מולה (אנטומיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אליזבט (שיחה | תרומות)
חי, לא שינית אות בתוכן, אינך יכול להסיר את התבנית סתם כך
מ קישורים, קטגוריה, בינויקי, הגהה
שורה 1: שורה 1:
{{בבדיקה}}
{{בבדיקה}}


מולה , או מולה בועית הינה ביצית אשר ללא הפריה מתחילה להתפתח ולהתחלק ברחם האשה . למעשה מדובר בגידול שפיר של הביצית . לעתים רחוקות עשויה המולה הבועית להפוך לממאירה .
'''מולה''', או '''מולה בועית''' הינה [[ביצית]] אשר ללא [[הפריה]] מתחילה להתפתח ולהתחלק ב[[רחם]] האשה. זהו [[גידול שפיר]] של הביצית. לעתים רחוקות עשויה המולה הבועית להפוך ל[[סרטן (מחלה)|ממאירה]].


הטיפולים הנפוצים : הוצאה של המולה בניתוח לפארוסקופי בו מחדירים דרך כמה נקבים את כלי הניתוח וכן מצלמה זעירה המאפשרת למנתחים לראות את הנעשה מבלי לפתוח את הבטן בגישה הפתוחה.
הטיפול הנפוץ הוא הוצאה של המולה ב[[ניתוח]] [[לפרוסקופיה|לפרוסקופי]] בו מחדירים דרך כמה נקבים את כלי הניתוח וכן מצלמה זעירה המאפשרת למנתחים לראות את הנעשה מבלי לפתוח את הבטן בגישה הפתוחה.

[[קטגוריה:מחלות גינקולוגיות]]

[[en:Hydatidiform mole]]
[[ar:حمل عنقودي]]
[[fr:Môle hydatiforme]]
[[nl:Mola-zwangerschap]]
[[pt:Mola hidatiforme]]
[[sv:Druvbörd]]

גרסה מ־14:14, 3 ביולי 2007

לתשומת לבכם, פרט או פרטים מסוימים בערך זה מצריכים בדיקה נוספת. לפרטים ניתן לעיין בדף השיחה.
ערך בבדיקה
לתשומת לבכם, פרט או פרטים מסוימים בערך זה מצריכים בדיקה נוספת. לפרטים ניתן לעיין בדף השיחה.

מולה, או מולה בועית הינה ביצית אשר ללא הפריה מתחילה להתפתח ולהתחלק ברחם האשה. זהו גידול שפיר של הביצית. לעתים רחוקות עשויה המולה הבועית להפוך לממאירה.

הטיפול הנפוץ הוא הוצאה של המולה בניתוח לפרוסקופי בו מחדירים דרך כמה נקבים את כלי הניתוח וכן מצלמה זעירה המאפשרת למנתחים לראות את הנעשה מבלי לפתוח את הבטן בגישה הפתוחה.