התחנה המרכזית של כרמיאל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Levo54 (שיחה | תרומות)
הרחבה
Yonidebot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: להיכנס$1;
שורה 6: שורה 6:


בעקבות רצון לייעל את השירות ולהגדיל את כמות האוטובוסים העוברים בעיר, הוחלט להקים מסוף בכניסה לעיר אשר ישמש גם בתור תחנת "חנה וסע" ולכן ישנו מגרש חנייה גדול הצמוד לתחנה.
בעקבות רצון לייעל את השירות ולהגדיל את כמות האוטובוסים העוברים בעיר, הוחלט להקים מסוף בכניסה לעיר אשר ישמש גם בתור תחנת "חנה וסע" ולכן ישנו מגרש חנייה גדול הצמוד לתחנה.
המסוף החדש כולל בתוכו 5 רציפים עירוניים ו9 רציפים בינעירוניים. המסוף החדש מאפשר לאוטובוס מגיע להכנס למסוף לאסוף במהרה נוסעים ולהמשיך בנסיעתו בזמן מינימלי ובלא צורך להכנס אל עומק העיר.
המסוף החדש כולל בתוכו 5 רציפים עירוניים ו9 רציפים בינעירוניים. המסוף החדש מאפשר לאוטובוס מגיע להיכנס למסוף לאסוף במהרה נוסעים ולהמשיך בנסיעתו בזמן מינימלי ובלא צורך להיכנס אל עומק העיר.


== כיום==
== כיום==

גרסה מ־21:38, 1 ביולי 2007

תחנה מרכזית כרמיאל אשר ממוקמת בכניסה הראשית לעיר כרמיאל מהווה חלק חשוב ממערך התחבורה ציבורית בצפון.

היסטוריה

התחנה אשר קדמה ממוקמת במקום לא נוח מבחינת תנועת אוטובוסים כמו כן מבחינת הנוסעים, התחנה לא כללה שום שירות למעט קופה ומודיעין, בנוסף לא היו רציפים או ספסלים. התחנה יכלה לאכלס רק אוטובוס אחד אשר חסם נתיב תנועה.

בעקבות רצון לייעל את השירות ולהגדיל את כמות האוטובוסים העוברים בעיר, הוחלט להקים מסוף בכניסה לעיר אשר ישמש גם בתור תחנת "חנה וסע" ולכן ישנו מגרש חנייה גדול הצמוד לתחנה. המסוף החדש כולל בתוכו 5 רציפים עירוניים ו9 רציפים בינעירוניים. המסוף החדש מאפשר לאוטובוס מגיע להיכנס למסוף לאסוף במהרה נוסעים ולהמשיך בנסיעתו בזמן מינימלי ובלא צורך להיכנס אל עומק העיר.

כיום

התחנה בכרמיאל הינה תחנה חשובה בציר חיפה-עכו-גליל, אשר משמשת את כל הקווים אשר מתחילים נסיעתם בחיפה ועוצרים בעכו בדרכם לצפת, קרית שמונה, חצור הגלילית ושאר ישובי אצבע הגליל, כמו כן משממת קווים אלו גם בכיוון ההפוך. כמות הקווים העוברים בתחנה אינה גדולה באופן כללי וכמות הקווים אשר מתחילים את נסיעתם מכרמיאל מועטה. בין הקווים אשר מתחילים מכרמיאל ניתן למנות יעדים כגון: טבריה,ירושלים,תל אביב,נצרת ועוד.

תוכניות לעתיד

לצד התחנה צפויה לקום בעתיד תחנת הרכבת כרמיאל. הדבר צפוי להגדיל את כמות הנוסעים העוברים בתחנה, שכן הרכבת תהיה יותר קרובה מאשר התחנה בעכו. כמו כן היה תכנון לבניית מספר מבנים וסלילת כביש גישה לתחנה מהכניסה המערבית לעיר אשר יקביל לכביש 85.

ראו גם

קישורים חיצוניים