ספנסר טרייסי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
Avner-Y (שיחה | תרומות)
מ ←‏ביוגרפיה: מחיקת רווח מיותר.
שורה 16: שורה 16:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
טרייסי נולד ב[[ויסקונסין|וויסקונסין]] למשפחה ממוצא [[אירלנד|אירי]]. הוא החל את קריירת המשחק שלו ב[[תיאטרון]], כשכיכב במחזה המצליח, "[[המייל האחרון]]" ב[[תיאטראות ברודוויי|ברודוויי]], בשנת 1930. הבמאי [[ג'ון פורד]] ראה אותו במחזה וליהק אותו לסרטו "[[במעלה הנהר]]" לתפקיד הראשי. ב-[[1935]] חתם טרייסי חוזה עם אולפני [[M.G.M]] והקריירה שלו החלה לתפוס תאוצה. הוא התפרסם בתור שחקן של תפקידי אופי, וגילם שורה של תפקידים של דמויות הגונות וישרות. טרייסי כיכב לצד גדולי השחקנים בהוליווד, ובין השאר שיחק בתשעה סרטים לצד [[קתרין הפבורן]], עימה ניהל גם מערכת יחסים רומנטית ממושכת . הוא שיתף פעולה עם הבמאי [[סטנלי קריימר]], ושיחק בארבעה מסרטיו.
טרייסי נולד ב[[ויסקונסין|וויסקונסין]] למשפחה ממוצא [[אירלנד|אירי]]. הוא החל את קריירת המשחק שלו ב[[תיאטרון]], כשכיכב במחזה המצליח, "[[המייל האחרון]]" ב[[תיאטראות ברודוויי|ברודוויי]], בשנת 1930. הבמאי [[ג'ון פורד]] ראה אותו במחזה וליהק אותו לסרטו "[[במעלה הנהר]]" לתפקיד הראשי. ב-[[1935]] חתם טרייסי חוזה עם אולפני [[M.G.M]] והקריירה שלו החלה לתפוס תאוצה. הוא התפרסם בתור שחקן של תפקידי אופי, וגילם שורה של תפקידים של דמויות הגונות וישרות. טרייסי כיכב לצד גדולי השחקנים בהוליווד, ובין השאר שיחק בתשעה סרטים לצד [[קתרין הפבורן]], עימה ניהל גם מערכת יחסים רומנטית ממושכת. הוא שיתף פעולה עם הבמאי [[סטנלי קריימר]], ושיחק בארבעה מסרטיו.


טרייסי זכה ב[[פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר]] פעמיים ברציפות, על הופעותיו בסרטים "[[ספנים אמיצים (סרט)|ספנים אמיצים]]" (1937) וב"[[עיר הנערים]]" (1938). הוא מחזיק בשיא המועמדויות לפרס האוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר - תשע מועמדויות (ביחד עם [[לורנס אוליבייה]]).
טרייסי זכה ב[[פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר]] פעמיים ברציפות, על הופעותיו בסרטים "[[ספנים אמיצים (סרט)|ספנים אמיצים]]" (1937) וב"[[עיר הנערים]]" (1938). הוא מחזיק בשיא המועמדויות לפרס האוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר - תשע מועמדויות (ביחד עם [[לורנס אוליבייה]]).

גרסה מ־02:49, 1 בינואר 2022


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים ריקים [ קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ספנסר טרייסי
Spencer Tracy
ספנסר טרייסי, 1948
ספנסר טרייסי, 1948
לידה 5 באפריל 1900
מילווקי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 10 ביוני 1967 (בגיל 67)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה פורסט לאון ממוריאל פארק עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Spencer Bonaventure Tracy עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1921–1967 (כ־46 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
פרסים והוקרה פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספנסר טרייסיאנגלית: Spencer Tracy;‏ 5 באפריל 1900 - 10 ביוני 1967) היה שחקן אמריקני זוכה שני פרסי אוסקר, אשר כיכב ב-74 סרטים בין השנים 1930 - 1967.

ביוגרפיה

טרייסי נולד בוויסקונסין למשפחה ממוצא אירי. הוא החל את קריירת המשחק שלו בתיאטרון, כשכיכב במחזה המצליח, "המייל האחרון" בברודוויי, בשנת 1930. הבמאי ג'ון פורד ראה אותו במחזה וליהק אותו לסרטו "במעלה הנהר" לתפקיד הראשי. ב-1935 חתם טרייסי חוזה עם אולפני M.G.M והקריירה שלו החלה לתפוס תאוצה. הוא התפרסם בתור שחקן של תפקידי אופי, וגילם שורה של תפקידים של דמויות הגונות וישרות. טרייסי כיכב לצד גדולי השחקנים בהוליווד, ובין השאר שיחק בתשעה סרטים לצד קתרין הפבורן, עימה ניהל גם מערכת יחסים רומנטית ממושכת. הוא שיתף פעולה עם הבמאי סטנלי קריימר, ושיחק בארבעה מסרטיו.

טרייסי זכה בפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר פעמיים ברציפות, על הופעותיו בסרטים "ספנים אמיצים" (1937) וב"עיר הנערים" (1938). הוא מחזיק בשיא המועמדויות לפרס האוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר - תשע מועמדויות (ביחד עם לורנס אוליבייה).

ב-1940 קיבל טרייסי תואר כבוד ממכללת ריפון.

ב-1967 נפטר טרייסי מאי ספיקת לב, 17 יום לאחר סיום צילומי הסרט "נחש מי בא לסעוד", תפקיד אשר הביא לו מועמדות אחרונה לפרס האוסקר ואת פרס באפט"א לשחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי.

ב-1988 יסדה אוניברסיטת קליפורניה את "פרס ספנסר טרייסי". הפרס ניתן לשחקנים בעלי הישגים בקריירת המשחק שלהם.

פילמוגרפיה נבחרת

טרייסי עם קתרין הפבורן בקדימון לסרט צלע האדם 1949

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי קולנוענים