגנון בלוז, בעיבודים משותפים של גלעדי ורמי הראל. תחילתו הייתה במופע בשם זה, שהעלתה גלעדי בשנת 2009[1].

במלאת עשור למותה של נעמי שמר, השתתפה תמר במופע בו אירחה התזמורת הפילהרמונית את מיטב אומני ישראל עם שירים של שמר בניצוחו של רפי קדישזון. תמר ביצעה את השירים "נועה" ו"על הדרך עץ עומד". המופע צולם ושודר בערוץ 2 ובגלי צה"ל. 

2015 – יצא אלבומה החמישי "הדרך הביתה". כל שירי האלבום נכתבו והולחנו על ידי תמר. הפקה מוזיקלית, יוסי מזרחי. מתוך האלבום יצאו כסינגלים מתוכו השירים: "הדך הביתה", "שלג", "להאמין" ו"לולה".

בשנת 2018 הוציאה את אלבומה "אוריגמי". מהאלבום יצאו כסינגלים השירים: "אהבת אמת", "הנהר", "המלכה והחייל" לראות את הפרחים" ו"עד שאתרחק".

חייה האישיים

תמר היא אמא לשלושה ילדים, נשואה לאריאל הורוביץ, בנה של המשוררת נעמי שמר, אשר הכירה במהלך לימודיה ברימון. בעלת תואר ראשון בתולדות האומנות ופילוסופיה, מרצה בסמינר הקיבוצים ומשדרת ברדיו 88FM את התוכנית "קצת לפני מחר" עם ענת עצמון.

דיסקוגרפיה

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תמר גלעדי בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים

  1. ^ תימורה לסינגר, שומרים על שמר, באתר ynet, 11 ביוני 2009