רוטב בולונז – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דיוק במרכיבים, בעוד גם בייקון וגם פנצ'טה עשויים מבטן החזיר, פנצ'טה אינה עובר עישון ותהליך כבישתה וייבושה שונה.
היה כתוב חלב וזה לא כשר ביחד עם בשר., עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{מאכל}}
{{מאכל}}
[[קובץ:Tagliatelle al ragù (image modified).jpg|ממוזער|שמאל|250px|[[פטוצ'יני]] ברוטב בולונז]]
[[קובץ:Tagliatelle al ragù (image modified).jpg|ממוזער|שמאל|250px|[[פטוצ'יני]] ברוטב בולונז]]
'''רוטב בולונז''' (ב[[איטלקית]]: "ראגו בולונייזה" - '''ragù alla bolognese''') הוא [[רוטב]] ל[[פסטה]] שמקורו מ[[בולוניה]], [[איטליה]], המבוסס על בשר טחון, פנצ'טה, רסק עגבניות, גזר, בצל, סלרי, קצת ציר ירקות, [[שמן זית]] או חמאה, חלב ויין לבן. בבולוניה נהוג להגיש את הרוטב עם פסטה רחבה, בייחוד טליאטלה, בעוד שמחוץ לאיטליה מקובל במיוחד להגיש את הרוטב עם [[ספגטי]] ("ספגטי בולונז"), אף שהבשר שברוטב אינו נצמד טוב לפסטה דקה מסוג זה. מגישים את הרוטב גם עם פסטה קצרה ריגטוני (rigatoni). כמו כן, לעיתים קרובות מפריזים בכמות [[רסק עגבניות|רסק העגבניות]], למרות שהרוטב המקורי משתמש בכמות קטנה בלבד, כאשר מרכיבו העיקרי הוא הבשר הטחון. הרוטב משמש גם להכנת [[לזניה]].
'''רוטב בולונז''' (ב[[איטלקית]]: "ראגו בולונייזה" - '''ragù alla bolognese''') הוא [[רוטב]] ל[[פסטה]] שמקורו מ[[בולוניה]], [[איטליה]], המבוסס על בשר טחון, פנצ'טה, רסק עגבניות, גזר, בצל, סלרי, קצת ציר ירקות, [[שמן זית]] , ויין לבן. בבולוניה נהוג להגיש את הרוטב עם פסטה רחבה, בייחוד טליאטלה, בעוד שמחוץ לאיטליה מקובל במיוחד להגיש את הרוטב עם [[ספגטי]] ("ספגטי בולונז"), אף שהבשר שברוטב אינו נצמד טוב לפסטה דקה מסוג זה. מגישים את הרוטב גם עם פסטה קצרה ריגטוני (rigatoni). כמו כן, לעיתים קרובות מפריזים בכמות [[רסק עגבניות|רסק העגבניות]], למרות שהרוטב המקורי משתמש בכמות קטנה בלבד, כאשר מרכיבו העיקרי הוא הבשר הטחון. הרוטב משמש גם להכנת [[לזניה]].


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

גרסה מ־20:24, 4 בפברואר 2022

רוטב בולונז
Ragù bolognese
מאכלים
סוג ragù, רוטב עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם בולוניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים בשר טחון, סלרי, יין, בצל, עגבנייה, גזר, חלב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פטוצ'יני ברוטב בולונז

רוטב בולונזאיטלקית: "ראגו בולונייזה" - ragù alla bolognese) הוא רוטב לפסטה שמקורו מבולוניה, איטליה, המבוסס על בשר טחון, פנצ'טה, רסק עגבניות, גזר, בצל, סלרי, קצת ציר ירקות, שמן זית , ויין לבן. בבולוניה נהוג להגיש את הרוטב עם פסטה רחבה, בייחוד טליאטלה, בעוד שמחוץ לאיטליה מקובל במיוחד להגיש את הרוטב עם ספגטי ("ספגטי בולונז"), אף שהבשר שברוטב אינו נצמד טוב לפסטה דקה מסוג זה. מגישים את הרוטב גם עם פסטה קצרה ריגטוני (rigatoni). כמו כן, לעיתים קרובות מפריזים בכמות רסק העגבניות, למרות שהרוטב המקורי משתמש בכמות קטנה בלבד, כאשר מרכיבו העיקרי הוא הבשר הטחון. הרוטב משמש גם להכנת לזניה.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא מזון. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.